1403/05/16
علوم اول
فیض آبادی، معصومه
**** به نام خدای عالِم ****
- آموزش آشنایی با کره زمین انجام شد.
- فعالیت به صورت اکتشافی ، بازی گروهی ، فعالانه و پویا انجام شد.
- آموزگار با کره زمین وارد کلاس شد و درمورد قسمت های مختلف کره زمین مانند آب ها ، اقیانوس ها ، جنگل ها ، قاره ها ، کوهستان ها ... توضیح و مباحثه شد .و در مورد اینکه هر کدام این ها چه ویژگی هایی دارند و چه نقش و تاثیری در زندگی انسان میگذارند نتیجه گیری شد .
- در نهایت کاوشکران کوچک کلاژ کره زمین را با خورده کاغذ آبی و سبز و پرینت کره زمین به ثورت دستاورد فردی درست کردند و آموخته های خود را تثبیت کردند.
1403/05/15
ریاضی اول
فیض آبادی، معصومه
**** به نام خدای ناظِم ****
- فعالیت جدول شگفت انگیز انجام شد.
اهداف مدنظر لحاظ شد :
- آموزش مفهوم ردیف و ستون ،
- درک عینی تفاوت چیدمان ردیف و ستون ،
- درک و تفهیم درست رعایت قانون و قاعده در مفاهیم ریاضی ،
- درک عینی تداخل خانه های ردیف و ستون در هم ،
- تاکید بر جدی بودن اصول دریادگیری مفاهیم ریاضی .
و در نهایت فعالیت با دستاورد هدفمند، به صورت فرد به فردی در کلاس ریاضی امروز ، کار و انجام شد .
ورزش اول
حیدری، محدثه
بازی توپ و سبد با هدف تقویت چابکی و تمرکز
بازی پرتاب توپ در حلقه هدف هم رنگ با هدف تقویت دقت و پرتاب
1403/05/14
فارسی اول
فیض آبادی، معصومه
**** به نام خدای دانا ****
««« زنگ فارسی »»»
تدریس مفهوم هم پایان همراه با دستاورد هدفمند
با اهداف :
- دست ورزی و تقویت عضلات ریز دست حین کار با قیچی
- تقویت مهارت شنوایی برای تشخیص درست صدای انتهای هر واژه
- پررنگ کردن تعامل گروهی و شریک فعالیت داشتن
- تثبیت مفهوم آموزش داده شده .
درکلاس فارسی امروز کار و انجام شد.
هنر اول
محمدی، سمانه
آشنایی با جایگاه عناصر صورت به روش مشاهده عینی و غیرمستقیم:
شناخت و کشف تشابهات و تفاوت ها،
ساخت صورتک سفالی،
افزودن عناصر شخصیت ساز یا مواد آزاد مانند مفتول و... در جهت شخصیت سازی،
رنگ آمیزی و تکمیل اثر
1403/05/09
ریاضی اول
فیض آبادی، معصومه
**** به نام خدای ناظِم ****
مفهوم « الگوی تکرار شونده » با روش مشارکتی دانش آموزان با درست کردن ( کرم الگو دار ) تدریس و آموزش داده شد .
اهداف :
- درک عینی و تفهیم الگوی منظم یکی در میان ،
- تقویت دست ورزی و عضله های ریز دست حین برش های مدنظر،
- ایجاد انگیزه و فراهم کردن بستر مناسب برای یادگیری خوب،
- جدی تر کردن فعالیت ها به لحاظ درک کافی از الزامی بودن یادگیری مفاهیم ریاضی ،
در کلاس ریاضی امروز کار و انجام شد.
علوم اول
فیض آبادی، معصومه
**** به نام خدای عالِم ****
آشنایی و دقت نظر در حواس پنجگانه با روش پرسش و پاسخ و کاوشگری به صورت خلاقانه و جذاب
با هدف :
- آشنایی ، معرفی ، نام و شناخت صحیح حس بینایی ، شنوایی ، بویایی ، چشایی و لامسه.
آشنایی با ابزار و کارهایی که به حواس ما آسیب می رساند .
- احترام به افراد و کسانی که به دلایلی از این حواس محروم هستند.
- نقش حواس و اهمیت آن در مشاغل.
پرتال هوش
فیض آبادی، معصومه
****به نام خدای توانا****
فعالیت « تیغ ماهی » انجام شد .
با هدف :
- توضیح درمورد تفاوت زیست آبزیان با دیگر جانداران
- رعایت قانون پیروی از الگو
- پر رنگ کردن فعالیت های غیرانفرادی
- تقویت مهارت شریک بازی گرفتن
در زنگ هوش ، کار و انجام شد .
زنگ تفریح
فیض آبادی، معصومه
**** زنگ مشاعره ****
تمرین و همخوانی غزل
« نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد ... »
با هدف پاسداشت و نهادینه کردن فرهنگ و ادبیات اصیل ایرانی از ریشه و ابتدای تحصیل دانش آموزان در کلاس امروز انجام شد.
1403/05/08
فارسی اول
فیض آبادی، معصومه
****به نام خدای دانا ****
آموزش و معرفی مفهوم هم آغاز
با روش بازشناسی اجزای کلمه با بازی مشارکتی ، اکتشافی و شیوه تمرینی
با هدف :
- تقویت دقت و تمرکز در نشانه های زبان فارسی
- تقویت مهارت شفاهی زبان
- تقویت مهارت شنیداری
- تقویت دقت در تشخیص درست آوا
- تاکید بر مهارت بنیادین و پایه گوش دادن ، سخن گفتن ، خواندن .
به این شرح که : برای تعدادی از نشانه های الفبا واکنش طراحی و تعریف شد.
سپس برای تعامل فرد به فردی دانش آموزان نوبتی جلو کلاس و روبروی همکلاس هایشان قرار گرفتند و خوب فکر کردند و کلمه گفتند و بقیه باید با تشخیص درست صدای آغازین هر کلمه واکنش مدنظر را اجرا کردند .
ورزش اول
حیدری، محدثه
آموزش مهارت دستکاری با توپ
بازی توپ شیطونک با هدف مهارت کار باتوپ
بازی استوپ هوایی باهدف پرتاب هدفمند
پرتال هوش
فیض آبادی، معصومه
**** به نام خداوند قادر ****
فعالیت تشخیص جهت ها با روش جذاب وخلاقانه
با هدف :
- تشخیص درست جهت ها در حین چرخش و جابجایی بدن
- استفاده از اندام های حرکتی بدن و تقویت عضله ها
- تاکید بر تعامل و فعالیت گروهی
- مشارکت فردبه فردی دانش آموزان در کلاس و آموزش
- تقویت پیروی از الگو و شناخت صحیح تکرار حرکات الگو دار؛
درزنگ هوش در محیط کلاس کار و انجام شد.