فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: گیلاس

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش تم 4 ریاضی با صفحه ی آغازین مربوط به این تم شروع شد .آموزش صفحه ی 23 کتاب ریاضی با اهداف آشنایی با مفاهیم گوشه(راس ) و لبه (ضلع )،خصوصیات اشکال هندسی رشد تفکر هندسی و ارتباط آن با تفکر عددی ارتقای مهارت الگویابی و ارتباط آن با تفکر عددی به وسیله ی شمردن و اشکال الگو انجام شد . جهت رشد توانایی تفکر هندسی و ارتباط آن با تفکر عددی دست ورزی با میله های آموزشی (چوب خط ) فعالیت مورچه ای صفحه ی 23 را با هم انجام دادیم .
تکلیف: داخل دفتر مشق کاربرگ جدول شگفت انگیز چسبانده شده است حل شود .پسر گلم با شابلون یک مربع ، مثلث ،بکش سپس با مداد قرمز گوشه ها را نشان بده با مداد آبی هم روی لبه ها بکش .اولیای عزیز به هیچ عنوان از کلمه ی ضلع استفاده نکنید .به جای آن از لبه استفاده می کنیم .

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: فصل دوم علوم امروز با آموزش حواس 5 گانه و اهداف آموزشی پی بردن به حواس 5 گانه و نقش آن در زندگی روز مره انجام شد .فیلم دور بینک با موضوع حواس 5 گانه دیده شد .کتاب علوم آموزش و پرورش را تا پایان صفحه ی 17 آموزش دا ده شد و آزمایش مربوط به آن در کلاس انجام شد .
تکلیف: پسرم حواس 5 گانه را در منزل برای مامان و بابا نام ببر و برای هر یک یک مثال بزن .اولیای عزیز در دفتر مشق یادد اشت بفرمایند که فعالیت مذکور انجام شده است .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: نگاره ی 9 دوره و تمرین شد .شعر صد دانه یاقوت با موزیک در کلاس همخوانی شد .آموزش نگاره ی 10 با اهداف آشنایی با عیدنوروز آداب و رسوم مردم ایران سفره ی هفت سین اهمیت نقش پدربزرگ و مادر بزرگ در خانواده و ایجاد توانایی تلفظ کلید واره های جدید درس انجام شد .هم پایان و هم آغاز ها بخش کردن واژه های جدید انجام شد .فعالیت صفحه ی 24 کتاب خوانداری به روش همیاری در کلاس انجام شد .کلیپ عید نوروز در کلاس دیده شد .
تکلیف: پسرم شعر صد دانه یاقوت را حفظ کن .نگاره ی 10 را برای مامان و بابا تعریف کن

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش لوحه های ح و ط صفحات 22 و 23 با شعر انجام شد لوحه های مربوطه در دفتر نوشته شد .
تکلیف: پسرم لوحه های ح و ط صفحه ی 22 و 23 را در کتاب نگارش کامل کن .

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: تغییر عکس پس زمینه ی میز کار، درگ و دراپ ( کشیدن و رها کردن) نشانه گر موس روی پنجره ها آموزش داده شد.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: تم 3 ریاضی دوره شد .فیلم ریاضی آموزشی دیده شد .دست ورزی با چینه جهت تمرین الگو ها و مفهوم جمع انجام شد .
تکلیف: کاربرگ تم 3 تحویل گل پسرها داده شده است حل شود .شنبه کاردستی جدول ترکیب آورده شود

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب کار علوم علوی به گل پسر هایی که روز انجام فعالیت حضور نداشتند جهت تکمیل تمرین های فصل 1 تحویل داده شد .روز شنبه همراه خود بیاورند .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نگاره ی 9 با اهداف درسی آشنایی با قرآن مسجد دقت و توجه و علاقمندی به رعایت نظم و ترتیب و بهداشت در مسجدآشنایی با موذن امام جماعت وسایل موجود در مدرسه نحوه ی وضو گرفتن ایجاد توانایی تلفظ کلمات جدید درس آموزش هم آغاز و هم پایان ها .فعالیت های صفحه ی 24 کتاب خوانداری به روش همیاری انجام شد .فعالیت کتابخوانی طرح بید پا با هدف تقویت مهارت شنیداری و درک مطلب در کلاس با موضوع عینکم کو خوانده شد .نگاره ی 8 دوره شد
تکلیف: هم آغاز ها و هم پایان ها از روی فایل ارسال شده از نگاره ی 1تا 9 تمرین شود .کلید واژهای درس جدید تکرار شود .فایل طرح بید پا ارسال شد از گل پسرها بخواهید داستان را برایتان تعریف کنند .

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: لوحه 1و2 صفحه ی 22 در کلاس با شعر آموزش داده شد در دفتر مشق نوشته شد و بعد از آن کتاب نگارش فعالیت مربوط انجام شد .

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس2(پول توجیبی) با استفاده از داستان صوتی و ارائه پاورپوینت تدریس شد.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: معارفه دانش آموزان با بازی و آشنایی با کلاس ریتمو گیم انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب ریاضی صفحات 20 و 21 با اهداف تشخیص و تجزیه ی یک شکل به اشکال کوچک تر ،آشنایی با اشکال 3 بعدی ،توانایی برقراری ارتباط بین اجزا مختلف یک کل و جدول ترکیب با ابزار آموزش داده شد و تمرین های مربوط به آن حل شد .تم 2 ریاضی در کلاس با استفاده از فیلم آموزشی دوره شد .
تکلیف: پسرم یک جدول ترکیب از تمرین های صفحه ی 21 انتخاب کن و آن را زیبا با استفاده از ابزار تزیینی بر روی مقو ا یا برگه ی A4درست کن .(تا شنبه فرصت دارید ) دفتر شطرنجی کامل شود .

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: فصل اول دوره شد . کتاب کارعلوم بخش ارزشیابی فصل اول انجام شد .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نگاره ی 8 با اهداف درسی آشنایی با باغ وحش و حیوانات وحشی ،رعایت نکات ایمنی در باغ وحش و ایجاد توانایی بیان کلید واژه های جدید درس ،آموزش هم آغاز ها (خرگوش خرس شتر شیر گرگ گوزن )هم پایان ها (شیر شتر ) انجام شد .بخش کردن واژه های جدید انجام شد .فعالیت های صفحه ی 20 کتاب خوانداری کامل شد .شعر سبز و سبز در کلاس با موزیک هم خوانی شد .
تکلیف: فایل هم آغاز و هم پایان درس 2 تا 10 خدمتتان ارسال شده است امروز تا نگاره ی 8 می توانید با گل پسر ها در منزل تمرین کنید .واژه های درس جدید تمرین شود .

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه ی 20 با شعر آموزش داده شد ابتدا در دفتر نوشته شد .سپس تکلیف کتاب انجام شد .شعر(نوکم کجاست بالای خط اما شدم نزدیک خط اول با یک خط کج میام یواش روی خط یک کمی میرم به راست بعدش میشم یه کاسه که خیلی خوب و نازه )

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: سلام و عرض ادب آموزش نقاشی حشره زنبور خانواده های عزیز لطفا دفتر نقاشی همراه دلبندان باشد

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: آموزش معنای اتیکت به طور کامل داده شد. بچه ها به وسیله ی کلیپ آموزشی آشنایی با اتیکت یاد گرفتند که در اتیکت آداب معاشرت اجتماعی را یاد میگیرند. برای معارفه از کلماتی همچون سلام، از آشنایی با خوشوقتم ، روزتون بخیر را آموختند . آداب صبح بیدار شدن مثل به موقع بیدار شدن، دست و صورت شستن و خشک کردن، مرتب کردن تخت ، صبحانه خوردن را آموختند.
تکلیف: لطفا بچه ها یکی از آداب معاشرت اجتماعی که در کلاس آموختند نقاشی بکشند و برای جلسه بعد به کلاس بیاورند.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب ریاضی آموزش فعالیت صفحه های 17 تا 19 با اهداف انتقال اضافه کردن شمارش ادامه دادن الگو ساخت الگو با چوب کبریت و چوب خط جدول شگفت انگیز 4 تایی انجام شد و تمرین های مربوطه حل شد .
تکلیف: کتاب ریاضی بررسی شود و مواردی که دانش آموز اشتباه داشته و یا خوب رنگ آمیزی نشده مجدد انجام دهد.

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نگاره ی 7 با اهداف آموزشی آشنایی با روستا و روستا نشینان خانه های روستایی و پدیده های موجود در روستا روحیه ی همکاری در روستا وسایل کشاورزی و محصولات روستایی آشنایی و علاقمندی به حیوانات اهلی فایده و نقش آن ها در روستا ایجادتوانایی بیان کلید واژه های جدید درس انجام شد .هم پایان ها (علف برف )هم آغاز ها ( گوسفند گاو )(اردک اتاق )گل پسر هایی که برگه سنجش سلامت را نیاورده اند حتما فردا تحویل دهند. فعالیت کتاب خوانی داستان دوستی با روباه انجام شد .فعالیت صفحه ی 17 انجام شد .صفحه ی 18 شعر سبز و سبز در کلاس با آهنگ همخوانی شد .
تکلیف: پسرم تصویرک های مربوط به نگاره ی 7 را بخوان نازنینم داستان دوستی با روباه را در منزل تعریف کن.

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: لوحه ی صفحات 19 و 20 با شعر آموزش داده شد در دفتر نوشته شد .شعر لوحه ی 19 نوکم کجاست بالای خط اما شدم نزدیک خط اول میشم یه نقطه که یک کمی بزرگه از زیر اون یه گردن هستش برام مثل تن لوحه ی صفحه ی 20 نوکم کجاست بالای خط اما شدم نزدیک خط می خوام بشم یه قطره یه قطره ی درسته نه دست و پا شکسته .
تکلیف: پسرم صفحات 19 و 20 را در کتاب نگارش زیبا و مرتب بنویس. زمان انجام هر لوحه 15 دقیقه است پس از آن می توانی شکل مربوط به هر لوحه را رنگ آمیزی کنی .

هوش و ریاضی

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: فعالیت هفته ی 2 در کتاب ریاضی و هوش انجام شد .

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش تم 3 ریاضی با صفحه ی آغازین شروع شد درباره ی تصویر صحبت کردیم و مفاهیم مربوط به آن بیان شد .صفحه ی 16 کتاب با اهداف بیان عدد هر دسته بدون شمارش ،درک مفهوم اضافه کردن دو شی ارتقای توانایی استدلال کردن استفاده از واژه ی اضافه کردن .فعالیت دست ورزی با چینه انجام شد جهت مفهوم سازی اضافه کردن .
تکلیف: کاربرگ ریاضی تمرین های تم 2 تحویل داده شد گل پسرها حل کنند .کتاب ریاضی در کلاس مانده است

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: نگاره ی 6 دوره و تمرین شد . شعر راه مدرسه در کلاس همخوانی شد . تصویرک های نگاره ی 6دوره شد هم آغاز ها و هم پایان ها دوره شد .بازی با کارت ها انجام دادیم جهت تقویت حافظه ی دیداری و دوره ی هم آغاز ها

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: لوحه ی صفحات 17 و 18 با شعر آموزش داده شدو در دفتر مشق نوشته شد .در کتاب صفحه ی 18 انجام شد .شعر لوحه ی صفحه ی 17نوکم کجاست به روی خط می خوام بشم یه بادکنک ناز و قشنگ و کوچک یک کمی میرم سمت چپ چه قدر هستم مرتب شعر لوحه ی صفحه ی 18 نوکم کجاست بالای خط اول میام به روی خط بعد میرم به سمت چپ نوکم و بر می دارم از بالا یه خط کج میزارم .لوحهری صفحات 17 و 18 در کتاب انجام شد .
تکلیف: لوحه ی صفحه ی 17 و 18 را که در کتاب نوشته شده بررسی شود اگر ناقص است کامل کنید .

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: با یکدیگر مودبانه صحبت کنیم.صفحات 11،10 آموزش داده شد.
تکلیف: گفت و گو در مورد نوع صحبت کردن، کلمات احترام آمیز، رفتار مودبانه با بزرگترها و دوستان، حذف شوخی های بی مورد. کارتون مهارت های زندگی، در مورد احترام به خود و دیگران در کلاس انجام شد. اولیای عزیز در مورد کلمات و جملات مودبانه در منزل تمرین و تکرار داشته باشند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: