فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: لیلیوم 2

ریاضی پنجم

مدرس: بهادری، بهناز
فعالیت: درود روزتون به نیکی تقسیم کسرها به طور کامل تدریس و کار در کلاس ها حل شد.
تکلیف: بچه ها جونم تمرین صفحه ی 39 را با دقت حل کنید. ارمغان 9 حل شود. یک جدول سودوکو برایتان ارسال می شود. هر دانش آموز تمایل داشت جدول را پرینت بگیرد یا در دفتر بکشد و تا یکشنبه حل کرده و تحویل دهد.

علوم پنجم

مدرس: بهادری، بهناز
فعالیت: قطعات فسیل به دانش آموزان نشان داده شد.
تکلیف: صفحات 46 ، 47 ، 48 و 49 کتاب کار کامل شود.

فارسی پنجم

مدرس: بهادری، بهناز
فعالیت: گنجینه ی 4 انجام شد.

مطالعات اجتماعی پنجم

مدرس: بهادری، بهناز
فعالیت: تدریس درس 6 تکمیل شد. سوال 1 صفحه 33 کتاب کار پاسخ داده شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: «سلام و عرض ادب خدمت اولیای محترم به اطلاع می‌رساند امروز درس هشتم تدریس شد و فعالیت‌های کلاسی با مشارکت بسیار خوب دانش‌آموزان انجام گردید. همچنین کلیپ مربوط به درس در کلاس بارگذاری شده است. با سپاس از همراهی شما»
تکلیف: لطفا فعالیت منزل مربوط به درس هشتم نوشته شود و کتاب جشن پالتو در گروه گذاشته می‌شود.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1: حلقه ها را به صورت یک دایره چیده و‌دانش آموزان دور هر حلقه کنارش می ایستند و داخل هر حلقه دو کاپ گیم میگذاریم و دانش آموزان با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، چهار قدم برداشته تا به حلقه دیگر برسند و با ریتم بعدی موزیک نشسته و با گفتن 1 ، 2 و 1 2 3 دو بار کاپ گیم را روی زمین زده و با 1 2 3 دو کاپ گیم را به هم میزنند و همین‌کار تا آخر تکرار میشود. اهداف آموزشی و تربیتی بازی 1 در کلاس ریتم‌وگیم 1.تقویت درک ریتم و ضرب‌آهنگ این بازی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا شمارش ریتم‌های پایه (1،2،3،4) را در حین حرکت و انجام فعالیت‌های هماهنگ‌شده تجربه کرده و توانایی پایبندی به ضرب را تقویت کنند. 2.افزایش هماهنگی حرکتی-شنیداری ترکیب حرکت در فضای دایره، توقف در ریتم مشخص و اجرای الگوهای ضربه‌زدن با کاپ‌گیم باعث بهبود هماهنگی میان شنوایی، حرکت و اجرای عملی می‌شود. 3.توسعه مهارت‌های حرکتی درشت و ظریف قدم‌برداری منظم روی ریتم (مهارت درشت) و ضربه‌زدن دقیق کاپ‌گیم روی زمین و به یکدیگر (مهارت ظریف)، هر دو در این فعالیت تمرین می‌شوند. 4.افزایش تمرکز و توجه پایدار دانش‌آموزان برای اجرای صحیح توالی حرکات و ضربه‌ها باید به ریتم موسیقی و تغییرات آن توجه دقیق داشته باشند، که موجب تقویت تمرکز می‌شود. 5.تقویت مهارت‌های گروهی و یادگیری مشارکتی حرکت گروهی در یک حلقه، رعایت نوبت، هماهنگی با هم‌کلاسی‌ها و حفظ نظم جمعی، مهارت‌های تعامل اجتماعی و همکاری را ارتقا می‌دهد. 6.تقویت حافظه شنیداری و حرکتی تکرار الگوهای ریتمیک و حرکتی به شکل متوالی، موجب تقویت حافظه توالی و یادسپاری ساختارهای ریتمیک می‌شود. 7.افزایش اعتمادبه‌نفس در اجرا اجرای هماهنگ فعالیت‌ها در یک محیط حمایتی و مشارکتی، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس بیشتری در اجرای ریتم و حرکات داشته باشند. بازی 2 : تمرین اجرای صف صبحگاهی آذر

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: اسدبیگی، سعیده
فعالیت: امروز ارزشیابی کلاسی فصل دو در کلاس انجام شد.

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: بهادری، بهناز
فعالیت: درود ، روز خوش سوالات جلسه 5 و 6 حل و رفع اشکال شد.

ریاضی پنجم

مدرس: بهادری، بهناز
فعالیت: درود تقسیم کسرها تدریس شد. کار در کلاس صفحه 36 حل شد.

علوم پنجم

مدرس: بهادری، بهناز
فعالیت: درود آزمایش علوم ( مربوط به تشکیل فسیل ) انجام شد. رمزگشایی تا آخر درس تدریس شد.

فارسی پنجم

مدرس: بهادری، بهناز
فعالیت: درود صفحه 30 و 44 (املادان) کتاب کار کامل شد.
تکلیف: متن درس سرود ملی با دو رنگ ( یک کلمه در میان) نوشته شود.

املا پنجم

مدرس: بهادری، بهناز
فعالیت: املای خلاق از درس 4 و 5 همراه با معنی کلمه و ریاضی گفته شد.

هنر پنجم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: ادامه نقاشی نمایشگاه برگزار شد.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: اسدبیگی، سعیده
فعالیت: امروز ارزشیابی کلاسی فصل دو در کلاس برگزار شد.
تکلیف: کاربرگ ضمیمه شده در دفتر تکمیل شود.

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: بهادری، بهناز
تکلیف: دختران گلم جلسه ی 6 کامل شود. لطفا فقط تیک نزنید و حداقل راه حل را بنویسید.

ریاضی پنجم

مدرس: بهادری، بهناز
فعالیت: درود بر اولیای گرامی صفحات 46 ، 47 و 48 کتاب کار حل شد. ضرب کسرها مجدد تکرار و تمرین شد.
تکلیف: سوالاتی که برایتان ارسال می شود ، در دفتر با خودکار بنویسید و با مداد پاسخ دهید .

فارسی پنجم

مدرس: بهادری، بهناز
فعالیت: درود سوالات مربوط به درس چهارم ( کتاب کار) تکمیل شد.
تکلیف: یک صفحه ی کامل املا از درس 4 و 5 و بخوان و بیندیش و حکایت زیرکی بنویسید

املا پنجم

مدرس: بهادری، بهناز
فعالیت: درود فردا املا از درس 4 و 5 داریم + معنی لغات + سوال ریاضی از کسرها

ورزش پنجم

مدرس: یوسفی، زهره
فعالیت: دویدن نیمه استقامتی گرم کردن تخصصی دست و پا تست دوی سرعت تست پرتاب توپ تست دارت تمرین شوت ساده بسکتبال

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه ساخت سازه ی آسانسور را ادامه دادیم و کامل تر کردیم .
تکلیف: لطفاً جلسه آینده هر گروه 4 عدد باتری قلمی به همراه یک ماسوره خیاطی همراه بیاورند.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: اسدبیگی، سعیده
فعالیت: امروز دوره فصل دو همراه فعالیت کلاسی در کلاس انجام شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیز برای ارزشیابی روز چهارشنبه فصل دو کتاب مطالعه کافی داشته باشند.

ریاضی پنجم

مدرس: بهادری، بهناز
فعالیت: درود ،روزگارتان زیبا تمرین صفحه 35 حل شد. ضرب ها مجدد تدریس و رفع اشکال شد.

نگارش پنجم

مدرس: بهادری، بهناز
فعالیت: نگارش چنار و کدو بن کامل شد سوال آخر نگارش بازرگان و پسران کامل شد.
تکلیف: صفحات 36 ، 37 ، 38 و 39 کتاب کار کامل شود . ارمغان 8 کامل شود .

قرآن پنجم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام. درس قرآن از 30تا 33 تدریس گردید
تکلیف: دانش آموزان عزیز ص34و35 را موارد ناخوانا علامت بزنند منوط به اینکه دخترهای گلم روخوانی را داشته باشند.

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: حرف و در صفحات 22و23 تدریس شد
تکلیف: صفحات 22و23 تمرین وتکمیل شود

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: (کنوا) موضوع درس: آشنایی با محیط کنوا، ساخت داکیومنت (Document) و استفاده از المنت‌ها (Elements) هدف درس: یادگیری نحوه‌ی طراحی ساده و خلاقانه با استفاده از ابزارهای Canva و توانایی ساخت یک صفحه‌ی طراحی حرفه‌ای. --- مباحث تدریس‌شده 1. آشنایی با محیط Canva معرفی صفحه‌ی اصلی معرفی بخش‌های مختلف مانند: Home، Design، Templates، Elements 2. ساخت Document جدید (داک) انتخاب گزینه‌ی Create a Design ساخت یک صفحه‌ی سفید برای طراحی آشنایی با ابزارهای متنی (Text) برای نوشتن عنوان و توضیحات 3. آشنایی با المنت‌ها (Elements): دانش‌آموزان یاد گرفتند المنت‌ها چیست و شامل چه مواردی می‌شود: شکل‌ها (Shapes) آیکون‌ها تصاویر گرافیکی خطوط استیکرها 4. تمرین عملی: بچه‌ها یک داک جدید ساختند و با استفاده از چند المنت، یک صفحه طراحی کردند. عنوان، استیکر و شکل اضافه کردند و اندازه و رنگ آن‌ها را تغییر دادند.
تکلیف: یک کار ساده با کنوا با توجه به مطالب کلاس انجام شود و به ایمیل زیر فرستاده شود mo.taheri.it@gmail.com
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: