فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 2

ریاضی اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: مفهوم جمع عدد بزرگتر از 5 را با انگشتان دست بیان شد به طوری که جمع دو عدد با حاصل بیشتر از 5 را با انتقال انگشتان یک دست با دست دیگر گفته شد و حاصل آن را با چوب خط نشان دادند فعالیت صفحه ی 66 و65 کتاب انجام شد اندازه گیری با ابزار چینه بیان شد

علوم اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: آموزش چرخه ی گل آفتابگردان در برد آموزش داده شد نقاشی مراحل رشد گل آفتابگردان در اختیار دانش آموزان قرار داده شد و دانش آموزان آن را رنگ آمیزی کردند و هم چنین لبو و کلم و زردچوبه را آورده و با آن ها رنگ خوراکی درست شد و دانش آموزان مشاهده کردند

فارسی اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: سلام و درود نشانه‌ی ز همراه با داستان و با کد زنبور آموزش داده شد تشخیص جایگاه نشانه و جدول دوستی در برد با همکاری دانش آموزان گفته شد و نقاشی زنبور با رنگ خوراکی زرد چوبه برای تثبیت یادگیری نشانه توسط دانش آموزان رنگ شد فعالیت کار در کلاس جدول دوستی نشانه ی ز توسط دانش آموزان در دفتر تلاش نوشته شد
تکلیف: اولیای عزیز سرمشق در پرتال بارگذاری نشد لطفا سرمشق داده شده را در کانال ایتا وارد دفتر تلاش نمایید دیکته ی شب و جدول دوستی تمرین شود

نگارش اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: فعالیت نوشتاری صفحه ی 58 و 59 نشانه ز نوشته شد

ورزش اول

مدرس: دباغیان، کیارش
فعالیت: آموزش برخی قوانین ابتدایی فوتبال با کمک انیمسشن و توضیح روی تخته

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس هشتم ( دستگاه کارتخوان ) تدریس شد. فعالیت در کلاس درس هشتم صفحه 65 انجام شد. انیمیشن تهدیدات دستگاه کارتخوان گذاشته شد. کتاب ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است فعالیت در منزل درس هشتم صفحه 66 انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: تصویر خوانی تم 10 مربوط به حیاط مدرسه مهارت های مربوط به رفتار در حیاط مدرسه / مهارت خارج شدن از کلاس / مهارت وارد شدن کلاس/ چند نفر در جلو و پشت قرار دارند/ تعداد دانش آموزان چند نفرند و ... با بحث و گفتگو انجام شد
تکلیف: فعالیت کتاب کار ریاضی از صفحه ی 53 تا 55 انجام شود این فعالیت تا دو روز فرصت دارند اولیای عزیز کتاب کار هنوز بازخورد داده نشده بعد از انجام فعالیت دانش آموزان بازخورد خواهم داد

علوم اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: دنیای گیاهان و تفاوت آن ها با مشاهده ی عینی آموزش داده شد به این صورت چند نمونه برگ در کلاس آورده شد و به دانش آموزان تفاوت بین گیاهان مورد بحث و گفتگو قرار گرفته شد و فعالیت کتاب کار علوم انجام شد

فارسی اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: سلام صبح تان به شادی نشانه ی ای و تشخیص جایگاه نشانه در کلمات و جدول دوستی و بخش کردن مرور شد کاربرگ جمله های بی نقطه در اختیار دانش آموزان قرار داده شد و آن ها می بایست جایگاه نقطه ها را تشخیص دهند و روان خوانی گرفته شد هم چنین فعالیت کتاب کار نشانه ی ن انجام شد رنگ آمیزی پرچم ایران برای ایجاد انگیزه ی نشانه ای توسط دانش آموزان انجام شد
تکلیف: کاربرگ نشانه ی ای در دفتر تلاش چسبانده و فعالیت آن انجام شود دیکته شب به همراه جدول دوستی تمرین و نوشته شود روان خوانی تمرین شود کاربرگ نقاشی نقشه ی ایران در اختیار دانش آموزان قرار داده شد لطفا با رنگ خوراکی مثل ، لبو ، کلم قرمز یا زردچوبه یا زعفران رنگ کنند

ریاضی اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: با سلام و درود آموزش مفهوم جمع و نوشتن حاصل جمع به صورت نمایش تصویری در برد انجام شد به این صورت که شکل های سمت راست و چپ روی هم چند تا میشن و حاصل جمع آن را با عدد می نویسند و فعالیت صفحه ی 61انجام شد و هم چنین مفهوم کم کردن و نوشتن حاصل آن به صورت عددی همراه با نمایش تصویری در برد آموزش داده شد به این صورت 5 شکل در سمت چپ و 3 شکل سمت راست گذاشته شد و دانش آموزان می بایست به تعداد شکل های سمت چپ انگشتان خود را باز کنند و به تعداد شکل های سمت راست انگشتان خود را ببندند و باقیمانده آن را به صورت عددی با صدای بلند بگویند آموزش عدد صفر و نوشتن آن و فعالیت تا صفحه ی 63 انجام شد کتاب کار تا صفحه ی 51 انجام شد

فارسی اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: جدول دوستی تکرار و تمرین شد و روان خوانی درس های ، توت ، تاب ، مادر ، ایران تمرین شد

نگارش اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: فعالیت نوشتاری نشانه ی ای صفحه 57 انجام شد
تکلیف: ارمغان هفتگی شماره ی 11و 12 انجام شود دیکته شب وجدول دوستی تکرار و تمرین شود روان خوانی تمرین شود

املا اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: دیکته ی دفتری تا نشانه ی ن گفته شد

شطرنج

مدرس: جعفر پور، کیمیا
فعالیت: ارتقاء یا ترفیع پیاده کامل مرور شد.
تکلیف: در سایت لیچس ثبت نام کنید. یک دفتر شطرنجی تهیه کنید.

ریاضی اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: مرور عدد 1 تا 4 همراه با شکل و چوب خط و نوشتن عدد آموزش عدد 5 با نمایش شکل در برد و انگشتان دست و طریقه ی نوشتن آن همراه با شعر شناخت و تشخیص اشکال متقارن الگویابی شطرنجی و ادامه دادن آن در کتاب انجام شد تمرین صفحه 60 انجام شد

فارسی اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: سلام و صبح تان به شادی آموزش ( می ) کاری با کشیدن نقاشی روی برد آموزش داده شد به این صورت که دانش آموزان با کاشت دانه در حال انجام دادن کاری هستند پس می گوییم ( می کارند) و جایگاه ( می )کاری در آخر جمله ها می باشد مثل جمله ی ( امین دانه می کارد ) روان خوانی درس ایران در کلاس انجام شد کارت های کلمات کلیدی درس ایران در برد چسبانده به همراه دانش آموزان خوانده شد و همچنین تشخیص کلمات کلیدی کتاب بین کلمات درهم در برد انجام شد
تکلیف: لطفا سر مشق را وارد دفتر تلاش نمایید و دیکته به همراه جدول دوستی هر شب تکرار و تمرین شود کاربرگ نقاشی می کاری رنگ آمیزی شود جهت تثبیت یادگیری ( می ) کاری

نگارش اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: نگارش فعالیت نوشتاری نشانه ی ای صفحه ی 56 انجام شد

قرآن اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: پیام قرآنی الحمدالله همراه با معنی و آشنایی با نعمت های خدا

رایانه

مدرس: زارعی، پریسا
فعالیت: به دلیل قطع برق در زمان کلاس مبحث ورودی و خروجی کامپیوتر با ترسیم شکل به دانش آموزان آموزش داده شد
تکلیف: به دلیل یادگیری بهتر در ذهن نوگلان دستگاه ورودی و خروجی که روی تخته کشیدم نقاشی کردن و لذت بردن

فارسی اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: مرور نشانه ی ای همراه با صداکشی و بخش و تشخیص جایگاه نشانه ی ای در کلمات مثل ( ایمان، ایران ، ایستاد، سیب ، بیدار، بیداری، آبی، بازی...) این کلمات صدای ای کجا شنیده می شود دانش آموزان می بایست پاسخ دهند
تکلیف: کتاب کار نشانه ی ر انجام شود برای تثبیت یادگیری کلمات و روانخوانی کاربرگ بازی کلمات تا نشانه ی س در اختیار دانش آموزان قرار داده شد و پسرای گلم می بایست کلماتی که پایین کاربرگ قرار دارد را در داخل جدول پیدا کنند و با رنگ های مختلف رنگ آمیزی کنند جدول دوستی و دیکته شب تکرار و گفته شود

نگارش اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: فعالیت نوشتاری نشانه ای نگارش صفحه ی انجام شد

املا اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: دیکته ی خلاق برای تقویت حافظه دیداری گرفته شد ابتدا کاربرگ کلمات و شکل های مختلف در اختیار دانش آموزان قرار داده شد و شکل ها در برد کشیده شد و صدای اول هر کلمه در داخل شکل ها نوشته شد دانش آموزان می‌بایست بر اساس صدای اول، کلمات را بخوانند و برش بزنند و هر کلمه را داخل شکل مربوط خود بچسبانند و در آخر با دو کلمه اضافه جمله بسازند

استعداد فضایی اول

مدرس: اصغرزاده، خدیجه
فعالیت: فعالیت هوش ( درک مفهوم تقارن و شناخت اشکال هندسی و کار با شابلون ، با توجه به الگوی خاص بتواند شکل بعدی هر ردیف را بداند چه رنگی کند ، تجسم فضایی در تشخیص اجسام سه بعدی از بالا را بتواند انجام دهد ) انجام شد

مهارت زندگی

مدرس: خدیوی، نفیسه سادات
فعالیت: با سلام آموزش به موقع خوابیدن با توجه به ساعت
تکلیف: تکلیف ندارند

بازی استراتژیک

مدرس: ناظریان، منا
فعالیت: کلاس را با دو بازی ریتمیک گروهی دویدنی شروع کرده و با یک بازی تمرکزی نشستنی ادامه دادیم. پایان کلاس یک بازی حرکتی تعقیب و گریزی داشتیم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: