فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 2
فعالیت: **** قابل توجه اولیای عزیز و همراه پایه ی اول **** با توجه به شرایط غیر قابل پیش بینی پیش آمده، بنا بر رعایت جانب احتیاط ( عدم آگاهی از تعداد روزهای تدریس آنلاین) ، کتاب های اصلی دانش آموزان به منزل ارسال گردید. توجه به چند نکته برای ما بسیار ارزشمند است. 1- با توجه به این که این شرایط به یک باره پیش آمد، ما معلمین پایه ی اول جهت سهولت کار شما همراهان عزیزمان و به زحمت نیانداختن شما، تمامی کتاب های اصلی را به منزل فرستادیم؛ کتاب های دلبندانمان در روز چهارشنبه تصحیح می گردد و نکات قوت و ضعف هر دانش آموز یادداشت می گردد ؛ فلذا با توجه به تعطیلی فردا، کتاب های دخترانم ممکن است تصحیح نشده باشد، از شما خواهشمندیم دخل و تصرفی در اشتباهات دانش آموزانمان نداشته باشید تا در این فرآیند سنجش آموزش دخترانمان اختلالی ایجاد نشود. 2- خواهشمندیم به هیچ عنوان جلو جلو صفحات را انجام ندهید و فقط صفحاتی که عزیزانمان غیبت داشته اند، تکمیل بفرمایید. لیست کتاب های ارسالی: 1_ کتاب ریاضی آموزش و پرورش. 2_ کتاب نگارش آموزش و پرورش. 3_ کتاب کار ریاضی علوی. 4- کتاب کار فارسی علوی. 5- دفتر املای علوی. 6- ارمغان هفته شماره ی 8. با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی با توجه به آلودگی هوا کلاسهای فردا به صورت آنلاین برگزار می شود ،دانش آموزان عزیز امشب در پرتال (قسمت جلسه مجازی گزینه جاری) کلاسهای فردای خود را چک کنند.

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -فعالیت های آموزشی امروز: انجام صفحه 57 و 58 کتاب کار ریاضی (الگویابی ،الگوهای پیوسته،شمارش،اعداد قبل و قبل )

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تکرار و تمرین فصل پنجم (دنیای گیاهان). -عناوین آموزشی مرور شده : بخش های مختلف گیاهان (ریشه ،ساقه ،برگ ،میوه ،...) با انجام بازی میوه بازی به صورت گروهی و مسابقه بین دانش آموزان. -مواردی که برای رشد گیاه لازم است. -راه های مراقبت از گیاهان . -(مثل : آب ،نور خورشید و...). -ریشه های خوراکی. -میوه های خوراکی و میوه های غیر خوراکی.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -فعالیت های آموزشی امروز: -تدریس درس 4(توت)، نشانه "او" به روش کشف صدا با استفاده از کارت تصویر نشانه ها. -ایجاد انگیزه همراه با داستان دعوت شدن برادران "او" به شهرک الفبا. -آموزش تلفظ صحیح نشانه "او". -آموزش نوشتن صحیح نشانه "او " .-آموزش محل قرار گرفتن نشانه "او" در کلمه های(هلو،دوست،آلو،سوت،توت). -یادگیری و مرور جدول دوستی و ساخت کلمات جدید با ترکیب نشانه های صامت و مصوت، "ب" با "او" میشه "بو" -"د" با "او" میشه "دو" - "س" با "او" میشه "سو"- "م" با "او" میشه "مو" -زدن مثال های خارج از کتاب توسط دانش آموزان. -روخوانی از درس 4 (توت) به صورت تک به تک توسط همه دانش آموزان کلاس. -مرور کلمات هم آغاز و هم پایان.-انجام صفحه 43،44،45کتاب نگارش‌.
تکلیف: دختران عزیزم، - صفحات 32،33،36 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید. -روخوانی از صفحه 31 مجدد انجام شود.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: **** قابل توجه اولیای عزیز و همراه پایه ی اول **** با توجه به شرایط غیر قابل پیش بینی پیش آمده، بنا بر رعایت جانب احتیاط ( عدم آگاهی از تعداد روزهای تدریس آنلاین) ، کتاب های اصلی دانش آموزان به منزل ارسال گردید. توجه به چند نکته برای ما بسیار ارزشمند است. 1- با توجه به این که این شرایط به یک باره پیش آمد، ما معلمین پایه ی اول جهت سهولت کار شما همراهان عزیزمان و به زحمت نیانداختن شما، تمامی کتاب های اصلی را به منزل فرستادیم؛ کتاب های دلبندانمان در روز چهارشنبه تصحیح می گردد و نکات قوت و ضعف هر دانش آموز یادداشت می گردد ؛ فلذا با توجه به تعطیلی فردا، کتاب های دخترانم ممکن است تصحیح نشده باشد، از شما خواهشمندیم دخل و تصرفی در اشتباهات دانش آموزانمان نداشته باشید تا در این فرآیند سنجش آموزش دخترانمان اختلالی ایجاد نشود. 2- خواهشمندیم به هیچ عنوان جلو جلو صفحات را انجام ندهید و فقط صفحاتی که عزیزانمان غیبت داشته اند، تکمیل بفرمایید. لیست کتاب های ارسالی: 1_ کتاب ریاضی آموزش و پرورش. 2_ کتاب نگارش آموزش و پرورش. 3_ کتاب کار ریاضی علوی. 4- کتاب کار فارسی علوی. 5- دفتر املای علوی. 6- ارمغان هفته شماره ی 8.

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: کشیدن خط راست و خمیده و تغییر سایز آن در برنامه ی paint آموزش داده شد.
تکلیف: مرور و تمرین انجام شود.
فعالیت: ***وبینار آموزش خانواده *** موضوع:زبان یادگیری در کودکان و نوجوانان ویژه والدین مقطع دبستان علوی روز *** شنبه 27 آبان ساعت 18*** مشاهده وبینار در پرتال علوی ، قسمت پخش زنده

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تکرار و تمرین مباحث: الگویابی ،الگوهای خطی،الگوهای پیوسته در صفحه شطرنجی، کار با خط کش،شمارش اعداد (1تا5)،جدول شگفت انگیز، عدد 3 ،عدد 4 -انجام صفحه 55 و 56 کتاب ریاضی

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -انجام صفحه 59،60،61،62 کتاب کار فارسی (درس 3،کلاس) -عناوین آموزشی: نوشتن صدای کلمات ،ترکیب ها و ساخت کلمات از ترکیب ها،جمله سازی،ساختمان کلمات،بخش کردن
تکلیف: دختران عزیزم، - صفحه 30 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید. -روخوانی از صفحه 31 مجدد انجام شود.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر والدین و دانش آموزان عزیز امروز با یک آهنگ 4ضربی با لیوان(کاپ گیم) و بادی پرکاشن به صورت شمارش 4تایی و در دایره برای تمرکز و دقت و هماهنگی دو نیمکره مغز و عصب و عضله و شناخت بهتر دست چپ و راست به صورتی گروهی بازی و تمرین شد.

هوش و ریاضی

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -خانم ریاضی انجام شد. -بیدپا اجرا شد.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: در کلاس ریاضی امروز، ما مفهوم و طرز نوشتن اعداد را مرور کردیم و تمرین مربوط به آن را در صفحه 14 انجام دادیم.

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: آموزش مهره پیاده
تکلیف: شعر پیاده حفظ شد( پیاده مرد جنگه، با دشمنا می جنگه، جلو میره می جنگه ، عقب بر نمی گرده) ، صفحه 11 کتاب شطرنج حل شود

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -انجام صفحه 53 کتاب ریاضی (الگوهای پیوسته، الگوهای خطی)

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: -فعالیت های آموزشی امروز: -تدریس درس 3(کلاس)، نشانه "س" به روش کشف صدا با استفاده از کارت تصویر نشانه ها. -ایجاد انگیزه همراه با داستان سنگ پشت و نشانه "س". -آموزش تلفظ صحیح نشانه "س". -آموزش نوشتن صحیح نشانه "س " . -نحوه صحیح نوشتن کلمه سبد بدون برداشتن دست از روی کاغذ. -آموزش محل قرار گرفتن نشانه "س" در کلمه های(سبد،یاس،کلاس،دست،اسب). -یادگیری جدول دوستی و ساخت کلمات جدید با ترکیب "سَ" و ترکیب "سا"و زدن مثال های خارج از کتاب توسط دانش آموزان. -روخوانی از درس 3 (کلاس). -مرور کلمات هم آغاز و هم پایان. -جمله سازی همراه با بازی خانم گزارشگر. -انجام صفحه 40 و 41 و42 کتاب نگارش‌. -نوشتن صدای کلمات (اسب ،آمد و سبد)
تکلیف: دختران عزیزم، - صفحات 27،28،29،31 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید.

قرآن اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: فعالیت های آموزشی امروز : -خواندن سوره توحید و تکرار و تمرین آن.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و وقت بخیر. در این جلسه رفتارهای صحیح و ناصحیح میزغذاخوری آموزش داده شد. عکس ارسال شده در پیوست دانش آموزان در حال نقش بازی کردن در مورد رفتارهای ناصحیح و صحیح میز غذا خوری هستند.

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - برگزاری ارزیابی ریاضی. - انجام صفحه ی 52 کتاب ریاضی ( مبحث عدد 3). - انجام صفحه ی 54 کتاب ریاضی ( مبحث عدد 4 ). - انجام سوال مورچه ی صفحه ی 55 (مبحث شمارش) . - انجام سوال کفش دوزک صفحه ی 56 (مبحث سودوکو ) .

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فصل 5 (گیاهان ) در کلاس مرور شد .

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - املای پای تخته ای و نوشتن آن توسط دلبندانم در دفتر مشق خلاق.
تکلیف: تمرین امروز دختران، املای خانوادگی است؛ روش کار: یک برگه ی A4 برداشته و داخل آن 3 عدد ابر بزرگ بکشید. داخل هر ابر، 4 خط زمینه کشیده شود. سپس در یک ابر مادر به دخترمان املا بگویدو بالای ابر، نام دخترم را یادداشت بفرمایید. در بالای ابر دیگر نام " بابا " توسط دانش آموز نوشته شود و دلبندم به پدش املا بگوید و بابا املا را داخل ابر خودش بنویسد. همین کار برای مادر نیز تکرار شود. لطفا برگه ها را همراه با برچسب نام، فردا همراه دخترانم به مدرسه بفرستید.

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان مقوای جشنواره که توسط مجموعه تهیه شده به تمامی شما دانش آموزان داده شد. در ادامه فعالیت رنگ آمیزی تصویر سازی در مقوا اجرا شد. مراقبت از مقوا به جهت سالم نگه داشتن آن در کلاس به عهده دانش آموز است .
تکلیف: لطفاً در منزل به داستان فکر کنید تا جلسه آینده در کلاس فعالیت را کامل تر کنیم

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس هفتم تدریس شد. بچه ها با مفهوم وام گرفتن آشنا شدند.
تکلیف: فعالیت صفحه 60 حل شود.به قصه صوتی زیر گوش دهید: https://aparat.com/v/uHrl4
فعالیت: به نام خداوند دانش و نور: * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1402/08/20 تا چهارشنبه 1402/08/24 : *فارسی: یکشنبه 1402/08/21: آموزش نشانه "س". سه شنبه 1402/08/23: آموزش نشانه "او". * ریاضی: در هفته ی جاری تا پایان تم (8) آموزش داده خواهد شد. * علوم : تکرار و تمرین درس پنجم (دنیای گیاهان) و برگزاری جشن گیاهان خوراکی. چهارشنبه های خندان خلاق قابل توجه اولیای عزیز و همراه ،آخر هر هفته روزهای چهارشنبه، یک بسته ی آموزشی پیشنهادی در جهت تقویت مهارت دست ورزی و هم چنین در راستای تثبیت آموزش و تقویت مهارت نوشتاری دلبندانم در قسمت آزمایشگاه ضمیمه می گردد لذا دانش آموزانی که علاقمند هستند و تمایل دارند می توانند طبق فایل ضمیمه "تا روز شنبه هر هفته تا ساعت 10 شب" فعالیت های پیشنهادی را انجام داده و عکس آن را در پرتال ارسال نمایند و کارت امتیاز از آموزگار دریافت کنند. با تشکر از اولیا و دانش آموزان عزیز علوی

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تکرار و تمرین الگویابی، الگوهای پیوسته،الگوهای خطی با استفاده از چینه و چوب خط
تکلیف: کتاب کار ریاضی جهت تکرار ، تمرین و آمادگی ارزیابی روز شنبه مورخ 1402/08/20 همراه دخترانم به منزل ارسال شد لطفاً امضا شده برای روز شنبه همراه دخترم به مدرسه فرستاده شود.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -تکرار و تمرین و مرور نشانه ها ،ترکیب ها و ساخت کلمات با استفاده از چوب بستنی و املای پای تخته ای
تکلیف: _ ارمغان هفته شماره 7 ،دفتر املا و کتاب کار ریاضی (جهت ملاحظه و امضای اولیا) همراه دخترانم به منزل فرستاده شد لطفاً کامل شود و روز شنبه مورخ 1402/08/20 به آموزگار خود تحویل دهند.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
تکلیف: دختران عزیزم، - سرمشق های دفتر شطرنجی را با دقت تکمیل نمایید.(دلبندانم حتما به این نکته توجه داشته باشید که نجات دهنده ها (حروف صدا دار،(آا و اَ -َ)) با رنگ قرمز و نشانه های دیگر با رنگ مشکی نوشته شود).حتما بخوانید و بنویسید.(دهنم می خونه ، دستم می نویسه)

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: باسلام امروز دخترای گلمان: آموزش تغییر جهت-تمرین تغییر جهت روی نردبان چابکی-بازی وسطی و بازی زو را تمرین کردند.

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: مبحث رعایت بهداشت فردی تدریس گردید

هوش و ریاضی

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -انجام صفحه 20،21،22،23 کتاب کار ریاضی و هوش (جدول دوستی (ماتریس)، شمارش با استفاده از چوب خط ،جدول شگفت انگیز ) -خانم ریاضی انجام شد.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز در کلاس ریاضی ما صفحه 13 کتاب را انجام دادیم که این صفحه مربوط به مبحث شمارش اعداد، تشخیص اعداد و طرز نوشتن آن ها می باشد.

آزمایشگاه

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: چهارشنبه های خندان و خلاق
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: