فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: محمدتقی بهار

ریاضی سوم

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: مبحث جدول ارزش مکانی به روش دست ورزی آموزش داده شد . تمرین صفحه 30 توسط دانش آموزان حل گردید و مبحث مسایل ساعت جهت مرور و رفع اشکال مجدد حل گردید.
تکلیف: از اول فصل 1 تا آخر حل مسئله (سر مبحث الگوسازی) فصل 2 با دقت از کتاب ریاضی و کار تمرین شود.

علوم سوم

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: مبحث تبدیل حالت ها، تبخیر و میعان به صورت تجربی و انجام آزمایش آموزش داده شد و قسمت های مهم درسنامه مشخص گردید.
تکلیف: درسنامه درس 3 را بادقت بخوانید.

فارسی سوم

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: مبحث علائم نگارشی به صورت شعر خوانی و گفت و شنود آموزش داده شد و تمرین گردید.
تکلیف: یک املای ده خطی به صورت کلمه از درس 4 بنویسید.

هنر سوم

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نقاشی هایی را که روی مقوا کشیدند و شروع به رنگ کردن با هر متریالی که دوست داشتند کردند.
تکلیف: لطقا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند. ممنون

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: فعالیت ص28 کتاب انجام شد دانش آموزان با نحوه کپی پیست کردن آشنا شدند
تکلیف: ندارند

ریاضی سوم

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: عدد هزار و دسته بندی های آن با استفاده از پاورپوینت مجدد آموزش داده شد و فعالیت های صفحه 28 و 29 کتاب ریاضی حل گردید.
تکلیف: تمرین صفحه 30 را حل کنید. دانش آموزان فردا برای دست ورزی 30 عدد نخود یا لوبیا یا باقالا با خود بیاورند.

علوم سوم

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: فعالیت کلاسی صفحه 31 مربوط به مواد اطراف ما در کلاس حل گردید.
تکلیف: تکلیف ندارید.

فارسی سوم

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: واژگان مهم درس 4 گفته شد و سپس مخالف، هم خانواده، هم معنی کلماتی که در درس نوشته شده در تابلو نوشته شد و دانش آموزان با یافتن پاسخ آنها از کتاب آن ها را کامل کردند و در کتاب نوشتند. این روش جهت افزایش دقت و یادگیری غیر مستقیم جعبه کلمات می شود.
تکلیف: یک بار از روی واژگان مهم بنویسید و یک املای ده جمله ای از درس 4 بنویسید. جعبه کلمات درس 4 کتاب کار را نیز حل کنید.

قرآن سوم

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و ارکان نماز شامل برخاستن و تسبیحات اربعه آموزش داده شد.
تکلیف: اذکار رکن های برخاستن و تسبیحات اربعه حفظ شود و نکات گفته شده خوانده شود.

بازی دبستانی

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: ارزشیابی استعداد فضایی انجام شد. بازی دبستانی تخم مرغ گندیده به صورت گروهی انجام شد.

ریاضی سوم

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: معرفی و آموزش عدد هزار به روش شعر خوانی، دست ورزی و جشن کلاسی انجام شد.
تکلیف: از یک بسته ی 6 تایی می شود 6 تا تا 10 بسته ی 6 تایی می شود 60 تا بنویسید.

فارسی سوم

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: ارزشیابی فارسی انجام شد. یافتن کلمات سخت و مترادف و هم خانواده و مخالف از درس 4 به صورت نوشتن در نقاشی رسم شده در دفتر توسط دانش آموزان انجام گردید.
تکلیف: 20 واژه سخت از درس 4 پیدا کنید و زیبا در دفتر بنویسید.

زیبانویسی

مدرس: الهی، شیما
فعالیت: آزمون زیبانویسی از5درس
تکلیف: نوشتن کلمات وجملات آزمون دردفتر

مهارت اجتماعی

مدرس: برهمت، سحر
فعالیت: مقررات مکان های عمومی توضیح داده شد و بحث و بررسی شد

فارسی سوم

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: روخوانی و درک مطلب درس 4 به صورت گفت و شنود با موضوع آلودگی صوتی آموزش داده شد.
تکلیف: دانش آموزان برای فردا کلیه مطالب درس 1 ،2 و 3 فارسی را در کتاب فارسی، کار فارسی و نگارش را با دقت بالا بخوانید.

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: پرسش کلاسی از درس چهار مربوط به نمرود انجام شد و تمارین توسط،دانش آموزان حل گردید.
تکلیف: تکلیف ندارید.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس پنجم (پس انداز) تدریس شد. کارتون پلنگ صورتی گذاشته شد. کتاب داستان صوتی چه روزی قلکم را بشکنم؟ پخش شد. معرفی کتاب داستان: چه روزی قلکم را بشکنم؟ معرفی کتاب داستان 2: پس انداز پر ماجرا با بچه ها راجب پس اندار صحبت شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف انجام نشده از ابتدای کتاب تا آخر درس پس انداز (و صفحه 48 - جمع بندی) تکمیل گردد زیرا هفته آینده کتاب ها چک میشود. کتاب داستانی که در گروه گذاشته میشود را گوش بدهند.

هوش و ریاضی

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: تمرین های صفحه 14 و 15 مربوط به مبحث تقارن با دست ورزی حل گردید.
تکلیف: دانش آموزان سوال یک صفحه 14 را ابتدا در برگه شطرنجی حل کنند و سپس تمرین کتاب را حل کنند. برگه شطرنجی را هفته اینده بیاورید. دانش آموزانی که امروز در کلاس انجام دادند دوباره انجام ندهند.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما آموزش مرکز و مرز را داشتیم. چهار خانه در وسط صفحه شطرنج وجود دارد بنام های e4,e5,d4,d5 ،هر مهره ای در مرکز قدرتش چند برابر می شود. این بخاطر آنست که مهره در مرکز می تواند خانه های بیشتری را تحت کنترل بگیرد. در ابتدا برای پیدا کردن مرکز کافیست بدانیم که فاصله مرکز از تمام نقاط مختلف ضفحه شطرنج به یک اندازه است.یعنی از هر طرف سه خانه فاصله دارد. ما مهره های مختلف را در مرکز و گوشه صفحه گذاشته و با هم مقایسه کردیم مثلا فیل در مرکز 13 خانه را کنترل می کند ،اما در گوشه 7 خانه را می تواند کنترل کند. اسب در مرکز 8 خانه و در گوشه دو خانه را کنترل می کند و..... مرز چیست؟ حد فاصل بین دو چیز را مرز می گوییم .در صفحه شطرنج خطی فرضی بین عرض چهارم و پنجم وجود دارد که مرز گفته می شود .می توانیم با مرز حدود اختیارات بازیکن سفید و سیاه را به تصویر کشید.

علوم سوم

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: ارزشیابی علوم انجام شد.
تکلیف: به مناسبت روز دانش آموز امروز دانش آموزان تکلیف ندارند.

فارسی سوم

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: بازی با کلمات جهت تقویت املای کلمات و بهبود حافظه دیداری برگزار گردید. سوالات فارسی ارمغان شماره 4 نیز حل گردید.
تکلیف: تکلیف ندارید.

نگارش سوم

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: تمارین بررسی گردید.
تکلیف: دانش اموزانی که کتاب دارند تکالیف را تا هفته آینده تکمیل کنند. دانش اموزانی که کتاب ندارند ، کتاب هایشان جهت بررسی در مدرسه است .

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: دبیرزاده، زهرا
فعالیت: سوالات اجتماعی و هدیه ارمغان شماره 3 انجام شد و ارمغان تکمیل گردید.
تکلیف: سوالات درس 3 و 4 هفته گذشته ارسال می گردد. برای هفته اینده بخوانید.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب بررسی رابطه بین احساس و فکر، پذیرش مسئولیت فکر و احساس و جایگاه فکر و احساس انجام شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: