فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: اندیشمندان

علوم چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: در زنگ علوم : ادامه تدریس درس چهارم ( انرژی الکتریکی ) ص 30 ، اهداف این درس : آشنایی با مدار ها و انواع آن ، تشخیص مواد رسانا و نارسا و ساخت یک مدار ساده. که به روش گفتمان و پرسش و پاسخ و همچنین به طور عملی و آزمایشگاهی مدار الکتریکی و کار کردن آن بررسی شد .و تا ص 33 فعالیت ها انجام شد .
تکلیف: پسرای توانمندم :هفته آینده دوشنبه برای جمع بندی و تکمیل درس 4 در کلاس مدار الکتریکی به صورت گروهی درست خواهیم کرد . در صورت تمایل می توانید یک مدار الکتریکی خلاق و متفاوت مانند ( عصب سنج ، چراغ راهنمایی و .. ) به اختیار درست نمایید و در کلاس نمایش دهید . سپاس گزارم

هدیه‌های آسمان چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: عملکرد امروز در این درس : ادامه تدریس درس 5 و ایستگاه فکر این درس تا ص 44نجام شد وهمچنین درس ششم ( حرمی با دو گنبد ) ص 45 و 46 روانخوانی شد و با روش قصه گویی و گفتمان ایجاد انگیزه صورت گرفت . ایستگاه فکر این درس هفته‌ی دیگر انجام خواهد شد موفق و تندرست باشید .

زیبانویسی

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: باسلام ... کلاس سوادمالی جایگزین کلاس زیبانویسی شد.

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه پروژه یلدا در اسکرچ آغاز شد و قسمت اول پروژه که ایجاد مشابه و دادن دستور به مشابه های ایجاد شده بود در اسکرچ آموزش داده شد.

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: به نام خدا ی مهربان سلام و درود : عملکرد مان در این تایم کتاب هوش و استعداد که سوالات شامل ( تساوی کسرها ،هوش بصری و مسیر یابی ) می باشد ص 26 و 27 انجام شد . همچنین برای تمرین و یاددهی بیشتر و تفهیم مسائل زنگ زیبانویسی نیز هوش تحلیلی برگزار شد . که مبحث جمع و تفریق تا ص 31 با همکاری و مشارکت دانش آموزان انجام شد .
تکلیف: پسرای عزیزم برای آخر هفته : ارمغان شماره 9 را دقیق انجام دهید فقط قسمت هدیه و قرآن را انجام ندهید در کلاس انجام خواهد شد . در ضمن یک ص املا از درس رهایی از قفس بنویسید . کتابهای کار ( علوم و اجتماعی ) را که به منزل می برید برای شنبه به همراه بیاورید . متشکرم

ریاضی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: به نام خداوند هستی بخش مهربان سلام و درود عملکرد امروزمان در این درس تمرین ص 41 کتاب درسی که تکلیف دیروز بود در کلاس حل و رفع اشکال شد و همچنین مرور فصل ص 42 کتاب درسی انجام شد در ضمن در زنگ کتاب کار ریاضی قسمت فعالیت کلاسی ص 49 مبحث ضرب عدد در کسر و تمرین ص 50 با مشارکت خود دانش آموزان برای افزایش و تقویت یاد گیری ، تمام سوالات انجام شد .
تکلیف: پسرای توانمندم : کاربرگ داده شده که مربوط به مبحث جمع و تفریق کسر و تشخیص راهبرد حل مسئله می باشد را با دقت و تمرکز انجام دهید . سپاسگزارم

فارسی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: عملکرد امروزمان در این زنگ :طبق روال همیشه برای درس جدید معلم تعیین شده بود که معلم امروز کلاس ، کلمات درس ( رهایی از قفس ) را برای درخت دانش آماده کرده بود و بازی خلاقانه طراحی و اجرا نمود . که جا دارد از همه ی اولیا بابت همکاری و مشارکت معلم شدن دانش آموزان تشکر کنم .. کتاب نگارش تا پایان درس 4 کامل شد و از درس 5 ( رهایی از قفس ) تا ص 32 با مشارکت و تعامل خود بچه ها انجام شد .
تکلیف: پسرای عزیزم کاربرگ فارسی مربوط به درس های 1 تا 5 می باشد . لطفا با دقت و تمرکز انجام دهید و فردا به همراه بیاورید . سپاس

املا چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: در زنگ املا : امروز برای ایجاد انگیزه و تلفیق آموزش با بازی و همچنین شاد بودن کلاس املای متفاوت و خلاق ( موشکی ) برگزار شد . و سپس کتاب کار فارسی درس رهایی از قفس تا ص 49 انجام شد . پایدار باشید

رباتیک

مدرس: لطفی، زهرا
فعالیت: ساخت منجنیق

ریاضی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: به نام خداوند جان و خرد سلام و عرض ارادت : عملکرد امروز در این درس :فعالیت کلاسی ص 40و ص 41 سوال 1 از( کتاب درسی ) و کتاب کار ریاضی برای تکمیل فعالیت ها و تثبیت یادگیری و یاد دهی و همچنین رفع اشکال درسی ، با مشارکت دانش آموزان سوال به سوال انجام شد .
تکلیف: پسرای عزیزم : برای فردا قسمت تمرین ص 41 از کتاب درسی را انجام دهید . و همچنین کاربرگ داده شده را که تلفیق ریاضی و فارسی درس ( رهایی از قفس ) می باشد . را با دقت و تمرکز انجام دهید . سپاس گزارم

علوم چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: عملکرد مان در این درس : ارزیابی فصل 3 و تا حدودی درس 4 برای افزایش و تقویت یاد دهی و بهبود نوشتاری به این صورت که (پرسش و پاسخ توسط خود دانش آموز ) برگزار شد . توضیح و گفتمان درس 4 انجام شد . جهت اطلاع عرض کنم که : در ادامه درس 4 ( ساخت مدار الکتریکی ) در جلسه آینده علوم داریم که بعد از انجام دادن و برگزاری کلاس در آزمایشگاه ، کار عملی برای افزایش یادگیری و تثبیت آن ساخت مدار الکتریکی در منزل هم خواهیم داشت .که در روزهای آینده اعلام خواهد شد .
تکلیف: پسرای عزیزم : کاربرگ هدفمند علوم که مربوط به درس 4 ( الکترسیته ) می باشد . را با دقت و تمرکز انجام دهید و فردا بیاورید . متشکرم

فارسی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: عملکرد امروزمان در این درس : روانخوانی درس ( رهایی از قفس ) و چسباندن کلمات هم معنی و مخالف و هم خانواده درس در کتاب درسی انجام شد و درست و نادرست و درک مطلب ص 46 ،47 با همکاری بچه ها صورت گرفت . قرار براین شد با استناد به پایین ص 47 ( نمایش) برگزاری نمایش با موضوع که کتاب درسی عنوان کرده بچه ها دو گروه شوند و این دو نمایش را برای هفته دیگر با همدیگر آماده کرده و اجرا نمایند .هدف : نمایشنامه و بند نویسی ، و ایفای نقش ، و ایجاد روابط دوستانه و مسئولیت پذیری هر دانش آموز . به امید موفقیت
تکلیف: موضوع انشا هفته آینده : ( اگر من معلم بودم .) لطفا برای دوشنبه هفته دیگر که انشا داریم آماده نمایید . سپاس فراوان

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: عملکرد ما در این درس : ادامه تدریس درس 5 ( زندگی در شهر و روستا ) اهداف این درس : مقایسه ی زندگی شهری و روستایی و عشایری و بیان مشکلات زندگی شهری و شناخت استان ها و مراکز آن ها می باشد فعالیت ها از ص 27 تا 29 و همچنین تکمیل کتاب کار اجتماعی درس 5 زندگی در شهر و روستا انجام شد .
تکلیف: پسرای پر تلاشم : برای جلسه بعد اجتماعی درس 4 و 5 پرسش می شود . برای یادگیری بیشتر و تسلط بهتر کتاب کار اجتماعی بعد از تصحیح کردن ، فردا داده می شود که به منزل ببرید .

هنر چهارم

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: باسلام... آموزش فیگور انسانی ..... سپس تمرین چند فیگور در حالت های مختلف ....

مهارت زندگی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه در رابطه با تصویرسازی ذهنی در زمان استرس و مدیریت استرس صحبت شد ( درس هفتم ).

ریاضی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: به نام خداوند جان و خرد : عرض سلام و درود : عملکرد امروز در این درس : تدریس مبحث ضرب کسرها با قصه و یادآوری ضرب پایه سوم با مشارکت و همکاری دانش آموزان ایجاد انگیزه صورت گرفت و فعالیت کار در کلاس کتاب درسی ص 38و 39 و ص 40 تا سر سوال 5 انجام شد . و همچنین تمرین و تکرار برای یاددهی و تثبیت یادگیری و حل سوالات ارمغان و آزمون مداد_ قرمز انجام شد .
تکلیف: پسرای توانمندم : برای درس علوم ( چون در انجام ارمغان این هفته قسمت علوم تا حدودی مشکل داشتید و همچنین برای تفهیم بیشتر فردا از درس سوم ( انرژی و درس چهارم الکتریسته تا جایی که خواندیم . پرسش و پاسخ به صورت کتبی خواهیم داشت . برای مطالعه بیشتر کتاب کار علوم را که به همراه بردید فردا با خود بیاورید . درضمن انشا خود را کامل کنید روخوانی خواهد شد . فارسی : از دو ص اول درس رهایی از قفس چند خط املا بنویسید . سپاسگزارم

ورزش چهارم

مدرس: باقرپور، محمدمبین
فعالیت: گرم کردن پویا توضیح روش صحیح و اصلاح راه رفتن بازی فوتبال

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: به عنوان طرح تشویقی به دلیل همکاری در جلسات قبل فوتبال بازی کردند

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه اتیکت میزغذاخوری 3 و آموزش استفاده صحیح از چپستیک آموزش داده شد.

ریاضی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: به نام ایزد منان : با سلام و عرض احترام عملکرد امروز در این تایم : آزمون مداد _ قرمز درس ریاضی برگزار شد . سپس کتاب درسی ص 37 مبحث جمع و تفریق کسرها و تساوی کسرها تمرینات انجام شد . زنگ سواد مالی را برای تمرین و تکرار بیشتر با کتاب کار ریاضی تغییر دادیم . و در راستای مبحث امروز برای تثبیت یادگیری و یاددهی تمرین و رفع اشکال انجام شد .
تکلیف: پسرای عزیزم : کاربرگ جمع و تفریق کسرها داده شده را لطفا با دقت و تمرکز انجام دهید و فردا به همراه بیاورید . سپاس

علوم چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: عملکرد امروز : ادامه تدریس درس چهارم ( انرژی الکتریکی ) به روش گفتمان و پرسش و پاسخ فعالیت کتاب درسی انجام شد . و برای ایجاد انگیزه فیلم مربوطه پخش شد و ادامه درس در آزمایشگاه با موضوع مدارها سپری شد .

فارسی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: عملکرد امروز : تدریس درس 5 ( رهایی از قفس ) هدف : تقویت تفکر در حل مشکلات ، آشنایی با تفکر خلاق و کاربرد در زندگی ، تقویت مهارت زبان آموزی به روش قصه گویی و تعاملی داستان درس توسط بچه ها تعریف شد و نتیجه گیری و هر آنچه از قصه درک کردند هر دانش آموز بیان نموده و جمع بندی مطالب داستان در روند زندگی گفتمان شد
تکلیف: پسرای توانمندم : تکلیف فارسی : کلماتی که حروف ( ش ، ط ، ل ) رادارند از درس جدید پیدا کنید و بنویسید . روانخوانی درس فراموش نشود .

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: اجتماعی درس 5 تا پایان ص 26 تدریس شد . و فعالیت های کتاب درسی انجام شد .
پیام مشاور ساعت خواب بچه ها و تاثیر آن بر مغز و رفتارشان

پیام مشاور ساعت خواب بچه ها و تاثیر آن بر مغز و رفتارشان

رده: فوق برنامه
توضیح: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زمان خواب ، یکی از عوامل کلیدی رشد شناختی، هیجانی و جسمی کودکان است. کودکانی که به‌موقع می‌خوابند و خواب کافی دارند: حافظه، تمرکز و یادگیری بهتری دارند. هیجان‌هایشان را بهتر کنترل می‌کنند. مشکلات رفتاری‌شان کمتر است. بدن سالم‌تر و سیستم ایمنی قوی‌تری دارند. در آینده خواب منظم‌تری پیدا می‌کنند. در مقابل، خواب ناکافی یا دیرخوابیدن می‌تواند باعث شود: اضطراب، افسردگی و افکار منفی افزایش یابد. تمرکز و عملکرد تحصیلی کاهش پیدا کند. تحریک‌پذیری و تغییرات خلقی بیشتر شود. ریسک چاقی، دیابت و اختلال خواب بالا رود. برای سلامت مغز و روان، پیشنهاد می‌شود ، بچه‌ها قبل از ساعت 9 شب بخوابند. تحقیقات نشان داده کودکانی که دیر می‌خوابند یا الگوی خواب نامنظم دارند، در خطر مشکلات خلقی یا شخصیتی در آینده خواهند بود. اگر کودک شما مضطرب، بیش‌فعال یا بدرفتار است، اولین مداخله باید تنظیم خواب باشد. پیشنهاد می‌شود پیش از خواب، زمانی آرام و باکیفیت با کودک بگذرانید؛ کتاب‌خواندن، نوازش، یا بازی آرام به او کمک می‌کند بدن و ذهنش برای خواب آماده شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: