فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی درس سوم "مدرسه" در کلاس انجام شد. پرسش تک به تک از دانش‌آموزان صورت گرفت.
تکلیف: روان‌خوانی درس مدرسه فردا پرسش کلاسی می‌شود. اولیای گرامی برای روز چهارشنبه کتاب کار علوم علوی همراه پسرم باشد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه دو شکلی "م" تدریس شد. (م آخر و م غیر آخر) با تشکر از آقای ماهان جوانی که برای دوستان خود به عنوان ایجاد انگیزه‌ی درس جدید، هدیه برای دوستانشان تهیه کردند. صفحه‌ی 37 کتاب درسی نگارش (درختی) در کلاس انجام شد. صداکشی کلمات بام و دام در کلاس تدریس شد. پسرانم ماسک "م" را بر صورت گذاشتند و با دستشان که مثل میکروفون بود و صدای اَ و آ روی دستشان درج شده بود، ترکیب های مَ و ما را درست کردند. برای صداکشی کلمات، بام و دام در دست پسرم نوشته شد سپس صداهایی که می‌شنید بر روی انگشتانش نوشتیم تا بداند که هرکدام از نشانه‌های یک خانه‌ی اختصاصی دارد و هیچ دو نشانه‌ای باهم در یک خانه نمی‌توانند کنار یکدیگر قرار بگیرند.
تکلیف: سرمشق در دفتر مشق دانش‌آموزان نوشته شد، لطفا تکمیل گردد. صفحه‌ی 55 کتاب کار علوی در منزل انجام شود. (فعالیت وصل کردنی) برای فردا ترکیب‌های بام و دام پرسش خواهد شد(بخش کردن، صداکشی، نوشتاری و خوانداری).

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی ترکیبی حرکتی و بادی پرکاشن با هدف تقویت مهارتهای حرکتی پایه انجام شد.

هوش و ریاضی

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 17 و 18 کتاب هوش و ریاضی با محوریت شناسایی جهات مختلف، دوری و نزدیکی و بلندی و کوتاهی انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تم ششم به پایان رسید. کتاب ریاضی (زنبوری) در کلاس می‌ماند.
تکلیف: صفحه‌ی 46 و 47 کتاب کار تکمیل شود. همچنین پسرانم بخش سرگرمی هر تم را انجام دهند.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی سه درس اول در کتاب فارسی انجام شد.
تکلیف: لطفا به طور مستمر فعالیت روان‌خوانی انجام شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نحوه‌ی جمله سازی تدریس شد و پسرانم در داخل کلاس با کلمات آب، بابا، ادب و آداب جمله‌سازی انجام دادند. فعالیت صداکشی کلمات داخل کلاس مجددا مرور شد و صداکشی کلمات در دفتر نوشته شد. فردا نشانه‌ی جدید تدریس خواهد شد، لطفا دانش‌آموزان در کلاس حاضر باشند.
تکلیف: لطفا فعالیت‌های کلاسی اعم از: صداکشی کلمات و جمله‌سازی مجددا در منزل به طور کامل انجام شود. (سرمشق ها داخل دفتر مشق است). فایل بخش و صداکشی کلمات ارسال گردید. تمرین‌های درس باد در کتاب‌کار تکمیل گردد.

املا اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: دیکته‌ی کلاسی گفته شد. دفترها به پسرانم داده شد.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش _آموزش پرتاب توب داخل حلقه بسکتبال -آموزش حرکت شنای سوئدی
تکلیف: سه ست تعادل لک لک هر ست 1 دقیقه_ سه ست نگه داشتن د حالت شنا سوئدی هر ست 1 دقیقه. آموزش حرکات داده شده است

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: عزیزان تکلیف زبان استثنا در این بخش زده شد کاربرگ به عزیزان داده شد عزیزان از حرف بزرگ N دو خط بنویسند و از حرف کوچک n. هم دو خط بنویسند و از کلمات ant,,,,pin,,,,on,,,,nap,,, هر کدام دوبار بنویسند

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تم ششم کتاب ریاضی با محوریت شمارش به وسیله چینه و کار با اشکال هندسی تدریس شد. صفحات 39 الی 40 در کلاس انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 44 و 45 کتاب کار علوی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی سه درس اول در کلاس مرور شد و از تک تک دانش‌آموزان پرسش انجام شد.
تکلیف: لطفا به صورت مستمر هرشب روان‌خوانی انجام شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کلمه‌های ادب، آداب و باادب تدریس شد و پسرانم در کلاس فعالیت نوشتاری انجام دادند.
تکلیف: از کلمات جدید سرمشق داده شد لطفا انجام شود. از هر کلمه چهار الی پنج بار به صورت مرتب نوشته شود. فایل فعالیت کلاسی ارسال شد. دوشنبه از کلمات جدید دیکته گفته می‌شود.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس4(نیاز مشترک) با ارائه فیلم آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با مفهوم نیاز مشترک و حل مسئله آن،استفاده مشارکتی از وسایل،شناخت وسایل شخصی و تفاوت آن ها با نیازهای مشارکتی.فعالیت کلاسی صفحات 36 و 37 با کمک دانش آموزان انجام شد.فعالیت منزل دانش آموزان بررسی شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 38 انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز درس چهارم مهارت های زندگی خوراکی های سالم مقوی و غیر سالم غیر مقوی را به وسیله بازی و کار گروهی آموختند.
تکلیف: دانش آموزان عزیز میتوانند در "صورت تمایل " کاردستی خوراکی سالم و غیر سالم را بسازند و برای هفته ی آینده به کلاس بیاورند. فقط کاردستی که خود دانش آموز ساخته است مورد قبول است.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درس چهارم با موضوع دنیای جانواران و محوریت موجودات زنده و غیرزنده تدریس شد.
تکلیف: برای چهارشنبه لطفا کتاب کار علوم به همراه پسرم باشد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی درس اول و دوم انجام شد.
تکلیف: لطفا درس اول و دوم روان‌خوانی شود. (فعالیت روان‌خوانی باید به طور مستمر انجام شود)

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 35 کتاب نگارش در داخل کلاس انجام شد. به کمک پسرانم با استفاده از نشانه‌ها کلمه‌های جدیدی درست کردیم، مانند اَدَب و آداب. دعوتنامه‌ی جلسه‌ی مشاوره فردی اولیه و آموزگار پایه به دانش‌آموزان تحویل داده شد لطفا در روز و ساعت مشخص شده در مدرسه حضور داشته باشید.
تکلیف: مطابق فایلی که ارسال شده پسرم نشانه‌ها و کلمات را به صورت یک خط مرتب بنویسد. (از هر کلمه 5 الی 6 بار و از هر نشانه یک خط با فاصله‌ی منظم) صفحه‌ی 51 و 52 کتاب کار علوی انجام شود.

قرآن اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی سوره کوثر در کلاس انجام شد. پیام قرآنی درس جدید "الحمدالله" می‌باشد. درباره نعمت‌هایی که خدا به ما داده صحبت کردیم و از خداوند بابت تمامی نعمات سپاس‌گزاری کردیم.
تکلیف: پسرم سوره کوثر را حفظ کن.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه مفهوم خط راست و خط خمیده و نحوه کشیدن آن ها و همچنین مفهوم سطل رنگ و کار با آن آموزش داده شد.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: آشنایی با حرکت فیل و نام آنها
تکلیف: صفحه 2 تمرین رخ و صفحه 3 تمرین فیل انجام شود .

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درس سوم به اتمام رسید. امروز داخل کلاس درباره ی اهمیت موارد زیر صحبت کردیم: اهمیت استراحت بعد از مدرسه اهمیت مصرف غذای سالم ضرورت تماشای تلوزیون از فاصله مناسب کاهش زمانِ استفاده از تلفن همراه عدم انجام بازی های خشن
تکلیف: در صورت رعایت موارد ذکر شده از سوی پسرم، اولیای گرامی در دفتر مشق برایم یادداشت بگذارند که روز شنبه به پسرم کارت امتیاز داده شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی درس دوم "باد" انجام شد. پسرانم همگی درس باد را در کلاس روخوانی کردند.
تکلیف: درس باد روان‌خوانی شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی تک شکلی "د" تدریس شد. آقای رهام پرویزنیا زحمت کشیدند و گیفتِ ایجاد انگیزه‌ی نشانه‌ی "د" را تهیه کرده و در کلاس به دوستان خود اهدا کردند. پسران پرتقالی امروز خوشحال و شاد مشغول یادگیری بودند. ترکیب‌های دَ، دا و کلمات باد و داد تدریس و تمرین شد و پسرانم صفحه‌ی اول درس باد از کتاب نگارش را در کلاس انجام دادند. اولیای گرامی توجه بفرمایید که نشانه "د" به طور کامل تدریس نشده و صداکشی در روز شنبه تدریس خواهد شد.
تکلیف: سرمشق در دفتر پسرم نوشته شده، لطفا تکمیل گردد. اولیای گرامی توجه بفرمایید از هر نشانه یک سطر و از هر ترکیب و کلمه پنج بار با فاصله منظم و مرتب نوشته شود. کاربرگ نشانه‌ی "د" در دفتر مشق چسبانده شد، لطفا رنگ‌آمیزی شود. ارمغان هفته شماره چهارم انجام شود و روز شنبه همراه پسرانم باشد. سرمشق برای دانش‌آموزان غایب به صورت زیر می‌باشد: د د دَ دَ دا دا باد باد داد داد

هنر اول

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: درابتدا مروروگفتگودرباره داستان جلسه پیش انجام شد. سپس بچه ها تصویرسازی داستان را روی کاغذ نقاشی کردند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: