فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درس آخر مرور شد.
تکلیف: تکلیف ندارید.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درسِ "گل" در کلاس روان‌خوانی شد. پرسش روان‌خوانی به صورت پاتخته‌ای در کلاس انجام شد. روان‌خوانی دوره‌ای از نشانه‌ی "خ" پرسش شد و سپس کلمات در دفتر مشق نوشته شد.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی دو شکلی "ل" تدریس شد. جایگاه نشانه تعیین شد. جدول دوستیِ نشانه‌ی جدید آموزش داده شد. تمرین‌های کتاب نگارش در کلاس انجام شد. (کتاب‌های نگارش در کلاس می‌ماند)
تکلیف: کتاب‌کار علوی 161 و 162 در منزل انجام شود. یک دیکته نوشته شود.

املا اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: املا از نشانه‌ی "اِ" گفته شد.

قرآن اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: لوحه‌های صفحه‌ی 45 و 46 در کلاس تدریس و سپس تمرین شد.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه نحوه باز کردن تصویر و نحوه اضافه کردن تصاویر داخل نرم افزار نقاشی آموزش داده شد.
تکلیف: یک کامپیوتر مانند تمرین صفحه 47 کتاب در نرم افزار نقاشی کشیده و داخل صفحه نمایش نیز مانند همان تمرین یک تصویر اضافه کنید و تا روز جمعه یعنی تاریخ 6 بهمن در پرتال بخش رایانه داخل همین تکلیف ارسال کرده یا داخل فلش یا به صورت پرینت رنگی روز شنبه 7 بهمن به معلم رایانه تحویل دهید.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: آچمز و انواع آن را یاد گرفتیم
تکلیف: کتاب آبی پررنگ با صفحات بیشتر: تمرین صفحه 18 و 19 انجام شود. کتاب آبی کم رنگ با صفحات کمتر: تا آخر صفحه 11 انجام شود. بازی انجام شود. کتاب آورده شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی درس "همکاری" به صورت فردی پرسش شد. فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود.
تکلیف: روز شنبه روان‌خوانی درس همکاری در کتاب‌کار فارسی (صفحه 159) پرسش خواهد شد. تکلیف روان‌خوانی و درک مطلب: برای روز شنبه روان‌خوانی صفحه‌ی 159 به دقت تمرین شود سپس به سوالات مربوط به متن در صفحه‌ی بعدی پاسخ داده شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرین‌های نشانه‌ی "ق" در کتاب نگارش (درختی) انجام شد، دانش‌آموزان غایب در منزل انجام دهند.
تکلیف: صفحه‌ی 157 و 158 کتاب‌کار فارسی علوی انجام شود. روز شنبه از نشانه‌ی "اِ" دیکته گفته می‌شود. تکلیف روز پنجشنبه: ارمغان هفتگی شماره‌ی پانزدهم انجام شود.

املا اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روز شنبه از نشانه‌ی "اِ" دیکته گفته می‌شود.
تکلیف: متن دیکته از کتاب نگارش و بخش روان‌خوانی از درس هفتم در کتاب‌کار فارسی (صفحه‌ی99) گفته می‌شود. (اِ دوستی، ی کمکی و ای مستقل نیز جزء متن دیکته خواهد بود.)

هنر اول

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: پخش انیمیشن و نقاشی لاکپشت

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تم شانزدهم با محوریت شمارش یکی ده‌تایی شروع شد. چگونگی دسته‌بندیِ اشکال مختلف جهت یادآوری مجددا تدریس شد. دسته‌بندیِ ارقام مختلف به وسیله‌ی نِی بر روی جدول یکی ده‌تایی در کلاس انجام شد. صفحات 107 و 108 در کتاب ریاضی زنبوری انجام شد.
تکلیف: تا روز یکشنبه تکالیف زیر به صورت کامل انجام شود: 1_شمارش اعداد از یک تا بیست و معکوس تمرین شود سپس اعداد یک تا بیست به صورت ستونی و منظم داخل دفتر مشق نوشته شود. صفحه‌ی 109 کتاب ریاضی زنبوری انجام شود. صفحه‌ی 113 و 114 در کتاب‌کار علوی انجام شود. تکالیف روز یکشنبه بررسی خواهد شد. (اولیای گرامی تکالیف مرتبط با ریاضی را در یک روز تمام نکنید، لطفا مدیریت شود و تا روز یکشنبه به صورت روزانه تکالیف درج شده انجام شود.)

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درس "همکاری" روان‌خوانی شد.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی دو شکلی "ق" تدریس شد. جایگاه نشانه تعیین شد. جدول دوستیِ نشانه‌ی جدید آموزش داده شد. سرمشق‌های مربوط به نشانه‌ی جدید داخل دفتر مشق نوشته شد. آقای صدرا هاشمی جهت ایجاد انگیزه‌ی نشانه‌ی جدید، به دوستان خود قایق، قیچی هدیه دادند، از ایشان و خانواده محترم کمال تشکر را داریم.
تکلیف: صفحه‌ی 155 و 156 در کتاب‌کار فارسی علوی انجام شود. برای فردا روز چهارشنبه، فقط کتاب نگارش (درختی) و دفتر مشق همراه پسرم باشد.

هنر اول

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: در هفته ی علوم در زنگ کارسوق چهارخانه دانش آموزان در گروه های خود قرار گرفته و به تفکیک رنگ تابلوی هنری درست کردند

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: پروژه‌ی خمیر جادویی و تابلوی حبوبات با همکاری دانش‌آموزان در کلاس انجام شد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: انجام پروژه‌های هفته‌ی علوم.
تکلیف: صفحه‌ی 153 روان‌خوانی شود و سپس به سوالات راجع به متن در صفحه‌ی بعدی پاسخ داده شود. فردا نشانه‌ی جدید تدریس خواهد شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: فعالیت جمله‌سازی از نشانه‌ی جدید در کلاس انجام شد. آقای مهرسام حیدری برای ایجاد انگیزه‌ی نشانه‌ی جدید "خ" برای دوستان خود خط‌کش و خیار هدیه دادند از ایشان و خانواده محترم کمال تشکر را داریم.
تکلیف: صفحه‌ی 151 و 152 در کتاب فارسی علوی انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز در پروژه کافه سلامت میوه های پر خواص را آموزش دیدند و نحوه خشک کردن میوه ها را برای نگهداری بهتر و بیشتر آموختند و در کلاس میوه ها را خشک کردند.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه نحوه نوشتن در نرم افزار نقاشی مرور و چگونگی تغییر نوع فونت، اندازه، رنگ، زیرخط دار کردن متن، کج و ضخیم کردن نوشته آموزش داده شد.
تکلیف: یک کارت تبریک تولد زیبا مانند صفحه 44 کتاب طراحی کرده و تا روز جمعه یعنی تاریخ 29 دی در پرتال بخش رایانه داخل همین تکلیف ارسال کرده یا داخل فلش یا به صورت پرینت رنگی روز شنبه 30 دی به معلم رایانه تحویل دهید.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: دومین روز از هفته‌ی علوم: امروز پسرانم آزمایش تخم‌مرغی انجام دادند، شرح آزمایش: در سه ظرف جداگانه مقداری آب، الکل و آب‌نمک غلیظ ریختیم سپس پسرهای پرتقالی به صورت گروهی به محل آزمایش آمدند و تخم‌مرغ های خود را در ظرف‌ها انداختند. تخم‌مرغ های پخته در محلول آب‌نمک غلیظ روی آب ماندند و در محلول الکل و آب آشامیدنی به زیر آب فرو رفتند. دومین آزمایش امروز بازی با آهنربا بود. در این فعالیت که به صورت بازی طرح‌ریزی شده بود پسرانم با قطب‌های مختلف آهنربا آشنا شدند و مفهوم جذب و دفع را به صورت عملی و عینی یاد گرفتند. هم‌چنین آزمایشِ تخم‌مرغ ایستاده به وسیله‌ی نمک و "بستنی یخی" به وسیله آبمیوه انجام شد.
تکلیف: برای فردا حتما حبوبات همراه پسرم باشد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کلمات جدید از نشانه‌ی "خ" به صورت سرمشق در کلاس نوشته شد‌.
تکلیف: صفحه‌ی 82 در کتاب نگارش (درختی) انجام شود. صفحه‌ی 149 و 150 در کتاب‌کار فارسی انجام شود.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس11(کالا و خدمت) با ارائه فیلم آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با معنا و مفهوم کالا و خدمت،شناخت تفاوت آن ها. فعالیت کلاسی صفحه 87 با کمک دانش آموزان انجام شد.
تکلیف: فعالیت کلاسی صفحه 88 انجام شود.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
تکلیف: دانش آموزان عزیز برای انجام پروژه کافه سلامت فردا حتما یک عدد میوه ( سیب، موز و یا کیوی) همراه خود بیاورید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: