فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مبتکران

ریاضی پنجم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: خدایا جهان پادشاهی تو راست زما خدمت اید خدایی تو راست موضوع:کسرها هدف:مهارت حل مساله و کاربرد کسر در زندگی روزمره /با عرض سلام و احترام. با بچه ها کسر و اجزای ان را را روی تخته نوشتیم و انواع کسرها را با پرسش و پاسخ مرور کردیم جمع و تفریق کسری را پای تخته نوشتند وحل کردند و هم مخرج بودن کسرها که شرط جمع و تفریق کسرهاست یاداوری شدو مسئله ای با بچه ها در مورد جمع و تفریق کسرها حل کردیم و بچه ها هر کدام روی برگه ای مساله طرح کردند و پای تخته امدند و حل کردند.

هنر پنجم

مدرس: الهی، شیما
فعالیت: زیبانویسی اسم بچه ها به صورت قلم ونقاشی وخوشنویسی داخل اسم
تکلیف: دفترمشق ونقاشی وآبرنگ همراه داشته باشند.

چوب جادویی

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: به نام مهندس هستی/درس چوب جادویی/موضوع:ساخت استند گوشی/هدف:تلفیق دست سازه با قوانین فیزیک(تعادل و ارتباط زاویه ها)/با همراهی ،دانش اموزان با چوب بستنی، استند گوشی ساختند . ""یادگیری هیچ وقت بدون شکست و اشتباه انجام نمی گیرد"" در پناه خدا.

ریاضی پنجم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: خدایا جهان پادشاهی توراست زما خدمت اید خدایی تو راست موضوع:زاویه ها هدف:اندازه گیری زاویه ها با نقاله مهارت ساخت انواع زاویه ابتدا با ساعت اموزشی و حرکت عقربه های ساعت انواع زاویه ها را با دانش اموزان تمرین کر دیم ،سپس گوشه های اتاق و زاویه ی تشکیل شده رامشاهده کردندبعد راس زاویه و تعریف زاویه و ضلعهای زاویه را توضیح دادم و انواع زوایا را با نامهای معروفی که دارند توضیح دادم و روی تخته کشیدم بعد در قالب گروههای 2 نفره با نی و کاغذ رنگی انواع زاویه را با دستورزی درست کردند و بعد زاویه های 130 و 48 و 99 درجه را با نقاله رسم کردند. "انسانهای بی هدف مجبورند تمام عمر برای انسانهای هدفمند کار کنند""

فارسی پنجم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: خدایا جهان پادشاهی تو راست زما خدمت اید خدایی تو راست موضوع:جمله سازی و اجزای ان هدف:شناسایی اجزای جمله با بازی مکعب شانس ابتدا یک جمله ی ناقص روی تخته نوشتم و با بجه ها ان را کامل کردیم و بعد اجزای جمله (فعل و فاعل و ...)و جایگاه قرار گیری انها را برای بچه ها توضیح دادم بعد با 2 مکعبی که روی وجه های ان کلماتی را نوشته بودم به گروههای 2 نفره دادم و گروهها پای تخته امدند و با پرتاب مکعب ، بر اساس واژه ها جمله مناسب نوشتند و نمودار هر جمله را رسم کردند بعد به هر گروه روزنامه ای داده شد تا انها جملاتی انتخاب کنند و نمودار ان را رسم کنند. ""عزاداریهایتان قبول درگاه حق""

ریاضی پنجم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: خدایا جهان پادشاهی تو راست زما خدمت اید خدایی تو راست موضوع: الگوهای عددی و کشف رابطه ی بین انها اجرا:ابتدا فیلمی از الگوها و طبیعت برای بچه ها گذاشتم سپس پرسیدم: چه برداشتی و ارتباطی بین تصاویر داخل فیلم میبینند،بعد با چینه هایی که به کلاس اوردم الگویی درست کردم و ودر مورد الگوهای عددی و انواع انها و کشف رابطه ی کلی بین انها توضیحاتی همراه با پرسش و پاسخ و‌چالش بین بچه ها داشتیم بعد هر گروه دو نفره الگویی طراحی کرد و پای تخته امدند و از گروههای دیگر رابطه اش را سوال کرد و هر گروهی که پاسخ صحیح داد امتیاز گرفت.
تکلیف: برای جلسه ی اینده (یکشنبه) هر کدام از دانش اموزان روی یک برگ مقوا با ابزار مناسب(لپه،چوب کبریت،...) الگویی طراحی کنندو رابطه ی بین الگوی خودشان را زیر ان بنویسند و به کلاس بیاورند

چوب جادویی

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: به نام هنرمند افرینش همراه دانش اموزان ، دست سازه ی ماشین را درست کردیم (با چوبهای بستنی و ...)تا مثل ماشین مسابقه با استفاده از قوانین فیزیکی که ضمن درست کردن میگفتم حرکت پر شتابی را تجربه کنند.

علوم پنجم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: خدایا جهان پادشاهی تو راست زما خدمت اید خدایی توراست. یاداوری درس بدن ما(9و10) در کلاس انجام شد. طبق طرح درس، 10 سوال روی 10 کارت امتیازدار نوشته شد. دانش اموزان در گروههای 2 نفره سوالات را پاسخ میدادندو با کارتهای حروف الفبا مثل جدول پاسخ را کنار هم قرار می دادند و امتیاز می گرفتند . گروهی که بیشترین امتیاز را کسب کرد برنده اعلام شد.

پرتال هوش

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: کاربرگ با 10 ردیف حدس به دانش اموزان در گروههای 4 نفره داده شد ،یکی از دانش اموزان الگویی با 6 رنگ طراحی کرد بقیه با حدس این الگو را در 10 مرتبه حدس میزدند اگر درست بود امتیاز میگرفتند. "برای رویاهایت زحمت بکش چون هیچکس جز خودت اینکار را برای تو نخواهد کرد""
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: