ساخت روزانه 8 مدرسه در دولت سیزدهم

رده: خبر
زمان:

ساخت روزانه 8 مدرسه در دولت سیزدهم

ساخت روزانه 8 مدرسه در دولت سیزدهم

وزیر آموزش و پرورش در جریان بازدید از پروژه‌های آموزشی اسلامشهر، نقش فضای آموزشی و تجهیزات مناسب را در بالا بردن سطح یادگیری دانش‌آموزان موثردانست و گفت در دولت سیزدهم با هدف برقراری عدالت آموزشی تاکنون شش‌هزار واحد آموزشی جدید ساخته شده است. رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در جریان نشست جمع‌بندی بازدید از پروژه‌های مقاوم‌سازی شده و در حال بهسازی شهرستان اسلامشهر که در دفتر فرماندار منطقه برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی، تلاش بسیاری در راستای برقراری عدالت و تکمیل پروژه‌های آموزشی دارد و در این راستا تاکنون در دولت مردمی شش هزار واحد آموزشی ساخته شده است؛ که اگر بخواهیم به روزانه حساب کنیم یعنی در مجموع هشت مدرسه در هر روز احداث شده و این اقدامی تاریخی و راهگشا است.

برگزاری آزمون جذب 15 هزار مربی پرورشی در اسفند امسال

برگزاری آزمون جذب 15 هزار مربی پرورشی در اسفند امسال

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون جذب 15 هزار مربی پرورشی در اسفند امسال خبر داد. اصغر باقرزاده در پرسش و پاسخ با معلمان در جواب این سوال که چرا برخی مدارس ابتدایی معاون پرورشی به صورت تمام وقت ندارند؟ گفت: بله، این کمبود نیروی انسانی از 10 الی 15 سال گذشته در معاونت پرورشی به وجود آمده است. متاسفانه نزدیک به 50 درصد مدارس ما، معاون پرورشی و مربی تربیتی ندارد و بنابراین طبیعی است که مدیر محترم منطقه، ناحیه یا استان در حال تلاش است که لااقل 6 ساعتی را از مربی پرورشی اختصاص بدهد به یک مدرسه و 6 ساعت باقی را به مدرسه دیگر. البته ما این کار را درست و موثر نمی‌دانیم ولی چاره‌ای در این وضعیت نیست. وی تاکید کرد: امسال به ما وعده جذب تعداد 15 هزار مربی پرورشی و تربیتی را داده‌اند که اکنون در حال تدوین دفترچه آن هستیم.

«همیار سمپاد‌» همراه محروم‌ان

«همیار سمپاد‌» همراه محروم‌ان

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در راستای مسئولیت اجتماعی، برقراری عدالت آموزشی و کمک به هم‌نوعان با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان سمپادی و در قالب طرح «همیار سمپاد» به دانش‌آموزان غیرسمپادی مناطق محروم و کم‌برخوردار خدمت‌رسانی می‌کند. شیوه‌نامه اجرایی طرح همیار سمپاد که در نظر دارد با استفاده از توانمندی و ظرفیت دانش‌آموزان، دبیران و عوامل آموزشی مدارس استعدادهای درخشان اقدام به طراحی و برنامه‌ریزی طرح‌های متنوعی نظیر ارائه آموزش‌های تعاملی، تولید و ارائه محتوای مناسب آموزشی و انعقاد عقد خواهر/ برادرخواندگی مدارس استعدادهای درخشان با مدارس کم برخوردار، خدمات آموزشی و تربیتی ارائه کند، به‌منظور اتخاذ وحدت رویه، نظارت مستمر بر نحوه پیاده‌سازی گام‌های اجرایی و رصد تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده در تمامی سطوح ستادی، استانی و مدرسه‌ای تدوین و در ابتدای هفته جاری برای ابلاغ به مبادی ذی‌ربط ابلاغ شد. شیوه‌نامه اجرایی طرح «همیار سمپاد» را در ادامه ببینید.

شیوه‌نامه اجرایی طرح «همیار سمپاد»

خروج دانش‌آموز بدون «مهارت»، ممنوع‌

خروج دانش‌آموز بدون «مهارت»، ممنوع‌

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر و تحولاتی که در وزارت آموزش و پرورش به وجود آمد، قرار بر این شد اقدامات تحولی، مبتنی بر ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در این وزارتخانه صورت گیرد؛ یکی از این اقدامات توجه هرچه بیشتر به بحث مهارت‌آموزی است. معاون آموزش متوسطه در تشریح این طرح گفت: «بر اساس این طرح که طبق سند تحول آموزش و پرورش اجرا می‌شود، دانش‌آموزان همزمان با تحصیل حداقل یک مهارت آموزش خواهند دید و در صورتی که زیر‌ساخت و تأمین منابع برای اجرای این طرح انجام شود، شامل همه دانش‌آموزان خواهد شد.» مسئولان فعلی آموزش و پرورش می‌دانند که نسل امروز بی‌شک آینده‌ساز فردای کشور هستند و به همین دلیل به‌دنبال ساختن نسلی کارآمد و با مهارت رفته‌اند تا آینده ایران درخشان رقم بخورد؛ به همین دلیل از آموزش‌های سحطی عبور کرده‌اند و به دنبال تحقق سهم رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش در نظام آموزش عمومی حرکت کرده‌اند.

افزایش 250 هزار نفری جمعیت هنرجویان هنرستانی در دولت سیزدهم

افزایش 250 هزار نفری جمعیت هنرجویان هنرستانی در دولت سیزدهم

تقویت آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای به منظور تربیت سرمایه انسانی و نیروی کار مولد برای پیشرفت کشور باید دنبال شود و نگاه و رویکرد در آموزش و پرورش در این زمینه مشارکت با همه دستگاه‌ها است. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از افزایش قریب به 250 هزار نفری جمعیت هنرجویان هنرستانی در دولت سیزدهم خبر داد. محمدمهدی کاظمی در کارگروه توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای استان فارس در شیراز اظهار کرد: عدم نیاز به مدرک دانشگاهی در تعداد قابل توجهی از مشاغل و اشتغال با مدرک دیپلم نشان از نیاز ضروری به آموزش مهارت به دانش آ موزان دوره متوسطه دارد. کاظمی با اشاره به جمعیت هنرجویان هنرستانی، ابراز کرد: هم‌اکنون قریب به یک میلیون و 180 هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های کشور مشغول به تحصیل هستند و در دولت سیزدهم، حدود 250 هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی هنرستان‌ها اضافه شده است

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: