فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه خیابان چهارم تهران
کلاس: آتوسا صالحی

ریاضی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: ریاضی - زنگ اول (آنلاین) / در ابتدای جلسه، دانش‌آموزان شباهت‌ها و تفاوت‌های مربع و مستطیل و همچنین دو نوع مثلث را در دفتر خود نوشتند. در ادامه، برخی از دانش‌آموزان با فعال کردن بلندگو، شباهت‌ها و تفاوت‌هایی را که پیدا کرده بودند، برای کلاس بیان کردند.. سپس صفحه 43 کتاب ریاضی در کلاس به‌صورت کامل حل شد. همچنین دو جمع و دو تفریق به دانش‌آموزان ارائه شد تا آن‌ها را با روش فرایندی حل کنند..
تکلیف: ارمغان جدید کامل شود .

علوم دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: در جلسه امروز درس علوم، دانش‌آموزان نتایج آزمایش مربوط به فعالیت کتاب را ارائه کردند و درباره مشاهدات خود توضیح دادند. کتاب کار علوم صفحات 42 و 43 کامل شد .

فارسی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: در زنگ فارسی، شعر «احوال‌پرسی» توسط دانش‌آموزان خوانده شد. پس از آن، فعالیت صفحه 37 کامل و صفحه 38 ،سوالات 2 و 3 ،کتاب نگارش توسط دانش‌آموزان انجام شد.
تکلیف: کتاب نگارش صفحه 38 کامل شود . و سوال 1 صفحه ی 39 کتاب نگارش کامل شود . (فقط سوال 1)/ هم معنی درس چوپان درست کار مرور شود .

زیبانویسی

مدرس: حسینی، مائده سادات
فعالیت: باسلام و احترام صفحه 22کتاب زیبانویسی به صورت مجازی تدریس شد.
تکلیف: تکالیف صفحه22و23درمنزل تکمیل شود.

ریاضی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: ریاضی - زنگ اول- داستان تانگرام برای دانش‌آموزان گفته شد. دانش‌آموزان با استفاده از الگوی تانگرام انتهای کتاب قطعات را بریده و با 7 تکه تانگرام شکل‌سازی خلاقانه انجام دادند. مفهوم «تانگرام 7 تکه است» برای دانش‌آموزان تثبیت شد. سپس وارد صفحه 42 کتاب ریاضی شدیم و قسمت کاردرکلاس و خلاق باش انجام شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحات 58 و 59 انجام شود .

علوم دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: در زنگ علوم . مرور فصل 5 با عنوان «پیام رمز را وارد کن - 1» انجام شد. موضوع چگونگی تولید صدا و انواع صدا (خوشایند، آزاردهنده، پیام‌رسان) بررسی شد. دانش‌آموزان با باز کردن میکروفون مثال‌هایی از صداهای پیام‌رسان و کاربرد آنها مطرح کردند و درباره مثال خود توضیح دادند. در پایان، جمع‌بندی کوتاهی از صداهای مختلف و نقش آنها در ارسال پیام ارائه شد.
تکلیف: دو آزمایش فصل پنجم انجام شود و نتیجه ی آن را در دفتر تلاش خود بنویسید .فردا در کلاس در رابطه با نتیجه ها گفت و گو خواهیم کرد .

فارسی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: «در زنگ فارسی، روخوانی درس توسط دانش‌آموزان انجام شد. همچنین هم‌معنی واژه‌ها مرور گردید و دانش‌آموزان آن‌ها را در دفتر خود نوشتند.»
تکلیف: کتاب نگارش .فقط سوال 1 .صفحه ی 37 انجام شود .

شطرنج

مدرس: نبی یان جوردی، محبوبه سادات
فعالیت: اموزش نحوه ی کیش دادن و شناسایی خانه ها
تکلیف: لطفا در منزل بازی شطرنج انجام شودودفتر تمرین تا ص 16 انجام شود

ریاضی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: اولیای محترم، سلام و وقت بخیر/ ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، به اطلاع می‌رساند فعالیت‌های امروز کلاس به شرح زیر انجام شد: مرور اشکال: تفاوت‌ها و شباهت‌های اشکال مرور شد و موارد جدید نیز توضیح داده شد. تقارن: مفهوم تقارن مجدداً بازگو شد و تمرین شد تا دانش آموزان بتوانند خط تقارن را تشخیص دهند. تمرین عملی: اشکال به گونه‌ای ارائه شد که کودکان بتوانند دو طرف شکل را متقارن کنند و شباهت آن‌ها را در دو طرف خط تقارن مشاهده کنند. صفحه 39 به طور کامل تکمیل شد . صفحه 40 نیز توسط دانش‌آموزان انجام شد. در کتاب کار ریاضی، صفحات 53 و 54 مورد مرور قرار گرفت و فعالیت کلاسی صفحه 55 نیز کامل شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحات 56_57 انجام شود . تفاوت و شباهت های اشکال هندسی ، مرور و تمرین شود .

علوم دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: امروز وارد فصل 5_ پیام رمز را پیدا کن (1) شدیم و با علت تولید صدا که لرزش اجسام است آشنا شدند و صداهای پیام‌رسان (زیر، بم، بلند، کوتاه) را تشخیص دادند .. داستان خرگوش و مادرش در جنگل خوانده شد و درباره صداهای مختلف گفت‌وگو کردیم.کلیپ آموزشی درس مربوطه نمایش داده شد .. تمرین‌های کتاب کار صفحات 41 و 42 و نیمی از صفحه 43 انجام شد. بچه‌ها با دقت و مشارکت ، فعالیت کردند.

فارسی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: روخوانی درس «چوپان درست‌کار» انجام شد/ معنی واژه های درس با گفت‌وگو و مشارکت دانش‌آموزان گفته شد و در کتاب کار فارسی نوشته شد... امروز بچه‌ها با پسوند «ها» آشنا شدند و یاد گرفتند که وقتی یک کلمه «ها» می‌گیرد، به معنی چندتا بودن آن است؛ مثل بچه__ بچه‌ها ___یعنی چند بچه.../ کتاب فارسی صفحات 33 و 34 کامل شد../ همچنین تمرین‌هایی درباره‌ی مخالف کلمات انجام دادیم و بچه‌ها با مخالف‌ها جمله‌سازی کردند./ صفحه‌های 33 و 34 کتاب فارسی کار شد و تمرین‌ها تکمیل شد.
تکلیف: 10 کلمه از درس سوم و چهارم و پنجم فارسی پیدا کن و با آن جمله های پرسشی ، خنده دار و خلاق بساز و علائم نگارشی مناسب بگذار ... هم معنی درس جدید مرور شود ..

مهارت اجتماعی

مدرس: جوهری، پریسا
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز اتیکت مکالمه را یادگرفتند.آموختند در هر موقعیت درجه صدای ما باید متفاوت باشد.بازی آموزشی در کلاس انجام شد و دخترهای گلم با Voice Level آشنا شدند.

ریاضی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: سلام و روز شما بخیر / امیدوارم امروزتان سرشار از انرژی، آرامش و اتفاق‌های خوب باشد . در زنگ ریاضی تدریس ریاضی را با فصل 3 - اشکال هندسی آغاز کردیم. ابتدا درباره‌ی اشکال موجود در محیط اطراف گفتگو شد و دانش‌آموزان مثال‌هایی از اشکال هندسی در زندگی روزمره بیان کردند. سپس هر دانش‌آموز شکل‌های هندسی مختلف را رسم کرد. در ادامه، با مفاهیم ضلع و گوشه آشنا شدند و ضلع‌ها و گوشه‌های هر شکل را جداگانه مشخص کردند. دانش‌آموزان توانستند شباهت‌ها و تفاوت‌های اشکال هندسی را به‌درستی تشخیص دهند. در پایان، فعالیت‌های صفحه‌ی 38 و نیمه‌ی صفحه‌ی 39 کتاب ریاضی به‌طور کامل انجام شد.
تکلیف: دفتر تلاش تکمیل شود .

فارسی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: امروز در کلاس فارسی با هدف ایجاد علاقه و درک مفهومی، درس «چوپان درستکار» را به صورت کلیپ شعر-داستان برای دانش‌آموزان پخش کردیم. پس از تماشای کلیپ، بچه‌ها برداشت‌ها و فهم خود را از داستان بیان کردند و درباره مفهوم راستگویی و درستکاری گفت‌وگو کردیم. در ادامه، بخش روخوانی درس انجام شد و دانش‌آموزان به نوبت قسمت‌هایی از متن را خواندند. همچنین کلمات مهم و جدید درس را با هم مرور کرده و در کتاب خط‌کشی کردیم تا در مطالعه‌های بعدی به تقویت روخوانی آن‌ها کمک شود.
تکلیف: کتاب کار فارسی صفحه 38 انجام شود ./از کلمات درس چوپان درست کار یکبار بنویس/املا از درس 3 و درس 4 فارسی ،ده خط بنویس .

سواد مالی

مدرس: فدوی، شیما
فعالیت: امروز در کلاس، درس 9 (دستگاه خود‌پرداز) تدریس شد و درباره آشنایی با دستگاه خودپرداز و مدل‌های قدیمی آن و کاربردهای آن گفتگو شد. در راستای این محتوا، ویدئو آموزشی پخش شد. فعالیت کلاسی درس با مشارکت دانش‌آموزان انجام شد.
تکلیف: دختر عزیزم برای جلسه بعد، فعالیت منزل درس نهم (صفحه 70 کتاب) را با دقت و کامل انجام دهید.

رایانه

مدرس: ملائی، الهه سادات
فعالیت: با سلام و روز بخیر ... ترازبندی متون ؛ چیدمان متن به صورت راست چین ؛ چپ چین و وسط چین در برنامه word تدریس شد و سپس جهت تثبیت این مبحث به صورت تلفیقی با فارسی از درس مدرسه خرگوش ها لغات با اهمیت توسط گروه دختران تایپ شد (املای رایانه ای )

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: 1.رشد مهارت‌های حرکتی پایه: درجا جابه‌جایی از حلقه‌ای به حلقه دیگر گرفتن و انداختن یک شیءبه قدرت، چابکی و تعادل کمک می‌کند. 2. تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت: گرفتن کنترل نیرو هنگام کشیدن هماهنگی دو طرف بدن 3. بهبود هماهنگی شنیداری-حرکتی 4. جهت‌یابی و سازمان‌دهی فضایی: حرکت به سمت حلقه سمت راست یعنی: راست و چپ را بشناسد جهت را سریع تشخیص دهد برخورد و بی‌نظمی ایجاد نکند 5. رشد تمرکز، توجه و حافظه کاری 6. افزایش سرعت واکنش و تصمیم‌گیری 7. تقویت همکاری اجتماعی و نوبت‌پذیری 8. افزایش اعتمادبه‌نفس: توانایی موفقیت مشارکت

ریاضی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: اولیای عزیز، سلام وقت بخیر/ امیدوارم روزی پربرکت، آرام و سرشار از لحظه‌های قشنگ پیش رو داشته باشید../ امروز در کلاس ریاضی، بخش مرور فصل صفحه 34 و نیمی از صفحه 35 تکمیل شد. هدف این فعالیت، مرور مفاهیم قبلی، تقویت در حل مسئله و تثبیت یادگیری بود.
تکلیف: ارمغان شماره 8 انجام شود . لطفاً مقداری برگ درخت روز شنبه به همراه داشته باشید

علوم دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: در درس علوم، درباره جهت باد و سرعت باد گفت‌وگو کردیم و سپس با استفاده از بادنماها و فرفره ها به حیاط مدرسه رفتیم تا بچه‌ها جهت باد را به‌صورت واقعی مشاهده کنند. هدف این بخش، یادگیری تجربی، مشاهده‌ی مستقیم پدیده‌ها و تبدیل درس به تجربه‌ی واقعی بود.

فارسی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: روانخوانی درس مدرسه ی خرگوش ها و هم معنی کلمات درس مرور شد .
تکلیف: با کمک بزرگ‌ترها، دو ضرب‌المثل پیدا کن و در دفترت بنویس. سپس برای هر ضرب‌المثل یک خط توضیح بده که معنی آن را نشان دهد / دختران گلم به پدر یا مادرت املا بگویید ./

متن ادبی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: در قسمت گنجینه (خواندن داستان)، با هدف:تقویت درک مطلب/تقویت مهارت پیش‌بینی و نتیجه‌گیری از متن/گسترش دایره واژگان/ تقویت مهارت‌های ریاضی از طریق یافتن ترتیب وقایع، مقایسه، و تحلیل روابط بین عناصر داستان خوانده و دانش آموزان به سوالات انتهای آن پاسخ دادند .

هنر دوم

مدرس: حسینی، مائده سادات
فعالیت: باسلام و احترام دخترانم با استفاده از مداد،کاغذرنگی و قیچی برگ های زیبا کشیدند و دوربری کردند.
تکلیف: تکلیف منزل ندارند،برای جلسه هنر هفته آینده دخترانم روپوش پلاستیکی همراه خود بیاورند.

ورزش دوم

مدرس: حیدری، محدثه
فعالیت: پرتاب توپ در سبد بازی حرکت توپ روی فلش جهت هماهنگی چشم و دست تست تعادل

هوش و ریاضی

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: تعدادی از صفحات کتاب هوش با هدف تقویت تفکر منطقی و حل مسئله/ پرورش قدرت مشاهده و دقت/ افزایش تمرکز و توانایی مقایسه و طبقه‌بندی بود ..
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: