فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه دوم دخترانه خیابان دماوند تهران
کلاس: آلاله
7 آبان بزرگداشت کوروش گرامی باد

7 آبان بزرگداشت کوروش گرامی باد

رده: پرورشی
توضیح: کوروش هخامنشی همان ذی القرنین در قرآن کریم است؟! این نظر نخستین بار در میانه قرن سیزدهم قمری (نوزدهم میلادی) در پژوهش‌های غربی مطرح شد، هرچند راهیابی این دیدگاه به میان فارسی‌زبانان از طریقی دیگر در حدود شصت سال پیش صورت گرفت. عمده دلایل طرفداران این دیدگاه این‌هاست: 1. عدالت،رعیت پروری و سخاوت و مروت او در جنگ‌ها بر اساس عهد عتیق و مورخانی همچون هرودت(متوفی 425ق.م) و گزنفون(متوفی ح 354ق.م) و تطبیق شخصیت او با اوصاف قرآنی ذوالقرنین. 2. سفرهای کوروش به مغرب برای فتح پایتخت لیدیا و به مشرق برای مقابله با قبایل صحرانشین با سفرهای ذوالقرنین به مغرب و مشرق در قرآن تطبیق می‌کند. 3. کوروش در سفر به شمال ایران به درخواست اهالی آنجا سدی آهنی بر تنگه داریال، واقع در سلسله جبال قفقاز، ساخت که این سد با سد ساخته ذوالقرنین در برابر حملات یأجوج و مأجوج تطبیق‌پذیر است. 4. مجسمه‌ای سنگی از کوروش در مشهد مُرغاب در جنوب ایران کشف شده که تاجی بر سر دارد و دو شاخ مانند شاخهای قوچ بر آن دیده می‌شود که با لقب ذوالقرنین همخوانی دارد. 5. در کتاب مقدس یهودیان از قوچی با دو شاخ که اشارتی به پادشاهان ماد و پارس است، سخن رفته و مطابق روایات سبب نزول، یهودیان در سؤال از پیامبر درباره ذوالقرنین نقش داشته‌اند. بنابراین، بسیار محتمل است که یهودیان برای آزمون پیامبر خواسته باشند از پادشاهی بپرسند که پیش‌تر با او آشنایی داشته‌اند. براساس این دیدگاه، یأجوج و مأجوج قوم مغول دانسته شده‌اند.[39] مخالفان این نظریه در مستندات تمام ادله تردید می‌کنند. و مدعی‌اند که به عهد عتیق و به ویژه اصالت کتاب دانیال و نقل‌های تاریخی گزنفون نمی‌توان اعتماد کرد. ضمن اینکه در متن اصلی کتاب دانیال و نیز در ترجمه‌ها عبارت «پادشاهان» و نه «پادشاهِ» ماد و پارس آمده است و نمی‌توان آن را بر یک فرد اطلاق کرد

ریاضی دهم

مدرس: امیرعبداللهیان، مریم
فعالیت: روابط نسبتهای مثلثاتی
تکلیف: تستهای 49تا59کتاب علوی وص40و41 کتاب درسی

عربی دهم

مدرس: رنجبرنژاد، سعیده
تکلیف: صرف 14 صیغه ماضی ( استَغفَرَ= آمرزش خواست ، احتَفَلَ= جشن گرفت) با معنی......ارسال امشب صرف 14 صیغه ماضی ( انکسر= شکسته شد، تَکَلمَ-صحبت کرد) با معنی _ حل تمارین 2،3،6 کتاب درسی.....ارسال فردا شب

زبان انگلیسی دهم

مدرس: چهلتن، یاسمن
فعالیت: reading تدریس شده
تکلیف: صفحه 23 کتاب تمرین ها حل شود/از کتاب کارتون صفحات 27/28/29/30 رو متن و کلوز را حل کنید (اگر زیاد بود تا صفحه 29 کافی است)

ریاضی دهم

مدرس: امیرعبداللهیان، مریم
فعالیت: تدریس شیب خط و رابط تانژانت
تکلیف: تستهای 40تا48 مثلثات همراه علوی

فیزیک دهم ریاضی

مدرس: رجبی، کتایون
تکلیف: سلام تست علوی 58تا80

شیمی دهم

مدرس: جعفری، سمیرا
تکلیف: مسائل مول در گروه قرار داده شده

عربی دهم

مدرس: رنجبرنژاد، سعیده
تکلیف: حفظ واژه نامه درس 3 حفظ جدول درس 3 (ثلاثی مزید)

فارسی دهم

مدرس: وحدانی نژاد، مرضیه
فعالیت: حل تست
تکلیف: حل تست های درس 3 کتاب کار علوی (از سؤال 1 تا 45) دختران خوبم تست ها را یک بار خودتان حل کنید و سپس از روی پاسخ نامه تصحیح کنید. برگه ی تصحیح شده را برای من ارسال کنید.

فارسی دهم

مدرس: وحدانی نژاد، مرضیه
فعالیت: تدریس گروه اسمی- حسن تعلیل- گنج حکمت درس 3
تکلیف: حل کارگاه متن پژوهی درس 3 به طور کامل

ریاضی دهم

مدرس: امیرعبداللهیان، مریم
فعالیت: مثلثات
تکلیف: تمرینهای 34و35کتاب و20 تست اول کتاب همراه

هندسه‌ی دهم

مدرس: پاکروانان، ماریا
فعالیت: حل تستهای کتاب علوی ،قسمت تناسب و مساحت ها تدریس قضیه تالس
تکلیف: مطالعه ی ص 34 و ص 35 و ص 36کتاب درسی و حل فعالیت ها و کار در کلاس های مربوط حل تمرین های کتاب تا آخر صفحه ی 37 حل تستهای کتاب علوی شماره های 21تا25(صفحه ی 67)
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: