سه نوبته شدن امتحانات نهایی دانش آموزان مناطق سیل زده

رده: خبر
زمان:
سه نوبته شدن امتحانات نهایی دانش آموزان مناطق سیل زده

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، در رابطه با وضعیت برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان مناطق سیل زده گفت: در نوزدهمین جلسه‌ی کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش که در 21 فروردین برگزار شد، تصمیماتی مبنی بر سه نوبته شدن امتحانات نهایی دانش آموزان مناطق سیل زده گرفته شده است. هم‌چنین امتحانات پایانی نوبت دوم هماهنگ کشوری و استانی، به صورت هماهنگ منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

زمینه‌ی برگزاری امتحانات نهایی فراهم شود

خسرو ساکی اضافه کرد: برای دانش آموزان مناطق سیل زده در پایه‌های تحصیلی دوازدهم و سوم متوسطه‌ی نظری، فنی و حرفه‌ای و پیش‌دانشگاهی نظام قدیم، علاوه بر امتحانات خرداد و شهریور، یک نوبت دیگر در تیر یا مرداد برگزار خواهد شد تا دانش آموزان مناطق سیل زده که به تشخیص مدیرکل استان، روند آموزشی آن‌ها با مشکل روبرو شده است، با تمایل و آمادگی خود در هر یک از نوبت‌های خرداد، تیر یا مرداد و شهریور، شرکت نمایند و نمرات هر یک از این نوبت‌ها در ستون خرداد درج می‌شود و به عنوان قبولی در امتحانات خرداد در نظر گرفته می‌شوند و چنان‌چه دانش آموزی بخواهد در امتحانات خرداد شرکت کند، ادارات کل آموزش و پرورش استان باید زمینه‌ی برگزاری امتحانات نهایی در شهرستان محل سکونت دانش آموز یا نزدیک‌ترین محل به آن را فراهم کنند.

نحوه‌ی برگزاری امتحانات پایانی نوبت دوم سایر پایه‌ها

وی هم‌چنین درباره‌ی نحوه‌ی برگزاری امتحانات پایانی نوبت دوم برای سایر پایه‌های تحصیلی گفت: به ادارات کل استان این اختیار داده شده تا متناسب با شرایط منطقه، امتحانات پایانی نوبت دوم را از اول خرداد تا 31 تیر ماه برگزار نمایند تا در صورت عقب ماندگی ناشی از تعطیلی مدارس، فرصت تشکیل کلاس‌های جبرانی و ایجاد آمادگی بهتر برای شرکت در امتحانات پایانی نوبت دوم برای دانش آموزان مناطق سیل زده فراهم گردد.

تشکیل کارگروه آماده‌سازی دانش آموزان سیل زده برای کنکور

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و سرپرست هیئت اعزامی آموزش و پرورش شهر تهران به استان لرستان با اشاره به اعزام 300 مشاور آموزشی به لرستان، گفت: 100 دانش آموز استثنایی لرستانی توسط آموزش و پرورش تهران تحت پوشش قرار خواهند گرفت. وی هم‌چنین با اشاره به مدارس تخریبی مناطق سیل زده استان لرستان اظهار کرد: 4 کارگروه جذب کمک‌های نقدی و غیرنقدی، خدمات بهداشتی، مشاوره‌ای و شاداب‌سازی و کارگروه آموزشی و پرورشی در آموزش و پرورش شهر تهران برای کمک‌رسانی به مناطق سیل زده لرستان فعال شده است.

تلاش برای به جریان انداختن روند آموزشی

فولادوند با بیان این‌که ماموریت اصلی این اداره، تلاش برای به جریان انداختن روند آموزشی برای دانش آموزان مناطق سیل زده است، گفت: کمک‌های آموزش و پرورش تهران به لرستان با اولیت همکاران فرهنگی به استان ارسال می‌شود. در مقطع ابتدایی و متوسطه، کمک‌های لازم ارائه می‌گردد ولی پایه دوازدهم به طور ویژه مورد حمایت قرار خواهند گرفت و در این راستا، کارگروهی برای آماده‌سازی کنکور دانش آموزان مناطق سیل زده تشکیل شده است. وی اظهار کرد: 300 مشاور آموزشی از آموزش و پرورش شهر تهران، شهرستان‌های تهران و آموزش و پرورش استان البرز برای حضور در مناطق سیل زده لرستان، اعلام آمادگی کرده‌اند. این 300 نفر در گروه‌های 50 نفره به لرستان اعزام خواهند شد. فولادوند هم‌چنین خبر از برگزاری جنگ‌های شادی، بازی‌های کودکانه و توزیع اسباب‌بازی در این مناطق را داد.

برگزاری امتحانات پایانی در مناطق گرمسیری

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره‌ی برگزاری امتحانات پایانی نوبت دوم در مناطق گرمسیری گفت: با توجه به استناد موجود و تشخیص کمیسیون‌های خاص ادارات شهرستان‌ها و مناطق سیل زده می‌توانند امتحانات پایانی نوبت دوم را دو هفته زودتر از اول خرداد برگزار کنند.

مبنای طراحی سوالات امتحانات پایانی غیر نهایی

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره‌ی امتحانات پایانی غیر نهایی دانش آموزان مناطق سیل زده، تاکید کرد: از آن‌جایی که به دلیل مشکلات به وجود آمده در مناطق سیل زده، امکان تشکیل کلاس‌های عادی و کلاس‌های جبرانی فراهم نمی‌شود، به تشخیص مدیرکل استان، مبنای طراحی سوالات امتحانات پایانی غیرنهایی، بخش‌های تدریس شده‌ی کتب درسی می‌باشد. وی ادامه داد: برای جبران عقب‌ماندگی دانش آموزان مناطق سیل زده، قسمت‌های تدریس نشده به عنوان پیش‌نیاز درس‌های جدید، در آغاز سال تحصیلی آینده، تدریس خواهند شد.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: