فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه دوم دخترانه خیابان دماوند تهران
کلاس: نرگس

فارسی دهم

مدرس: وحدانی نژاد، مرضیه
تکلیف: 1- حل کارگاه متن پژوهی درس 9 2- نوشتن حداقل 15 پرسش درباره‌ی موضوع زندگی (پرسش‌ها می‌تواند عینی و ذهنی باشد)

تاریخ دهم

مدرس: کریم زاده اصفهانی، اکرم
فعالیت: تدریس درس پنجم و ششم
تکلیف: 1. فعالیت های درس پنجم را انجام داده و تصویر یا فایل آن را بارگذاری کنید. 2. نتایج جستجوی خود از ایلیاد و ادویسه را بنویسید. 3. خط زمان یونان و روم باستان را بر هم منطبق کنید. لطفا در ترسیم این خط زمان، از کپی کردن خط زمان کتاب خودداری کنید و به صورت دستی بر روی برگه آن را بکشید.

علوی لایف9- نیازهای هیجانی فرزندان

رده: پرورشی
توضیح: کودکی که به دنیا می‌آید نیازهای هیجانی متنوع و متفاوتی دارد که اگر آن کودک قرار باشد تا سالم بماند تا حد معینی آن نیازها باید برآورده بشوند و برآورده شدن بیش از حد زیاد یا کمشان باعث شکل گیری طرحواره های ناسازگار اولیه می‌شود. این نیازهای هیجانی عبارت‌اند از: 1) دلبستگی: دلبستگی به معنای داشتن رابطه ایمن و پایدار نوزاد با مراقبان اولیه خودش است، به طوری که نوزاد احساس کند که کسانی هستند که در برابر خطرها از او مراقبت می‌کنند و در کنار آنها احساس آرامش بکند. اگر این نیاز برآورده نشود سه مدل سبک دلبستگی ناایمن ممکن است ایجاد بشود: اجتنابی ، دوسوگرا، آشفته 2) خودگردانی: نیاز به مستقل بودن و انجام کارها به تنهایی از نیازهای اساسی کودک است که اگر برآورده نشود و والدین از کودک بیش مراقبتی کنند، نتیجه آن احساس ناتوانی و بی عرضگی می‌تواند باشد که به ایجاد طرحواره های حوزه دوم یعنی خودگردانی مختل خواهد انجامید 3) آزادی در بیان نیازها: همه ما حق داریم تا نیازهایمان را مطرح کنیم و خواسته‌هایمان را به والدینمان بگوییم، اما اگر والدین به هر طریقی مانع از بیان این نیاز بشوند و نگذارند تا کودک به راحتی بتواند نبازش را مطرح کند یا شرایط طوری پیش برود که نیازهای دیگران در اولویت قرار بگیرد، آزادی در بیان نیازها آسیب می‌بیند. 4) خودانگیختگی و تفریح: همه ما دوست داریم که یک سری زمان‌ها بتوانیم یکسری کارها را بدون نظر دیگران و با اختیار خودمان انجام بدهیم، خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که والدین جلوی این نیاز فرزندان را می‌گیرند، به این صورت که فرزند دوست دارد تا جور خاصی بازی کند اما پدر و مادر اجازه نمی‌دهند و در عوض بر عقل و منطق و چارچوب و نظم تاکید افراطی می‌کنند، هنگامی که نیاز خودانگیختگی در کودکان آسیب ببیند. 5) محدودیت‌های واقع بینانه: در زندگی اجتماعی انسان علاوه بر این که باید حواسش به خودش باشد، دیگران را هم باید در نظر داشته باشد و حقوق آنها را زیر پا نگذارد، در هر زمان و مکانی افراد نمی‌توانند به امیال خود جامه عمل بپوشانند و باید منتظر وقت و محل مناسب ارضای نیازهایشان باشند. اگر پدر و مادر فرزندان بسیار سهل گیرانه عمل کنند و همه چیز را آسان بگیرند یا بسیار فرزندشان را نازپرورده کنند، معمولاً فرزند خویشتن داری و خودکنترلی را نمی‌آموزد و این باعث می‌شود که در موارد متعددی

فارسی دهم

مدرس: وحدانی نژاد، مرضیه
تکلیف: حل کارگاه متن پژوهی درس 8

زبان انگلیسی دهم

مدرس: چهلتن، یاسمن
فعالیت: تدریس گرامر درس دوم نصفه
تکلیف: تست 77 تا 97 از کتاب کار علوی درس دوم صفحه 64 به بعد زده شودتکلیف اجباری و الزامیست

علوم و فنون ادبی دهم

مدرس: وحدانی نژاد، مرضیه
تکلیف: حل تمرینات درس 6 (مبحث سجع)

ریاضی دهم انسانی

مدرس: عابدی، سمانه

جامعه‌شناسی دهم

مدرس: کریمی، شیما
فعالیت: 1) پرسش و پاسخ کلاسی. 2) تدریس درس ششم.
تکلیف: 1) مطالعه درس ششم. 2) حل تست های درس ششم از کتاب کار کلاسی.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: