مواد غذایی و رژیم مناسب برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

رده: مقاله
زمان:
مواد غذایی و رژیم مناسب برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

ویروس کرونا، یک ویروس ناشناخته است که موجب ترس و وحشت زیادی در بین مردم جهان شده . یکی از دلایل ترسناک جلوه دادن ویروس کرونا نیز همین ناشناخته بودن آن می‌باشد، زیرا هنوز رفتارها و ویژگی‌های این بیماری کاملأ مشخص نشده، ولی از علائم اصلی این بیماری سرفه‌ی خشک، تنگی نفس و تب بالای 39 درجه می‌باشد. البته باید بدانید که بسیاری از افراد مبتلا به ویروس کرونا دچار مشکلات حادی نشده و حتی نیازی به مراجعه کردن به بیمارستان‌ها ندارند. طبق گزارشات، اکثر افراد مبتلا به ویروس کرونا که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، سنی بیشتر از 40 سال دارند. این افراد معمولأ دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و مشکلات تنفسی هستند که بیشتر از سایرین در معرض خطر مرگ قرار دارند. ویروس کرونا که ابتدا از حیوان به انسان منتقل شده، در بدن انسان تکامل یافته و راه انتقال آن از انسان به انسان تغییر کرده است. ویروس کرونا به شدت واگیردار می‌باشد و همین موضوع باعث خطرناک شدن آن و ترس در بین مردم شده است. از آن جایی که تا به امروز دارو و درمانی برای ویروس کرونا پیدا نشده، بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، جلوگیری از شیوع آن می‌باشد. هم‌چنین می‌توان با افزایش ایمنی بدن از طریق مصرف مواد غذایی و رژیم مناسب از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کرد. در این مقاله قصد داریم مطالبی را درباره‌ی مواد غذایی و رژیم مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با ویروس کرونا برای شما عزیزان ارائه دهیم.

مواد غذایی و رژیم مناسب برای مقابله با ویروس کرونا

به دنبال گسترش ویروس کرونا در سرتاسر جهان، نگرانی‌ها و ترس مردم برای ابتلا به ویروس کرونا نیازمند رعایت نکات بهداشتی برای سلامت به عنوان راه کارهایی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ضروری است. از طرف دیگر با تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌توان با ویروس کرونا مقابله کرد که لازمه‌ی آن مصرف مواد غذایی و رژیم مناسب می‌باشد.

آب میوه‌های مقوی برای مقابله با ویروس کرونا

آب کلم سرشار از ویتامین‌های مختلف، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌های A ،C ،B6، منیزیم و آهن می‌باشد که باعث افزایش توان سیستم ایمنی بدن می‌شود. از طرف دیگر اگر کلم را همراه با چغندر قند مصرف کنید، می تواند منبع خوبی از انواع ویتامین ها باشد. آب کدو تنبل یکی دیگر از آب میوه‌هایی است که غنی از ویتامین E ،B6 ،A و روی می‌باشد که باعث افزایش توان سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس کرونا می‌شود. ترکیب آب توت فرنگی و کیوی نیز منبعی غنی از ویتامین C می‌باشد که اگر همراه با نعنا نیز مصرف شود برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. از جمله آب میوه‌های مفید دیگر که غنی از ویتامین C است می‌توان به آب پرتقال، گریپ فروت، لیمو، گوجه فرنگی اشاره کرد که برای مقابله با ویروس کرونا نقش بسزایی را ایفا می کنند.

مواد غذایی و رژیم مناسب برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

ویتامین C و D

همان‌طور که اشاره شد یکی از راه‌های مقابله با ویروس کرونا، تقویت سیستم ایمنی بدن است. ویتامین C نقش مهمی را در پشتیبانی، بازسازی، تقویت سیستم ایمنی بدن و مقاوم‌سازی بدن دارد. ویتامین C به خاطر نقش آنتی‌اکسیدانی که دارد موجب خنثی شدن عمل‌کرد رادیکال‌های آزاد بدن، و در نهایت منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. از طرف دیگر ویتامین C با افزایش گلبول‌های سفید خون، باعث تقویت فرآیند مبارزه با عفونت می‌شود. بنابراین با مصرف موادی که غنی از این ویتامین هستند، از قبیل لیمو، پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، انواع توت‌ها، انبه، کیوی و انواع سبزیجات، می‌توانید با ویروس کرونا مقابله کنید. یکی دیگر از ویتامین‌هایی که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش داشته باشد، ویتامین D می‌باشد. ویتامین D با افزایش جذب کلسیم باعث رشد استخوان‌ها می‌شود که در حفاظت از سیستم ایمنی بدن نقش دارد. بنابراین ویتامین D نیز در مقابله با ویروس کرونا می‌تواند نقش داشته باشد.

آهن

آهن در خون‌سازی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. به همین دلیل تأمین آهن مورد نیاز بدن برای تقویت نیروی دفاعی بدن ضرورت وارد. کمبود آهن باعث کاهش توان کلی سیستم ایمنی بدن شده و شما را در برابر ویروس کرونا ضعیف می‌کند. برای تأمین آهن مورد نیاز بدن از موادی مانند انواع ماهی‌ها، گوشت قرمز، تخم مرغ، کلم قمری، کلم بروکلی، چغندر قند، غلات، حبوبات، گردو، جوانه‌ی گندم، انواع مغزها و آجیل‌ها استفاده کنید تا بدن خود را برای مقابله با ویروس کرونا تقویت کنید.

ویتامین E

ویتامین E نیز همانند ویتامین C آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. موادی مانند دانه و جوانه‌ی گندم، گردو، بادام، پسته، تخمه‌ی آفتاب‌گردان، ذرت، روغن‌های گردو، کنجد، زیتون، هسته‌ی انگور و فندق سرشار از ویتامین E می‌باشند. با مصرف این مواد غذایی و رژیم مناسب می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را برای مقابله با ویروس کرونا تقویت کنید.

ویتامین A

برای پیش‌گیری از ابتلا به ویروس کرونا از طریق افزایش توان سیستم ایمنی بدن، از موادی که غنی از ویتامین A هستند استفاده کنید. ویتامین A نیز از جمله ویتامین‌های مهم و ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن می‌باشد که از جمله مواد غنی از این ویتامین می‌توان به تخم مرغ، جگر، انواع میوه‌ها و سبزی‌های رنگی، هویچ، اسفناج، طالبی، کلم بروکلی، کلم بروکسل، گوجه فرنگی و انبه اشاره کرد.

مواد غذایی و رژیم مناسب برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

آنتی‌اکسیدان‌ها

همان‌طور که گفته شد برای مقابله با ویروس کرونا لازم است سیستم ایمنی بدن تقویت شود که آنتی‌اکسیدان‌ها از طریق مقابله با رادیکال‌های آزاد، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از طرف دیگر از تخریب سلولی جلوگیری کرده و احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ها به خصوص سرطان را کاهش می‌دهد. میوه‌ها، سبزیجات زرد، نارنجی و قرمز، مواد غذایی حاوی ویتامین‌های E و C، مرکبات، انواع فلفل دلمه، گوجه فرنگی، چغندر، توت فرنگی، کیوی، سیب، بادمجان، پیاز قرمز، غذاهای دریایی، جگر، گوشت قرمز، مرغ، غلات سبوس‌دار و ... از جمله مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان هستند که بدن شما را در مقابل ویروس کرونا، تقویت می‌کنند.

مصرف مایعات و تأثیر ورزش بر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

مایعات نقش مهمی در دفع سموم بدن ایفا می‌کنند. بنابراین با مصرف زیاد آب و مایعات مانند آب میوه‌های طبیعی می‌توانید سموم بدن را دفع و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. هم‌چنین می‌توانید با مصرف چای سبز که نقش آنتی‌اکسیدانی نیز دارد، به دفع سموم بدن کمک کنید و سیستم ایمنی بدن خود را برای مقابله با ویروس کرونا تقویت کنید. یکی دیگر از راه‌هایی که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند، ورزش کردن است. ورزش کردن نه تنها باعث کاهش استرس روزانه شما می‌شود، بلکه از بروز انواع بیماری‌ها مانند چاقی و اضافه وزن، بیماری‌های قبلی و عروقی، دیابت و ... جلوگیری کند. با ورزش کردن می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را برای مقابله با ویروس کرونا تقویت کنید.

سخن آخر

همان‌طور که در این مقاله به علائم ویروس کرونا و دلیل خطرناک بودن آن اشاره کردیم، توصیه می‌کنیم با رعایت نکات بهداشتی و مصرف مواد غذایی و رژیم مناسب از مبتلا شدن به ویروس کرونا پیشگیری کنید، چرا که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. هم‌چنین از خوردن مواد غذایی که جحاوی چربی‌های اشباع شده و کلسترول بالا هستند نیز به شدت خودداری کنید، زیرا این مواد غذایی باعث کاهش عملکرد گلبول‌های سفید خون شده و بدن شما را در مقابل ویروس کرونا ضعیف می‌کند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: