فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه اول پسرانه نیروی هوایی تهران
کلاس: 43801

فارسی هشتم

مدرس: محمدی، نادر
فعالیت: تدریس درس سوم / برگزاری پرسش کتبی
تکلیف: پرسش های طبقه بندی 1و2 را با مداد در کتاب کار حل کنید.

قرآن هشتم

مدرس: موسوی، سید محمدرضا
فعالیت: تدریس تا صفحه 22
تکلیف: فعالیت ها و تمرین روخوانی در خانه فراموش نشود

پژوهش هشتم

مدرس: اصغری، حسن
فعالیت: زنگ پژوهش بخش تتا متا: 1)آزمایش علوم شناختی با استفاده از احتمالات ریاضی 2) بررسی تولید تصاویر متحرک با کینوسکوپ 3)نمایش ونقد و تحلیل داده کارتون پسر مبتکر(10دقیقه)
تکلیف: نوشتن خلاصه نقد پسر مبتکر

فیزیک هشتم

مدرس: شکور، مرتضی
فعالیت: پرسش از دانش آموزان وتدریس الکتریسیته
تکلیف: مطالعه فصل 9 برای آزمون روز سه شنبه

روش پژوهش

مدرس: مسعودنیا، علی
فعالیت: نحوه ساخت ربات_محورهای جشنواره خوارزمی

مطالعات اجتماعی هشتم

مدرس: خسروی فرد، حسین
تکلیف: تکمیل کتاب کار تا درس 3

کامپیوتر هشتم

مدرس: مسعودنیا، علی
فعالیت: جلسه دوم آموزش پایتون

فرهنگ و هنر هشتم

مدرس: قریب، امیر
فعالیت: گروه بندی و تقسیم فعالیت دانش اموزان

حساب هشتم

مدرس: معیری، سعید
فعالیت: تدریس فصل1 درس 3کامل تدریس شد و رفع اشکال شد
تکلیف: صفحه 23و24و25کتاب کار+صفحات 10و11و12و13 کتاب درسی حل شود

زیست‌شناسی و زمین هشتم

مدرس: عسگری، علیرضا
فعالیت: شروع تدریس فصل چهارم توضیحات مقدماتی فصل چهارم پاسخ به سوالات بچه ها
تکلیف: کوییز از مطالب تدریس شده

آزمایشگاه علوم هشتم

مدرس: عسگری، علیرضا
فعالیت: آزمایش اسیدی و بازی بودن مواد شیمیایی با استفاده از کاغذ PH توضیحاتی در مورد الکتروسکوپ

مشاوره

مدرس: حسنی، محمدجواد
فعالیت: روش های مطالعه مطابق فایل ارائه شده
روز جهانی بهداشت و روان

روز جهانی بهداشت و روان

رده: پرورشی
توضیح: بهداشت روان سلامت روان (یعنی حال خوب، فکر خوب و رفتار خوب) برای این که بدانیم حالمان چه طور است، باید بدانیم چه احساسی داریم؛ با شناخت احساساتمان می توانیم به بهداشت روانی خود کمک کنیم . انسان ها احساسات مختلفی دارند؛ بعضی از این احساسات خوشایند و بعضی از آن ها ناخوشایند هستند. احساساتی که ما از آن ها لذت می بریم مانند: شادی، موفقیت، محبت، امیدواری و ... احساسات خوشایند هستند. احساساتی که ما از آن ها لذت نمی بریم مانند: عصبانیت، حقارت، ترس، شکست و ... احساسات ناخوشایند هستند. برای داشتن روان سالم بایستی سعی کنیم احساسات خوشایند بیش تری را تجربه کنیم و با احساسات ناخوشایند، به شیوه ای درست برخورد کنیم. انسان ها با یک دیگر متفاوت هستند؛ بنابراین چیزهایی که در یک نفر احساس خوشایند ایجاد می کند، ممکن است در دیگری احساس خوشایند ایجاد نکند؛ ولی چیزهایی هست که در بیشتر انسانها احساس خوشایند یا ناخوشایند ایجاد می کنند. دوستی، موفقیت، حل یک مشکل، بازی، فیلم جالب، موسیقی دلپذیر و ... چیزهایی هستند که در اکثر انسان ها احساس خوشایند ایجاد می کنند . خشم، حقارت، بی احترامی، شکست و ... چیزهایی هستند که در اکثر انسانها احساس ناخوشایند ایجاد می کنند. یکی از احساسات بسیار خوشایند « احساس ارزشمند بودن » است . انسان ها گوناگون هستند؛ هیچ فردی کاملاً شبیه یک فرد دیگر نیست؛ خصوصیات، احساسات، افکار و توانایی ها و استعدادهای هر شخصی با دیگران متفاوت است. هر یک از ما می توانیم عضو مفید و با ارزشی برای جامعه باشیم، فقط کافی است خودمان را بهتر بشناسیم، خودمان را بپذیریم و از توانایی هایمان به خوبی استفاده کنیم؛ درست مثل اعضای بدن که با هم متفاوتند و وظایف مخصوصی دارند و در عین حال همه ی آن ها مفید، با ارزش و لازم هستند . گاهی ممکن است به خود بگوییم « من هیچ ارزشی ندارم »؛ احساس بی ارزشی یکی از احساسات ناخوشایند است که اگر این احساس مدت طولانی ایجاد شود، سلامت روان به خطر میافتد. با شناخت خصوصیات، توانایی ها و استعدادهای خود به نکات با ارزش خود پی می بریم.
روز جهانی بهداشت و روان

روز جهانی بهداشت و روان

رده: پرورشی
توضیح: ضرورت بهداشت روانی سلامتی یک امر اساسی و مهم در زندگی انسان است. بر اساس آمارهای موجود، نیمی از مرگ و میرها در نتیجه ی رفتارها و روش های غلط زندگی است. در قرون گذشته انسان ها بیش تر به خاطر بیماری های میکروبی و عدم بهداشت جسمانی و یا حوادث طبیعی می مردند، ولی امروزه مرگ ها اغلب در نتیجه ی روش های غلط زندگی است. خانواده نقش مهمی در تأمین بهداشت روانی افراد دارد. نقش خانواده در سلامت روانی پایه های رشد روانی اجتماعی کودکان و نوجوانان، احساس ایمنی و ارضای عاطفی آنان در سال های اولیه ی کودکی پی ریزی می گردد، زیرا تفاهم، سازگاری و محبت موجود در محیط خانواده‌، در تقویت حس اعتماد به نفس و پرورش نیروی سازنده در کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است. در یک خانواده ی عادی، والدین ضمن همبستگی و احترام متقابل نسبت به یک دیگر در برخورد با فرزندان، روش هماهنگ و یکسان را در پیش می گیرند و در نتیجه، فرزندان احساس می کنند که رابطه ی والدین، صمیمی است؛ زیرا کودک و نوجوان باید والدین خود را منبع شادی، امنیت عاطفی، ارضای خاطر جسمی و روانی دانسته و آنان را پناهگاه خویش بدانند. بی توجهی والدین به سالم سازی محیط روانی - اجتماعی و فقدان روابط مناسب در بیش تر موارد، کودکان و نوجوانان را با کمبودهای عاطفی مواجه می سازد؛ لذا ریشه ی رفتارهای نابهنجار کودکان و نوجوانان، انحرافات و بزهکاری ها را باید در سنین اولیه ی کودکی و در میان خانواده جستجو کرد؛ به همین دلیل برای شناخت علت ناسازگاری های کودکان و نوجوانان و پیدایش اختلال های رفتاری، بیش از هر چیز آگاهی از وضعیت خانواده آنان ضرورت دارد. به طور کلی اصولی که باید پدر و مادر، به عنوان والدین کودک و نوجوان، همیشه در نظر داشته باشند، عبارتند از: هماهنگی در انضباط و تربیت کودکان و نوجوانان، یگانگی در انتظار و توقع از آنان با توجه به تفاوت های فردی و محدودیت های موجود و جلوگیری از وقوع مسائلی که موجب ایجاد هیجان ناخوشایند در کودک و نوجوان می گردد.

عربی هشتم

مدرس: سرخوش، محمدحسین
فعالیت: تدریس ضمایر متصل و مقدمه فعل ماضی
تکلیف: مطالعه قواعد تدریس شده و ارسال وویس پرسش اولیا از لغات درس اول تا نهایتا جمعه

کامپیوتر هشتم

مدرس: مسعودنیا، علی
فعالیت: پایتون-هردانش آموز یک کد

حساب هشتم

مدرس: معیری، سعید
فعالیت: تا پایان صفحه9کتاب درسی و کتاب کار تا پایان صفحه 19برای بار 5ام رفع اشکال شد و تمام تمرینات و مباحث حل شد،و جزوه این صفحات گفته شد نوشتند
تکلیف: پیش خوانی فصل1درس 3و4

سواد مالی

مدرس: نورانی، محمدرضا
فعالیت: تدریس مبحث دوم از فصل اول
تکلیف: امادگی جهت ارائه درس برای هفته ی اینده
روز جهانی بهداشت و روان

روز جهانی بهداشت و روان

رده: پرورشی
توضیح: بهداشت روانی هدف اصلی بهداشت روانی، پیشگیری از وقوع ناراحتی ها و اختلال های جزئی رفتار است و ارتقای سلامت، بهترین شکل بهداشت روانی است. والدین به عنوان اولین معلم کودکان و نوجوانان وظیفه ی خطیری نسبت به انسان سازی و حفاظت از بهداشت روانی و شخصیت فرزندان دارند. والدین ابتدا باید نیازهای اساسی فرزندان از جمله بازی، احترام، مسئولیت و پذیرش در گروه را مورد توجه قرار دهند و زمینه را برای تأمین هر یک از آن ها فراهم سازند. پدر و مادر باید جو خانه ی خود را اصلاح و بهبود بخشند، یعنی حالت گرم- پذیرا بر خانه ی خود حاکم کنند، زیرا ایجاد جوی از ترس، تهدید، اضطراب و فشار روانی بر سلامت روانی کودکان و نوجوانان آسیب وارد می کند. والدین باید سعی کنند در خانواده محیطی حاکی از صلح، صفا و صمیمیت را به وجود آورند؛ زیرا اگر فرزندان قبول داشته باشند که خانواده آن ها را می پذیرد، احساس ارزش و احترام می کنند. در یک کلام، والدین باید الگوی نمونه ی عملی در مسائل عقیدتی و اجتماعی باشند. برای دستیابی به بهترین شکل بهداشت روانی، افراد باید شکست های خود را بپذیرند، انعطافپذیر باشند، در زندگی هدف داشته باشند، خود کارآمدی و خودگردانی لازم را برای افزایش اعتماد به نفس و احساس کفایت و پختگی داشته باشند. به همین منظور و برای کمک به بهداشت روانی باید زمینه های آسیب پذیری خود را دریابند، زمان(استفاده ی بهینه از اوقات) خود را مدیریت کنند، نه خود کم بین باشند و نه خود بزرگ بین، با انجام به موقع کارها از احساس درماندگی جلوگیری کنند و با دیگران روابط صمیمانه برقرار کنند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: