فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه دوم دخترانه جمهوری تهران
کلاس: زبان ترمیک | سطح 3A

زبان انگلیسی همگانی دهم

مدرس: دولت آرا، مرضیه
فعالیت: با سلام امروز تدریس صفحه ی 22 تکمیل شد و صفحه ی 23 کتاب تا پایان قسمت 3 با موضوع گرامر حال استمراری تدریس شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیز لطفا کاربرگ رنگی هفتگی را که مقایسه ی حال ساده و استمراری است را انجام دهید و تا روز شنبه 1400/9/20 ارسال کنید. صفحه ی 19 کتاب کار با موضوع گرامر حال استمراری انجام شود. سوالات و اشکالات خود را امروز در ساعت کلاس رفع اشکال در کانال تلگرام به صورت عکس یا پیام مطرح کنید.

زبان انگلیسی همگانی دهم

مدرس: دولت آرا، مرضیه
فعالیت: با سلام امروز کوییز کلاسی از گرامر حال استمراری گرفته شد. صفحه ی 22 کتاب تا قسمت 4 از درس 2 با موضوع لغات و اصطلاحات مربوط به تماس های تلفنی تدریس شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیز صفحه ی 18 کتاب کار را انجام دهید. در قسمت 1و 2 صفحه ی 22 کتاب اصطلاحاتی برای مکالمه ی تلفنی وجود دارد که معنی آن ها در کلاس بررسی شد. لطفا در صورت امکان با عکس یا نقاشی معنی اصطلاحات را توضیح دهید. اگر توانستید فایل پاورپوینت تهیه کنید و در اینترنت عکس های مناسب با معنی اصطلاحات را پیدا کرده و در فایل قرار دهید. درغیر این صورت به انگلیسی به طور مختصر هر اصطلاح را توضیح دهید. در صورت عضو نبودن در کانال تلگرامی لطفا به خانم مهدی لو یا خانم فلاح اعلام کنید تا لینک کانال را دریافت کرده و عضو شوید. در صورت بروز هرگونه مشکل در اتصال میکروفن در پرتال لطفا از مرورگر firefox استفاده کنید.
علوی لایف قسمت 9

علوی لایف قسمت 9

رده: پرورشی
توضیح: کودکی که به دنیا می‌آید نیازهای هیجانی متنوع و متفاوتی دارد که اگر آن کودک قرار باشد تا سالم بماند تا حد معینی آن نیازها باید برآورده بشوند و برآورده شدن بیش از حد زیاد یا کمشان باعث شکل گیری طرحواره های ناسازگار اولیه می‌شود. این نیازهای هیجانی عبارت‌اند از: 1) دلبستگی: دلبستگی به معنای داشتن رابطه ایمن و پایدار نوزاد با مراقبان اولیه خودش است، به طوری که نوزاد احساس کند که کسانی هستند که در برابر خطرها از او مراقبت می‌کنند و در کنار آنها احساس آرامش بکند. اگر این نیاز برآورده نشود سه مدل سبک دلبستگی ناایمن ممکن است ایجاد بشود: اجتنابی ، دوسوگرا، آشفته 2) خودگردانی: نیاز به مستقل بودن و انجام کارها به تنهایی از نیازهای اساسی کودک است که اگر برآورده نشود و والدین از کودک بیش مراقبتی کنند، نتیجه آن احساس ناتوانی و بی عرضگی می‌تواند باشد که به ایجاد طرحواره های حوزه دوم یعنی خودگردانی مختل خواهد انجامید. 3) آزادی در بیان نیازها: همه ما حق داریم تا نیازهایمان را مطرح کنیم و خواسته‌هایمان را به والدینمان بگوییم، اما اگر والدین به هر طریقی مانع از بیان این نیاز بشوند و نگذارند تا کودک به راحتی بتواند نبازش را مطرح کند یا شرایط طوری پیش برود که نیازهای دیگران در اولویت قرار بگیرد، آزادی در بیان نیازها آسیب می‌بیند. 4) خودانگیختگی و تفریح: همه ما دوست داریم که یک سری زمان‌ها بتوانیم یکسری کارها را بدون نظر دیگران و با اختیار خودمان انجام بدهیم، خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که والدین جلوی این نیاز فرزندان را می‌گیرند، به این صورت که فرزند دوست دارد تا جور خاصی بازی کند اما پدر و مادر اجازه نمی‌دهند و در عوض بر عقل و منطق و چارچوب و نظم تاکید افراطی می‌کنند، هنگامی که نیاز خودانگیختگی در کودکان آسیب ببیند. 5) محدودیت‌های واقع بینانه: در زندگی اجتماعی انسان علاوه بر این که باید حواسش به خودش باشد، دیگران را هم باید در نظر داشته باشد و حقوق آنها را زیر پا نگذارد، در هر زمان و مکانی افراد نمی‌توانند به امیال خود جامه عمل بپوشانند و باید منتظر وقت و محل مناسب ارضای نیازهایشان باشند. اگر پدر و مادر فرزندان بسیار سهل گیرانه عمل کنند و همه چیز را آسان بگیرند یا بسیار فرزندشان را نازپرورده کنند، معمولاً فرزند خویشتن داری و خودکنترلی را نمی‌آموزد
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: