فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: گیلاس

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش صفحات 11 تا 14 با اهداف آموزشی استفاده از انگشتان دست برای نمایش عدد های کمتر از 5 ،تشخیص جهت های راست و چپ ،آشنایی با مفهوم قبل و بعد ،درک واژه ی اضافه کردن ،بیان رابطه ی الگو و ادامه دادن آن،جدول شگفت انگیز 3 تایی با استفاده از اشکال هندسی.فردا دانش آموزان یک بسته چوب کبریت همراه خود داشته باشند . دفتر شطرنجی تحویل گرفته شده در کلاس است گل پسر هایی که امروز دفتر شطرنجی در کیف نداشتند فردا همراه خود بیاورند .
تکلیف: پسر نازنینم تمرین مورچه ای صفحه ی 13 کتاب ریاضی در منزل انجام شود. طبق نمونه ی جدول های شگفت انگیز صفحه ی 13 کتاب ریاضی مجدد در دفتر انجام شود .

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: امروز در زنگ علوم آزمایش انجام دادیم جهت مفهوم سازی اینکه اگر جسمی از منبع نور دور یا نزدیک شود سایه ی آن چه تغییراتی خواهد کرد ،داستان یک روز آفتابی تعریف شد جهت مفهوم سازی ارتباط محل قرار گیری خورشید با تغییر در جهت طول و سایه ی اجسام و بازی چی از همه سنگین تره با هدف تحریک حس کنجکاوی دانش آموزان در ارتباط با محیط پیرامون خود و سنجش مشاهده انجام شد تمرین های کتاب کار علوی انجام شد آموزش فصل 1 کتاب علوم کامل شد گل پسرهای من در این فصل یاد گرفتند اطراف خود رابا کنجکاوی و علاقه مشاهده کنند به دنبال علت ها باشند ،تشخیص سایه ها و تشخیص سبکی و سنگینی اجسام
تکلیف: پسرم با کمک بزرگ ترهایت یک پر و یک کلید بردار دست هایت را به بالا ببر و هر دو را هم زمان رها کن مشاهده کن کدام دیرتر به زمین رسید جلسه ی بعدی زنگ علوم منتظرم تا نتیجه ی مشاهده ی خود را برایم تعریف کنی و علت آن را بگویی .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نگاره ی 6 با اهداف درسی آشنایی با بوستان و قسمت های مختلف آن ،تقویت مهارت های زبانی ،رعایت مقررات عمومی و توجه به تابلوها ،تقویت روحیه ی یاری رساندن به گروه همسالان ،توانایی تلفظ کلید واژه های درس جدید ،مرور هم آغاز و هم پایان ها انجام شد .سنجش کلاسی انجام شد .گل پسر های عزیزم که هنوز عکس 4×3برای سبد امتیاز نیاورده اند حتما این هفته تحویل دهند .
تکلیف: نگاره ی 6 را برای مامان و بابا تعریف کن و تصویرک ها را بخوان .هم پایان ها (آب تاب )و هم آغاز ها (چای چتر )را بگو .

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش لوحه ی صفحات 15 و 17 با شعر آموزش داده شد .و در دفتر مشق نوشته شد .شعر لوحه ی صفحه ی 15 (نوکم کجاست بالای خط یک کمی میرم سمت چپ بعدش میشم یه گردی سر می خورم زیر خط اندازه و مرتب )شعر لوحه ی صفحه ی 16 (نوکم کجاست بالای خط اما شدم نزدیک خط یک کمی میرم سمت چپ بعدا میشم یه گردی حالا میشم یه کاسه که زیر خط نشسته )
تکلیف: عزیزم لوحه ی صفحه ی 16 را زیبا و مرتب بنویس 15 دقیقه زمان انجام تکلیف است سپس رنگ آمیزی را کامل کن .

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: مدیریت پنجره ها (باز کردن، بستن، بزرگ کردن، کوچک کردن پنجره ها) آموزش داده شد.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب ریاضی آموزش تم 2 با صفحه ی آغازین شروع شد و گل پسر های من مفاهیم چپ و راست ،جلو و پشت ،قبل و بعد ...را با پاسخگویی به سوالات دوره کردند .صفحه ی 9 کتاب تمرین مورچه ای با هدف آموزش تناظر یک به یک تدریس شد و تمرین مربوطه حل شد تمرین کفشدوزکی آموزش جدول شگفت انگیز داشتیم که در ابتدا جهت تثبیت ستون و ردیف گل پسر ها با چینه ردیف و ستون درست کردند سپس آشنایی با قوانین این جدول که (در هیچ ردیف و ستون رنگ تکراری نباشد ) آموزش داده شد و سپس تمرین مربوطه حل شد .
تکلیف: تمرین کفشدوزکی صفحه ی 9 کتاب ریاضی مجدد در دفتر مشق انجام شود . جدول شگفت انگیز3×3 بکشیدروی مقوا یا برگه ی A4 داخل جدول را پسران توانمندم به دلخواه با (حبوبات ،استیکر ،پولک ...) کامل کنند دقت کنید قانون جدول رعایت شود و شنبه همراه خود بیاورند .

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: گل پسرها در زنگ علوم به حیاط رفتند و سایه خود را مشاهده کردند سپس به کمک دوستان خود سایه ها با گچ کشیده شد .در آزمایشگاه فعالیت مشاهده ای داشتیم گوجه و سیب به گل پسرها نشان داده شد و از آن ها خواسته شد راجب به آن صحبت کنند سپس برش های عمودی و افقی زده شد درباره ی ویژگی هایی که مشاهده می شود صحبت کردیم .فیلم فندق در کلاس دیده شد .
تکلیف: پسرم در خانه هر میوه ای را که دوست داری با کمک بزرگتر ها برش بده و خوب نگاه کن سپس نقاشی آن را بکش و روز شنبه همراه خود بیاور .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نگاره ی 5 با اهداف درسی آشنایی با کلاس درس ،آشنایی با معلم و نقش او در آموزش ،رعایت ادب و احترام نسبت به معلم ،توانایی تلفظ کلمات کلید واژه های جدید درس ،بخش کردن و تمرین هم پایان و هم آغاز ها با کارت نگاره ها در کلاس انجام شد .فعالیت های صفحه ی 10 خوانداری به صورت مشارکتی انجام شد .شعر راه مدرسه در کلاس خوانده شد .فعالیت های صفحه ی 13 خوانداری مشارکتی انجام شد .
تکلیف: روز شنبه آزمون شفاهی از نگاره ی 1تا 5 که شامل بخش کردن کلمات ،تشخیص صدای اول و آخر و اینکه کدام تصویرک ها با یکدیگر هم آغاز یا هم پایان هستند .پسران توانمند من در منزل موارد ذکر شده را تمرین کنند.

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه ی 13 با شعر آموزش داده شدو در دفتر نوشته شد . (نوکم کجاست بالای خط اول میام به روی خط بعد میشم یه کاسه هستم شبیه دسته کارم خیلی درسته )
تکلیف: پسرم صفحه ی 13 کتاب نگارش را با دقت و تمیز بنویس 15 دقیقه بعد از آن میتوانی شکل مربوط به لوحه را رنگ آمیزی کنی. پسر توانمندم شنبه آزمون لوحه نویسی پا تخته ای داریم لوحه هایی که تا الان یاد گرفتی و تمرین کن .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: توضیح کامل و جامعی درباره ی درس اتیکت و رفتار های صحیح در اداب معاشرت اجتماعی و محتوای آن داده شد. بچها به وسیله ی توپ بازی در حیاط نحوه معارفه ی درست و کامل خود را آموختند. آنها در معرفی خود از واژگانی همچون : از آشنایی با شما خوشوقتم ، همچنین و...آشنا شدند. آموزش رفتار های صحیح در کلاس ، نحوه اجازه گرفتن ، نشستن و احترام به همکلاسی و معلم در کلاس داده شده است.

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نگاره ی 4 با اهداف درسی آشنایی با نهاد مدرسه و مقررات آن ،آشنایی با پرچم و رنگ های آن ،رعایت نظم و ترتیب و بهداشت فردی و آشنایی با بخش های مختلف مدرسه انجام شد .بخش کردن واژه های جدید انجام شد .هم پایان ها دوره و تمرین شد (کتاب آب )(مدرسه آزاده ) شناسنامه ی تندرستی تحویل دانش آموزان داده شده است بررسی و امضا شود اگر مشکل پزشکی دارندگواهی پزشک پیوست برگه شود

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: لوحه صفحات 11 و 12آموزش داده شد در دفتر سرمشق داده شد ودر کلاس نوشتند کتاب نگارش صفحه ی 11 در کلاس کامل شد .
تکلیف: پسرم صفحه ی 12 کتاب نگارش را با دقت و تمیز بنویس 15 دقیقه زمان لوحه نویسی شماست پس از آن میتوانی تصویر مربوط به لوحه را رنگ آمیزی کنی

هوش و ریاضی

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب ریاضی و هوش فعالیت صفحه ی 8و9انجام شد .

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: تم 1 ریاضی تمرین و دوره شد .کتاب ریاضی بررسی شد فیلم آموزشی در کلاس دیده شد و بازی و ریاضی در کلاس انجام شد .
تکلیف: پسرم کاربرگ ریاضی را کامل حل کن .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: دوره ی نگاره های 1تا 3 ،بخش کردن و هم پایان و هم آغاز ها تمرین شد .فعالیت های صفحه ی 8 کتاب خوانداری ببین و بگو ،گوش کن و بگو انجام شد .در بخش کتاب خوانی داستان باغچه ی ما خوانده شد .

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: در کلاس لوحه ی جدید با شعر آموزش داده شد و در دفتر دانش آموزان نوشتند.
تکلیف: پسرم کتاب نگارش صفحات 10 و 11 را زیبا بنویس و بعد از آن تصاویر مربوط به هر لوحه را رنگ آمیزی کن زمان مربوط به نوشتن هر لوحه 15 دقیقه می باشد .اگر دانش آموز خسته شد به او فرصت استراحت دهید.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش صفحه ی 6 کتاب ریاضی با اهداف شمارش ،تناظر یک به یک بین دو دسته وتساوی دو مجموعه ،آشنایی با ابزار خط کش و صفحه ی 7 با اهداف ارائه ی نمایش های مختلف یک عدد با استفاده از انگشتان دست و ادامه دادن الگوی هندسی انجام شد .
تکلیف: پسرم صفحه ی آغازین کتاب تم 1 را نگاه کن و بگو کدام یک از اشیا و یا اشکال داخل آشپزخانه و یا اتاق از نظر تعداد مساوی هستند مثال (تعداد ماهی هاو تابلوهای روی دیوار)نازنینم در موقعیت های مختلف مثل خیابان و یا خانه اشیا مختلف را بشمار حتی اشیا در حال حرکت . تمرین کفشدوزک صفحه ی 7 کتاب ریاضی را رنگ آمیزی کن . الگوی داخل دفتر شطرنجی را کامل کن .دانش آموزانی که چهارشنبه حضور نداشتنددو صفحه الگو دارند .

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: امروز زنگ علوم در کلاس نحوه ی چگونگی تشکیل سایه ی اجسام را باداستان قورقوری انجام دادیم پس تعریف سایه را دانش آموزان یاد گرفتند .
تکلیف: پسرم در منزل روی یک برگه ی A4 سایه ی هر وسیله ای که دوست داری را درست کن و سایه ی آن را که روی کاغذ افتاده است بکش جلسه ی بعدی که علوم داریم فعالیت انجام داده رو همراه خودت بیار .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نگاره ی 3 بااهداف آشنایی با محیط بیرون از خانه ،قانون و مقررات ،نقش پلیس در جامعه ،رعایت نکات ایمنی ،توانایی شناخت رنگ ها ،آشنایی با واژه های جدید (آزاده مسجد مدرسه آب )بخش کردن کلمات جدید ،مقایسه ی بین واژه ها و کلمات هم آغاز مثال (آزاده آب آبی )(مسجد مدرسه ) انجام شد.بازی کلاسی جهت تثبیت هم آغاز ها و تعداد بخش هر کلمه با کارت های تصویری مربوط به درس انجام شد . .
تکلیف: پسرم تصویرک های نگاره ی 1تا 3 را بخوان و هم آغاز ها را پیدا کن و برای مامان و بابا بگو .

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب نگارش لوحه ی صفحات 8و9 آموزش داده شد در کتاب نگارش نوشته شد .
تکلیف: پسرم سرمشق داخل دفتر را تمیز و مرتب بنویس هر لوحه را در مدت 15 دقیقه بنویس .کتاب نگارش صفحات 8و9 بررسی و کامل شود رنگ آمیزی ها انجام شود .

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: جلسه اول: آشنایی با انواع کامپیوتر و اجزای آنها، معرفی موس و دکمه های آن و نحوه در دست گرفتن آن. امروز جلسه دوم: آشنایی با میز کار، آیکون، نوار وظیفه، دکمه شروع. روشن کردن کامپیوتر با دکمه پاور و خاموش کردن کامپیوتر. آشنایی با عملکرد shut down, restart, sleep
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: