فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: گیلاس

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: درس باران و نشانه ی (ب) دوره شد پرسش شفاهی انجام شد .تبریک به اولیای عزیز پسران قشنگم امروز یاد گرفتند کلمه ی بابا و آب را بخوانند و بنویسند .به این جهت بهانه ای شد برای تشکر از پدران عزیز کلاس گیلاس کاردستی تهیه شود و گل پسرها روی برگه ی کاردستی نوشتند (بابا) تا تقدیم دستان پر مهر پدرانشان کنند .
تکلیف: پسر خوبم درس (باران) را 3 مرتبه بخوان. اگر نیاز بود بیشتر در دفتر مشق یادداشت شود که فعالیت مربوطه انجام شد .

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: امروز در زنگ نگارش فعالیت های زیر انجام شد داستان دوستی آ ا و ب در کلاس تعریف شد .آموزش خانه ی دوستی. آموزش صدا کشی( نحوه ی نوشتن و جدا سازی صدا در کلمات ) آموزش نوشتن ترکیب و کلمات جدید مربوط به درس (با- آب -بابا ) .سرمشق داخل دفتر در کلاس انجام شد. کتاب نگارش صفحه ی 29 انجام شد. فایل مربوط به آموزش امروز ارسال شد حتما در منزل تمرین شود .
تکلیف: کتاب نگارش صفحه ی30 و29 در منزل انجام شود. اولیای عزیز در نوشتن (با) و (بابا) توجه کنید که گل پسرم باید هنگام نوشتنِ با، دستش را از روی کاغذ بر ندارد و یک دفعه نوشته شود .

هوش و ریاضی

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش کتاب هوش و ریاضی صفحات 14 و15 با موضوعات شمارش و تناظر الگو یابی شناخت تفاوت ها تشخیص اشکال هندسی و کار با ابزار انجام شد .تمرین های مربوطه حل شد .
تکلیف: گل پسر هایی که جلسه ی گذشته حضور نداشتند کتاب ریاضی و هوش جهت تکمیل کردن تحویل داده شد .

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش کتاب ریاضی آموزش و پرورش صفحه ی 32با اهداف ایجاد تشخیص الگوی تکرار شونده و توانایی کشف و ادامه دادن الگو انجام شد و تمرین مربوط به این صفحه حل شد .آموزش صفحه ی 95 کتاب ریاضی آموزش و پرورش با اهداف تمرین مفهوم تفریق به کمک انگشتان دست نمایش حاصل تفریق با استفاده از چوب خط انجام شد و فعالیت مربوط به این صفحه حل شد .
تکلیف: الگوی صفحه ی 32 کتاب ریاضی آموزش و پرورش مجدد در دفتر شطرنجی انجام شود (حتما با مداد رنگی باشد ) در دفتر مشق کاربرگ الگو چسبانده شده حل شود .کتاب علوی در کلاس است .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نشانه ی ب انجام شد .جهت ایجاد انگیزه در کلاس با هم بستنی خوردیم .شعر مربوط به این نشانه خوانده شد .داستان ب نقطه اش را دوست نداشت تعریف شد .جایگاه نشانه در شهرک الفبا همچنین در کلمات معرفی شد .تصویر خوانی مربوط به درس باران با هدف خوب دیدن شنیدن فکر کردن و سخن گفتن انجام شد .تصاویر کوچک مربوط به درس خوانده شد و فعالیت بخش کردن جمله سازی یافتن هر دو شکل نشانه ی ب و جایگاه آن در این کلمات انجام شد و از گل پسر ها خواسته شد نوشته ی مربوط به هر تصویر را به خاطر بسپارند و در آخر روخوانی صفحه ی 28 درس باران انجام شد .
تکلیف: پسرم آموزش امروز را با توجه به فایل ارسال شده تمرین کن .در دفتر مشق سه تصویر نقاشی کن که اول وسط آخر آنها نشانه ی ب داشته باشد. هدف از این فعالیت تثبیت جایگاه نشانه ی ب است پس اولیای عزیز حتما توسط خود دانش آموز انجام شود شما اسم تصویرنقاشی شده را واضح بنویسید پسرم نشانه ی ب را در آن پیدا کند و با رنگ قرمز دور آن خط بکشد .درس باران 3 مرتبه ودرس آب 1 مرتبه خوانده شود اگر نیاز بود بیشتر تمرین شود .

قرآن اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب قرآن صفحات 14 تا 17 آموزش داده شد .پیام قرآنی صفحه ی 16 مفهوم سازی شد شروع هر کاری با نام خدا انجام می شود شعر به نام خدا بسم الله در کلاس خوانده شد .
تکلیف: پسرم پیام قرآنی صفحه ی 16 کتاب قرآن را با معنی حفظ کن تا جلسه ی بعدی قرآن فرصت دارید.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: موضوع درس: بهداشت را رعایت کنیم. تدریس صفحات 21،20،19،18 انجام شد. گفتگو در مورد بهداشت فردی، بهداشت عمومی، مراحل رعایت بهداشت، نظم و ترتیب در پوشیدن لباس تمیز، شستشوی وسایل شخصی صورت پذیرفت.
تکلیف: تکالیف صفحات 21،20،19،18 انجام شده یا تکمیل گردد. اولیای گرامی: آخر هر ماه کتاب های پسران گلمان تحویل ایشان داده شده تا جهت اطلاع رسانی به شما و تکمیل صفحات تدریس شده به منزل بیاورند. لطف کنید در مورد موضوعات درس با پسر عزیزم گفتگویی داشته و نواقصی که به دلیل غیبت دانش آموز یا همراه نداشتن کتاب باقی مانده تکمیل گردد. قابل ذکر: کتاب ها بعد از تکمیل، حتما توسط دانش آموز در جلسه بعدی کلاس مهارت های زندگی به دبیر مربوطه تحویل داده شود. با سپاس

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش تم 5 ریاضی با صفحه ی آغازین مربوط به این تم شروع شد .آموزش صفحه ی 30 کتاب درسی آموزش و پرورش با اهداف استفاده از چوب خط جهت سر شماری اشیا و درک جمع دو عدد و نمایش آن با استفاده از چوب خط انجام شد و تمرین های مربوط به این صفحه حل شد .صفحه ی 31 کتاب ریاضی آموزش و پرورش با اهداف آشنایی با مفهوم کم کردن و استفاده از انگشتان دست ،ایجاد مهارت برقراری ارتباط کلامی برای تعریف عمل کم کردن آموزش داده شد و فعالیت مربوط به این صفحه انجام شد .
تکلیف: پسرم تم 1 از کتاب ریاضی علوی را حل کن .فردا همراه خود بیاور

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: فصل 2 را با تماشای فیلم فندق دوره کردیم .آزمایش بازی با حواس مربوط به کتاب علوی انجام شد .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: درس آب نشانه ی آا دوره شد .پرسش شفاهی انجام شد .کتاب کار علوی درس آب با هدف دوره و تثبیت درس انجام شد .
تکلیف: دفتر های مشق در کلاس مانده است .

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: عملکرد محافظ صفحه نمایش((screen saver توضیح داده شد و تنظیمات آن آموزش داده شد و دانش آموزان در سایت تمرین کردند.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: فیلم آموزشی مربوط به تم 4 در کلاس دیده شد .تم 4 دوره شد .دست ورزی با چینه جهت دوره ی جمع های ترکیبی انجام شد .بید پای ریاضیزبا هدف توسع ی دقت شنیداری در کلاس انجام شد .
تکلیف: ارمغان هفته تحویل دانش آموزان داده شده است نوشته شود .کتاب ریاضی و فارسی علوی تحویل دانش آموزان داده شد حتما آخر هفته جلد و سیمی شود اسم دانش آموز هم نوشته شود روز شنبه هر دو را همراه خود بیاورند .اگر فکر می کنید که حجم کتاب زیاد است می توانید کتاب را در دو بخش سیمی کنید .مثال کتاب فارسی تا صفحه ی 130 یک بخش و از 131تا پایان کتاب بخش دیگر سیمی شود .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: صفحه ی 27 کتاب خوانداری دوره شد .بازی حافظه ی دیداری با کارت های تصویری انجام شد .فعالیت شنیداری تشخیص صدای آ اول و اغیر اول در کلمات انجام شد .
تکلیف: صفحه ی 27 کتاب خوانداری را 3 بار برای مامان و بابا بخوان هنگام نوشتن انگشت زیر کلمه باشد تا بتوانی تصویر و کلمه ی مربوط به آن را ببینی .از مامان و بابا بخواه درس آب را هر کلمه ای که شما نشان می دهی بخوانند (اولیای عزیز در این تمرین سعی کنید گاهی اشتباه بخوانید بعد پسرم درست آن مورد را به شما بگوید ).

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: تمرین های کتاب نگارش صفحات 26 و 27 انجام شد .جایگاه نشانه ی آ ا دوره شد شعر آن خوانده شد .از گل پسر ها به صورت فردی و پاتخته ای آزمون نوشتاری نشانه ی آا گرفته شد .
تکلیف: پسرم یک صفحه از کتاب داستان در منزل را انتخاب کن نشانه های آ ا در آن پیدا کن و دور آن خط بکش 5مورد برای هر کدام کافی است .

قرآن اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: امروز جَشن آ و جشن قرآن در حیاط مدرسه برگزار شد .گیفت تاج و گل کتاب قرآن به همراه نشانگر قرآن تحویل دانش آموزان داده شد .

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 3(نیاز و خواسته) با استفاده از ارائه پاورپوینت و داستان تدریس شد. تمرین کلاسی انجام شد.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: بازی ریتمیک بوسیله چوبک با موزیک خونه مادر بزرگه انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش فعالیت صفحه ی 27 کتاب ریاضی با اهداف تشخیص اجزا یک کل توانایی سرشماری اشیا و اشکال به کمک چوب خط انجام شد تمرین های مربوطه حل شد .آموزش صفحه ی 28 کتاب ریاضی با اهداف آشنایی اولیه اعدادبا بامفهوم جمع های ترکیبی به کمک چینه های رنگی انجام شد مثال (یه دو تا با یه سه تا با هم میشن 4 تا )جدول شگفت انگیز صفحه ی 28 حل شد .تم 4 کامل شد .
تکلیف: امروز در منزل پسرم جمع های مختلف اعداد تا 5 را با انگشتان هر دودست تمرین کنند .مثال (یه یکی با یه سه تا با هم میشن 4 تا ).کاربرگ تم 4 تحویل داده شد حل شود .

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب کار علوم فصل دوم با اهداف تشخیص کاربرد حواس 5 گانه در زندگی روز مره کامل انجام شد .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نشانه ی آ با اهداف معرفی صدا و نشانه ی آ،تقویت توانایی خواندن و نوشتن نشانه ی آ ،تقویت توانایی خواندن کلمات متناسب با تصویر وآشنایی با رنگ آبی در طبیعت انجام شد .جهت ایجادانگیزه داستان آ تعریف شد .در دفتر مشق گل پسر ها آا را نوشتند .فایل مربوط به آموزش امروز ارسال شد .
تکلیف: اولیای عزیزپسر خوبم امروز روی نمک هر دو شکل آا را بنویسد و شما در دفتر یادداشت بفرمایید که فعالیت مذکور انجام شد .کتاب نگارش صفحه ی 25 انجام شود هنگام نگارش آ حتما بخواند و بنویسد مثال آ اول یا ا غیر اولو به جهت نوشتن توجه شود . در دفتر مشق دو تصویر را نقاشی کن یکی از آنها صدای آ اول و دیگری صدای ا غیر اول داشته باشد .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: توسط خود بچه ها مروری بر درس هفته های گذشته انجام شد. تاکید بر رفتارهای صحیح قبل و بعداز مدرسه رفتن انجام شد. کلمات جادویی لطفا ، متشکرم ، سپاس ، بفرمایید ، خواهش میکنم به صورت کلیپ و شعر برای بچه ها گذاشته شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: