خدمات
آموزش
فرا آموزش
مشاوره
سنجش
کمک آموزش
فوق برنامه
تسهیلات رفاهی
شعب
کودکستان
دبستان
متوسطه
کادر آموزش
آموزگار دبستان
معلم متوسطه اول
دبیر متوسطه دوم
تقویم آموزش
دبستان
متوسطه اول
متوسطه دوم
کتاب
برنامه آزمون
دبستان
متوسطه اول
متوسطه دوم
افتخارات
کنکور
تیزهوشان
علمی و پژوهشی
فرهنگی و هنری
ورزشی
دانشنامه
تیپ شخصیتی
هدایت تحصیلی
رشته دانشگاهی
انواع دانشگاه
انتخاب رشته
خبر
مقاله
فعالیت و تکلیف
1
...
16
17
18
...
29
شعبه:
متوسطه دوم دخترانه جمهوری تهران
کلاس:
دوازدهم ریاضی مشهد
1400/09/16
16آذر روز دانشجو گرامی باد
رده:
پرورشی
1400/09/15
علوی لایف قسمت 9
رده:
پرورشی
توضیح:
کودکی که به دنیا میآید نیازهای هیجانی متنوع و متفاوتی دارد که اگر آن کودک قرار باشد تا سالم بماند تا حد معینی آن نیازها باید برآورده بشوند و برآورده شدن بیش از حد زیاد یا کمشان باعث شکل گیری طرحواره های ناسازگار اولیه میشود. این نیازهای هیجانی عبارتاند از: 1) دلبستگی: دلبستگی به معنای داشتن رابطه ایمن و پایدار نوزاد با مراقبان اولیه خودش است، به طوری که نوزاد احساس کند که کسانی هستند که در برابر خطرها از او مراقبت میکنند و در کنار آنها احساس آرامش بکند. اگر این نیاز برآورده نشود سه مدل سبک دلبستگی ناایمن ممکن است ایجاد بشود: اجتنابی ، دوسوگرا، آشفته 2) خودگردانی: نیاز به مستقل بودن و انجام کارها به تنهایی از نیازهای اساسی کودک است که اگر برآورده نشود و والدین از کودک بیش مراقبتی کنند، نتیجه آن احساس ناتوانی و بی عرضگی میتواند باشد که به ایجاد طرحواره های حوزه دوم یعنی خودگردانی مختل خواهد انجامید. 3) آزادی در بیان نیازها: همه ما حق داریم تا نیازهایمان را مطرح کنیم و خواستههایمان را به والدینمان بگوییم، اما اگر والدین به هر طریقی مانع از بیان این نیاز بشوند و نگذارند تا کودک به راحتی بتواند نبازش را مطرح کند یا شرایط طوری پیش برود که نیازهای دیگران در اولویت قرار بگیرد، آزادی در بیان نیازها آسیب میبیند. 4) خودانگیختگی و تفریح: همه ما دوست داریم که یک سری زمانها بتوانیم یکسری کارها را بدون نظر دیگران و با اختیار خودمان انجام بدهیم، خیلی وقتها پیش میآید که والدین جلوی این نیاز فرزندان را میگیرند، به این صورت که فرزند دوست دارد تا جور خاصی بازی کند اما پدر و مادر اجازه نمیدهند و در عوض بر عقل و منطق و چارچوب و نظم تاکید افراطی میکنند، هنگامی که نیاز خودانگیختگی در کودکان آسیب ببیند. 5) محدودیتهای واقع بینانه: در زندگی اجتماعی انسان علاوه بر این که باید حواسش به خودش باشد، دیگران را هم باید در نظر داشته باشد و حقوق آنها را زیر پا نگذارد، در هر زمان و مکانی افراد نمیتوانند به امیال خود جامه عمل بپوشانند و باید منتظر وقت و محل مناسب ارضای نیازهایشان باشند. اگر پدر و مادر فرزندان بسیار سهل گیرانه عمل کنند و همه چیز را آسان بگیرند یا بسیار فرزندشان را نازپرورده کنند، معمولاً فرزند خویشتن داری و خودکنترلی را نمیآموزد
1400/09/14
چرا در برنامه ریزی شکست می خوریم؟
رده:
آموزش پایه
1400/09/12
روز جهانی معلولین گرامی باد
رده:
پرورشی
1400/09/10
روز مجلس گرامی باد
رده:
پرورشی
روز جهانی ایدز
رده:
پرورشی
آشنایی با رشته مهندسی هوا و فضا
رده:
پرورشی
توضیح:
# مشاوره تحصیلی
گزارش آبان ماه مدیریت
رده:
پرورشی
بایگانی
مرداد 00
شهریور 00
مهر 00
آبان 00
آذر 00
دی 00
بهمن 00
اسفند 00
فروردین 01
اردیبهشت 01
خرداد 01
1
...
16
17
18
...
29
×
×
b
x
px
#
/
b
x
px
b
#
/
b
افزودن
b
سال
/
ماه
/
روز
ساعت
:
دقیقه