استفاده از تمام ظرفیت دانش‌آموزی در طرح یاریگران زندگی

رده: خبر
زمان:

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در همایش یاریگران زندگی، که با حضور جمعی از مدیران، رؤسا و دبیران ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار شده بود، گفت: ما چندین دهه است که در زمینه‌ی مبارزه با مواد مخدر تلاش کرده‌ایم و علی‌رغم دستاوردهایی که داشته‌ایم، از وضعیت ناراضی هستیم. وی اظهار کرد: نسل ما ظرفیت‌های لازم برای مواجه شدن با تغییرات موجود را نداشت اما اینک، ظرفیت دانش آموزان بالا رفته است و لازم است که آن‌ها را برای مواجهه با زندگی آینده تجهیز کنیم چرا که دانش آموزان الان، پدران و مادران فردا هستند. بنابراین باید در راستای مهم‌ترین مأموریت امروز آموزش و پرورش که همان تجهیز آدم‌ها برای یک زندگی سالم است، گام برداریم و سبک صحیح زندگی را به دانش آموزان آموزش دهیم. وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان این که باید از یاریگران حمایت کنیم، گفت: امروز، ما بیش از آن‌که به علم و دانش نیاز داشته باشیم، به مهارت های زندگی نیازمندیم. ما باید خود را بشناسیم و نه گفتن را یاد بگیریم.

استفاده از تمام ظرفیت دانش‌آموزی در طرح یاریگران زندگی

آسیب های اجتماعی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: بحث آسیب های اجتماعی یک واقعیت تلخ است که نیازمند چاره‌جویی و مشارکت تمامی اقشار است و آموزش و پرورش نیز به عنوان یک جایگاه مهم در این خصوص، باید از ظرفیت‌های بالایی که دارد، نهایت استفاده را به کار گیرد. هم‌چنین لازم است که افراد، برای نه گفتن و تصمیم‌گیری‌های درست در شرایط بحرانی، آموزش ببینند و این مسئله نیز یکی از مأموریت‌های آموزش و پرورش است تا افراد را برای این کار، آماده کند. بنابراین در این راستا، از تمام ظرفیت‌های دانش آموزی برای طرح یاریگران زندگی، استفاده خواهد شد و ما نیز در این مسیر کمک خواهیم کرد.

اهداف طرح یاریگران زندگی

سردار سعید منتظرالمهدی سخن‌گوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در تشریح طرح یاریگران زندگی گفت: طرح یاریگران زندگی، با هدف ایجاد بستری برای اقدامات فرهنگی و پیش‌گیرانه و با شعار «یاریگر هم باشیم» تدوین شد و در جلسه‌ی مبارزه با مواد مخدر که با ریاست رئیس جمهور اقای دکتر روحانی، برگزار شد، به تصویب رسید. معاونت توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که این طرح از ابتدای سال تحصیلی اجرا خواهد شد، گفت: آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین مطلب تأثیرگذار در اعتیاد نوجوانان و جوانان شناخته شده است و ما قصد داریم بر روی آموزش و پرورش نقش‌آفرینی کنیم.

10 درصد مدارس، در طرح یاریگران زندگی

سخن‌گوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این‌که آموزش و پرورش در کشور، مدارس زیادی دارد، اعلام کرد: 10 درصد مدارس، در طرح یاریگران زندگی، شرکت می‌کنند. وی افزود: این طرح طی تفاهم‌نامه‌ای بین ما و سازمان آموزش و پرورش به امضا رسیده است که طبق آن، آموزش و پرورش اجرا کننده و ستاد مبارزه با مواد مخدر، کارهای ستادی و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد. وی تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر، هر کاری که برای حمایت آموزش و پرورش لازم باشد، انجام خواهد داد. ضمن این‌که تأکید ما بر روی تخلیه‌ی هیجانی، نشاط اجتماعی و ... است که بخش اعظمی از آن باید از سوی آموزش و پرورش انجام گیرد. از سوی دیگر به دلیل کمبود نیروی انسانی، ما قصد داریم دور‌ه‌هایی را برای معلمان و مربیان آموزش و پرورش برگزار کنیم تا هر معلم، خودش یک یاریگر شود.

بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای طرح یاریگران زندگی

سردار منتظرالمهدی سخن‌گوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای اجرای طرح یاریگران زندگی برای یک سال، آن‌هم صرفأ در حوزه‌ی پیش‌گیری، بودجه‌ی 500 میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است و متقابلأ برای درمان و مقابله نیز بودجه‌ی جداگانه‌ای تعیین شده است. وی ادامه داد: ما مطمئن هستیم که طرح یاریگران زندگی، نتیجه‌ی مثبتی خواهد داشت و هر کاری که در حوزه‌ی پیش‌گیری انجام گیرد، قطعأ تأثیرگذار خواهد بود.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: