1400/09/24
ریاضی دوم
شکیب، زهرا
تمرین کتاب هوش صفحه 11و12 حل شد.(با هدف تقویت جمع ذهنی و الگویابی)
1) 5 دسته ی ده تایی منهای 4 دسته ده تایی می شود-----------دسته ده تایی
----- =40 -- ------------
2) --------- دسته ده تایی به اضافه ی 6 دسته ی ده تایی می شود ------------
----=------- +20
3)30 سکه ی 1 ریالی می شود ----------سکه ی 10 ریالی .
4) 6 سکه ی 10 ریالی می شود 60 سکه ی ------- ریالی.
5)از عدد 350 تا 450 با شمارش 10 تا 10 تا رو به جلو با عدد و حروف بنویس .6)صفحه 92 کتاب ریاضی کار حل شود.
7)صفحه 50 کتاب نگارش سوال اول و صفحه 54 فقط سوال اول و چهارم حل شود.
علوم دوم
شکیب، زهرا
پرسش و پاسخ علوم انجام شد .(با فلش کارت).
تکلیف ندارند.
املا دوم
شکیب، زهرا
املا از درس دوستان ما گفته شد.
متن ادبی دوم
شکیب، زهرا
کتاب داستان با موضوع لانه ی حلزون توسط آرین کتابی خوانده شد. به صورت کلیپ .(همراه با نتیجه گیری ).
مهارت زندگی
رشیدی، فاطمه
سلام و روز بخیر
مبحث زبان بدن با مشارکت دانش اموزان تدریس شد.
تکالیف در کلاس انجام شد.
1400/09/23
ریاضی دوم
شکیب، زهرا
آموزش حل مسئله با راهبرد حذف حالت های نامطلوب (با نمایش محتوای آموزشی).
نمایش عدد سه رقمی در جدول ارزش مکانی و آشنایی اعداد ترتیبی (یکی یکی و ده تا ده تا و صد تا صد تا).
1)هواپیمای مشهد نیم ساعت بعد از ساعت 4:30 پرواز می کند یعنی ساعت ------- پرواز می کند.
2)الگوی زیر را تا دو مرحله ادامه بده :
----و--- و 6و 3و1
3)عدد 365 چند رقم دارد؟رقم های آن را بنویس.
4)بزرگترین عدد سه رقمی که می توان با رقم های 9و5و2 نوشت کدامند؟به روش حذف حالت های نامطلوب.(برای هر رقم دو عدد سه رقمی نوشته شود)
5)رضا یک کتاب 58صفحه ای دارد. اگر او دیروز 31 صفحه و امروز 13 صفحه از کتاب را خوانده باشد چند صفحه از کتاب را نخوانده است؟
6) کلمه های نامرتب زیر را مرتب کن:
الف)دادن--یاری--کارهایم--انجام--خدایا--مرا--در--کن.
ب)دوست--انسان های --داری--را--مهربان--تو--خدایا
7) به کسی که دارو می سازد -------- می گویند.
همان کیف یعنی کیفی که ------- است.
همین تراش یعنی تراشی که ----- است.
8)یک صفحه املای خلاق از درس دوستان ما بنویس .(فردا املا گفته می شود).
فارسی دوم
شکیب، زهرا
کتاب کار فارسی تا صفحه 61 حل شد.
تمرین های نگارش درس دوستان ما حل شد.
1400/09/22
ریاضی دوم
شکیب، زهرا
تمرین های صفحه 62 حل شد .با هدف ساخت اعداد سه رقمی با کارت و الگو یابی عددی و هندسی و پیدا کردن روابط الگو ها .(نمایش فیلم آموزشی ).
1) از عدد 250 تا 300 با شمارش 3 تا 3تا رو به جلو با عدد و حروف بنویس.
2)با کارت های اعداد زیر تمام عددهای سه رقمی را که یکان آن ها از صدگان آن ها بیشتر است بنویس. (6-2-7).
3)الف) درنا و برنا می خواهند با کارت های 9-4-5 عدد سه رقمی بسازند:
ب) درنا عددهای سه رقمی را که رقم یکان آن ها از همه کمتر است ساخت.آن عدد را بنویس.
پ)برنا عددهای سه رقمی را ساخت که رقم صدگانشان کمتر از دهگان و رقم دهگانشان بیشتر از یکان است. آن ها را بنویس.
4)با سه رقم 0-7-4 همه ی عدد های سه رقمی را که می توان نوشت بنویس.
5)یک ربع بعد از 5:45 دقیقه چه ساعتی است ؟
6)با مرتب کردن حروف به هم ریخته جمله بساز :
الف )ع-و-ق-م
ب) ی - س - ع
پ) ک -ا - م -ل -ی -س - ه
7)هم معنی کلمات زیر را بنویس :
صحبت=
یاری=
سخن=
تلاش=
سحر خیز =
8)مخالف کلمه های زیر را بنویس :
جدید
خالی
زشت
بالا
رفت
9)به کلمه های زیر (ها) اضافه کن و معنی آن ها را بنویس .
الف )گل =
ب)قطره )
پ)خانه =
علوم دوم
شکیب، زهرا
تمرین های کتاب کار علوم فصل ششم حل شد.
پرسش و پاسخ انجام شد.
تکلیف ندارند.
هدیههای آسمان دوم
شکیب، زهرا
درس 9 اهل بیت تدریس شد. ( با نمایش فیلم).
پرسش و پاسخ انجام شد.
تکلیف ندارند.
علوم به زبان انگلیسی
آزادفر، حدیث
باسلام خدمت شما عزیزان . در کلاس امروز making shadow ( چگونگی ایجاد سایه ) به دانش آموزان تدریس شد . ( جلسه ی آینده نیز این مبحث مرور خواهد شد ) .
دانش آموزان یک فیلم از خود تهیه کنند و طریقه ایجاد سایه را به صورت ساده توضیح دهند .
1400/09/21
ریاضی دوم
شکیب، زهرا
تمرین های کتاب کار ریاضی صفحه 86 و 91 حل شد.
کوچکتری عدد سه رقمی و بزرگ ترین عدد سه رقمی را بنویس .
2)دهگان عددی 9 و صدگان آن 5+3 ویکانش 4 تا از صدگانش است .عددرا به رقم و حروف نوشته و در جدول ارزش مکانی قرار دهید.
3) جمع و تفریق های زیر را روی محور نشان بده :
200+500
200_800
4)عدد سه رقمی بنویس که رقم دهگان کمتر از رقم یکان آن و رقم صدگان بیشتر از یکان آن باشد.سپس در جدول ارزش مکانی قرار بده.
5) 350 ریال برابر است با ---------- سکه صد ریالی و -------- سکه ده ریالی.
8) 823 برابر است با 3 --------------- و 2 ------------و 8 ----------.
9)از عدد 200 تا 250 با شمارش دوتا دوتا رو به جلو (با عدد و حروف )بنویس.
10)با هر کلمه ی زیر کلمات مشتر ک بنویس :مانند:(دل : دلدار -دل نشین).
خانه -غم -سوار-
11)کلمه هایی که در درس از همه مهربان تر نشانه (ع) دارد را پیدا کن و جمله بساز .12)جمله هایی که علامت تعجب دارد از درس مورچه اشک ریزان پیدا کن و بنویس.
هنر دوم
ایروانی، سارا
با سلام
در این جلسه دانش آموزان کاردستی جغد را درست کردند و سپس با برگ و روی کاغذ به صورت کلاژ کار کردند.
لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند.
ممنونم
1400/09/20
ریاضی دوم
شکیب، زهرا
نمایش اعدادسه رقمی با استفاده از شکل و قرار دادن در جدول ارزش مکانی .(با نمایش فیلم آموزشی )
استفاده از ابزار مناسب مانند چرتکه در نمایش اعداد سه رقمی .
1) اگر بخواهید 20 سکه ی یک ریالی را به بانک بدهید چند سکه ی 10 ریالی می توانید از بانک بگیرید؟
2)آرمان 100 سکه ی 1 ریالی به بانک تحویل دادو 1 سکه ------ ریالی گرفت.
3)به اندازه پول خواسته شده سکه های 10 ریالی و 100 ریالی بکش:
250 ریال :
4)15 دقیقه بعد از ساعت 9:30 چه ساعتی است ؟
5) یک ربع قبل از ساعت 7:30 چه ساعتی است؟
6) از عدد 100 تا دویست با شمارش 5 تا 5 تا با عدد و حروف بنویس .
7) یک املا از درس کتابخانه ما بنویس .
فارسی دوم
شکیب، زهرا
روخوانی درس مورچه اشک ریزان پرسیده شد.
تمرین های کتاب کار تا صفحه 56 حل شد.
هم معنی کلمات (جعبه کلمات مطالعه شود.)
ریاضی به زبان انگلیسی
آزادفر، حدیث
با سلام خدمت شما عزیزان . در کلاس امروز counting by 2s and 5s with number line ( طریقه شمارش به صورت 2تایی و 5تایی با استفاده از محور ) به دانش آموزان عزیز آموزش داده شد .
دانش آموزان 5 عدد به دلخواه انتخاب کنند و به صورت شمارش 2 تایی و 5تایی روی محور نشان دهد .
(مانند نمونه ی قرار داده شده )