1401/08/09
علوم اول
خردمند، سارا
تکلیف علوم روز شنبه فردا همراه گل پسر ها باشد .
فارسی اول
خردمند، سارا
آموزش نشانه ی د با فعالیت های ذکر شده انجام شد .جهت ایجاد انگیزه خوراکی دنت در کلاس خورده شد .شعر مربوط به نشانه خوانده شد .جایگاه نشانه در جدول الفبا و در کلمات با فایل آموزشی توضیح داده شد .قصه گویی مربوط به درس باد ،با اهداف تقویت مهارت دیداری ، شنیداری و قدرت تفکر انجام شد .صفحه ی 31 کتاب خوانداری آموزش داده شد و کلید واژه های درس بخش و جمله سازی شدند و صدای اول وآخر تمرین شد . برای گل پسرهایی که حضور نداشتنددرس 1و 2 کامل دوره شد .
پسر خوبم فایل ارسال شده را تمرین کند وصفحه ی 31 کتاب خوانداری درس باد 3 مرتبه خوانده شود اگر نیاز بود بیشتر تلاش کن . در دفتر مشق گزارش مربوط به فعالیت های مذکور ثبت شود درصورت نبود گزارش عدم انجام تکلیف ثبت خواهد شد .
نگارش اول
خردمند، سارا
نگارش نشانه ی د آموزش داده شد .ترکیب های دا و دَ آموزش داده شد و در جدول دوستی نوشته شد .
پسرم تکلیف داخل دفتر را کامل انجام بده و در دفتر مشق 3 نقاشی بکش که نشانه ی د در اول و وسط و آخر کلمه ی آن باشد .نشانه ی د شکسته نوشته نشود روی خط و کمی خمیده حتما در زمان انجام تکلیف در کنار گل پسر ها باشید بخوانند و درست بنویسند زمان پیشنهادی انجام تکلیف 30 دقیقه .
هوش و ریاضی
خردمند، سارا
فعالیت مربوط به هفته 5 صقحات 16 و 17 با اهداف تشخیص اشکال هندسی و شمارش آموزش داده شد و تمرین های مربوطه حل شد .
کتاب هوش و ریاضی به گل پسر هایی که هفته ی گذشته حضور نداشتند جهت تکمیل کردن تحویل داده شد .هفته آینده همراه خود بیاورند .
1401/08/08
ریاضی اول
خردمند، سارا
آموزش کتاب ریاضی آموزش و پرورش صفحه ی 38 با اهداف آماده شدن برای درک مفهوم کم کردن و نمایش آن با چوب خط انجام شد .تمرین مربوطه به این صفحه انجام شد .صفحه ی 39 کتاب ریاضی با اهداف تشخیص الگو ،درک قانون مربوط به الگو و ارائه دادن آن انجام شد و تمرین مربوطه حل شد .
پسرم در دفتر شطرنجی الگوی صفحه ی 39 کتاب ریاضی آموزش و پرورش را انجام دهید و تمرین مربوط به صفحه ی 38 کتاب با ابزار مثل اسباب بازیدر خانه تمرین شود گزارش مربوط به فعالیت در دفتر مشق نوشته شود .
فارسی اول
خردمند، سارا
کتاب فارسی علوی نگاره ی 1و2 .فعالیت مربوط به درس اَبر جهت تمرین و دوره انجام شد .
پسرم کتاب خوانداری درس آب باران ابر را دوره کن .فردا آموزش نشانه ی جدید داریم .
قرآن اول
خردمند، سارا
آموزش سوره ی توحید صفحه ی 18 انجام شد ودر کلاس هم خوانی شد .شعر صفحه ی 19 خوانده شد .پیام قرآنی صفحه ی 20 آموزش داده شد و درباره ی آداب سلام کردن در کلاس با گل پسر ها صحبت کردیم .
فعالیت صفحه ی 21 کتاب قرآن انجام شود .فعالیت صفحه ی 19 کتاب قرآن ابتدا پسرخوبم یک اسم برای شعر انتخاب کند و اولیای عزیز در جای خالی یادداشت بفرمایید.
مهارت زندگی
رنج بردار، محبوبه
تکلیف صفحات 25،24،23،22 در کلاس انجام شد..
در منزل برگه ای در اتاق پسران گلمان نصب شده و با مشورت پسرم، ساعات استراحت، انجام تکالیف، ساعات بازی و تفریح و ساعت خواب درج شود و پسرم هر روز ، برای هر فعالیت انجام شده در زمان مشخص شده، برای خود تیک سبز بزند، تا آموزش مدیریت زمان به نحو مطلوب صورت پذیرد.
کتاب های پسرهای عزیزی که کامل نبود تحویل داده شده است تا جلسه بعد کامل شود.
با سپاس
تکلیف صفحات 25،24،23،22 در کلاس انجام شد..
در منزل برگه ای در اتاق پسران گلمان نصب شده و با مشورت پسرم، ساعات استراحت، انجام تکالیف، ساعات بازی و تفریح و ساعت خواب درج شود و پسرم هر روز ، برای هر فعالیت انجام شده در زمان مشخص شده، برای خود تیک سبز بزند، تا آموزش مدیریت زمان به نحو مطلوب صورت پذیرد.
با سپاس
1401/08/07
ریاضی اول
خردمند، سارا
آموزش تم 6 با صفحه ی آغازین شروع شد .صفحه ی 37 کتاب ریاضی آموزش و پرورش با اهداف درک مفهوم اضافه کردن و ترکیب با استفاده از چینه ،تمرین پیدا کردن حاصل جمع با انگشتان (انتقال )انجام شد و تمرین مربوط به این صفحه حل شد .جهت تثبیت آموزش در کلاس مفهوم اضافه کردن رابا چینه تمرین شد .
علوم اول
خردمند، سارا
پرسش شفاهی مربوط به بهداشت فردی و ورزش جهت دوره ی درس انجام شد .امروز در بخش آموزش صفحه ی 21 درباره ی روش های تمیز نگه داشتن مدرسه خانه شهر صحبت کردیم .آموزش فرهنگ تفکیک زباله و فواید بازیافت با نمایش فایل آموزشی انجام شد .صفحه ی 22 کتاب علوم با اهداف آموزش طبقه بندی مواد غذایی در گروه های مفید و غیر مفید ،آشنایی با هرم غذایی و فواید مربوطه به هر طبقه ی هرم آموزش داده شد و در کلاس بازی آموزشی مربوط به شناسایی خوراکی های مفید و غیر مفید انجام شد در کتاب علوم علوی تمرین های مربوط به این بخش انجام شد .
یک برگه یا مقوای A4 تصویر دو گروه خوراکی های مفیدسمت چپ و غیر مفیدرا سمت راست چسبانده و یا نقاشی شود از استیکر های مربوط به خوراکی ها موجود در لوازم التحریر می توانید استفاده کنید و یا از مجله ...استفاده کنید .تا روز سه شنبه جلسه ی بعدی علوم فرصت دارید .
فارسی اول
خردمند، سارا
روخوانی صفحه ی 30 کتاب خوانداری پرسش شفاهی شد .بازی جدول شگفت انگیز انجام شد (تلفیق ریاضی و فارسی )
پسرم روخوانی درس آب ،باران ،ابر را هر کدام 1 مرتبه یا بیشتر بخوان و تمرین کن.
نگارش اول
خردمند، سارا
نشانه ی اَ َ دوره شد .ترکیب با و بَ جدول دوستی مجدد توضیح داده شد .صدا کشی آب - بابا- آبا- با -بَ- باب -آباب مجدد توضیح شد و به صورت پا تخته ای پرسش شفاهی شد .صفحات 32 و 33 کتاب نگارش انجام شد .املا پا تخته ای انجام شد .
صدا کشی آب - بابا - آبا (بَ غیر آخر )باب- آباب - اَب ، در دفتر مشق انجام شود .
رایانه
فتحی مهماندوست، صونا
روش ایجاد پوشه، تغییر نام و پاک کردن پوشه آموزش داده شد و دانش آموزان در سایت تمرین کردند.
لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.
1401/08/04
ریاضی اول
خردمند، سارا
تم 5 دوره شد . با نمایش فیلم آموزشی تمرین و دوره شد. تم 2 ریاضی علوی انجام شد.
کاربرگ ریاضی تحویل داده شد انجام شود .گل پسرهایی که فعالیت صفحه ی 35 کتاب ریاضی آموزش و پرورش را انجام نداده اند روز شنبه تحویل دهند .صفحه ی 19 و20 کتاب علوی کامل شود نجام شود .
فارسی اول
خردمند، سارا
آموزش صدا ونشانه ی دو شکلی اَ َ به همراه فعالیت های ذکر شده انجام شد .جهت ایجاد انگیزه شعر انار خواندیم و به حیاط رفتیم و گل پسرها انگور و انار میل کردند .شعر مربوط به نشانه خوانده شد .جایگاه دو شکل اَ َ در شهرک الفبا و همچنین در کلمات با نمایش کلمه و تصویر معرفی شد .قصه گویی مربوط به درس ابر با هدف تقویت حافظه دیداری و شنیداری ،مهارت تفکر انجام شد .تصاویر کوچک مربوط به درس خوانده و بخش و جمله سازی انجام شد .روخوانی صفحه ی 30 آموزش داده شد .شناسایی نشانه در کلمات درس ابر انجام شد.
فایل مربوط به آموزش نشانه ی اَ َارسال شد .حتما تمرین شود .صفحه ی 30 کتاب خوانداری 3 بار خوانده شود اگر نیاز بود بیشتر بخوان .پسرم دو تصویر در دفتر نقاشی بکشد که صدای هر دو شکل اَ َ
در آن باشد .کاربرگ ارمغان هفته 2 تحویل داده شد انجام شود.
نگارش اول
خردمند، سارا
نگارش نشانه ی اَ َآموزش داده شد .سرمشق کلاسی داده شد و در کلاس انجام شد . .املای گروهی بادکنکی در حیاط انجام شد.کتاب فارسی علوی درس باران کامل صفحات 44 تا پایان 46 انجام شد .
کتاب نگارش صفحه ی 31 در منزل انجا م شود .کتاب علوی فارسی به دانش آموزان جهت بررسی تحویل داده شد .دانش آموزانی که صفحات حل شده را حضور نداشتند حل کنند درس آب و باران .مواردی که گل پسرم در کتاب مشکل داشته علامت زده شده حتما در منزل تمرین شود تا رفع اشکال گردد.پسرم یک املا در دفتر املا بنویس از سرمشق های داخل دفتر .قبل از املا حتما پسرم سرمشق را بخواند اولیای عزیز املا در منزل توسط شما بررسی و امضا شود .خانه ی دوستی برای هر دو ترکیب با وبَ کشیده شود
سواد مالی
ربیعی، پریسا
درس 4(نیاز مشترک) با کمک ارائه پاورپوینت،داستان صوتی و فیلم آموزشی تدریس شد.
فعالیت کلاسی و منزل انجام شد.
بازی استراتژیک
کرمی، هما
نرمش موزیکال و بازی حرکتی کاپ گیم و بازی ریتمیک کاپ گیم انجام شد.
1401/08/03
ریاضی اول
خردمند، سارا
صفحه ی 34 کتاب ریاضی آموزش و پرورش با هدف الگو یابی و تکرار آن انجام شد .
فعالیت صفحه ی 35 کتاب ریاضی را انجام بده و روی یک برگه یا کاغذ A4 بچسبان .
علوم اول
خردمند، سارا
آموزش فصل سوم علوم( سالم باش شاداب باش ) امروز شروع شد .بخش اول این فصل آشنایی با بهداشت فردی که شامل بهداشت دهان و دندان بهداشت دست ها و همچنین آشنایی با وسایل بهداشتی شخصی با نمایش فایل آموزش داده شد .درباره ورزش ،انواع آن و اینکه گل پسر ها به چه ورزشی علاقمند هستن با ذکر فواید ورزش و تاثیر آن بر سلامتی و همچنین استفاده صحیح از آب خوری مدرسه و راه های جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران هنگام سر ما خوردگی ...صحبت شد .پانتومیم فعالیت های ورزشی توسط گل پسر ها انجام شد .به آزمایشگاه رفتیم و ماکت اعضای بدن را بررسی کردیم و درباره ی این موضوع که اگر بهداشت رعایت نشود کدام قسمت بدن آسیب می بیند صحبت شد .کلیپ آموزشی درباره ی بهداشت و ورزش دیده شد .
فارسی اول
خردمند، سارا
فعالیت صفحه ی 29 کتاب خوانداری کامل انجام شد .شعر و قصه ی چرخه ی آب خوانده شد .فعالیت کتابخوانی خلاصه داستان هفته گذشته (عینکم کو ) به روش مشارکتی در کلاس بازگو شد.
پسرم درس باران و آب را 1 مرتبه بخوان اگر هنوز در خواندن سرعت و دقت کمتری داری بیشتر بخوان .
نگارش اول
خردمند، سارا
آموزش بخش و صدا کشی ,نگارش کلمات (آبا -آباب- باب ) جهت تثبیت ترکیب انجام شد و سرمشق کلاسی داده شد .صدا کشی و بخش کردن آب و بابا مجدد تمرین شد
پسرم سر مشق کلاسی را در خانه 3 مرتبه بخوان اگر نیاز بود بیشتر بخوان .یک املا مامان یا بابا از سرمشق به شما بگوید حتما در دفتر املا نوشته شود .فردا املا بادکنکی داریم آماده باش و یک ماژیک وایت برد همراه خود داشته باش .
استعداد هنری اول
اقبالیان، زهرا
با نشانه ( ب) پسر بچه، بستنی و بادبادک نقاشی کشیده شد.
مهارت اجتماعی
دهقانی، نفیسه
توسط میس اتیکت و نمایش مرور درس های هفته های گذشته انجام شد.
به صورت رول پلی بچها با کلمات معذرت میخواهم ،ببخشید، عذر میخواهم آشنا شدند.
مراحل معذرت خواهی به صورت نمایش برای بچها اجرا شد و آموختند برای معذرت خواهی چه روندی را باید طی کنند.
مراحل شامل:
1)کجا اشتباه کردم؟ بچه ها حالت فکر کردن را اجرا میکنند
2) الان دوستم چه حسی دارد؟ با دست شکل قلب درست میکنند
3) الان به دوستم چی بگم؟ با دست به لب اشاره میکنند
4)برای جبران چه کنم؟ دوباره حالت فکر کردن را اجرا میکنند.
لطفا مراحل معذرت خواهی را به صورت زیر برای شما اجرا کنند و برای خودشان یاداوری کنند.
به عنوان مثال؛
1)کجا اشتباه کردم؟ بچه ها حالت فکر کردن را اجرا میکنند (دفتر دوستم را پاره کردم)
2) الان دوستم چه حسی دارد؟ با دست شکل قلب درست میکنند(دوستم الان ناراحت شده)
3) الان به دوستم چی بگم؟ با دست به لب اشاره میکنند.
(دوستم معذرت میخوام که دفترتو پاره کردم)
4)برای جبران چه کنم؟
دوباره حالت فکر کردن را اجرا میکنند. (دیگه ایناشتباه را نمیکنم و برای او یک دفتر جدید میخرم )