فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 73 و 74 و 75 کتاب ریاضی علوی در کلاس انجام شد. این سه صفحه عملکرد دانش‌آموزان در کلاس است و بدون صحیح شدن به منزل فرستاده شده است تا شما والدین عزیز در جریان روند آموزشِ کلاس قرار بگیرید، نقاط قوت و ضعف فرزند خود را بشناسید و برای مرتفع گشتن آن‌ها به پسرم در منزل کمک کنید. *کتاب‌کار ریاضی روز یکشنبه جهت بررسی حتما همراه پسرانم باشد. *صفحات ارسالی توسط اولیا تصحیح نشود.
تکلیف: جدول شگفت‌انگیز صفحه‌ی 75 در کتاب‌کار و سرگرمی صفحه‌ی 75 انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: پرسش روان‌خوانی بر روی تخته‌سیاه انجام شد. به دلیل عدم آمادگی بیشتر دانش‌آموزان املا فردا گفته می‌شود، والدین گرامی لطفا در همراهی با پسرم کوشا باشید.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 86 و 88 کتاب‌کار در کلاس انجام شد‌.
تکلیف: یک دیکته شب نوشته شود. والدین گرامی سرمشقِ فایل ارسالی را در دفتر مشق بنویسید تا پسرم آن‌ها را انجام دهد.
فعالیت: با سلام و احترام ولی گرامی با توجه به اهمیت آموزش در تمام زنگ ها ( حتی در زنگ های آخر) جهت خروج موجه دانش آموز به صورت ساعتی از کلاس، ابتدای صبح از طریق روابط عمومی هماهنگ شود. در غیر این صورت و بدون هماهنگی امکان خروج دانش آموز از کلاس به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت. همچنین یادآور می شود ساعت شروع زنگ های کلاسی 7:45 می باشد. حتما دانش آموزان از یک ربع قبل در مدرسه حضور داشته باشند. با امید به آن که با رعایت قوانین، پسران عزیزمان از آموزش، بهره ی کافی را ببرند. سپاس

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 68، 69 و 70 در کلاس انجام شد. تم دهم پایان یافت.
تکلیف: برای فردا، روز سه‌شنبه به آوردن کتاب ریاضی آموزش و پرورش نیازی نیست و به جای آن کتاب‌کار ریاضی علوی همراه پسرانم باشد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: پرسش روان‌خوانی درس ای (صفحه‌ی 87 کتاب کار) در کلاس انجام شد.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: "می کاری" با روش داستان‌گویی تدریس شد. کلمات می کاری در کلاس به عنوان فعالیت کلاسی در دفتر مشق انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 84 در کتاب‌کار علوی انجام شود و حتما برای روز سه‌شنبه کتاب‌کار فارسی به‌همراه پسرم باشد. برای روز سه شنبه به آوردن کتاب نگارش و فارسی آموزش و پرورش نیازی نیست. از نشانه‌ی "ر" و "ت"یک دیکته نوشته شود. فردا دیکته‌ی کلاسی از نشانه‌های "ر" گفته خواهد شد. فایل پیشنهادی برای تمرین دیکته ارسال شد. در دفتر مشق با کمات: می‌بارد، می‌داند، می‌آمد، می‌داند، می‌بیند، می‌ترسد، برمی‌دارد و برمی‌دارم جمله‌سازی انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تم دهم درس ریاضی با محوریت انتقال و ایجاد پیش‌زمینه ذهنی برای جمع بستن تدریس شد و صفحات 65، 66 و 67 در کلاس انجام شد. پسرانم با چوب خط اعداد 6 و 7 آشنا شدند و تکالیف مربوطه را انجام دادند.
تکلیف: صفحات 72 و 71 در کتاب کار علوی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی کلماتِ نشانه‌ی ای در کلاس انجام شد.
تکلیف: روان‌خوانی صفحه‌ی 87 کتاب کار علوی انجام شود، روز دوشنبه پرسیده خواهد شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: شکل سوم ای (ای آخر) تدریس شد. جایگاه این شکل از نشانه در کلمات تعیین شد(همیشه آخر می‌آید). میِ کاری معرفی شد و فردا به طور کامل تدریس خواهد شد. تمرین‌های کتاب نگارش در کلاس انجام شد سپس فعالیت کلاسی در دفتر مشق انجام شد. به دانش‌آموزانی که فعالیت اختیاری جدول بخش و صداکشی را انجام داده بودند کارت امتیاز تعلق گرفت.
تکلیف: سرمشق نشانه در دفتر پسرم نوشته شده است، به طور خوش خط و زیبا انجام شود. (از ترکیب‌ها شش بار و از کلمات چهار بار نوشته شود) به گل‌پسرهایی که جدول دوستیِ صفحه‌ی 57 کتاب نگارش را در دفتر مشق خود انجام دهند کارت امتیاز تعلق خواهد گرفت. *ترکیب‌ها مانند: می، تی، سی، ری (شش بار در یک سطر) کلمات مانند: آسمانی، اَبری، ساری(چهار بار در یک خط).

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس6(بانک) با ارائه فیلم آموزشی و پاورپوینت تدریس شد. دانش آموزان به همراه بازی با لوگوی بانک ها آشنا شدند.فعالیت کلاسی صفحه 51 با کمک دانش آموزان انجام شد. تکالیف دانش آموزان بررسی شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 52 انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان امروز مهارت مسئولیت پذیری ( به موقع خوابیدن ، انجام به موقع تکالیف و... ) را آموختند

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: فصل ششم درس علوم با موضوع " زمین خانه‌ی پرآب ما" تدریس شد. در ابتدا کلیپ آموزشی فندق با موضوع زمین و آب‌ها و کلیپ آموزشی سینا و لاکی در همین مورد در ابتدای کلاس نمایش داده شد. مکان‌های دارای آب و نقش آب در زندگی ما توضیح داده شد، همچنین درباره نحوه‌ی شکل‌گیری باران و موضوع آلودگی آب‌ها در کلاس گفتگو کردیم سپس موارد مورداستفاده ما از دریاها تدریس شد.
تکلیف: پسرم در یک لیوان شیشه‌ای مقداری آب بریز و اندازه‌ی آن را با خودکار علامت بزن، سپس آن را زیر نور آفتاب قرار بده و روز سه‌شنبه مجددا مقدار آب موجود داخل لیوان را اندازه‌گیری کن. چه اتفاقی افتاده است؟ اندازه آب بیشتر شده یا کمتر؟ روز چهارشنبه گزارش کارت را به کلاس ارائه بده. *کتاب‌کارهای علوی علوم داخل کلاس می‌ماند.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کلماتِ مربوط به ی وسط در کلاس روان‌خوانی شد.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی ای وسط تدریس شد و پسرانم کلمات مربوط به ای وسط را در کلاس یاد گرفتند و داخل دفتر مشق نوشتند. با تشکر از سرکار خانم کمالی، مدیریت محترم دبستان علوی که به عنوان ایجاد انگیزه‌ی نشانه‌ی جدید، یک پازلِ نقشه‌ی ایران به دانش‌آموزان کلاس پرتقال هدیه دادند.
تکلیف: سرمشق ای وسط داخل دفتر مشق نوشته شده است، لطفا کامل شود. صفحه‌ی 83 کتاب کار علوی انجام شود. فعالیت بخش و صداکشی مطابق نمونه انجام شود. نکته: فعالیت بخش کردن و صداکشی اختیاری‌ست ولی در صورت انجام دادن، یک کارت امتیاز 10 امتیازی به دانش‌آموزان تعلق خواهد گرفت.

قرآن اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: سوره‌ی "عصر" در کلاس روان‌خوانی شد.
تکلیف: پسرم تا جلسه‌ی آینده سوره‌ی عصر را حفظ کن و یک کارت امتیاز 15 امتیازی برنده شو.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه مفهوم اشکال، نحوه ی کشیدن آن ها و نحوه ی رنگ آمیزی اشکال در نرم افزار paint آموزش داده شد.
تکلیف: یک نقاشی با موضوع دلخواه با اشکال هندسی در نرم افزار نقاشی کشیده و ارسال کنید. این تکلیف نمره امتیازی دارد.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: با حرکت شاه آشنا شدیم.
تکلیف: کتاب آبی پررنگ با صفحات بیشتر:صفحه 10 تمرین اسب و صفحه 11 تمرین گرفتن رخ سیاه انجام شود. کتاب آبی کم رنگ با صفحات کمتر: صفحه 3 حرکت رخ انجام شود.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درس گیاهان مرور شد. از دانش‌آموزانی که نقاشی با رنگ طبیعی خود را آورده بودند گرفته شد. سایر دانش‌آموزان تا روز شنبه زمان دارند تا نقاشی با رنگ طبیعی خود را به کلاس تحویل دهند.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی درس ایران در کلاس انجام شد. پسرانم کارآگاه شدند و هر چهار شکل "ای" که امروز یاد گرفتند را در درس ایران دستگیر کردند.
تکلیف: روان‌خوانی درس ایران انجام شود، شنبه پرسش خواهد شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی چهار شکلی "ای" تدریس شد. جایگاه هر چهار شکل در کلمه تدریس شد. برچسب کاربرگ ای در دفتر چسبانده شد. ترتیب تدریس در ویس توضیح داده شده است. امروز فقط ای اول و کلمات و ترکیب‌های مربوطه آموزش داده شد. شکل‌های وسط و آخر ای در هفته‌ی آینده تدریس خواهد شد. ای مستقل را در درس‌های آینده خواهیم آموخت. پسرانم یک صفحه از کتاب نگارش و سرمشق کلاسی را در کلاس انجام دادند. نشانه‌ی اول ای با کد ایران تدریس شد و با رنگ انگشتی روی صورت بچه‌ها پرچم عزیز کشورمان کشیده شد.
تکلیف: سرمشق بخش کردن و صداکشی در دفتر پسرم نوشته شده است، به طور کامل انجام شود. ارمغان شماره نهم انجام شود. عزیزانی که ارمغان شماره هشت را انجام نداده‌اند بودند یا ناقص بود، حتما کامل شود. جدول دوستی داخل دفتر پسرم کشیده شود تا پسرم آن را کامل کند. فایل مربوط به جدول دوستی ارائه شد.

هنر اول

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: آموزش مرحله به مرحله آدم‌برفی با اشکال هندسی داده شده و دانش آموزان آن را همراه با برگ‌های پاییزی نقاشی ورنگ آمیزی کردند.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز نحوه صحیح نشستن پشت میز و میزان استفاده از کامپیوتر و بازی را آموختند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: