فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: گیلاس

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب ریاضی آموزش فعالیت صفحه های 17 تا 19 با اهداف انتقال اضافه کردن شمارش ادامه دادن الگو ساخت الگو با چوب کبریت و چوب خط جدول شگفت انگیز 4 تایی انجام شد و تمرین های مربوطه حل شد .
تکلیف: کتاب ریاضی بررسی شود و مواردی که دانش آموز اشتباه داشته و یا خوب رنگ آمیزی نشده مجدد انجام دهد.

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نگاره ی 7 با اهداف آموزشی آشنایی با روستا و روستا نشینان خانه های روستایی و پدیده های موجود در روستا روحیه ی همکاری در روستا وسایل کشاورزی و محصولات روستایی آشنایی و علاقمندی به حیوانات اهلی فایده و نقش آن ها در روستا ایجادتوانایی بیان کلید واژه های جدید درس انجام شد .هم پایان ها (علف برف )هم آغاز ها ( گوسفند گاو )(اردک اتاق )گل پسر هایی که برگه سنجش سلامت را نیاورده اند حتما فردا تحویل دهند. فعالیت کتاب خوانی داستان دوستی با روباه انجام شد .فعالیت صفحه ی 17 انجام شد .صفحه ی 18 شعر سبز و سبز در کلاس با آهنگ همخوانی شد .
تکلیف: پسرم تصویرک های مربوط به نگاره ی 7 را بخوان نازنینم داستان دوستی با روباه را در منزل تعریف کن.

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: لوحه ی صفحات 19 و 20 با شعر آموزش داده شد در دفتر نوشته شد .شعر لوحه ی 19 نوکم کجاست بالای خط اما شدم نزدیک خط اول میشم یه نقطه که یک کمی بزرگه از زیر اون یه گردن هستش برام مثل تن لوحه ی صفحه ی 20 نوکم کجاست بالای خط اما شدم نزدیک خط می خوام بشم یه قطره یه قطره ی درسته نه دست و پا شکسته .
تکلیف: پسرم صفحات 19 و 20 را در کتاب نگارش زیبا و مرتب بنویس. زمان انجام هر لوحه 15 دقیقه است پس از آن می توانی شکل مربوط به هر لوحه را رنگ آمیزی کنی .

هوش و ریاضی

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: فعالیت هفته ی 2 در کتاب ریاضی و هوش انجام شد .

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش تم 3 ریاضی با صفحه ی آغازین شروع شد درباره ی تصویر صحبت کردیم و مفاهیم مربوط به آن بیان شد .صفحه ی 16 کتاب با اهداف بیان عدد هر دسته بدون شمارش ،درک مفهوم اضافه کردن دو شی ارتقای توانایی استدلال کردن استفاده از واژه ی اضافه کردن .فعالیت دست ورزی با چینه انجام شد جهت مفهوم سازی اضافه کردن .
تکلیف: کاربرگ ریاضی تمرین های تم 2 تحویل داده شد گل پسرها حل کنند .کتاب ریاضی در کلاس مانده است

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: نگاره ی 6 دوره و تمرین شد . شعر راه مدرسه در کلاس همخوانی شد . تصویرک های نگاره ی 6دوره شد هم آغاز ها و هم پایان ها دوره شد .بازی با کارت ها انجام دادیم جهت تقویت حافظه ی دیداری و دوره ی هم آغاز ها

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: لوحه ی صفحات 17 و 18 با شعر آموزش داده شدو در دفتر مشق نوشته شد .در کتاب صفحه ی 18 انجام شد .شعر لوحه ی صفحه ی 17نوکم کجاست به روی خط می خوام بشم یه بادکنک ناز و قشنگ و کوچک یک کمی میرم سمت چپ چه قدر هستم مرتب شعر لوحه ی صفحه ی 18 نوکم کجاست بالای خط اول میام به روی خط بعد میرم به سمت چپ نوکم و بر می دارم از بالا یه خط کج میزارم .لوحهری صفحات 17 و 18 در کتاب انجام شد .
تکلیف: لوحه ی صفحه ی 17 و 18 را که در کتاب نوشته شده بررسی شود اگر ناقص است کامل کنید .

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: با یکدیگر مودبانه صحبت کنیم.صفحات 11،10 آموزش داده شد.
تکلیف: گفت و گو در مورد نوع صحبت کردن، کلمات احترام آمیز، رفتار مودبانه با بزرگترها و دوستان، حذف شوخی های بی مورد. کارتون مهارت های زندگی، در مورد احترام به خود و دیگران در کلاس انجام شد. اولیای عزیز در مورد کلمات و جملات مودبانه در منزل تمرین و تکرار داشته باشند.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش صفحات 11 تا 14 با اهداف آموزشی استفاده از انگشتان دست برای نمایش عدد های کمتر از 5 ،تشخیص جهت های راست و چپ ،آشنایی با مفهوم قبل و بعد ،درک واژه ی اضافه کردن ،بیان رابطه ی الگو و ادامه دادن آن،جدول شگفت انگیز 3 تایی با استفاده از اشکال هندسی.فردا دانش آموزان یک بسته چوب کبریت همراه خود داشته باشند . دفتر شطرنجی تحویل گرفته شده در کلاس است گل پسر هایی که امروز دفتر شطرنجی در کیف نداشتند فردا همراه خود بیاورند .
تکلیف: پسر نازنینم تمرین مورچه ای صفحه ی 13 کتاب ریاضی در منزل انجام شود. طبق نمونه ی جدول های شگفت انگیز صفحه ی 13 کتاب ریاضی مجدد در دفتر انجام شود .

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: امروز در زنگ علوم آزمایش انجام دادیم جهت مفهوم سازی اینکه اگر جسمی از منبع نور دور یا نزدیک شود سایه ی آن چه تغییراتی خواهد کرد ،داستان یک روز آفتابی تعریف شد جهت مفهوم سازی ارتباط محل قرار گیری خورشید با تغییر در جهت طول و سایه ی اجسام و بازی چی از همه سنگین تره با هدف تحریک حس کنجکاوی دانش آموزان در ارتباط با محیط پیرامون خود و سنجش مشاهده انجام شد تمرین های کتاب کار علوی انجام شد آموزش فصل 1 کتاب علوم کامل شد گل پسرهای من در این فصل یاد گرفتند اطراف خود رابا کنجکاوی و علاقه مشاهده کنند به دنبال علت ها باشند ،تشخیص سایه ها و تشخیص سبکی و سنگینی اجسام
تکلیف: پسرم با کمک بزرگ ترهایت یک پر و یک کلید بردار دست هایت را به بالا ببر و هر دو را هم زمان رها کن مشاهده کن کدام دیرتر به زمین رسید جلسه ی بعدی زنگ علوم منتظرم تا نتیجه ی مشاهده ی خود را برایم تعریف کنی و علت آن را بگویی .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نگاره ی 6 با اهداف درسی آشنایی با بوستان و قسمت های مختلف آن ،تقویت مهارت های زبانی ،رعایت مقررات عمومی و توجه به تابلوها ،تقویت روحیه ی یاری رساندن به گروه همسالان ،توانایی تلفظ کلید واژه های درس جدید ،مرور هم آغاز و هم پایان ها انجام شد .سنجش کلاسی انجام شد .گل پسر های عزیزم که هنوز عکس 4×3برای سبد امتیاز نیاورده اند حتما این هفته تحویل دهند .
تکلیف: نگاره ی 6 را برای مامان و بابا تعریف کن و تصویرک ها را بخوان .هم پایان ها (آب تاب )و هم آغاز ها (چای چتر )را بگو .

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش لوحه ی صفحات 15 و 17 با شعر آموزش داده شد .و در دفتر مشق نوشته شد .شعر لوحه ی صفحه ی 15 (نوکم کجاست بالای خط یک کمی میرم سمت چپ بعدش میشم یه گردی سر می خورم زیر خط اندازه و مرتب )شعر لوحه ی صفحه ی 16 (نوکم کجاست بالای خط اما شدم نزدیک خط یک کمی میرم سمت چپ بعدا میشم یه گردی حالا میشم یه کاسه که زیر خط نشسته )
تکلیف: عزیزم لوحه ی صفحه ی 16 را زیبا و مرتب بنویس 15 دقیقه زمان انجام تکلیف است سپس رنگ آمیزی را کامل کن .

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: مدیریت پنجره ها (باز کردن، بستن، بزرگ کردن، کوچک کردن پنجره ها) آموزش داده شد.

ریاضی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب ریاضی آموزش تم 2 با صفحه ی آغازین شروع شد و گل پسر های من مفاهیم چپ و راست ،جلو و پشت ،قبل و بعد ...را با پاسخگویی به سوالات دوره کردند .صفحه ی 9 کتاب تمرین مورچه ای با هدف آموزش تناظر یک به یک تدریس شد و تمرین مربوطه حل شد تمرین کفشدوزکی آموزش جدول شگفت انگیز داشتیم که در ابتدا جهت تثبیت ستون و ردیف گل پسر ها با چینه ردیف و ستون درست کردند سپس آشنایی با قوانین این جدول که (در هیچ ردیف و ستون رنگ تکراری نباشد ) آموزش داده شد و سپس تمرین مربوطه حل شد .
تکلیف: تمرین کفشدوزکی صفحه ی 9 کتاب ریاضی مجدد در دفتر مشق انجام شود . جدول شگفت انگیز3×3 بکشیدروی مقوا یا برگه ی A4 داخل جدول را پسران توانمندم به دلخواه با (حبوبات ،استیکر ،پولک ...) کامل کنند دقت کنید قانون جدول رعایت شود و شنبه همراه خود بیاورند .

علوم اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: گل پسرها در زنگ علوم به حیاط رفتند و سایه خود را مشاهده کردند سپس به کمک دوستان خود سایه ها با گچ کشیده شد .در آزمایشگاه فعالیت مشاهده ای داشتیم گوجه و سیب به گل پسرها نشان داده شد و از آن ها خواسته شد راجب به آن صحبت کنند سپس برش های عمودی و افقی زده شد درباره ی ویژگی هایی که مشاهده می شود صحبت کردیم .فیلم فندق در کلاس دیده شد .
تکلیف: پسرم در خانه هر میوه ای را که دوست داری با کمک بزرگتر ها برش بده و خوب نگاه کن سپس نقاشی آن را بکش و روز شنبه همراه خود بیاور .

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نگاره ی 5 با اهداف درسی آشنایی با کلاس درس ،آشنایی با معلم و نقش او در آموزش ،رعایت ادب و احترام نسبت به معلم ،توانایی تلفظ کلمات کلید واژه های جدید درس ،بخش کردن و تمرین هم پایان و هم آغاز ها با کارت نگاره ها در کلاس انجام شد .فعالیت های صفحه ی 10 خوانداری به صورت مشارکتی انجام شد .شعر راه مدرسه در کلاس خوانده شد .فعالیت های صفحه ی 13 خوانداری مشارکتی انجام شد .
تکلیف: روز شنبه آزمون شفاهی از نگاره ی 1تا 5 که شامل بخش کردن کلمات ،تشخیص صدای اول و آخر و اینکه کدام تصویرک ها با یکدیگر هم آغاز یا هم پایان هستند .پسران توانمند من در منزل موارد ذکر شده را تمرین کنند.

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه ی 13 با شعر آموزش داده شدو در دفتر نوشته شد . (نوکم کجاست بالای خط اول میام به روی خط بعد میشم یه کاسه هستم شبیه دسته کارم خیلی درسته )
تکلیف: پسرم صفحه ی 13 کتاب نگارش را با دقت و تمیز بنویس 15 دقیقه بعد از آن میتوانی شکل مربوط به لوحه را رنگ آمیزی کنی. پسر توانمندم شنبه آزمون لوحه نویسی پا تخته ای داریم لوحه هایی که تا الان یاد گرفتی و تمرین کن .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: توضیح کامل و جامعی درباره ی درس اتیکت و رفتار های صحیح در اداب معاشرت اجتماعی و محتوای آن داده شد. بچها به وسیله ی توپ بازی در حیاط نحوه معارفه ی درست و کامل خود را آموختند. آنها در معرفی خود از واژگانی همچون : از آشنایی با شما خوشوقتم ، همچنین و...آشنا شدند. آموزش رفتار های صحیح در کلاس ، نحوه اجازه گرفتن ، نشستن و احترام به همکلاسی و معلم در کلاس داده شده است.

فارسی اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: آموزش نگاره ی 4 با اهداف درسی آشنایی با نهاد مدرسه و مقررات آن ،آشنایی با پرچم و رنگ های آن ،رعایت نظم و ترتیب و بهداشت فردی و آشنایی با بخش های مختلف مدرسه انجام شد .بخش کردن واژه های جدید انجام شد .هم پایان ها دوره و تمرین شد (کتاب آب )(مدرسه آزاده ) شناسنامه ی تندرستی تحویل دانش آموزان داده شده است بررسی و امضا شود اگر مشکل پزشکی دارندگواهی پزشک پیوست برگه شود

نگارش اول

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: لوحه صفحات 11 و 12آموزش داده شد در دفتر سرمشق داده شد ودر کلاس نوشتند کتاب نگارش صفحه ی 11 در کلاس کامل شد .
تکلیف: پسرم صفحه ی 12 کتاب نگارش را با دقت و تمیز بنویس 15 دقیقه زمان لوحه نویسی شماست پس از آن میتوانی تصویر مربوط به لوحه را رنگ آمیزی کنی

هوش و ریاضی

مدرس: خردمند، سارا
فعالیت: کتاب ریاضی و هوش فعالیت صفحه ی 8و9انجام شد .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: