فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 2
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر قابل توجه اولیا عزیز با در نظر گرفتن فرآیند آموزشی و نگاه ویژه ی آموزگاران پایه اول به اهمیت تمرین و تکرار مستمر در منزل، مقرر گردیده است از پایان این هفته (چهارشنبه های هر هفته) با در نظر گرفتن نیاز و صلاحدید مطالعه ی دانش آموزان یک کتاب کار علوی به منزل فرستاده خواهد شد. از شما بزرگواران خواهشمندیم در این راه نیز ما را همراهی نموده و به دو نکته توجه فراوان داشته باشید : 1) شنبه ی هر هفته کتاب کار داده شده حتماً به مدرسه بازگردانده شود. 2) پس از رویت و ملاحظه ی کتاب کار و همچنین تمرینات اضافه در پایان هفته حتماً زیر آخرین صفحه ی انجام شده کتاب کار را امضا بفرمایید و تاریخ و نامتان را نیز یادداشت نمایید.با تشکر معلمین پایه اول

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - مرور و تکرار مبحث ستون. - مرور و تکرار مبحث ردیف. - تکرار و مرور جدول شگفت انگیز همراه با بازی و استفاده از ماسک در حیاط دبستان (کلاس بدون دیوار). - انجام صفحه ی 12،11،10 کتاب ریاضی (مبحث تناظر یک به یک، شمارش با استفاده از انگشتان دست،کار با شابلون، شمارش چشمی اعداد 1 تا 5،یاد آوری اشکال هندسی(مربع،مثلث و دایره) و الگویابی).

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - روخوانی از روی جدول الفبا و تاکید بر صداهای بلند و کوتاه. - آموزش نگاره ی 4 ( به مدرسه رسیدیم ) . - آشنایی با نهاد مدرسه و اعضا و مقررات آن - آشنایی با پرچم ایران و توجه به رنگ های آن - آموزش نظم و ترتیب و بهداشت فردی - آشنایی با بخش های مختلف مدرسه (نمازخانه، آب خوری ، دستشویی و...) - پرسش سوالات همگرا ،واگرا و انشایی از دانش آموزان،برای تقویت دقت، تصویر خوانی و تقویت بیان شفاهی و توجه به جزئیات محیط اطراف و تقویت مهارت دیدن، گفت و گو کردن،فکر کردن و سخن گفتن - بخش کردن و تلفظ کلمات نگاره چهارم - آشنایی با حقوق فردی و نظم و ترتیب در مدرسه - آشنایی با نقش آب در زندگی و اهمیت آن - شناسایی صدای اول کلمات نگاره. - یافتن صدای آخر کلمات نگاره. - پیدا کردن کلمات هم آغاز نگاره ی چهارم. - آموزش مبحث" هم پایان " و زدن مثال های خارج از کتاب توسط دانش آموزان برای این مورد.
تکلیف: دختران عزیزم، - صفحات 37،9و38 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : - انجام صفحه ی 6 کتاب نگارش ( لوحه نویسی ) . - انجام صفحه ی 7 کتاب نگارش ( لوحه نویسی ). -تکمیل صفحه 13 و 14 کتاب کار فارسی (لوحه نویسی )
تکلیف: _ ارمغان هفته شماره دو و کتاب کار فارسی (جهت ملاحظه و امضای اولیا) همراه دخترانم به منزل فرستاده شد لطفاً کامل شود و روز شنبه مورخ 1402/07/15 به آموزگار خود تحویل دهند. -(ارمغان هفته شماره یک پس از تصحیح و ملاحظه به منزل برگردانده شد. لطفاً پس از بررسی برگه ی تصحیح شده آن را داخل یک پوشه دکمه دار در منزل نگهداری نمایید تا در مواقع مورد نیاز بتوانید از آن استفاده کنید)

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام امروز دخترای گلم: گرم کردن-آموزش دویدن-آموزش تغییر جهت-آموزش پرش ساده اصلاحی-بازی همراه با دویدن-سرد کردن
تکلیف: دخترای گلم حتما صبحا صبحانه میل کنند و همراهشون قمقمه داشته باشند

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: با سلام درس گفتگوی مودبانه از سرفصل رفتار مودبانه تدریس گردید
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر قابل توجه اولیا عزیز با در نظر گرفتن فرآیند آموزشی و نگاه ویژه ی آموزگاران پایه اول به اهمیت تمرین و تکرار مستمر در منزل، مقرر گردیده است از پایان این هفته (چهارشنبه های هر هفته) با در نظر گرفتن نیاز و صلاحدید مطالعه ی دانش آموزان یک کتاب کار علوی به منزل فرستاده خواهد شد. از شما بزرگواران خواهشمندیم در این راه نیز ما را همراهی نموده و به دو نکته توجه فراوان داشته باشید : 1) شنبه ی هر هفته کتاب کار داده شده حتماً به مدرسه بازگردانده شود. 2) پس از رویت و ملاحظه ی کتاب کار و همچنین تمرینات اضافه در پایان هفته حتماً زیر آخرین صفحه ی انجام شده کتاب کار را امضا بفرمایید و تاریخ و نامتان را نیز یادداشت نمایید. والدین گرامی و دانش آموزان عزیز، با توجه به تعداد کتاب کارهای علوی لطفاً تمامی کتاب کارها به مدرسه آورده شود تا آموزگار در قفسه های فردی دانش آموزان قرار داده و بر اساس تدریس و مطالعه دانش آموزان به منزل فرستاده شود . ضمناً درس اتیکت اسکول به صورت پروژه ای بر اساس تجربیات دانش آموزان اجرا می شود و یا طبق تکالیف مورد نظر به صورت برگه ای تحویل مربی خواهد شد.با تشکر معاون آموزشی کیهان

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - مرور و تکرار مبحث ستون. - مرور و تکرار مبحث ردیف. - آموزش جدول سودوکو ( این مبحث با استفاده از داستان و *شعر : تو هر ردیف ،تو هر ستون ،شکل تکراری ،رنگ تکراری نباید باشه *آموزش داده شد. ) - انجام صفحه ی 9 کتاب ریاضی آموزش و پرورش (مبحث تناظر یک به یک و جدول سودوکو یا جدول شگفت انگیز)

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فارسی : فعالیت های امروز ما : روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. آموزش مبحث کلمات (هم آغاز) و (هم پایان) به همراه بیان مثال هایی توسط خود دانش آموزان. حل تمرینات کتاب کار صفحه 11 ( آموزش لوحه نویسی ، تکرار و تمرین مبحث کلمات هم آغاز و هم پایان). حل تمرینات کتاب کار صفحه 12 ( آموزش لوحه نویسی ، تکرار و تمرین مبحث کلمات هم آغاز و هم پایان). حل بخشی از تمرینات صفحه 13 و 14
تکلیف: دختران عزیزم: - در راستای درس امروز و گفت و گوهای بین من و دختران عزیزم، به دلبندانم توضیحات کامل مفصلا داده شد که با همکاری شما یک تابلو بسازند. ( مقرر شد دانش آموزان در نقش یک قانون گذار باشند و قانونی را تابلوسازی کنند که مختص خودشان باشد و قانونشان بتواند جان یک یا چند نفر را نجات دهد. ) برای انجام این تکلیف تا روز چهارشنبه 12 مهر ماه مهلت دارید. دفتر مشق خلاق صفحات 8 و 34 با دقت کامل شود .

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود فراوان امروز تکرار بازی 4ضربی جلسه قبل با نام های حیوانات و رنگ ها به صورت گروهی در دایره با دانش آموزان تمرین و اجرا گردید. سپس به صورت گروهی (2نفره هر دانش آموز رو به روی دوستش) با یک آهنگ 4ضربی (شمارش 4تایی)(پا/پا/دست/دست)حرکات تمرین و اجرا گردید.

هوش و ریاضی

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحه 9 ( آموزش مفاهیم زیر، رو ، بالا ، پایین ، چپ ، راست ، جلو ، عقب ، داخل ، بیرون ). حل تمرینات کتاب کار صفحه 10 (تناظر یک به یک ، مفهوم اعداد 1 تا 5 ، یادآوری ردیف و ستون و حل جدول شگفت انگیز با شعر : تو هر ردیف * تو هر ستون * رنگ تکراری * شکل تکراری * نباید باشه)

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: آموزش صفحه شطرنج : طریق درست گذاشتن صفحه، خطوط شطرنج شامل ردیف، قطر، ستون
تکلیف: صفحه شطرنج را بکشید و در آن ستون ها، ردیف ها و قطرها را با خط قرمز مشخص کنید

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 11 کتاب کار ریاضی علوی ( مبحث تناظر یک به یک ) . - انجام صفحه ی 12 کتاب کار ریاضی علوی ( مبحث تناظر یک به یک و الگو ) .
تکلیف: دلبندان من، لطفا صفحه ی 13 کتاب کار ریاضی را تکمیل کنید و حتما فردا دوشنبه ، مورخ 10 مهر کتاب را به مدرسه بیاورید. * قابل توجه اولیای عزیزم، در کتاب کار ریاضی علوی، صفحاتی به عنوان " سرگرمی " وجود دارد که به عنوان تمرین اضافه لحاظ گردیده است؛ زمانی که تمام تمرین های تم تمام شود، کتاب کار جهت انجام صفحه ی سرگرمی و هم چنین رویت شما عزیزان به منزل ارسال می شود؛ خواهشمندم، به دو نکته توجه و دقت کافی را داشته باشید: 1- پس از رویت کتاب کار و تکمیل صفحه ی سرگرمی، حتما انتهای صفحه ی سرگرمی را امضا زده، تاریخ و نام خودتان را یادداشت بفرمایید. 2- فردای همان روز کتاب مجدد به مدرسه ارسال شود.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - روخوانی از روی جدول الفبا و تاکید بر صداهای بلند و کوتاه. - آموزش واژه ی " نجات دهنده ها یا آتش نشان ها " - مروری کوتاه بر مباحث نگاره ی یک و دو. - آموزش نگاره ی سوم ( یک، دو، سه، راه مدرسه) . - گفت و گو با دانش آموزان در ارتباط با قوانین راهنمایی و رانندگی. - گفت و گو در ارتباط با تدوین قوانین و چرایی ملزم بودن اجرای آن. - آموزش واژه ی" قانون " و " قانون گذار ". - بخش کردن کلمات این نگاره. - شناسایی صدای اول کلمات نگاره. - یافتن صدای آخر کلمات نگاره. - پیدا کردن کلمات هم آغاز نگاره ی سوم. - آموزش مبحث" هم پایان " و زدن مثال های خارج از کتاب توسط دانش آموزان برای این مورد. - انجام صفحه ی 3 کتاب نگارش ( لوحه نویسی ) . - انجام صفحه ی 4 کتاب نگارش ( لوحه نویسی ). - آموزش و انجام لوحه ی صفحه ی 5 کتاب نگارش
تکلیف: دختران عزیزم: - صفحات 35 و 36 دفتر مشق خلاق ( نگاره ی 3) با دقت تکمیل نمایید.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و وقت بخیر خدمت اولیا گرامی موارد آموزش داده شده در این جلسه : آموزش رفتارهای صحیح در روابط اجتماعی و آموزش جملات درست در اولین ارتباطات . عکس ارسال شده در پیوست نمونه کار شده به صورت بازی با دانش آموزان است
تکلیف: دانش آموزان باید در مورد عکسهای فرستاده شده صدای خود را ارسال کنند یعنی کارهای صحیح را با yes yes و کارهای غلط را با no no بیان کنند
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز، با توجه به اهمیت پرتال و ثبت گزارش ها و تکالیف روزانه آموزشی معلمین پایه ، زبان و فوق برنامه خواهشمندیم به طور مرتب پرتال را چک و بررسی بفرمائید همچنین دانش آموزان را با این روند آشنا و عادت دهید تا بتوانند تکالیف و گزارش های روزانه کلاسی خود را از این طریق پیگیری کنند. یکی از اهداف مهم ما در پرتال علوی اطلاع رسانی روزانه گزارش های آموزشی معلمین به والدین گرامی و دانش آموزان است و قطعاً صرفه جویی در وقت کلاسی می باشد. خواهشمندیم در این امر مهم همراه دبستان علوی باشید. با تشکر کیهان معاون آموزشی
توضیح: **یاد آوری** به اطلاع والدین عزیز اول تا سوم می رساند با توجه به کلاس فوق برنامه شطرنج، یک دست شطرنج ساده (در صورت امکان شطرنج مسابقات) که دارای کیف یا جعبه ای باشد که دانش آموزان مهره ها را گم نکنند برای آن ها تهیه بفرمائید و حدالمقدور مگنتی نباشد. برای جلسات شطرنج آموزشی همراه خود داشته باشند (حتماً برچسب نام داشته باشد)

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : انجام صفحه 10،9 و11 کتاب کار ریاضی علوی (مبحث شمارش اعداد و الگویابی آموزش الگویابی) انجام کتاب ریاضی صفحه 6،5،4 و7 (تکمیل تم 1)، (مفهوم اعداد، شمارش اعداد 1 تا 5، الگویابی،پیدا کردن الگوی تکرار شونده و الگوهای مشخص)

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز در زنگ علوم : آشنایی با حواس پنجگانه ( بویایی، لامسه ،بینایی ،چشایی و شنوایی )

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : روخوانی جدول الفبا و تکرار و تمرین صداهای بلند و کوتاه .مروری بر نگاره شماره یک و دو ، نقاشی با موضوع خانواده و مسؤلیت پذیری (توضیح در ارتباط با مقوای مسئولیت ها . پر کردن اولین قسمت از خانه ی مقوای مسئولیت ها با رویکرد شناخت خانواده ی خود.پر کردن دومین قسمت از مقوا با موضوع مسؤلیت من در خانه)
تکلیف: _ لطفاً دخترانم صفحه 5 دفتر مشق خلاق را کامل نمایند.( دلبندانم طبق آموزش های داده شده، حتما به زیر هم نوشتن و رعایت فاصله ی برابر بین لوحه ها دقت و توجه کافی را داشته باشند.)

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام آغاز پاییزِ زیبا و سال تحصیلی جدید را به شما کوچولو های خلاقم تبریک میگویم امروز در کلاس هنرمان با تکه های کاغذ رنگی که بوسیله پاره کردن کاغذ رنگی بدست آورده بودیم یک زنبور طلایی با بال های آن و جزئیات دیگر ساختیم بعد از تکه چسبانی با استفاده از پاستل و یا ماژیک محل قرار گرفتن زنبور را مشخص کردیم (زنبور طلایی در دشت گل یا زنبور طلایی در آسمان و...)
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفاً در صورت کامل نبودن ، فضا سازیِ تکه چسبانیِ زنبور طلایی را کامل کنید . همچنین برای جلسه آینده وسایل زیر را همراه داشته باشید: پاستل و یا ماژیک -دفتر نقاشی

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس اول داده شد . بچه ها با ارزش اسکناس ها آشنا شدند.
تکلیف: درس اول داده شد . بچه ها با ارزش اسکناس ها آشنا شدند. قصه صوتی با این لینک گوش داده شود https://aparat.com/v/7WPVD
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: