فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه دوم دخترانه خیابان دماوند تهران
کلاس: شقایق

فارسی دهم

مدرس: خزاعی، تیام
تکلیف: تکلیف درس ششم فارسی

ریاضی دهم

مدرس: فتحی، عالیه
فعالیت: تدریس ادامه فصل3
تکلیف: ص62 تا66 در کتاب کامل شود ص 67 از بالای صفحه تا آخر تمرین در دفتر

شیمی دهم

مدرس: پورمحمد فتالی، فیروزه
تکلیف: تست132 تا173

فیزیک دهم ریاضی

مدرس: جعفری تیرآبادی، نسرین
فعالیت: تدریس اصل برنولی و حل تمرین از معادله پیوستگی و اصل برنولی
تکلیف: کتاب همراه ص 75 کامل حل شود .برای آمادگی در حل مسایل آزمایش توریچلی خوانده شود
سالروز میلاد امام حسن عسکری علیه السلام مبارک

سالروز میلاد امام حسن عسکری علیه السلام مبارک

رده: پرورشی
توضیح: دوران امامت امام حسن عسکری علیه‌السلام یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ زندگانی اهل بیت علیهم السلام شناخته می‌شود؛ چرا که از یک سو شیعیان منتظر تحقق وعده‌های قرآن و نیز وعده پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام درباره ولادت امام عصر عجل الله تعالی فرجه به عنوان آخرین وصی و منجی عالم بودند و از دیگر سو بنی‌العباس به عنوان داعیان دروغین مهدویت و دشمنان اصلی خاندان عترت، تمام اهتمام خود را در راستای ترور و قتل آن امام بزرگوار در همان آغاز ولادت به کار گرفتند تا به این ترتیب شجره طیبه امامت منقطع شود. در واقع عباسیان که احادیث معتبر و متواتر مهدی موعود (عج) را در دست داشتند، مراقبت از امام حسن عسکری را به اوج خود رساندند و ایشان را مجبور به حضور مکرر در دربار می‌کردند و حتی امام را به بهانه‌های مختلف زندانی کرده و تحت نظارت مأموران مخفی خود قرار می‌دادند. در چنین شرایطی امام حسن عسکری علیه‌السلام باید جامعه را طوری مدیریت می‌کردند که هم ولادت امام عصر عجل الله تعالی فرجه مخفی می‌ماند و هم شیعیان از طریق حق منحرف نمی‌شدند و در کنار آن، آماده ورود به عصر غیبت می‌شدند؛ چرا که در این دوره که امام معصوم در پس پرده غیبت است، باید عالمانی دینی تربیت می‌یافتند تا با استنباط از آیات و روایات، پاسخگوی نیازهای فقهی و شرعی مردم باشند.
معرفی مشاغل- رشته اقتصاد

معرفی مشاغل- رشته اقتصاد

رده: پرورشی
توضیح: دانشجویانی که از مقطع کارشناسی رشته اقتصاد فارغ التحصیل می شوند اطلاعات اولیه و پایه را مطالعه می کنند که معمولا جهت اشتغال به صورت تخصصی کافی نیست. اما اگر افرادی را می بینید که با مدرک لیسانس این رشته از موقعیت شغلی خوبی برخوردارند ، آن ها موفقیت خود را مدیون تلاش و پشتکاری که به خرج داده اند می باشند. مسلما در هر رشته ای افرادی موفق ترند که به فعالیت بیشتری در راستای کسب مهارت های لازم می پردازند. در رشته اقتصاد هم ، افرادی که به نوشتن و تجزیه و تحلیل مدل های اقتصادی می پردازند ، جهت برطرف ساختن مشکلات اقتصادی راهکارهای کارآمد و تازه ای ارائه می دهند و ... نسبت به سایر هم رشته های خود ، موفق تر خواهند بود. سازمان هایی که یک اقتصاددان می تواند در آن ها مشغول به فعالیت شود عبارتند از : بخش های مختلف وزارت اقتصاد وزارت صنایع سازمان برنامه و بودجه بانک مرکزی مرکز آمار هم چنین برخی عنوان های شغلی که برای این افراد وجود دارند به صورت لیست زیر است : متصدی بانک کارشناسی گمرک مدیر مالی تحلیل گر مالی کارشناس امور مالیاتی استاد دانشگاه پژوهش گر مدیر فروش کارشناس / مدیر بازاریابی کارشناس بیمه کارشناس / مدیر خرید و تدارکات کارشناسان تحقیقات بازار مشاور کسب و کار روزنامه نگار و نویسنده خدمات آموزشی و پژوهشی و ... رشته اقتصاد موجب می شود دانش آموختگانش از ذهنی فعال و انتخاب گر ، برخوردار شوند که اگر در رشته خود مشغول به کار نشدند به واسطه ذهن تحلیل گرشان ، آشنایی صحیح با مسائل و مباحث اقتصادی و نگاه کارشناسانه ای که به جامعه و پیرامون آن دارند ، از آینده شغلی مناسبی برخوردار باشند. به عنوان مثال می توانند بنگاه های خدماتی و بازرگانی شخصی برای خود تدارک ببینند. به طور کلی بازار کار رشته اقتصاد به نسبت بسیاری از رشته های گروه انسانی ، از رونق بیشتری برخوردار است. اما به این معنا نیست که هر فرد با در دست داشتن مدرک لیسانس اقتصاد بتواند به جایگاه خوبی برسد. بلکه آینده شغلی هر کس به تلاش و پشتکار او بستگی دارد. هر چه علم و مهارت بیشتری در اقتصاد داشته باشید از جایگاه شغلی بهتری بهره مند خواهید شد.

زبان انگلیسی دهم

مدرس: چهلتن، یاسمن
فعالیت: تدریس اسم و listening
تکلیف: دو‌متن و دو کلوز تست از کتاب کار

فیزیک دهم ریاضی

مدرس: جعفری تیرآبادی، نسرین
فعالیت: حل تمرین از فشار در شاره ها- تدریس نیروی شناوری و معادله پیوستگی تا سر اصل برنولی
تکلیف: کتاب همراه 92/95/96/97/98/100/101/102/103/104/105/106/107/108/109/110
روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه‌

روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه‌

رده: پرورشی
توضیح: 19 آبان (10 نوامبر) ؛ روز جهانی علم/ سازمان جهانی یونسکو که در حوزه‌های علم، فرهنگ و آموزش فعالیت می‌کند، در سال 1999 میلادی در نشستی در بوداپست، دهم نوامبر را به عنوان «روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه» نامگذاری کرد. این نام‌گذاری هرچند ارج‌گزاردن به علم و فناوری علمی و بانیان علم خوانده شده است؛ در عین‌حال تلاش در راستای ایجاد پیوند میان فناوری‌های علمی و بهبود کیفیت زندگی عمومی و کاهش و مهار تهدیدهای اقلیمی ناشی از تولید و فناوری‌های تکنولوژیک نیز بوده است. اهداف نامگذاری روز جهانی علم روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه‌، هرچند عنوان کلی است‌؛ اما این عنوان کلی در‌بردارنده ی اهداف و برنامه‌های جزئی‌تری است که کشورها و نهادهای علمی باید تلاش کنند تا به آن دست یابند، این اهداف عبارتند از: بهره‌مندی آحاد جامعه از ثمرات علم، فناوری و نوآوری. معرفی پیشکسوتان و شخصیت‌های علمی برجسته کشور. ایجاد زمینه مناسب برای آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌ها و مشاغل علمی. ایجاد بستر و فضای مناسب گفتمان پیرامون تأثیر علم، فناوری و نوآوری بر زندگی روزمره مردم. ایجاد تمهیدات لازم برای بازدیدهای عمومی از موزه‌های علمی کشور. بازدید عمومی از مراکز و مؤسسات مؤثر در ایجاد تعامل بین علم، صلح و توسعه. معرفی برخی موقعیت‌های نو که موجب ارتقا‌ء کیفیت عمومی زندگی می‌شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: