1402/08/28
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
تم نهم درس ریاضی با محوریت شمارش و چوبخط تدریس شد.
پسرم بعد از این باید بتواند به تعداد شکلهایی که میبیند چوب خط بکشد.
پسرم با عدد 5 و چوبخط پنج آشنا شدند در کتاب نوشتند.
قرینه را یاد گرفتیم و تفاوت آن با تقارن را متوجه شدیم.
(فردا به صورت عملی قرینه تدریس خواهد شد)
مادر و پدر عزیز به پسرم کمک کنید تا یک نقاشی زیبا بکشد (مانند یک پروانهی زیبا)، سپس آنرا از وسط نصف کند و با قوانین مربوط به قرینه آنرا رنگآمیزی کند.
نقاشی پسرم بر روی برگهی A4 باشد و فردا نقاشی قرینه را با خود به کلاس بیاورد.
بعد از بررسی نقاشی ها داخل کلیربوک قرار خواهد گرفت.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
نشانهی دو شکلی "ن" تدریس شد.
جایگاه نشانه در کلمه مشخص شد( ن غیرآخر و ن آخر)
پسرانم صفحهی 52 و 53 کتاب درختی را در کلاس انجام دادند.
فعالیت کلاسی داخل دفترمشق انجام شد.
کاربرگ نشانهی ن در دفتر چسبانده شد.
آقای نیکان سرلک جهت ایجادِ انگیزه در یادگیریِ نشانهی جدید، به دوستانِ خود نان(ساندویچ الویه)، دنت و کتاب داستان هدیه دادند، از ایشان و خانواده محترم کمال تشکر را داریم.
کلماتی که پسرم امروز خواندن، نوشتن، صداکشی و بخش کردن آنها را یاد گرفت: نان، باران، نَمنَم، آسمان، آبادان، دندان، انار، آن، من و نور میباشد.
فعالیت بخش کردن و صداکشی کلمات جدید در کلاس آموزش داده شد.
جدول دوستی به همراه نشانه در کلاس آموزش و پرسش شد.
فایل سرمشق ارسال شد، مرتب و منظم انجام شود.
پسرم یک دیکته از کلمات جدید بنویسد.
صفحهی 77 کتابکار علوی انجام شود.
کتابکار فارسی جهت بررسی فردا (دوشنبه) همراه پسرم باشد.
همچنین جدول دوستی با نشانه جدید(ن) در دفتر پسرم نوشته شود(نا ، نَ، نو)
سواد مالی
ربیعی، پریسا
تمرین و تکرار 5 درس اول انجام شد.
کتاب دانش آموزان بررسی شد.
مهارت زندگی
دهقانی، نفیسه
دانش آموزان عزیز امروز در کلاس مهارت های زندگی بهداشت فردی ، شستن دست و صورت، لباس و درست مسواک زدن را به وسیله کارتون و نمایش آموختند
1402/08/27
علوم اول
نصیری نیا، سودا
درس گیاهان به طور کامل تمام شد.
تمرینهای باقی مانده در کلاس انجام شد.
پسرانم با استفاده از خمیربازی یک گیاه در کلاس درست کردند (به طور اختیاری گل و درخت).
پسرانم طبق صفحهی کتاب درسی با استفاده از رنگهای خوراکی یک نقاشی بکشند و شنبهی هفتهی آینده همراه خود به کلاس بیاورند.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
روانخوانی درس تاب، توت و مادر در کلاس انجام شد و از پسرانم پرسش انجام شد.
فعالیت روانخوانی و جدول دوستی هرشب به طور مستمر انجام شود.
قرآن اول
نصیری نیا، سودا
شعر خانهی ما پرسیده شد، دانشآموزانی که شعر را حفظ کرده بودند کارت امتیاز دریافت کردند.
تکلیف نداریم.
رایانه
فخاریان، یاسمن
در این جلسه مفهوم ابزار پاک کن در نرم افزار نقاشی و نحوه کار با آن، چگونگی پاک کردن تمام صفحه، مفهوم ابزار قلمو، انواع آن و نحوه کار با آن آموزش داده شد.
یک نقاشی خلاقانه با موضوع کامپیوتر و رایانه با ابزارهایی که تا این جلسه یاد گرفته اید یعنی (خط راست، خط خمیده، سطل رنگ، قطره چکان، پاک کن و انواع قلمو)، در نرم افزار نقاشی بکشید، آن را رنگ کنید و نتیجه را ارسال کنید.
این تکلیف نمره امتیازی دارد.
شطرنج
حاتمی، مریم
با حرکت اسب و طرز گرفتن مهرههای حریف با آن آشنا شدیم
کتاب آبی پر رنگ با صفحات بیشتر : صفحه 8 تمرین وزیر و صفحه 9 تمرین اسب انجام شود.
کتاب آبی کم رنگ با صفحات کمتر: صفحه 2 حرکت رخ انجام شود.
1402/08/24
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
الگوی خطی آموزش داده شد.
صفحهی 56 کتاب درسی با محوریت الگوی خطی و جدول شگفتانگیز در کلاس مجازی کامل شد.
صفحهی 61 و 62 در کتاب کار علوی انجام شود.
علوم اول
نصیری نیا، سودا
صفحهی. در کلاس مجازی انجام شد.
درس گیاهان مرور شد.
کارتون فندق نمایش داده شد و درباره گیاهان پرسش صورت گرفت.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
روانخوانی درس مادر و تاب در کلاس پرسش شد.
فعالیت روانخوانی به صورت مستمر و هرشب انجام شود.
روانخوانی صفحهی 75 در کتاب کار علوی حتما خوانده شود.
شنبه پرسش کلاسی داریم.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
صفحهی 51 کتاب نگارش درختی در کلاس مجازی انجام شد، دانشآموزانی که ناقص انجام دادند حتما کامل شود.
صفحهی 71 و 72 کتاب کار علوی انجام شود.
ارمغان شماره هشتم انجام شود و شنبه به صورت حل شده همراه پسرم باشد.
توجه:
انجام کاربرگ ارسال شده اختیاری است ولی در صورت انجام دادن یک کارت امتیاز 15 امتیازی به همراه دارد.
مهارت اجتماعی
دهقانی، نفیسه
دانش اموزان عزیز اتیکت میز غذا خوری پارت دوم اداب غذا خوری(وسط غذا صحبت نکردن، وسط غذا نوشیدنی نخوردن، با دست غذا نخوردن، پاک کردن دست و دهان ، درست نشستن، نذاشتن آرنج روی میز غذا خوری ،شستن دست قبل و بعد غذا خوردن ،فوت نکردن غذا و...) را اموختند
1402/08/23
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
درس الگوی منظم بر روی صفحهی شطرنجی مرور شد.
صفحهی آخر تم هشتم (صفحهی 56) باقی مانده است، لطفا در منزل انجام نشود.
تم هشتم در کتابکار علوی تا صفحهی 60 انجام شود.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
نشانهی تک شکلی "ر" تدریس شد.
پسرانم تمرین صفحههای 49 و 50 را در کلاس انجام دادند.
جایگاه نشانهی جدید در کلمات مشخص شد، نشانهی "ر" در اول، وسط و آخر کلمه به یک شکل میآید.
کاربرگ نشانه در دفتر مشق چسبانده شد.
آقای ماژان ذینوری برای ایجادِ انگیزهی نشانهی جدید به دوستان خود مداد، ویفر و کاربرگ رنگین کمان و روباه و نشانهی "ر" هدیه دادند، از ایشان و خانواده محترم کمال تشکر را داریم.
پسرانم با کلمات جدید مانند: درس، مادر، سرما،آرام، آرد، مار، مرد، درد و ابر آشنا شدند.
پسرم به مناسبت اولین مادر نوشتن، کارت پستالی با جملهی "مادر دوستت دارم" برای مادر خود نوشت.
دلبندم با احترام و تشکر از زحمات مادر، کارت پستال را تقدیم مادر مهربان خود کن.
سرمشق در دفتر پسرم نوشته شد، لطفا به صوت کامل انجام شود.
از هر کلمه 4 بار نوشته شود.
صفحهی 69 و 70 کتاب کار انجام شود.
بازی استراتژیک
کرمی، هما
نرمش موزیکال و بازیهای ریتمیک بوسیله چوبک و بازی حرکتی ریتمیک انجام شد.
هوش و ریاضی
نصیری نیا، سودا
صفحهی 21 و 22 در کلاس انجام شد.
کتاب هوش و ریاضی در کلاس میماند و تکلیفی ندارید.
1402/08/22
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
اعدادِ صفر تا ده تدریس شد.
پسرم برای اعدادی که یاد گرفته را در دفتر مشق خود نوشت سپس برای هرکدام شکل و چوبخط کشید.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
روانخوانی درس تاب انجام شد.
فعالیت روانخوانی هرشب به طور مستمر انجام شود.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
جملههایی که جادوگر شهرک الفبا آن ها را به هم ریخته بود را به کمک پسران پرتقالی درست کردیم.
آموزش ترکیبِ کلمههای: بستم، دستم، دوستم، اسبم، تماس و تمام در کلاس آموزش داده شد.
پسرانم کلمههای جدید را که امروز یاد گرفتند، به صورت فعالیت کلاسی در دفتر خود نوشتند.
با کلمههای: توت، تاب، دوست، دست، دود جملهسازی انجام شود.
کلمههای "بستم، دستم، دوستم، اسبم، تماس و تمام" به صورت سرمشق در دفتر پسرم نوشته شد، به صورت خوش خط و زیبا از هر کلمه 4 بار نوشته شود.
صفحه ی 67 و 68 در کتاب کار علوی انجام شود.
ورزش اول
داورزنی، حمید
نرمش و حرکات کششی _برگزاری آزمون تعادل لک لک - آموزش سه پاس در بسکتبال (توسینه،یک سوم و پاس خرگوشی یا بلند)-بازی گروهی بسکتبال و مرور تکنیک_آموزش حرکت شنای سوئدی و تمرین ان برای جلسه بعد
انجام روزانه سه ست 2 دقیقه ای حرکت شنای سوئدی. اماده شدن برای آزمون (نگه داشتن خود در حالت شنای سوئدی به مدت یک دقیقه)