فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه خیابان چهارم تهران
کلاس: آتوسا صالحی

ریاضی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: سلام و عرض ادب ..هر کودک دنیایی از توانایی‌هاست، فقط کافی‌ست فرصت درخشش پیدا کند/ امروز سنجش استعداد گونیا( ریاضی) از دانش‌آموزان انجام شد تا میزان درک مفاهیم پایه و نحوه‌ی تفکر عددی آن‌ها بررسی شود.
تکلیف: ارمغان شماره ی 2 انجام شود .

فارسی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: در زنگ فارسی دانش آموزان کلماتی که آخر آن صدای اِ دارند و کلماتی که صدای هه دارند را تشخیص دادند و همراه با بازی مشخص کردند که میتوانیم به آن (ای)یا (ی) اضافه کنیم .. پیشوند (هم) با بازی تمرین شد . و دانش آموزان معنی کلمه های جدید را گفته و با آن جمله ساختند .
تکلیف: دختر نازنینم به پدر و مادر از درس کتابخانه ی کلاس ما ، املا بگو

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: درس دوم هدیه تدریس شد. متن درس خوانده شد و سپس پرسش و پاسخ درباره‌ی مفهوم درس انجام گرفت.

هنر دوم

مدرس: حسینی، مائده سادات
فعالیت: باسلام و احترام داستان سطل زباله مهربان رابرای دخترانم تعریف کردم،داستان راتصویرسازی کردند.(داستان سطل زباله ای که وقتی بچه ها زباله خودشان راروی زمین میریختند ناراحت بود و وقتی نازنین تابلو هشداردرست کرد که لطفا زباله هایتان رادرسطل بریزید و همه زباله هارادرسطل ریختند خوشحال شد.)
تکلیف: دخترانم راجع به موضوع دوسالانه هنر بیشتر فکرکنند،ایده پردازی کنندتا برای هفته آینده ایده های خلاقانه خودراطراحی کنند.

ورزش دوم

مدرس: حیدری، محدثه
فعالیت: آموزش مقدماتی حرکت شمع آموزش حرکت سرسره بازی جا بگیر، جا عوض کن (جلسه سوم کتاب ورزش و بازی)

ریاضی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی .. هر عدد دنیایی از دانستنی‌هاست، و شما کاشفان باهوش آن هستید! در این جلسه، مفهوم اعداد قبل و بعد مرور شد و ساختن اعداد دو رقمی با رقم‌ها تمرین گردید. تمرین‌های مرتبط در کتاب ریاضی را با دقت انجام دادند. در پایان، چند مثال تکمیلی برای تثبیت یادگیری حل شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیزم از عدد 20 تا 40 به صورت برعکس با عدد و حروف بنویسند .

فارسی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: در این جلسه، درس «یار مهربان» با شعرخوانی و بازی‌های گروهی تدریس شد./ دانش‌آموزان با روخوانی بازی‌محور، با کلمات هم‌معنی و مخالف آشنا شدند و یک صفحه از کتاب کار را انجام دادند./ در بخش تلفیق فارسی و علوم، بازی‌های حسی و گروهی اجرا شد: در بازی شنیداری، دانش‌آموزان کلمات را نجوا کردند تا دقت و تمرکز خود را تقویت کنند./ در بازی حس لامسه، کودکان کلمه را پشت کمر دوست خود نوشتند تا آن را حدس بزند./ در بازی دیداری، کلمات برای لحظه‌ای نمایش داده شد تا حافظه دیداری تقویت شود./ کودکان با نشاط، تمرکز و همکاری بالا در فعالیت‌ها شرکت کردند و درس امروز با انرژی و یادگیری عمیق همراه بود. /
تکلیف: از درس کتاب خانه کلاس ما ، 5 کلمه پیدا کن و با آن جمله های خلاق بساز .

قرآن دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: آشنایی با پیام قرآنی: ما شما را آفریدیم (نَحنُ خَلَقناکُم)/ هدف درس: آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم آفرینش و درک اینکه خالق همه موجودات خداوند است/ با بیان یک داستان کوتاه درباره‌ی آفرینش دنیا و موجودات، دانش‌آموزان با مفهوم «آفریننده‌ی همه چیز خداست» آشنا شدند./ آموزش علامت ساکن (سکون): توضیح داده شد که ساکن یعنی حرفی که صدای حرکت ندارد./مثال‌هایی از کلمات قرآنی آورده شد و دانش‌آموزان روی تخته با رنگ متفاوت علامت سکون را مشاهده کردند./

مهارت زندگی

مدرس: جوهری، پریسا
فعالیت: دانش آموزان عزیز با عادت های بد در حین غذا خوردن آشنا شدند.آموختند همونطور که سریع خوردن غذا به بدنمان آسیب می زند کند خوردن غذا هم یک عادت غذایی اشتباه است. صفحات 16 و 17 کتاب مهارت های زندگی در کلاس انجام شد.
تکلیف: اولیای عزیز توجه کنید دخترهای گلمان با توجه به آموخته هایشان زمان مناسبی را صرف غذا خوردنشان کنند تا همیشه در سلامت باشند.

ریاضی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: با سلام و احترام / روز خوبی را در کنار فرزندان عزیزمان آغاز کردیم و با انرژی و لبخند وارد زنگ ریاضی شدیم./ در آغاز، آموزش دیروز درباره‌ی ساخت عدد دو رقمی با کارت‌ها (بدون تکرار عدد) مرور شد تا یادگیری بچه‌ها تثبیت شود. سپس، مفهوم ساخت عدد دو رقمی با رقم‌ها (با امکان تکرار رقم‌ها) به‌صورت آموزشی و تمرینی توضیح داده شد./ دانش‌آموزان چند نمونه در انجام دادند و در بحث‌های کلاسی فعالانه شرکت کردند. در پایان، صفحات 6 و 7 کتاب ریاضی با دقت و همکاری انجام شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه 13،14،15 انجام شود .

علوم دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: در زنگ علوم، حواس پنج‌گانه مرور شد و فعالیت‌های مشاهده‌ی دقیق و ثبت یادداشت‌ها با استفاده از کتاب علوم و کتاب کار انجام گرفت. دانش‌آموزان با استفاده از حس‌های خود، مشاهدات خود را یادداشت کرده بودند و مجدد مرور شد .

فارسی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: امروز دانش‌آموزان روخوانی درس فارسی تمرین کردند و سپس یک صفحه از کتاب نگارش انجام گردید.
تکلیف: املا 5 خطی از درس ستایش در دفتر تلاش نوشته شود .

مهارت زندگی

مدرس: جوهری، پریسا
فعالیت: دانش آموزان گل با خوراکی های سالم و غیر سالم آشنا شدند.آموختند پرخوری یک عادت بد غذایی است.انیمیشن آموزشی نمایش داده شد.صفحات 12 و 13 کتاب مهارت های زندگی در کلاس تکمیل شد.

زیبانویسی

مدرس: حسینی، مائده سادات
فعالیت: با سلام و احترام درس دوم تدریس شد و صفحه 8و دوخط از تکالیف صفحه 9در کلاس انجام شد.
تکلیف: دخترانم درمنزل تکالیف صفحه 9راتکمیل کنند.

ریاضی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: بچه‌ها با کارت‌های عددی، عددهای دو رقمی مختلفی ساختند . /در این زنگ، دانش‌آموزان کارت‌های عدد را جابه‌جا کردند و اعداد دو رقمی بیشتری ساختند. و قانون ساخت اعداد دو رقمی با چند کارت را یاد گرفتند ..
تکلیف: کتاب کار ریاضی دو صفحه 12 ، 11 انجام شود .

علوم دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: در درس علوم، مبحث «حواس پنج‌گانه» مورد مرور مجدد قرار گرفت. دانش‌آموزان اطلاعات خود را بیان کرده و یادداشت‌برداری انجام دادند. صفحات 10، 11 و 12 کتاب کار علوم نیز تکمیل شد.

فارسی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: بسمه‌تعالی/ با سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی / در زنگ فارسی، درس «کتابخانه‌ی ما» با روش بارش فکری و پرسش و پاسخ تدریس شد. ابتدا با گفت‌وگو درباره‌ی کتابخانه و تجربه‌های دانش‌آموزان، اطلاعات پیشین آن‌ها را مرور کردیم. سپس درباره‌ی مشخصات صفحه‌ی اول کتاب داستان صحبت شد و بچه‌ها با گروه‌بندی الف و ب و .. آشنا شدند . در ادامه، کلمات مهم درس را مشخص و زیر آن‌ها خط کشیدیم. دانش‌آموزان متن درس را روخوانی کردند و تمرین کردند که به کلمات، پسوند(هم) اضافه کنند. همچنین یاد گرفتند که در کلماتی که آخرشان «ِ» دارند، «ای» و در کلماتی که با صدای «ه» تمام می‌شوند، «ی» اضافه می‌شود. بچه‌ها با علاقه و دقت در فعالیت‌ها شرکت کردند و هر روز در مسیر پیشرفت و یادگیری گام برمی‌دارند.
تکلیف: از کلمات مهم درس کتاب خانه ی کلاس ما ، 2 بار بنویسند .

مهارت اجتماعی

مدرس: جوهری، پریسا
فعالیت: دانش آموزان گل با کلمات جادویی مثل لطفا-سپاس-ممکنه-بفرمایید آشنا شدند.آموختند این کلمات تاثیر کلام ما را بیشتر می کند و جملات ما زیباتر می شود.
تکلیف: از عزیزانمان بخواهید تو کلامشان از کلمات جادویی استفاده کنند و خواسته هایشان را با کلمه -لطفا- بیان کنند.

ریاضی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: بسمه‌تعالی/ اولیا گرامی، سلام و عرض ادب / با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و فرزند دلبندتان. / یادگیری یعنی قدم به قدم ساختن آینده‌ای روشن/ در کلاس امروز:عددنویسی از 70 تا 80 به صورت عدد و به حروف تمرین شد. دو صفحه از کتاب کار ریاضی انجام شد.
تکلیف: 4 عدد دو رقمی که در دفتر تلاش نوشته شده (24_39_51_68)، دسته های ده تایی و یکی/ جدول ارزش مکانی بکشید و به رقم و حروف بنویسید .. از عدد 0 تا 20 ، به صورت برعکس به حروف و عدد بنویس .

علوم دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: امروز فعالیت ارزشیابی دانش آموزان ،با عنوان سنجش استعداد گونیا(درس علوم ) در کلاس برگزار شد.

فارسی دوم

مدرس: میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت: در آغاز کلاس، با استفاده از کلمه‌های درس «ستایش» جمله‌سازی انجام شد تا دانش‌آموزان مرور و تثبیت یادگیری داشته باشند ./
تکلیف: تکلیف روز گذشته را دوباره مرور کن. این بار یک مداد قرمز بردار و فقط نقطه‌ها را روی حروف بگذار .. روخوانی درس ستایش انجام شود .

سواد مالی

مدرس: فدوی، شیما
فعالیت: امروز در کلاس، درس 2 (پول تو جیبی) تدریس شد و درباره پول تو جیبی و موارد استفاده از پول تو جیبی گفتگو شد. در راستای این محتوا، ویدئو آموزشی پخش شد. فعالیت کلاسی درس با مشارکت دانش‌آموزان انجام شد. معرفی کتاب داستان این هفته: اولین پول تو جیبی من
تکلیف: دختر عزیزم برای جلسه بعد، فعالیت منزل درس دوم (صفحه 24 کتاب) را با دقت و کامل انجام دهید. پیشنهاد می‌شود قصه صوتی «اولین پول تو جیبی من» را گوش بدهید یا کتاب را بخوانید.

رایانه

مدرس: ملائی، الهه سادات
فعالیت: با سلام و روز بخیر ... ایجاد یک فایل جدید و تنظیمات آن و شناخت دکمه های صفحه کلید : ( کلیدهای حرفی ؛ عددی؛ جهتی و کنترلی ) و کار با آن در برنامه word تدریس شد و سپس دختران گُل با گروهای خود یک فایل جدید ساختند و کلیدهای تدریس شده را تمرین و تکرار داشتند.

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: بازی کابایی: دانش‌آموزان پایه دوم به دلیل سن بالاتر و رشد بیشتر در تمرکز و هماهنگی، توانستند این بازی را با نظم و سرعت بیشتری انجام دهند. اجرای این فعالیت برای آن‌ها باعث تقویت هماهنگی گروهی، دقت در انجام حرکات، افزایش تمرکز و مسئولیت‌پذیری در کار گروهی می‌شود
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: