نتایج اولیه کنکور 99 در سایت سنجش

رده: خبر
زمان:

با وجود حاشیه‌های بسیاری مبنی بر لغو یا تعویق کنکور 99، این آزمون جامع، در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار شد و توانست با بیش از یک میلیون داوطلب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی رضایت بالایی کسب کند. نتیجه‌ی اولیه‌ی کنکور 99 در تاریخ 29 شهریور روی وب‌سایت سازمان سنجش قرار گرفت. همزمان با اعلام نتایج اولیه، لیست رتبه‌های برتر در همه‌ی گروه‌ها اعلام شد. تهران بیشترین تعداد رتبه‌ی برتر را در این لیست دارد. نتیجه‌ی نهایی این آزمون در ماه مهر منتشر خواهد شد. داوطلبان می‌توانند برای مشاهده‌ی رتبه و کارنامه‌ی اولیه به سامانه‌ی سنجش مراجعه نمایند. برای مشاهده‌ی کارنامه‌ی اولیه می‌توان به سه روش زیر اقدام کرد: 1- وارد کردن شماره‌ی داوطلبی، شناسنامه و سال تولد 2- وارد کردن شماره‌ی پرونده، شناسنامه و کد رهگیری 3- وارد کردن شماره‌ی پرونده، سریال و شناسنامه با توجه به اطلاعیه‌ی سنجش، دانش‌آموزان برای اعتراض به نتایج یا هرگونه سؤال، می‌توانند به سیستم پیش‌خوان سازمان سنجش مراجعه کنند و درخواست خود را ثبت نمایند. از عصر دوشنبه 31 شهریور کلید نهایی و پاسخ‌نامه‌ی رتبه‌های زیر 100 هزار رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی و رتبه‌های زیر 20 هزار در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان در این سامانه قرار خواهد گرفت. با توجه به شیوع کرونا، این سازمان تنها از این طریق، درخواست داوطلبان را بررسی می‌کند و از پذیرش حضوری متقاضیان معذور است.

نتایج اولیه کنکور 99 در سایت سنجش

زمان بازگشایی دانشگاه برای ورودی‌های جدید

با توجه به تعویق کنکور و برگزاری آن در مرداد امسال، گمانه‌زنی‌های زیادی پیرو زمان بازگشایی دانشگاه برای ورودی‌های جدید به وجود آمد. از آنجایی‌که در حال حاضر با اوج‌گیری مجدد کرونا مواجه‌ایم، دانشگاه‌ها به صورت مجازی ترم پاییز را آغاز کرده‌اند. با اعلام نتایج نهایی کنکور در مهر ماه، ورودی‌های جدید از ماه بهمن ترم یک تحصیلی را آغاز می‌کنند. نحوه‌ی شروع ترم و آموزش بسته به شیوع کرونا ممکن است مجازی، حضوری یا ترکیبی از این دو باشد.

زمان و نحوه انتخاب رشته

زمان و نحوه انتخاب رشته

دفترچه‌ی راهنمای انتخاب رشته در مراحل بعدی منتشر خواهد شد. زمان انتخاب رشته از 2 تا 5 مهر خواهد بود. داوطلبانی که در زمان ثبت نام علاقه‌مندی به رشته‌های با آزمون دانشگاه‌های غیرانتفاعی یا پیام نور را اعلام نکرده‌اند، می‌توانند با پرداخت هزینه نسبت به انتخاب رشته‌ی این دانشگاه‌ها اقدام نمایند. همچنین در صورت تمایل برای انتخاب رشته‌ی دانشگاه آزاد باید به وب‌سایت www.azmoon.org مراجعه نمایند. در صورت انتخاب رشته و قبولی در دوره‌ی روزانه، داوطلبان حق شرکت در آزمون سراسری سال بعد را نخواهند داشت. دانش‌آموزان برای انتخاب رشته باید اطلاعات هر رشته را کسب کنند و به چند پرسش در ذهن خود پاسخ دهند: 1- هدفشان از انتخاب رشته چیست: داوطلبان باید با توجه به هدف ذهنی که می‌تواند مهاجرت، آینده‌ی شغلی و ... باشد انتخاب رشته نمایند. متأسفانه بسیاری از افراد بدون هدف‌گذاری انتخاب رشته می‌کنند و بعد از چند سال مجبور به ترک تحصیل می‌شوند. 2- به چه رشته‌ای علاقه دارند: علاقه و استعداد در رشته تأثیر بالایی در میزان موفقیت افراد خواهد داشت. داوطلبان برای کسب اطلاعات از مطالب تدریس شده در هر رشته می‌توانند به اینترنت مراجعه کرده و یا از فارغ‌التحصیلان آن رشته کمک بگیرند. 3- آیا تمایلی به تحصیل در شهرستانی غیر از محل سکونت خود دارند: در انتخاب رشته می‌بایست به احتمال قبولی در شهرستان‌ها فکر کرد و آن را با خانواده در میان گذاشت. 4- آیا تمایلی به دوره‌های شبانه، دانشگاه‌های غیرانتفاعی یا پیام‌نور دارند: تحصیل در این دوره‌ها رایگان نیست ولی می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی که تمایل به تحصیل در شهرستان‌ها ندارند، باشد. با پاسخ‌گویی به این پرسش‌ها می‌توان آگاهانه تصمیم گرفت. در صورت قبولی در دوره‌های روزانه حق شرکت در کنکور سال بعد از افراد گرفته می‌شود. پس دانش‌آموزان باید برای انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر بیشتر دقت کنند.

نقش والدین در انتخاب رشته

والدین باید در این مسیر همراه فرزندان باشند. متأسفانه برخی والدین با فشارهای زیاد در این مرحله فشار و آسیب‌های روانی بسیاری به فرزندان خود وارد می‌کنند. خانواده‌ها باید با کمک و راهنمایی دانش‌آموزانشان را همراهی کنند و به آن‌ها قوت قلب دهند. اطلاعات از هر رشته‌ی دانشگاهی، دانشگاه و حتی آینده‌ی شغلی هر رشته با جست‌وجو در اینترنت قابل دسترسی است. همچنین بسیاری از مدارس برای این انتخاب رشته از کادر حرفه‌ای استفاده می‌کنند. مشاوران تحصیلی با کسب این اطلاعات و آگاهی‌ها می‌توانند به یک انتخاب رشته‌ی خوب کمک کنند. در حال حاضر کنکور نقش مهمی در سیستم آموزشی کشور دارد. سالانه تعداد زیادی از دانش‌آموزان با شرکت در آزمون جامع خود را محک می‌زنند و در دانشگاه‌های مختلف تحصیل را آغاز می‌کنند. با توجه به اعلام نتایج اولیه، انتظار می‌رود خانواده‌ها در مسیر انتخاب رشته کنار دانش‌آموزان حضور داشته باشند و از راهنمایی‌های یک مشاوره خوب استفاده کنند. البته بسیاری افراد سودجو نیز از این فرصت استفاده می‌کنند. پس اولیا و دانش‌آموزان باید برای انتخاب یک مشاور خوب دقت کنند.

b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: