1404/08/29
1404/08/28
ریاضی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
امروز تمرینات صفحات 36تا39توسط دختران گلم رفع اشکال و توضیح داده شد .
امتیازهای فعالیتهای ماهانه تحویل دانش آموزان داده شد .
تکلیف:
صفحات 51و52کتاب کارریاضی رابا دقت و راه حل بنویسید .
دختران ارمغان 8را کامل و تمیز بنویسید .
علوم پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
صفحات 48و49کتاب علوم علوی انجام شد .
تکلیف:
با دقت خط به خط علوم را مطالعه کنید شنبه ارزیابی کتبی داریم .
فارسی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
گنجینه انجام شد .
تکلیف:
برای روز شنبه از متن درس 6چندین بار روان خوانی کنید .
سپس ازهر کلمه ی هایلایتی 2بار بنویسید .قسمتهایی که ار زوی متن هایلایت کردیم و چند خط بودند نیز ،کامل بنویسید .سوالات درک و دریافت راهم با دقت انجام دهید .
نگارش پنجم
مدرس:
صافی، الهام
تکلیف:
سوالات نگارش درس 5را با دقت انجام دهید .
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
تمرینات کتاب کار درس6انجام شد .پرسش و پاسخ انجام شد .
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
«سلام و عرض ادب خدمت اولیای محترم
به اطلاع میرساند امروز درس هشتم تدریس شد و فعالیتهای کلاسی با مشارکت بسیار خوب دانشآموزان انجام گردید. همچنین کلیپ مربوط به درس در کلاس بارگذاری شده است.
با سپاس از همراهی شما»
تکلیف:
لطفا فعالیت منزل مربوط به درس هشتم نوشته شود و کتاب جشن پالتو در گروه گذاشته میشود.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1:
حلقه ها را به صورت یک دایره چیده ودانش آموزان دور هر حلقه کنارش می ایستند و داخل هر حلقه دو کاپ گیم میگذاریم و دانش آموزان با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، چهار قدم برداشته تا به حلقه دیگر برسند و با ریتم بعدی موزیک نشسته و با گفتن 1 ، 2 و 1 2 3 دو بار کاپ گیم را روی زمین زده و با 1 2 3 دو کاپ گیم را به هم میزنند و همینکار تا آخر تکرار میشود.
اهداف آموزشی و تربیتی بازی 1 در کلاس ریتموگیم
1.تقویت درک ریتم و ضربآهنگ
این بازی به دانشآموزان کمک میکند تا شمارش ریتمهای پایه (1،2،3،4) را در حین حرکت و انجام فعالیتهای هماهنگشده تجربه کرده و توانایی پایبندی به ضرب را تقویت کنند.
2.افزایش هماهنگی حرکتی-شنیداری
ترکیب حرکت در فضای دایره، توقف در ریتم مشخص و اجرای الگوهای ضربهزدن با کاپگیم باعث بهبود هماهنگی میان شنوایی، حرکت و اجرای عملی میشود.
3.توسعه مهارتهای حرکتی درشت و ظریف
قدمبرداری منظم روی ریتم (مهارت درشت) و ضربهزدن دقیق کاپگیم روی زمین و به یکدیگر (مهارت ظریف)، هر دو در این فعالیت تمرین میشوند.
4.افزایش تمرکز و توجه پایدار
دانشآموزان برای اجرای صحیح توالی حرکات و ضربهها باید به ریتم موسیقی و تغییرات آن توجه دقیق داشته باشند، که موجب تقویت تمرکز میشود.
5.تقویت مهارتهای گروهی و یادگیری مشارکتی
حرکت گروهی در یک حلقه، رعایت نوبت، هماهنگی با همکلاسیها و حفظ نظم جمعی، مهارتهای تعامل اجتماعی و همکاری را ارتقا میدهد.
6.تقویت حافظه شنیداری و حرکتی
تکرار الگوهای ریتمیک و حرکتی به شکل متوالی، موجب تقویت حافظه توالی و یادسپاری ساختارهای ریتمیک میشود.
7.افزایش اعتمادبهنفس در اجرا
اجرای هماهنگ فعالیتها در یک محیط حمایتی و مشارکتی، به دانشآموزان کمک میکند تا اعتمادبهنفس بیشتری در اجرای ریتم و حرکات داشته باشند.
بازی 2 : تمرین اجرای صف صبحگاهی آذر
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز ارزشیابی کلاسی فصل دو در کلاس انجام شد.
1404/08/27
ریاضی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
تدریس انواع تقسیم (تقسیم عدد بر عدد -کسر بر عدد -عدد برکسر ) با شکل و عملیات ریاضی و قانون تقسیم ها درکلاس انجام شد .
تکلیف:
صفحات 36تا39ریاضی آموزش و پرورش با دقت انجام دهید .
علوم پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
تدریس مبحث ،اطلاعاتی که فسیل ها می دهند انجام شد .فعالیت کلاسی 1و2و نیمی از تمرینات ص 46تا 48انجام شد .
تکلیف:
فردا با دقت مطالب فصل 4را بخوانید .کوییز کلاسی داریم .
فارسی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
روان خوانی ،و هایلایت کلمات درس سرود ملی (درس6)انجام شد .نکات مهم درمورد پرچم و سرود ملی گفته شد .درست و نادرست انجام شد .
املا پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
املا از درس 4و 5در دفتر املا گفته شد .
تکلیف:
اولیای محترم لطفا زمانی که دانش آموزان درخانه املا می نویسند ،خواهشمندیم حتما تکلیف را امضا بفرمایید .
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
تکلیف:
برای فردا درس6راکامل از روی کتاب آموزش و پرورش و کتاب کار دوبار مطالعه کنید .خط به خط مهم است .
سپس سوالات کتاب کاررا با دقت و کامل انجام دهید .فردا می پرسم
هنر پنجم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
ادامه نقاشی نمایشگاه برگزار شد.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز ارزشیابی کلاسی فصل دو در کلاس برگزار شد.
تکلیف:
کاربرگ ضمیمه شده در دفتر تکمیل شود.
1404/08/26
ریاضی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
صفحات 46تا48کتاب کار ریاضی انجام شد و رفع اشکال صورت گرفت.
تکلیف:
دخترانم برای فردا 3مستطیل با طول 10وعرض 4سانتی متر با مقوا تهیه کنید و بیاورید .
علوم پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
دانش آموزان تحقیقات و پروژه ها و پوسترهایشان را ارایه دادند .و پرسش و پاسخ هم در این حین انجام شد .
تکلیف:
کسانی که مطالعه نکردند خیلی خوب بخوانند فردا می پرسیم
فارسی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
سوالات کتاب کاردرس 5انجام شد.
تکلیف:
دخترانم با دقت جعبه ی کلمات درس4و5و مطالب گفته شده را خوب مطالعه کنند .کسانی که کتابشان ناقص است حتما تکمیل کنند .
املا پنجم
مدرس:
صافی، الهام
تکلیف:
برای فردا متن درس های 4و5را با دقت مطالعه و روان خوانی کنید .2صفحه دیکته از این درس ها بنویسید .املای خلاق داریم .
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه ساخت سازه ی آسانسور را ادامه دادیم و کامل تر کردیم .
تکلیف:
لطفا برای جلسه آینده هر گروه 4 عدد باتری قلمی به همراه یک ماسوره خیاطی همراه بیاورند.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز دوره فصل دو همراه فعالیت کلاسی در کلاس انجام شد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز برای ارزشیابی روز چهارشنبه فصل دو کتاب مطالعه کافی داشته باشند.
1404/08/25
ریاضی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
صفحه ی 32و 33کتاب آموزش و پرورش کامل بررسی و رفع اشکال شد .
تکلیف:
صفحات 45و46کتاب کار قسمت بخوان و بدان (درسنامه) را با دقت بخوانید سپس سوالات صفحات 46تا48تاابتدای سوالات پیشرفته با دقت انجام دهید.
علوم پنجم
مدرس:
صافی، الهام
تکلیف:
صفحات 42تا44 کتاب کار علوم با دقت مطالعه شود فردا می پرسم .
فارسی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
کتاب کار صفحه ی 36املادان انجام شد .جعبه ی لغات ص41وص42انجام شد .
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
صافی، الهام
فعالیت:
درس 6هم از طریق محتوا هم از طریق عمس و فیلم و توضیحات معلم و دانش آموزان و پرسش و پاسخ تدریس شد .
قرآن پنجم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قرآن از ص30تا 33 تدریس گردید.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز. ص34 و35 موارد ناخوانا را علامت بزنند منوط به اینکه حتما دخترهای گلم روخوانی را داشته باشند.
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
حرف و در صفحات 22و23 تدریس شد
تکلیف:
صفحات 22و23 تمرین وتکمیل شود
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
(کنوا)
موضوع درس:
آشنایی با محیط کنوا، ساخت داکیومنت (Document) و استفاده از المنتها (Elements)
هدف درس:
یادگیری نحوهی طراحی ساده و خلاقانه با استفاده از ابزارهای Canva و توانایی ساخت یک صفحهی طراحی حرفهای.
---
مباحث تدریسشده
1. آشنایی با محیط Canva
معرفی صفحهی اصلی
معرفی بخشهای مختلف مانند: Home، Design، Templates، Elements
2. ساخت Document جدید (داک)
انتخاب گزینهی Create a Design
ساخت یک صفحهی سفید برای طراحی
آشنایی با ابزارهای متنی (Text) برای نوشتن عنوان و توضیحات
3. آشنایی با المنتها (Elements):
دانشآموزان یاد گرفتند المنتها چیست و شامل چه مواردی میشود:
شکلها (Shapes)
آیکونها
تصاویر گرافیکی
خطوط
استیکرها
4. تمرین عملی:
بچهها یک داک جدید ساختند و با استفاده از چند المنت، یک صفحه طراحی کردند.
عنوان، استیکر و شکل اضافه کردند و اندازه و رنگ آنها را تغییر دادند.
تکلیف:
یک کار ساده با کنوا با توجه به مطالب کلاس انجام شود و به ایمیل زیر فرستاده شود
mo.taheri.it@gmail.com