1404/08/29
1404/08/28
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود روزتون به نیکی
تقسیم کسرها به طور کامل تدریس و کار در کلاس ها حل شد.
تکلیف:
بچه ها جونم
تمرین صفحه ی 39 را با دقت حل کنید.
ارمغان 9 حل شود.
یک جدول سودوکو برایتان ارسال می شود.
هر دانش آموز تمایل داشت جدول را پرینت بگیرد یا در دفتر بکشد و تا یکشنبه حل کرده و تحویل دهد.
علوم پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
قطعات فسیل به دانش آموزان نشان داده شد.
تکلیف:
صفحات 46 ، 47 ، 48 و 49 کتاب کار کامل شود.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
گنجینه ی 4 انجام شد.
مطالعات اجتماعی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
تدریس درس 6 تکمیل شد.
سوال 1 صفحه 33 کتاب کار پاسخ داده شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
«سلام و عرض ادب خدمت اولیای محترم
به اطلاع میرساند امروز درس هشتم تدریس شد و فعالیتهای کلاسی با مشارکت بسیار خوب دانشآموزان انجام گردید. همچنین کلیپ مربوط به درس در کلاس بارگذاری شده است.
با سپاس از همراهی شما»
تکلیف:
لطفا فعالیت منزل مربوط به درس هشتم نوشته شود و کتاب جشن پالتو در گروه گذاشته میشود.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1:
حلقه ها را به صورت یک دایره چیده ودانش آموزان دور هر حلقه کنارش می ایستند و داخل هر حلقه دو کاپ گیم میگذاریم و دانش آموزان با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، چهار قدم برداشته تا به حلقه دیگر برسند و با ریتم بعدی موزیک نشسته و با گفتن 1 ، 2 و 1 2 3 دو بار کاپ گیم را روی زمین زده و با 1 2 3 دو کاپ گیم را به هم میزنند و همینکار تا آخر تکرار میشود.
اهداف آموزشی و تربیتی بازی 1 در کلاس ریتموگیم
1.تقویت درک ریتم و ضربآهنگ
این بازی به دانشآموزان کمک میکند تا شمارش ریتمهای پایه (1،2،3،4) را در حین حرکت و انجام فعالیتهای هماهنگشده تجربه کرده و توانایی پایبندی به ضرب را تقویت کنند.
2.افزایش هماهنگی حرکتی-شنیداری
ترکیب حرکت در فضای دایره، توقف در ریتم مشخص و اجرای الگوهای ضربهزدن با کاپگیم باعث بهبود هماهنگی میان شنوایی، حرکت و اجرای عملی میشود.
3.توسعه مهارتهای حرکتی درشت و ظریف
قدمبرداری منظم روی ریتم (مهارت درشت) و ضربهزدن دقیق کاپگیم روی زمین و به یکدیگر (مهارت ظریف)، هر دو در این فعالیت تمرین میشوند.
4.افزایش تمرکز و توجه پایدار
دانشآموزان برای اجرای صحیح توالی حرکات و ضربهها باید به ریتم موسیقی و تغییرات آن توجه دقیق داشته باشند، که موجب تقویت تمرکز میشود.
5.تقویت مهارتهای گروهی و یادگیری مشارکتی
حرکت گروهی در یک حلقه، رعایت نوبت، هماهنگی با همکلاسیها و حفظ نظم جمعی، مهارتهای تعامل اجتماعی و همکاری را ارتقا میدهد.
6.تقویت حافظه شنیداری و حرکتی
تکرار الگوهای ریتمیک و حرکتی به شکل متوالی، موجب تقویت حافظه توالی و یادسپاری ساختارهای ریتمیک میشود.
7.افزایش اعتمادبهنفس در اجرا
اجرای هماهنگ فعالیتها در یک محیط حمایتی و مشارکتی، به دانشآموزان کمک میکند تا اعتمادبهنفس بیشتری در اجرای ریتم و حرکات داشته باشند.
بازی 2 : تمرین اجرای صف صبحگاهی آذر
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز ارزشیابی کلاسی فصل دو در کلاس انجام شد.
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود ، روز خوش
سوالات جلسه 5 و 6 حل و رفع اشکال شد.
1404/08/27
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
تقسیم کسرها تدریس شد.
کار در کلاس صفحه 36 حل شد.
علوم پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
آزمایش علوم ( مربوط به تشکیل فسیل ) انجام شد.
رمزگشایی تا آخر درس تدریس شد.
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
صفحه 30 و 44 (املادان) کتاب کار کامل شد.
تکلیف:
متن درس سرود ملی با دو رنگ ( یک کلمه در میان) نوشته شود.
املا پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
املای خلاق از درس 4 و 5 همراه با معنی کلمه و ریاضی گفته شد.
هنر پنجم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
ادامه نقاشی نمایشگاه برگزار شد.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز ارزشیابی کلاسی فصل دو در کلاس برگزار شد.
تکلیف:
کاربرگ ضمیمه شده در دفتر تکمیل شود.
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
بهادری، بهناز
تکلیف:
دختران گلم
جلسه ی 6 کامل شود.
لطفا فقط تیک نزنید و حداقل راه حل را بنویسید.
1404/08/26
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود بر اولیای گرامی
صفحات 46 ، 47 و 48 کتاب کار حل شد.
ضرب کسرها مجدد تکرار و تمرین شد.
تکلیف:
سوالاتی که برایتان ارسال می شود ، در دفتر با خودکار بنویسید و با مداد پاسخ دهید .
فارسی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
سوالات مربوط به درس چهارم ( کتاب کار) تکمیل شد.
تکلیف:
یک صفحه ی کامل املا از درس 4 و 5 و بخوان و بیندیش و حکایت زیرکی بنویسید
املا پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود
فردا املا از درس 4 و 5 داریم + معنی لغات + سوال ریاضی از کسرها
ورزش پنجم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
دویدن نیمه استقامتی
گرم کردن تخصصی دست و پا
تست دوی سرعت
تست پرتاب توپ
تست دارت
تمرین شوت ساده بسکتبال
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه ساخت سازه ی آسانسور را ادامه دادیم و کامل تر کردیم .
تکلیف:
لطفاً جلسه آینده هر گروه 4 عدد باتری قلمی به همراه یک ماسوره خیاطی همراه بیاورند.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
اسدبیگی، سعیده
فعالیت:
امروز دوره فصل دو همراه فعالیت کلاسی در کلاس انجام شد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز برای ارزشیابی روز چهارشنبه فصل دو کتاب مطالعه کافی داشته باشند.
1404/08/25
ریاضی پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
درود ،روزگارتان زیبا
تمرین صفحه 35 حل شد.
ضرب ها مجدد تدریس و رفع اشکال شد.
نگارش پنجم
مدرس:
بهادری، بهناز
فعالیت:
نگارش چنار و کدو بن کامل شد
سوال آخر نگارش بازرگان و پسران کامل شد.
تکلیف:
صفحات 36 ، 37 ، 38 و 39 کتاب کار کامل شود .
ارمغان 8 کامل شود .
قرآن پنجم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قرآن از 30تا 33 تدریس گردید
تکلیف:
دانش آموزان عزیز ص34و35 را موارد ناخوانا علامت بزنند منوط به اینکه دخترهای گلم روخوانی را داشته باشند.
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
حرف و در صفحات 22و23 تدریس شد
تکلیف:
صفحات 22و23 تمرین وتکمیل شود
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
(کنوا)
موضوع درس:
آشنایی با محیط کنوا، ساخت داکیومنت (Document) و استفاده از المنتها (Elements)
هدف درس:
یادگیری نحوهی طراحی ساده و خلاقانه با استفاده از ابزارهای Canva و توانایی ساخت یک صفحهی طراحی حرفهای.
---
مباحث تدریسشده
1. آشنایی با محیط Canva
معرفی صفحهی اصلی
معرفی بخشهای مختلف مانند: Home، Design، Templates، Elements
2. ساخت Document جدید (داک)
انتخاب گزینهی Create a Design
ساخت یک صفحهی سفید برای طراحی
آشنایی با ابزارهای متنی (Text) برای نوشتن عنوان و توضیحات
3. آشنایی با المنتها (Elements):
دانشآموزان یاد گرفتند المنتها چیست و شامل چه مواردی میشود:
شکلها (Shapes)
آیکونها
تصاویر گرافیکی
خطوط
استیکرها
4. تمرین عملی:
بچهها یک داک جدید ساختند و با استفاده از چند المنت، یک صفحه طراحی کردند.
عنوان، استیکر و شکل اضافه کردند و اندازه و رنگ آنها را تغییر دادند.
تکلیف:
یک کار ساده با کنوا با توجه به مطالب کلاس انجام شود و به ایمیل زیر فرستاده شود
mo.taheri.it@gmail.com