فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: اندیشمندان

ریاضی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: به نام حضرت دوست که هر چه داریم از اوست با سلام و عرض ارادت : شب یلدا را به همه ی عزیزانم تبریک عرض می کنم و امیدوارم امشب مانند تمام شب های سال محفلتان گرم و صمیمی باشد . امروز به اردوی جشن یلدا رفتیم . و سپس در زنگ ریاضی از کتاب کار ریاضی ص 79 فعالیت کلاسی و ص 80 ( تمرین ) را با همراهی و مشارکت بچه ها انجام دادیم .
تکلیف: عزیزان به مناسبت شب یلدا تکلیف نداریم . فردا انشالله در این زنگ ادامه مرور درس ( فصل اول ) را داریم و همچنین از مبحث تقسیم نیز راهبرد های حل مسئله خواهیم داشت . با سپاس فراوان سلامت باشید .

ورزش چهارم

مدرس: باقرپور، محمدمبین
فعالیت: به دلیل برگزاری جشن یلدا کلاس تشکیل نشد.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه دانش آموزان گروه بندی شدند و در رابطه با اتیکتهای مکالمه مشارکت کردند .

ریاضی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: به نام خداوند مهربان : با سلام و عرض احترام امروز با شروع هفته مطالعاتی برای تثبیت یادگیری و رفع اشکال فصل اول ریاضی مبحث الگو یابی تمرین و تکرار انجام شد . و همچنین از مبحث تقسیم ها چند مورد تقسیم دو رقمی و سه رقمی برای یاد دهی بیشتر توسط خود دانش آموزان انجام شد .
تکلیف: پسرای عزیزم : با توجه به هفته مطالعاتی که امروز شروع شد . طبق برنامه داده شده فصل اول درس الگویابی تمرین شد و کاربرگ هایی برای مرور داده شد که برای فردا انجام دهید.

علوم چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: عملکردمان در این درس امروز : درس یک ( زنگ علوم ) و درس دوم ( مخلوط ها ) به روش پرسش و پاسخ برای تثبیت یادگیری و رفع اشکال و تقویت نوشتاری خلاصه فصل ها در دفتر تکالیف توسط دانش آموزان نوشته شد . لطفا برای جلسه بعد علوم مطالعه شود .

فارسی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: سلام مجدد : عملکردمان در روز اول هفته مطالعاتی : دوره و تمرین و تکرار درس اول و دوم و درک مطلب مبحث فصل ها و علائم نگارشی که برای یاد دهی بیشتر و تثبیت یاد گیری و رفع اشکال انجام شد .

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: عملکردمان در این درس با شروع هفته مطالعات مرور درس ها طبق برنامه آغاز شد . درس اول و دوم و سوم برای افزایش یاد دهی و رفع اشکال ، مطالب و مفاهیم دوباره باز بینی شد
تکلیف: پسرای عزیزم : برای تکلیف منزل کاربرگ اجتماعی مربوط به دروس دوره شده را با دقت و تمرکز انجام دهید . سپاس گزارم روز خوش

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: «سلام و احترام خدمت اولیای گرامی امروز درس یازدهم تدریس شد و فعالیت کلاسی با مشارکت خوب دانش‌آموزان عزیز انجام گرفت. همچنین کلیپ مرتبط با درس در کلاس پخش شد. با سپاس»
تکلیف: لطفا تکالیف منزل مربوط به درس یازدهم انجام شود با سپاس.
پیام مشاور

پیام مشاور

رده: فوق برنامه
توضیح: ناخن جویدن در کودکان: دلایل و راهکارهای عملی چرا کودکان ناخن می‌جوند؟ ناخن جویدن (اونیکوفاژی) یکی از شایع‌ترین عادات رفتاری در کودکان است که معمولاً از 4-5 سالگی شروع شده و ممکن است تا نوجوانی ادامه یابد: علل احتمالی: استرس و اضطراب (مشاجرات خانوادگی، فشار تحصیلی، تغییرات زندگی) تقلید از دیگران خستگی یا بی‌حوصلگی نیاز به تخلیه تنش‌های درونی راهکارهای کاربردی برای والدین 1. برخورد آرام و غیرمستقیم هرگز کودک را به خاطر ناخن جویدن سرزنش یا تحقیر نکنید توجه منفی می‌تواند رفتار را تشدید کند 2. کاهش استرس محیط خانه را آرام نگه دارید زمان‌های استرس‌زا را شناسایی و مدیریت کنید تکنیک‌های آرام‌سازی مثل تنفس عمیق را آموزش دهید 3. جایگزین‌سازی یک شیء جایگزین مثل توپ استرس ( فیجت ) یا اسباب‌بازی فشاری در اختیارش بگذارید و در هنگام تماشای تلویزیون یا مواقع بی‌حوصلگی، به او بدهید تا دستهایش مشغول شود . 4. مشغول نگه‌داشتن دست‌ها فعالیت‌های هنری با استفاده از دست‌ها (خمیربازی، نقاشی، ساختن سازی) بازی با اسباب‌بازی‌هایی که نیاز به دست‌کاری دارند 5. تشویق و پاداش سیستم پاداش برای روزهایی که ناخن نمی‌جود ایجاد کنید پیشرفت را تحسین کنید (حتی اگر کوچک باشد) 6. مراقبت از ناخن‌ها ناخن‌های کودک را کوتاه نگه دارید برای دختران لاک زدن (حتی بی‌رنگ) ممکن است کمک‌کننده باشد چه زمانی نگران باشیم؟ اگر ناخن جویدن: منجر به خونریزی یا عفونت شود همراه با سایر علائم اضطراب باشد باعث انزوا یا اجتناب از فعالیت‌ها شود پس از مدتی استفاده از راهکارها بهبود نیابد یادآوری مهم: در بیشتر موارد، ناخن جویدن با افزایش سن و رشد مهارت‌های مقابله‌ای کاهش می‌یابد. صبر و درک والدین کلید اصلی کمک به کودک است.

ریاضی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: به نام حضرت دوست که هر چه داریم از اوست با سلام و درود عملکرد امروزمان در این درس : از کتاب کار ریاضی تا ص 75 سئوال 3 با مشارکت دانش آموزان به روش تعاملی انجام شد .
تکلیف: پسرای عزیزم : تکلیف آخر هفته ارمغان شماره 11 را با دقت و تمرکز انجام دهید .در ضمن از شنبه مرور و تکرار درس ها صورت می گیرد و جدول برنامه کلاسی اطلاع رسانی خواهد شد . آخر هفته خوشی برایتان آرزومندم .

علوم چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: عملکردمان در درس علوم : از کتاب کار علوم درس 5 ( گرما و ماده ) تا ص 53 با همکاری خود دانش آموزان و به روش پرسش و پاسخ تکمیل شد . و همچنین درس ششم ( سنگ ها ) تا ص 56 انجام شد .

فارسی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: سلام مجدد عملکردمان در درس فارسی : از کتاب کار فارسی درس هفتم ( مهمان شهر ما ) از ص 64 تا ص 68 با مشارکت خود دانش آموزان تک تک سئوالات انجام شد .
تکلیف: پسرای عزیزم : یک ص املا از درس هفتم ( مهمان شهر ما ) بنویسید . وهمچنین روخوانی فارسی و قرآن فراموش نشود .

هدیه‌های آسمان چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: عملکرد مان در این درس : درس هشتم ( دیدار دوست ) ص 60 تا 63 با مشارکت بچه ها تکمیل شد . وهمچنین درس نهم ( کودک شجاع ) به روش قصه گویی و ایفای نقش روانخوانی شد . و فعالیت های درس تا ص 66 انجام شد .

زیبانویسی

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: باسلام.... آموزش صفحه آرایی پس زمینه برای زیبانویسی ....سپس زیبانویسی شعر یلدا

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه کدنویسی بازی مار با استفاده از کدهای pen انجام شد.

ریاضی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: به نام ایزد منان با سلام و درود : عملکرد ما امروز در این درس از کتاب درسی مبحث تقسیم اعداد دو رقمی بر یک رقمی ص 65 کامل شد . همچنین از کتاب کار ریاضی تا ص 68 تک تک سئوالات توسط دانش آموزان حل شد .
تکلیف: پسرای عزیزم برای فردا از کتاب کار ریاضی تا ص 73 با دقت و تمرکز انجام دهید . وهمچنین برای فردا کتاب درسی و کتاب کار ریاضی را به همراه بیاورید . در ضمن کار برگ فارسی را با دقت انجام دهید .

علوم چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: سلام مجدد عملکرد مان در این درس : نمایشگاه کارهای پژوهشی که کلاس ما مبحث سنگ ها بوده که مرتبط با درس علوم برگزار شد . سپاس گزارم

رباتیک

مدرس: لطفی، زهرا
فعالیت: برگزاری مسابقه منجنیق

ریاضی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: به نام خداوند جان و خرد با سلام و عرض احترام : عملکردمان در این درس : ادامه تدریس تقسیم و بخش پذیری که برای یاددهی و تثبیت یادگیری تمرین 63 کتاب درسی با همکاری بچه ها انجام شد . و همچنین در ادامه ص 64 مبحث ( تقسیم بر عددهای یک رقمی ) با توضیح ودست ورزی انجام شد . از کتاب کار ریاضی که ص 63 ( کار درکلاس ) تا سئوال 5.، تکلیف منزل بود . در کلاس با مشارکت دانش آموزان انجام شد و قسمت تمرین همین ص 64 تا پایان ص حل شد .
تکلیف: پسرای عزیزم امروز تکلیف نداریم . چون فردا روز پژوهشگر و محقق می باشد . برای فردا یک تحقیق یا دست سازه یا روزنامه دیواری با موضوع ( سنگ ها ) که برای درس علوم هم می باشد انجام دهید و همچنین اگر در مسیر منزل یا گلدان خانه تان هر سنگی داشتید برای نمایشگاه فردا بیاورید . سپاس فراوان

علوم چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: سلام مجدد ؛ عملکرد امروزمان در درس علوم :شروع تدریس درس سنگ ها با هدف رسیدن به شناخت سنگ ها ، و کاربرد سنگ ها ، شباهت و تفاوت سنگ ها . کلاس در آزمایشگاه برگزار شد و دانش آموزان به تماشای سنگ ها و توضیح درس پرداختند .
تکلیف: پسرای عزیزم : فردا نمایشگاه پژوهش داریم در حیاط برگزار می شود . موضوع کلاس ما درس علوم سنگ ها می باشد .که یک تحقیق شامل ( تحقیق ، روزنامه دیواری. و اگر سنگ داشتید با خود بیاورید . متشکرم

فارسی چهارم

مدرس: فرجام، معصومه
فعالیت: امروز در این درس : از کتاب درسی ص 65 ( درست و نادرست و درک مطلب ) انجام شد و همچنین کتاب نگارش تا پایان درس آرش کمان گیر ص 43 با مشارکت و همکاری خود دانش آموزان انجام شد .

مهارت زندگی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه درس 10 داده شد و روش های مدیریت کردن استرس مرور شد .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: