فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه‌ی اول پسرانه‌ی تهران شرق 2
کلاس: Intro 3B

زبان انگلیسی همگانی هفتم

مدرس: قاسمی، ساسان
فعالیت: در این جلسه، محتوای صفحه 26 کتاب با موضوع «چگونگی ورود به صنعت موسیقی» مورد بررسی و آموزش قرار گرفت. در آغاز، واژگان جدید و دشوار متن به‌صورت مرحله‌به‌مرحله و با توضیحاتی روشن و قابل فهم برای دانش‌آموزان تشریح شد. سپس متن اصلی با تمرکز بر مفاهیم کلیدی تدریس گردید تا زمینه‌ای مناسب برای درک عمیق‌تر مطالب فراهم شود. برای تقویت یادگیری، مثال‌های کاربردی مرتبط با موضوع ارائه شد و تمرین‌های کتاب با بهره‌گیری از بازی‌های پاورپوینتی در قالب فعالیت‌های کتبی، گروهی و شفاهی اجرا گردید. این شیوه موجب مشارکت فعال دانش‌آموزان و افزایش تعامل آنان در فرآیند یادگیری شد.
تکلیف: دانش‌آموزان عزیز، لطفاً مطالب تدریس‌شده در این جلسه را با دقت مرور نمایید. در صورتی که تاکنون دفتر سه‌خط تهیه نکرده‌اید، ضروری است در اولین فرصت نسبت به تهیه آن اقدام فرمایید. تمام مباحث ارائه‌شده در این جلسه در جلسه‌ی آینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت؛ بنابراین، مطالعه‌ی دقیق آن‌ها الزامی است. نمرات مربوط به فعالیت‌های کلاسی و تمرین‌های کتاب نیز ثبت خواهد شد. لطفاً با آمادگی کامل در جلسه‌ی بعد حضور یابید و برای پاسخ‌گویی آماده باشید. همچنین توجه داشته باشید که هر هفته به‌صورت تصادفی از شما دیکته گرفته خواهد شد؛ بنابراین، آمادگی لازم را داشته باشید. کتاب کار باید تا صفحه‌ی 17 به‌طور کامل تکمیل شود. پاسخ‌های درس 2 کتاب کار آپلود شده‌اند؛ لطفاً حتماً پاسخ‌های خود را بررسی کرده و در صورت ناقص بودن، آن‌ها را کامل نمایید. روز سه‌شنبه، تمامی کتاب‌های کار به‌صورت فردی بررسی و امضا خواهند شد. در کتاب کار کلمات song writer, serious, musicians, doesn't matter, already هر کدوم یک خط بنویسید. در کلاس چک خواهد شد. همچنین، طبق گروه‌بندی انجام‌شده، فقط تا روز شنبه سوم آبان فرصت دارید پروژه کلاسی خود را درباره تهیه پوستر از غذایی که در خانه درست کرده اید و ویتامین ها آماده نمایید. این پروژه باید در شنبه هفته آتی، به‌صورت حضوری در کلاس ارائه شود. پیشنهاد می‌شود اطلاعات خود را به‌صورت خلاقانه و منظم ارائه دهید تا هم یادگیری‌تان عمیق‌تر شود و هم ارائه‌تان جذاب‌تر باشد. توجه کنید در صورت عدم آماده کردن پروژه و عدم ارائه 2.5 نمره از 20 نمره کلاسی ترم اول زبان تخصیص داده نخواهد شد. همه دانش آموزان در تهیه پروژه باید مشارکت داشته باشند و همه دانش آموزان باید ارائه بدهند.

زبان انگلیسی همگانی هفتم

مدرس: قاسمی، ساسان
فعالیت: در این جلسه آموزشی، ابتدا مرور مطالب جلسه‌ی قبل انجام شد و تکالیف دانش‌آموزان به‌طور کامل بررسی گردید. در ادامه، پرسش‌هایی از دانش‌آموزان مطرح شد تا میزان یادگیری و آمادگی آن‌ها سنجیده شود. سپس تمرینات تکمیلی صفحه‌ی 25 کتاب به‌همراه واژگان صفحه‌ی 26 با استفاده از تصاویر و ویدئوهای بدون صدا و جذاب تدریس شد. ارائه‌ی مطالب به‌صورت بصری و تعاملی انجام گرفت تا درک واژگان و ساختارها برای دانش‌آموزان ساده‌تر و مؤثرتر باشد. تمرین‌های متنوعی شامل تکرار، هجی کردن و کاربرد واژگان در جمله اجرا شد که به‌صورت مستمر و با تعداد بالا انجام گرفت. این فعالیت‌ها با هدف تقویت حافظه دیداری و شنیداری، تثبیت تلفظ صحیح واژگان و افزایش دقت در به‌کارگیری آن‌ها طراحی شده بود. انتظار می‌رود دانش‌آموزان پس از این جلسه بتوانند واژگان جدید را با تلفظ درست در موقعیت‌های آموزشی و ارتباطی به‌کار گیرند و درک بهتری از کاربرد آن‌ها در جمله داشته باشند. مراسم روز جهانی غذا برگزار شد.
تکلیف: دانش‌آموزان عزیز، لطفاً مطالب تدریس‌شده در این جلسه را با دقت مرور نمایید. در صورتی که تاکنون دفتر سه‌خط تهیه نکرده‌اید، ضروری است در اولین فرصت نسبت به تهیه آن اقدام فرمایید. تمام مباحث ارائه‌شده در این جلسه در جلسه‌ی آینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت؛ بنابراین، مطالعه‌ی دقیق آن‌ها الزامی است. نمرات مربوط به فعالیت‌های کلاسی و تمرین‌های کتاب نیز ثبت خواهد شد. لطفاً با آمادگی کامل در جلسه‌ی بعد حضور یابید و برای پاسخ‌گویی آماده باشید. همچنین توجه داشته باشید که هر هفته به‌صورت تصادفی از شما دیکته گرفته خواهد شد؛ بنابراین، آمادگی لازم را داشته باشید. کتاب کار باید تا صفحه‌ی 16 به‌طور کامل تکمیل شود. پاسخ‌های درس 2 کتاب کار آپلود شده‌اند؛ لطفاً حتماً پاسخ‌های خود را بررسی کرده و در صورت ناقص بودن، آن‌ها را کامل نمایید. روز سه‌شنبه، تمامی کتاب‌های کار به‌صورت فردی بررسی و امضا خواهند شد. همچنین، طبق گروه‌بندی انجام‌شده، تا هفته آینده فرصت دارید پروژه کلاسی خود را درباره تهیه پوستر از غذایی که در خانه درست کرده اید و ویتامین ها آماده نمایید. این پروژه باید در شنبه هفته آتی، به‌صورت حضوری در کلاس ارائه شود. پیشنهاد می‌شود اطلاعات خود را به‌صورت خلاقانه و منظم ارائه دهید تا هم یادگیری‌تان عمیق‌تر شود و هم ارائه‌تان جذاب‌تر باشد.

زبان انگلیسی همگانی هفتم

مدرس: قاسمی، ساسان
فعالیت: در این جلسه، ابتدا مرور مطالب جلسات گذشته انجام شد، تکالیف جلسه قبل به‌طور کامل بررسی گردید و از دانش‌آموزان پرسش‌هایی به‌عمل آمد. سپس صفحه 25 کتاب با موضوع گرامر و ساختار جمله در بیان علاقه یا عدم علاقه آموزش داده شد. واژگان و قواعد مربوطه با تمرین و تکرارهای متنوع مرور شدند. دانش‌آموزان با خواندن متن‌ها و پاسخ به پرسش‌ها در فعالیت‌ها مشارکت فعال داشتند.
تکلیف: دانش‌آموزان عزیز، لطفاً مطالب تدریس‌شده در این جلسه را با دقت مرور نمایید. در صورتی که تاکنون دفتر سه‌خط تهیه نکرده‌اید، ضروری است در اولین فرصت نسبت به تهیه آن اقدام فرمایید. تمام مباحث ارائه‌شده در این جلسه در جلسه‌ی آینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت؛ بنابراین، مطالعه‌ی دقیق آن‌ها الزامی است. نمرات مربوط به فعالیت‌های کلاسی و تمرین‌های کتاب نیز ثبت خواهد شد. لطفاً با آمادگی کامل در جلسه‌ی بعد حضور یابید و برای پاسخ‌گویی آماده باشید. همچنین توجه داشته باشید که هر هفته به‌صورت تصادفی از شما دیکته گرفته خواهد شد؛ بنابراین، آمادگی لازم را داشته باشید. کتاب کار باید تا صفحه‌ی 17 به‌طور کامل تکمیل شود. پاسخ‌های درس 2 کتاب کار آپلود شده‌اند؛ لطفاً حتماً پاسخ‌های خود را بررسی کرده و در صورت ناقص بودن، آن‌ها را کامل نمایید. روز سه‌شنبه، تمامی کتاب‌های کار به‌صورت فردی بررسی و امضا خواهند شد. کتاب کار تا صفحه 17 حل شود. به مناسبت روز جهانی غذا، روز دوشنبه با خود یک غذای بین‌المللی (غیر ایرانی) به‌همراه تزئینات زیبا به کلاس بیاورید. این فعالیت دارای نمره‌ی کلاسی است. شناسنامه‌ی غذا شامل نام، کشور مبدأ، مواد اولیه و نحوه‌ی طبخ را به زبان انگلیسی تهیه کرده و همراه غذا ارائه دهید. توجه داشته باشید که تمامی بخش‌های این فعالیت الزامی بوده و در ارزیابی کلاسی لحاظ خواهند شد.

زبان انگلیسی همگانی هفتم

مدرس: قاسمی، ساسان
فعالیت: در این جلسه از پروژه علمی زبان انگلیسی (یوریکا)، ابتدا مرور جامعی بر مطالب تدریس‌شده در جلسات پیشین انجام شد تا زبان‌آموزان با آمادگی ذهنی بیشتری وارد مباحث جدید شوند. مفاهیم مربوط به ویتامین‌های A، B1، B2 و D مجدداً آموزش داده شد، تمرین گردید و مورد ارزیابی قرار گرفت. در ادامه، مطالب مرتبط با ویتامین K، همراه با معرفی مواد غذایی حاوی این ویتامین‌ها، فواید آن‌ها و پیامدهای ناشی از کمبودشان تدریس شد. این بخش‌ها با تمرین، تکرار و همخوانی همراه بود. همچنین واژگان و عبارات مربوط به قسمت‌های مختلف خانه به‌صورت مرحله‌به‌مرحله آموزش داده شد. در بخش دیگری از جلسه، شعری با موضوع ویتامین‌ها آموزش داده شد. واژگان این شعر به‌طور جداگانه تدریس و تمرین شد. موسیقی و آهنگ متن شعر که توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود، در کلاس پخش گردید و دانش‌آموزان با همکاری فعال در اجرای آن مشارکت داشتند. زبان‌آموزان با همخوانی متن‌ها، پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و گوش دادن به فایل صوتی درس، به‌صورت فعال در فرآیند یادگیری شرکت کردند. این فعالیت‌ها نقش مؤثری در تقویت مهارت‌های شنیداری، گفتاری و درک مطلب ایفا نمود.
تکلیف: دانش‌آموزان عزیز،  لطفاً مطالب تدریس‌شده در این جلسه را با دقت مرور نمایید. در صورتی که تاکنون دفتر سه‌خط تهیه نکرده‌اید، ضروری است در اولین فرصت نسبت به تهیه آن اقدام فرمایید. تمام مباحث ارائه‌شده در این جلسه در جلسه آینده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت؛ بنابراین، مطالعه دقیق آن‌ها الزامی است. نمرات مربوط به فعالیت‌های کلاسی و تمرین‌های کتاب ثبت خواهد شد. لطفاً با آمادگی کامل در جلسه بعد حضور یابید و برای پاسخ‌گویی آماده باشید.  کتاب کار باید تا صفحه 16 به‌طور کامل انجام شود؛ این بخش در جلسه آینده بررسی خواهد شد. بر اساس گروه‌بندی انجام‌شده، تا دو هفته آینده فرصت دارید پروژه کلاسی درس یوریکا را با موضوع ویتامین‌های A، B1، B2، C، K و D آماده نمایید. این پروژه باید در هفته اول آبان، به‌صورت حضوری در کلاس ارائه شود. در این پروژه، هر گروه باید غذایی تهیه کند که شامل تمامی ویتامین‌های ذکرشده باشد. از مواد اولیه به‌صورت جداگانه عکس بگیرید و پس از آماده‌سازی غذا نیز یک عکس نهایی تهیه نمایید. لطفاً عکس‌ها را چاپ کرده و به‌صورت پوستر ارائه دهید. در پوستر، برای هر ماده غذایی مشخص کنید که حاوی کدام ویتامین‌هاست و چه فوایدی برای بدن دارد. در پایان نیز توضیح دهید که غذای تهیه‌شده چه تأثیری بر سلامت بدن خواهد داشت.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: