فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه منیریه تهران
کلاس: مریخ 3

ریاضی دوم

مدرس: حسن زاده، هانیه
فعالیت: کاربرد تقارن در اشکال هندسی به صورت دست ورزی توسط دانش‌آموزان در کلاس انجام شد.
تکلیف: عدد صفر تا پنجاه را به صورت عدد و حروف بنویسید.

فارسی دوم

مدرس: حسن زاده، هانیه
فعالیت: درس ششم کتاب فارسی با عنوان *کوشا و نوشا* با هدف ارائه مفهوم کوشش و پشتکار تدریس و توسط دانش‌آموزان روانخوانی شد.
تکلیف: یک املا از درس چوپان درستکار نوشته شود فردا املا گفته می شود.

سواد مالی

مدرس: زمانی، زهرا
فعالیت: در این جلسه آشنایی با کالا ، خدمت و درک تفاوت آن ها را داشتیم.
تکلیف: نقاشی که در آن کالا و خدمت در کنارهم باشند بکشید مثلاً فروشگاه ( کالا) و آرایشگاه ( خدمت ).

ریاضی دوم

مدرس: حسن زاده، هانیه
فعالیت: مبحث تقارن با هدف درک مفهوم آن، تشخیص شکل های متقارن و غیرمتقارن و بدست آوردن قرینه هر شکل در کلاس تدریس و با دانش‌آموزان گفت و گو شد.
تکلیف: به سوالات زیر با دقت پاسخ دهید.

علوم دوم

مدرس: حسن زاده، هانیه
فعالیت: درس ششم از کتاب علوم با عنوان پیام رمز را پیدا کن 2 تدریس و با دانش‌آموزان بحث و گفتگو شد.
تکلیف: درباره «ساعت آفتابی» تحقیق کنید و مطالب مورد نظر را برای ارائه به کلاس بیاورید.

زیبانویسی

مدرس: مصطفوی، منیره
فعالیت: ادامه‌ی اتصالات حرف ح و ج، آموزش داده شد؛ مثل: بچه، محله، سحر...
تکلیف: از حروف آموزش داده شده، از هرکدام دو خط بنویسید.

ریاضی دوم

مدرس: حسن زاده، هانیه
فعالیت: صفحات 44 و 45 از کتاب ریاضی با مشارکت دانش‌آموزان در کلاس انجام شد. مبحث الگویابی شکلی و عدد تدریس شد. دست‌ورزی ساخت اشکال هندسی با هدف تقویت عضلات دست و شناخت ضلع و گوشه در اشکال هندسی با کاموا و چسب و صفحه نقطه ای در کلاس انجام شد.
تکلیف: تکلیف ریاضی نداریم.

فارسی دوم

مدرس: حسن زاده، هانیه
فعالیت: آزمون مدادرنگی یک تیمز (سواد علوم و ریاضی) در کلاس برگزار شد. شعر حفظی «احوال پرسی» از دانش‌آموزان پرسیده شد. شعر آموزشی (ها جمع) با مشارکت دانش‌آموزان خوانده شد.
تکلیف: یک املا از درس چوپان درستکار بنویسید.

قرآن دوم

مدرس: حسن زاده، هانیه
فعالیت: مبحث (ه‌و / ه‌ی) از کتاب قرآن با داستان تدریس و عبارات قرآنی مربوط به آن با مشارکت دانش‌آموزان خوانده و کلیپ مربوط به آن پخش شد. صوت سوره‌ی توحید در کلاس پخش و معنی و داستان آن در کلاس گفته شد.
تکلیف: تکلیف قرآن نداریم.

مهارت زندگی

مدرس: اصغری، هدی
فعالیت: مبحث رفتار دوستانه آموزش داده شد و تمرین صفحه 22 و 23 انجام شد.

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: با ابزار copy_pasteو همچنین نوار Quick accessو اضافه کردن ابزار به آن آشنا شدیم.
تکلیف: مرور و تمرین انجام شود.

ریاضی دوم

مدرس: حسن زاده، هانیه
فعالیت: صفحه ی 43 و دست ورزی «کامل کن» صفحه‌ی 39 از کتاب ریاضی با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان درباره جایگاه اشکال هندسی در خط تقارن با مشارکت دانش‌آموزان در کلاس انجام شد.
تکلیف: تکلیف ریاضی نداریم.

علوم دوم

مدرس: حسن زاده، هانیه
فعالیت: فصل پنجم از کتاب کار علوم علوی با مشارکت دانش‌آموزان انجام شد.
تکلیف: درس پنجم علوم فردا پرسیده می شود.

فارسی دوم

مدرس: حسن زاده، هانیه
فعالیت: آزمون مداد رنگی 1 - پرلز در کلاس برگزار شد.
تکلیف: 5 کلمه از درس پنجم کتاب فارسی انتخاب کنید و با آنها جمله بسازید.

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: حسن زاده، هانیه
فعالیت: درس پنجم از کتاب کار فارسی با عنوان چوپان درستکار در کلاس انجام شد.
تکلیف: تکلیف هدیه نداریم.

ورزش دوم

مدرس: محمدی، امید
فعالیت: تمرین افزایش قدرت عضلات پا و افزایش قدرت پرش انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه مفهوم فرهنگ آموزش داده شد ( فرهنگ شامل لباسها ، زبان ، موسیقی ، آداب و رسوم ، غذاهای هر کشور یا شهر میباشد) .
فعالیت: با افتخار از شما اولیای محترم دعوت به عمل می‌آید تا در نمایشگاه هفته‌ی ملی علوم علوی، شرکت نموده و شاهد گوشه‌ای از فعالیت‌های دانش‌آموزان در این هفته باشید. زمان پنجشنبه 22 آذر از ساعت 11 تا 12. مکان: کانون فرهنگی - تربیتی شهید مفتح واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه‌ی ارشاد، نبش خیابان کوشا. با حضور خود باعث دل‌گرمی فرزندانمان بوده و حمایت‌گر تلاش آنان باشید.

ریاضی دوم

مدرس: حسن زاده، هانیه
فعالیت: صفحات 39 تا 42 از فصل سوم کتاب ریاضی با عنوان *اشکال هندسی* با مشارکت دانش‌آموزان انجام شد.
تکلیف: به سوالات زیر با دقت پاسخ دهید.

نگارش دوم

مدرس: حسن زاده، هانیه
تکلیف: صفحات 37 و 38 از کتاب نگارش انجام شود.

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: حسن زاده، هانیه
فعالیت: درس نهم از هدیه های آسمانی با عنوان (اهل بیت پیامبر) با هدف آگاهی یافتن از اهل بیت پیامبر و شناخت بیشتر آن ها در کلاس تدریس و سوالات مربوط به آن با مشارکت دانش‌آموزان پاسخ داده شد. کلیپ های مربوط به درس در کلاس پخش و در رابطه با آن صحبت شد.
تکلیف: تکلیف هدیه نداریم.

سواد مالی

مدرس: زمانی، زهرا
فعالیت: در این جلسه آشنایی با همراه بانک و موارد استفاده از آن را داشتیم .
تکلیف: صفحه 77 کتاب سواد مالی انجام شود . خدمات مشترک همراه بانک ها را بنویسید.
پیام مشاور

پیام مشاور

رده: پرورشی
توضیح: کودک بدرفتار کودک دلسرد است. یک کودک بدرفتار تلاش می کند که به ما بگوید: "من احساس تعلق یا اهمیت نمی کنم و شیوه درست دستیابی به آن را هم بلد نیستم." وقتی کودک رفتار زننده ای می کند، برای بیشتر بزرگسالان مشکل است که از بدرفتاری او بگذرند و پیام اصلی پشت آن را بفهمند: "من فقط می خواهم تعلق داشته باشم." درک این مفهوم اولین قدم برای بزرگسالانی است که می خواهند در کمک به کودکان بدرفتار تاثیرگذار باشند. اگر یک "رمز شکن" باشید، کمک بزرگی برای بچه های بدرفتار هستید. وقتی کودکی بدرفتاری می کند، به بدرفتاری مثل یک رمز نگاه کنید و از خود بپرسید: " او واقعا سعی دارد چه چیزی به من بگوید؟" به یاد داشته باشید کودکان از پیام رمزگذاری شده شان آگاه نیستند، اما وقتی به جای واکنش به رفتار بد آن ها، به باور پنهانشان می پردازید، عمیقاً احساس درک شدن خواهند کرد. در پشتِ هر بدرفتاری کودکی وجود دارد که فقط می خواهد تعلق داشته باشد، ولی شیوه درست و از لحاظ اجتماعی مفید،_دستیابی به هدفش را نمی داند، احساس متفاوتی درباره بدرفتاری خواهید داشت. همچنین اگر گاهی در رفتار خودتان با کودک دقیق شوید، نکند رفتارتان با کودک او را به این باور رسانده باشد که تعلق یا اهمیت ندارد! جین نلسون، ترجمه محمدجواد فرشچیان، ریحانه ایزدی
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: