فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه اول دخترانه جمهوری تهران
کلاس: زبان‌انگلیسی سطح 1

زبان انگلیسی همگانی نهم

مدرس: دولت آرا، مرضیه
فعالیت: با سلام امروز تدریس صفحه ی 80 کتاب با موضوع Reading سفر ماجراجویانه و گرامر Going to کامل شد.
تکلیف: دانش آمزان عزیز لطفا به فایل های صوتی کتاب در سی دی گوش دهید. روخوانی متن صفحه ی 80 را تمرین کنید. برای مرحله ی اول Spelling Bee آماده باشید. به این سوال راجع به خودتان حداقل در 3 جمله پاسخ دهید. (می توانید از جمله های منفی هم در پاسخ خود استفاده کنید.) What are you going to do next month after exams?

زبان انگلیسی همگانی نهم

مدرس: دولت آرا، مرضیه
فعالیت: با سلام امروز صفحه ی 80 از درس 8 با موضوع Reading خاطرات یک سفر ماجراجویانه تا قسمت 2 تدریس شد. درس سوم کتاب آموزش و پرورش با موضوع جشنواره و مراسم ها و گرامر حال ساده تدریس و تمرین شد. گرامر going to برای قصد و هدف انجام دادن کاری در آینده مرور شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیز کتاب کار آموش و پرورش درس سوم را انجام دهید. روخوانی متن صفحه ی 80 را تمرین کرده و تمام جمله های going to دار را در این متن پیدا کنید و در دفتر خود بنویسید. برای اولین مرحله ی مسابقه ی Spelling Bee در روز چهارشنبه آماده باشید. در صورت بروز هرگونه مشکل در اتصال میکروفن در پرتال لطفا از مرورگر firefox استفاده کنید.
علوی لایف قسمت 9

علوی لایف قسمت 9

رده: پرورشی
توضیح: کودکی که به دنیا می‌آید نیازهای هیجانی متنوع و متفاوتی دارد که اگر آن کودک قرار باشد تا سالم بماند تا حد معینی آن نیازها باید برآورده بشوند و برآورده شدن بیش از حد زیاد یا کمشان باعث شکل گیری طرحواره های ناسازگار اولیه می‌شود. این نیازهای هیجانی عبارت‌اند از: 1) دلبستگی: دلبستگی به معنای داشتن رابطه ایمن و پایدار نوزاد با مراقبان اولیه خودش است، به طوری که نوزاد احساس کند که کسانی هستند که در برابر خطرها از او مراقبت می‌کنند و در کنار آنها احساس آرامش بکند. اگر این نیاز برآورده نشود سه مدل سبک دلبستگی ناایمن ممکن است ایجاد بشود: اجتنابی ، دوسوگرا، آشفته 2) خودگردانی: نیاز به مستقل بودن و انجام کارها به تنهایی از نیازهای اساسی کودک است که اگر برآورده نشود و والدین از کودک بیش مراقبتی کنند، نتیجه آن احساس ناتوانی و بی عرضگی می‌تواند باشد که به ایجاد طرحواره های حوزه دوم یعنی خودگردانی مختل خواهد انجامید. 3) آزادی در بیان نیازها: همه ما حق داریم تا نیازهایمان را مطرح کنیم و خواسته‌هایمان را به والدینمان بگوییم، اما اگر والدین به هر طریقی مانع از بیان این نیاز بشوند و نگذارند تا کودک به راحتی بتواند نبازش را مطرح کند یا شرایط طوری پیش برود که نیازهای دیگران در اولویت قرار بگیرد، آزادی در بیان نیازها آسیب می‌بیند. 4) خودانگیختگی و تفریح: همه ما دوست داریم که یک سری زمان‌ها بتوانیم یکسری کارها را بدون نظر دیگران و با اختیار خودمان انجام بدهیم، خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که والدین جلوی این نیاز فرزندان را می‌گیرند، به این صورت که فرزند دوست دارد تا جور خاصی بازی کند اما پدر و مادر اجازه نمی‌دهند و در عوض بر عقل و منطق و چارچوب و نظم تاکید افراطی می‌کنند، هنگامی که نیاز خودانگیختگی در کودکان آسیب ببیند. 5) محدودیت‌های واقع بینانه: در زندگی اجتماعی انسان علاوه بر این که باید حواسش به خودش باشد، دیگران را هم باید در نظر داشته باشد و حقوق آنها را زیر پا نگذارد، در هر زمان و مکانی افراد نمی‌توانند به امیال خود جامه عمل بپوشانند و باید منتظر وقت و محل مناسب ارضای نیازهایشان باشند. اگر پدر و مادر فرزندان بسیار سهل گیرانه عمل کنند و همه چیز را آسان بگیرند یا بسیار فرزندشان را نازپرورده کنند، معمولاً فرزند خویشتن داری و خودکنترلی را نمی‌آموزد

زبان انگلیسی همگانی نهم

مدرس: دولت آرا، مرضیه
فعالیت: با سلام مرور و چک کردن کتاب کار تا پایان تمرین 2 صفحه ی 64 انجام شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیز لطفا اشکالات خود را در صفحه های چک شده ی کتاب کار با رنگ دیگر اصلاح کرده و ارسال کنید. تمرین 2 صفحه ی 64 کتاب را (تعریف انگلیسی لغات مربوط به تجهیزات سفر است) حفظ کنید. برای چهارشنبه 1400/9/17 به Spell کردن لغات مسابقه ی Spelling Bee مسلط باشید.

زبان انگلیسی همگانی نهم

مدرس: دولت آرا، مرضیه
فعالیت: با سلام امروز به مناسبت روز جهانی معلولین (شنبه 1400/9/13) در کلاس جمله های مرتبط با موضوع کار شد. گرامر going to تدریس شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیز لغات spelling bee را برای روز دوشنبه ی هفته ی آینده تمرین کنید. لیست لغات در کانال تلگرام موجود است. درس 1 و 2 آموزش و پرورش با توجه به مرور کلاسی روز دوشنبه و سوالات کار شده در کلاس تمرین شود. کاربرگ را انجام دهید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: