1404/10/03
توضیح:
با سلام و احترام
اولیای گرامی دانش آموزان در بازه ی زمانی 6 دی ماه تا 17 دی ماه به هیچ عنوان غیبت غیر موجه نداشته باشند.
با تشکر
واحد آموزش دبستان
ریاضی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
صفحه 67 و 68 ریاضی انجام شد.
تکلیف:
دختر گلم پیک (13 بخش علوم) و (پیک 14) را کامل انجام بده.
فارسی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
مرور درس 1 تا 9 فارسی انجام شد. از همه دخترانم پرسش شد.
1404/10/02
فارسی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
تمرین و پرسش و پاسخ از همه دانش آموزان انجام شد.
تکلیف:
گل نازم صفحه 61 و 62 نگارش را با خط خوش کامل کن و درس 5 تا 8 فارسی را خیلی خوب بخوان پرسیده می شود.
هنر دوم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
با داستانِ: آدمبرفیِ خندان، نقاشی کشیدند. تصویر نقاشی از آدم برفی و منظره برفی نشان داده شد، مرحله به مرحله، نقاشی آدم برفی آموزش داده شد، بعد نقاشی کشیدند.
1404/10/01
ریاضی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
مرور ریاضی انجام شد. دختران عزیزم در دفتر تمرین کردند.جمع و تفریق فرآیندی در کلاس تمرین شد.
تکلیف:
عزیزم صفحه 66 ریاضی را با دقت کامل کن و نگارش صفحه 59 و 60 را با خط خوش انجام بده.
علوم دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
پرسش و مرور علوم انجام شد دو صفحه کاربرگ مروری در کلاس حل شد.
تکلیف:
برای فردا کتاب های زیر را به همراه داشته باشند:
کتاب کار ریاضی
/کتاب فارسی آموزش وپرورش
/کتاب نگارش
/دفتر املا
/دفتر مشق
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
«سلام خدمت اولیای عزیز
درس یازدهم تدریس شد. فعالیت کلاسی با همکاری خوب بچههای گلم انجام گرفت و کلیپ مربوط به درس نیز در کلاس بارگذاری شد.
سپاس از همراهی شما.»
تکلیف:
لطفا فعالیت منزل مربوط به درس یازدهم انجام شود با سپاس .
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
هاشمی، حدیثه
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس یاد گرفتیم که روز و شب چگونه تشکیل میشود.
تکلیف:
دختر نازم
جمله زیر را در دفتر خود بطور خوانا بنویس و نقاشی آن را بکش .
Light from the sun comes to the Earth Some part of the Earth is in the light but
some part of the Earth is in the dark.
This is called day and night.
1404/09/30
ریاضی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
صفحه 64 و 65 ریاضی انجام شد تقریب اعداد سه رقمی با حذف تمرین شد.
تکلیف:
بچههای قشنگم ،شب یلدا اومده تا خونههاتون پر از خنده، قصه و مهربونی بشه. امیدوارم امشب دلتون مثل انار قرمز و شاد باشه و بدونید بعد از این شب بلند، خورشید زودتر به دیدنتون میاد.
یلداتون پر از شادی و نور
علوم دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
تکلیف:
دخترم برای فردا درس 4 تا 6 علوم را بخوان پرسیده می شود.
فارسی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
کاربرگ مروری فارسی انجام شد، دختران گلم از درس زیارت روانخوانی کردند. روانخوانی قرآن انجام شد.
تکلیف:
کتاب های روز دوشنبه :
کتاب ریاضی آموزش و پرورش
/کتاب نگارش
/کتابکار علوم
/دفتر مشق
/دفتر املا
هدیههای آسمان دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
هدیه های آسمان درس جدید تدریس شد و به سوالات درس پاسخ داده شد.
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
کلمات سخت شعر صفحه 28و29 وحرف ق در صفحات 30 و31 تدریس شد
تکلیف:
شعر صفحه 28 و29 وصفحات 30 و31 تمرین وتکمیل شود
1404/09/29
ریاضی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
مبحث حذف حالت های نامطلوب صفحه 63 انجام شد، دختران عزیزم در دفتر تمرین کردند.
تکلیف:
کتاب های مورد نیاز یکشنبه: کتاب ریاضی آموزش و پرورش / کتاب هدیه / کتاب فارسی آموزش و پرورش/ دفتر مشق
علوم دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
پرسش و پاسخ علوم درس 1 تا 3 انجام شد. مسابقه ماشین بادکنکی برگزار شد درس هفتم هم مرور شد.
فارسی دوم
مدرس:
سفیداری، مریم سادات
فعالیت:
جعبه کلمات کتابکار فارسی درس نهم گفته شد. تمرینات کتابکار انجام شد. بخوان و بیندیش کی بود کی بود در کلاس خوانده شد.
تکلیف:
دختر گلم از صفحه 74 تا 77 کتابکار فارسی را کامل کن/ برای پرسش مروری فردا درس 1 تا 4 فارسی را با دقت بخوان پرسیده می شود.
بازیهای پیشدبستانی و دبستانی
مدرس:
والیزاده، یکتا
فعالیت:
گزارش کلاس والیبال:
با هدف تقویت مهارت پاس و دریافت، تمرینات کنترل توپ و هماهنگی اجرا شد. در ادامه، رالیهای کوتاه و هدایتشده انجام گرفت تا دانش آموزان به شرایط واقعی بازی والیبال نزدیکتر شوند. در پایان، بهبود دقت پاسها و تداوم رالی مشاهده شد.
مهارت زندگی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
درس 10 ( احساس غم ) تدریس شد . تمرینهای صفحه 44 انجام شد . فیلم مهارتهای زندگی ( کنترل خشم ) پخش شد .
تکلیف:
تمرینهای کتاب که تا آخر صفحه 44 در کلاس انجام شده ، جلسه آینده چک می شود .
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی با توپ:
دانش آموزان به دور حلقه خود چرخیده و دست میزنند و با ریتم بعدی موزیک ، معلم با توپ حرکاتی را انجام میدهد که دانش آموزان همه باهم انجام میدهند.
مثلا وقتی توپ بالا پایین انداخته میشود دانش آوزان هم بالا پایین پریده و یا مثلا وقتی توپ به سمت چپ یا راست انداخته میشود دانش آموزان هم با حرکت توپ جا به جا میشوند.
1. تقویت درک ریتمیک و هماهنگی شنیداری-حرکتی
دانشآموزان با گوش دادن به ریتم موسیقی و همزمانسازی حرکات بدن خود با آن، توانایی درک و اجرای ریتم را تقویت میکنند.
2. افزایش هماهنگی عصب-عضله و کنترل حرکتی
تقلید حرکات توپ (بالا، پایین، چپ، راست) موجب بهبود هماهنگی بین سیستم عصبی و عضلات و افزایش دقت حرکات بدنی میشود.
3. توسعه توجه، تمرکز و سرعت واکنش
تغییر ریتم موسیقی و حرکات توپ، دانشآموزان را ملزم به حفظ تمرکز و واکنش سریع و مناسب به محرکهای شنیداری و دیداری میکند.
4. تقویت مهارتهای حرکتی درشت
حرکاتی مانند پریدن، جابهجایی و چرخش در فضا به رشد مهارتهای حرکتی درشت و آگاهی بدنی کمک میکند.
5. افزایش هماهنگی گروهی و کار جمعی
اجرای همزمان حرکات در قالب یک گروه، حس همکاری، نظم گروهی و هماهنگی اجتماعی را در دانشآموزان تقویت میکند.
6. تقویت درک جهتیابی فضایی
دنبال کردن جهت حرکت توپ (چپ و راست، بالا و پایین) موجب بهبود درک فضایی و جهتیابی در دانشآموزان میشود.
7. ایجاد انگیزه، شادی و مشارکت فعال در فرآیند یادگیری
فضای بازیمحور و حرکتی، یادگیری ریتم را لذتبخش کرده و مشارکت فعال دانشآموزان را افزایش میدهد.