فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: گیلاس

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
تکلیف: پسرهای قشنگم روز یکشنبه تعدادی خوراکی مفید وتعدادی خوراکی غیر مفیدواگر توانستی استیکر مربوط به این خوراکی ها را جهت فعالیت در هفته ی علوم حتما همراه خود داشته باش.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش صفحه ی 126 کتاب ریاضی زنبوری انجام شدو تمرین های مربوطه انجام شد .ریاضی علوی تم 18 سوالات 12_13_14_18 انجام شد .
تکلیف: ریاضی علوی تم 18 سوالات 15_16_17 وبخش سرگرمی انجام شود .سوال شماره ی 14 ریاضی علوی یک بار دیگر در دفتر مشق انجام شود حتما برای انجام این فعالیت از انگشتان دست استفاده شود .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کلمات نشانه ی (چ )دوره شدو در دفتر مشق نوشته شد .فعالیت های صفحه ی69و72 ببین و بگو .....انجام شد .شعر جشن در آسمان در کلاس خوانده شد .آموزش و آشنایی با علامت سوال ،ساخت جمله ی پرسشی با( چرا )انجام شد و در دفتر مشق نوشته شد .
تکلیف: نشانه ی (ه_چ)با کتاب های فارسی خوانداری و نگارش دوره شود ویک صفحه دیکته نوشته شود.ارمغان 19 تحویل داده شد، انجام شود .روز یکشنبه در آغاز هفته ی علوم پرژه کرم خاکی و پروژه سلامتی ( شهر خوراکی ها) انجام خواهد شد.

املا اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: املا کلاسی از نشانه های (ج_اُ استثنا )برگزار شد .

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس13(کارآفرینی) با استفاده از ارائه فیلم آموزشی تدریس شد. موارد مطرح شده عبارتند از:آشنایی با معنا و مفهوم کارآفرینی،شنیدن ایده ها و نظرات دانش آموزان در راستای کارآفرین موفق بودن فعالیت کلاسی صفحه 103 انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 104 انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش صفحات 123(_124)انجام شد .تمرین های مربوطه حل شد .جدول صفحه ی 125 انجام شد .
تکلیف: الگویابی های 124و125 ریاضی زنبوری انجام شود .ریاضی علوی تم 18 سوالات 8تا 11 انجام شود .

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: علوم فصل 11 آموخته های هفته ی گذشته دوره شد و صفحات 75 تا79 آموزش داده شد .آموزش فصل 11کامل شد .فیلم فندق مربوط به فصل 11 دیده شد .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: روانخوانی از همه ی دانش آموزان پرسش شفاهی شد .کتاب علوی درس چشمه و چراگاه کامل انجام شد ونشانه ی (چ)دوره شد .کاربرگ چ در دفتر چسبانده شد .
تکلیف: کلمات (چشمه _چراگاه _چوپان _چشم_مورچه _قارچ_قوچ_پرچم_می چرند _نشسته _چهار_چادر)از هر کدام یک خط نوشته شود .روانخوانی تمرین شود .باهر یک (هوای خوبی_روز قشنگی_کنار چشمه_زیر درخت _خدای مهربان)جمله بساز .فردا دیکته از نشانه های (ج_اُ استثنا )داریم از کتاب نگارش تمرین شود .کاربرگ داخل دفتر رنگ آمیزی شود .

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: پسرم فردا فقط ریاضی زنبوری و ریاضی علوی ،دفتر دیکته کلاسی ،دفتر مشق همراه خود داشته باش .

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: نقاشی از جهت‌های مختلف جوجه اردک در طبیعت آموزش داده شد

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر دروس اتیکت مکالمه و اتیکت مهمانی به همراه نقاشی و کارتون

آزمایشگاه

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آدمک یخی ساخته شده توسط دانش آموزان را در قسمت های مختلف کلاس قرار داده شد تا به روش آزمایش و مشاهده دانش آموزان بدانند آدمک یخی در کدام محیط دیرتر آب می شود .
فعالیت: با سلام ؛ دانش آموزان عزیز فردا سه شنبه 25 بهمن ماه کارت های امتیاز خود را به آموزگار پایه تحویل نمایید. کارت ها داخل کاور یا پاکت قرار گیرد و امتیاز نهایی، همراه نام و نام خانوادگی روی آن ذکر شود. با توجه به جمع بندی امتیازات و شرکت در جشنواره جایزه ها حتما فردا کارت ها به آموزگار تحویل داده شود. با تشکر

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نشانه ی( چ )انجام شد .روانخوانی درس چشمه و چراگاه آموزش داده شد .تمرین های مربوط به صفحات 93-94 روانخوانی وکامل انجام شدند .مسابقه ی تند خوانی با کارت ها جهت تمرین و دوره انجام شد .
تکلیف: کتاب نگارش صفحه ی 94 تمرین اول انجام شود .روانخوانی درس چشمه و چراگاه را 3 بار خوانده شود ، اگر نیاز بود بیشتر تمرین شود .فایل ارسال شده را بخوان ،سپس دیکته آن را بنویس ،فردا پرسش شفاهی می شود .فارسی علوی سوالات 1تا 6 نشانه ی (چ )پاسخ داده شود .

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: با توجه به اتمام کتاب مهارت های زندگی، مرحله دوم آموزش مهارت های زندگی به صورت عملیاتی و کاریردی آغاز شد.. در مرحله دوم بر اساس مهارت های ده گانه، شروع کار با خودآگاهی آغاز شد.. در آموزش این مهارت، احساسات، درک علائم و نشانگان هر احساس و تفاوت با حواس پنجگانه مطرح می شود. بعد از شناخت هر احساس، پسران گلمان، احساس های مختلف خود در طول روز را از طریق ایموجی های چهار احساس، بر روی برگه کشیدند. بعد از دانش آموزان خواسته شد، در طرف دیگر برگه، احساس دوست بغل دستی و شناخت احساسات او را نقاشی بکشند. این مهارت به عنوان گام اول آموزش خودآگاهی، به پسران گلمان این شناخت را می دهد که احساسات من با دوستم تفاوت دارد و در صورت احساس متفاوت، می توانیم در جهت رفع غم، خشم یا ترس دوستان، با احساس خوب خود، آن را کنترل کرده و تغییر دهیم. بدین صورت احساس خوشایند جایگزین احساس های ناخوشایند خواهد شد.
تکلیف: اولیای عزیز لطف بفرمایید در منزل، از پسران گلمان در مورد احساسات مختلف پرسش کرده ، همچنین با کشیدن احساسات خود در زمان ها و حالات مختلف، با توجه به آموزش کنترل احساسات ناخوشایند و تبدیل آن به احساس خوشایند ،مهارت خودآگاهی در ذهن ایشان تثبیت گردد.

هوش و ریاضی

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: فعالیت انجام شده در منزل صفحه ی 42 و43 بررسی و دوره شد .

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: صفحات (121_122)با اهداف آشنایی با الگوهای عددی ،شمارش چندتا چند تا رو به جلو آموزشرداده شد و تمرین های مربوطه حل شد .
تکلیف: تمرین کفشدوزک صفحه ی 122 ریاضی زنبوری انجام شود .سوالات 1تا7 ریاضی علوی تم 18 پاسخ داده شود .شمارش( 3تا3تا و2تا 2تا) با انگشتان دست تمرین شود .مثال شما عدد 5 را بیان می کنید پسرم 5را در ذهنش نگه میدارد و با انگشتان دست 3تا رو به جلو می شمارد .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: نشانه ی (ه)دوره شد .فارسی علوی صفحات 181و182انجام .روانخوانی پرسش شفاهی شد .
تکلیف: متن روانخوانی فارسی علوی صفحه ی 183 با کمک اولیا عزیز خوانده شود و در صفحه ی 184 به سوالات درک مطلب پاسخ داده شود .درس (مهتاب )دوره شود .فارسی نگارش مربوط به این درس دوره شود سپس دیکته بنویس .

قرآن اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: صفحات 50 تا 55 آموزش داده شد .
تکلیف: پسرم یک نام برای شعر صفحه ی 55 انتخاب کن و بنویس .

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: انجام بازی های گروهی

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: برنامه نویسی اسکرچ طبق مطالب کتاب از ص 63 تا آخر 67 آموزش و تمرین شد. توجه بفرمایید پس از بستن برنامه، پروژه اتوماتیک ذخیره می شود. در برنامه اسکرچ قابلیت save پروژه و ارسال فایل در پرتال وجود ندارد.
تکلیف: طبق صفحات گفته شده از روی کتاب تکرار و تمرین شود. و با خلاقیت خود داستان ایجاد کنید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: