1400/09/22
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
با سلام و احترام ورزش صبحگاهی در کلاس انجام شد
مرور و تمرین قواعد فارسی را داشتیم و نشانه #ی_ی تدریس شد .روان خوانی درس 8 دریا در کلاس اموزش داده شد و توسط بچه ها خوانده شد .
تکلیف فارسی : تمرین و تکرار و مرور روان خوانی ها انجام شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
با سلام و احترام
نحوه نگارش و ساخت کلمه و جدول دوستی نشانه #ی_ی اموزش داده شد .
کتاب نگارش ص 67 سوال یک مدادی در کلاس انجام شد .
تکلیف نگارش : کتاب کار ص 110 و ص 111 انجام شود .جدول دوستی کامل شود . فردا املا داریم 'املا تا نشانه( اِ )به خوبی تمرین و تکرار شود و یک املا نوشته شود تشکر
مهارت زندگی
رشیدی، فاطمه
سلام روز بخیر
مبحث صبوری در خرید با مشارکت دانش اموزان تدریس شد.
تکالیف در کلاس انجام شد.
علوم به زبان انگلیسی
ستوده فرد، محدثه
با عرض سلام و وقت بخیر
فعالیت های انجام شده در کلاس علوم انگلیسی امروز مورخ 1400/9/22 به شرح زیر است:
1. تدریس مبحث action verbs :
I can jump.
She can play.
2. تماشای ویدئوهای آموزشی مرتبط با موضوع
3. انجام ورک شیت و بیان جملاتی توسط دانش آموزان درباره ی توانمندی هایشان
تکلیف کلاس علوم انگلیسی امروز مورخ 1400/9/22:
عزیزانم لطفا مطالب در منزل دوره شوند.
همچنین دانش آموزان جملاتی درباره ی توانمندی های خود بیان کنند. برای مثال:
I can read.
I can run.
I can't climb.
.....
1400/09/21
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
به نام خدا ریاضی مبحث تساوی با نماد و ساخت دسته با تعداد مساوی تدریس شد .عدد 8 آموزش داده شد . ص 72 و 73و 74 و 75 و 76 و 77 و 78 در کلاس انجام شد
تکلیف ریاضی: ص 77 کتاب ریاضی حل شود و کتاب کار ص 91 و 92 و 93 انجام شود. تشکر
علوم اول
سادات حسینی، سمانه
به نام خدا
تدریس فصل 6 علوم تکمیل شد .
#سوالات_فصل6_علوم_زمین_خانه_ی_پرآب_ما
1- آب به چه شکل هایی وجود دارد؟
#جواب:به صورت بخار در هوا ،آب خوردنی ،برف،یخ ، آب جاری در دریا ورودخانه و جوی آب، آب در چشمه و چاه
2- آبی که استفاده می کنیم از کجا به دست آمده است؟
#جواب:از باریدن باران
3- از آب چه استفاده هایی می کنیم؟
#جواب: می نوشیم - در کشاورزی و صنعت استفاده می کنم- در پخت غذا و
بهداشت مانند حمام کردن و نظافت - برای مسافرت های دریایی و ورزش های آبی، خاموش کردن آتش ،برای خنک کردن خانه در استفاده کردن از کولرهای آبی
4- چرا در مصرف آب باید صرفه جویی کنیم؟
#جواب:چون آب قطع می شود و دچار بی آبی می شویم.
5 - چه کار کنیم تا آب را پاکیزه نگاه داریم؟
#جواب:آشغال درآب نریزیم- فاضلاب خانه ها وکارخانه ها را درآب چاهایی که آب آشامیدنی دارند نریزیم .
6- اگر آب آلوده استفاده کنیم چه می شود؟
#جواب: بیمار می شویم.
7 - از کجا می فهمیم که آب خوردنی است؟
#جواب:از بزرگترها (پدر ومادرمان )می پرسیم .
8 - آیا از آب دریا می توانیم بنوشیم یا در کشاورزی استفاده کنیم؟چرا؟
#جواب:خیر چون شور است .
9- موقع خوردن آب وقتی لیوان را پر کردیم باید چه کار کنیم؟
#جواب:باید شیر آب را ببندیم.
10- موقع مسواک زدن باید چه کار کنیم تا آب هدر نرود؟
#جواب:حتما یک لیوان آب برمی داریم - شیر آب را می بندیم. بعد مسواک می زنیم.
11- از آب دریاها چه استفاده هایی می شود؟
#جوای:صید ماهی - در کشتیرانی - شنا - قایق رانی و موج سواری ازآب استفاده می کنیم .
12- برای رشد گیاه چه آبی مناسب است؟
#جواب:آب معمولی
13- اگر 1روز آب لوله کشی قطع شود چه مشکلاتی برای مردم به وجود می آید ؟
#جواب: مردم با کمبود آب برای پختن غذا - بهداشت فردی رو یه رو می شوند - نظافت خانه رعایت نمی شود و مشکلات زیادی برای افرادخانواده بوجود می آید.
14- آیا در بدن انسان ها - گیاهان و جانوران هم آب وجود دارد ؟
#جواب: بله بیشتر بدن تمام موجودات زنده از آبتشکیل شده است.
15-نام چند جانور که در آب زندگی می کنند را بگو ؟
#جواب: انواع ماهی ها - دلفین - کوسه - نهنگ - هشت پا ،صدف ها و تمام موجوداتی که فقط در آب می توانند زنده بمانند.
16- چرخه ی آب را توضیح دهید ؟
#جواب:نور خورشید به آب های روی زمین می تابد . آب در اثر گرمای خورشید بخار می شود و به آسمان
تکلیف علوم : تکلیف کتاب کار علوم ص 71'72'74'75 ' 76 انجام شود .
تشکر
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
به نام خدا' مفاهیم ترکیب و نشانه ها تمرین و تکرار شد و کتاب نگارش ص 66 در کلاس انجام شد .
تکلیف نگارش : کتاب کار فارسی ص 107 ' 108 '109 انجام شود .
املا به صورت چند جمله گفته شود .
تشکر
هوش و ریاضی
سادات حسینی، سمانه
به نام خدا
چند نمونه سوال از کتاب ریاضی و هوش ص 7 و 10 و 11 انجام شد
تکلیف ریاضی و هوش : دانش اموزان تا ص 11 در منزل انجام دهند .
1400/09/20
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
به نام خدا
با سلام و احترام سرود ملی در کلاس آنلاین خوانده شد .
پرسش و تمرین و تکرار و مرور و روان خوانی از نشانه ها داشتیم
نشانه ش تدریس شد . جدول دوستی نشانه ش تدریس شد . روان خوانی ص 49 و ص 50 انجام شد .
تکلیف فارسی : روان خوانی تمرین و تکرار شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
با سلام و احترام
نگارش ص 64 و 65 در کلاس انجام شد .
نگارش و نوشتن ترکیبات با نشانه و -ِ دوستی تمرین و تکرار شد .
تکلیف نگارش :
جدول دوستی و جدول نشانه ها تکمیل شود .
کتاب کار ص 104 و 105 و 106 انجام شود از روی متن ص 65 کتاب نگارش سوال یک مدادی در دفتر تلاش رو نویسی شود .
قرآن اول
سادات حسینی، سمانه
با سلام و احترام
قرآن درس دوم تدریس شد و در رابطه با نعمت خداوند و دوستی و آداب سلام و احوالپرسی مشارکت شد
سوره ی کوثر تدریس شد .
شعر ص 25 در کلاس خوانده شد .
تکلیف قرآن :
ص 21 کتاب قرآن نقاشی با موضوع مربوطه کشیده شود.
برای شعر ص 25 یک نام زیبا توسط گروه ها انتخاب شود و تا روز دوشنبه یک نفر به نمایندگی از بقیه اعضا گروه به بنده اعلام کند ' تشکر
1400/09/17
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
به نام خدا
ورزش در کلاس انجام شد
عدد 6 و 7 تدریس شد .
جمع انتقال تمرین و تکرار شد .
تقارن و سودوکو 3*2 پنجره ای و مقایسه آموزش داده شد و اولین ص تم 11 تدریس شد .
تکلیف ریاضی : 1 ) کتاب کار از ص 81 تا 89 انجام شود.
2) طرح دلخواه شطرنجی با خط تقارن در دفتر شطرنجی ایجاد شود .
سپاس
علوم اول
سادات حسینی، سمانه
به نام خدا
علوم فصل 6 تا شگفتی آفرینش تدریس شد .ی
تکلیف علوم : کتاب کار ص 67 تا 70 انجام شود و (ازمایش داستان آب ص 73 )انجام شود تشکر
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
با سلام و احترام
نمونه سوالات کتاب کار درس اِستخر در کلاس آنلاین حل شد .
روان خوانی درس استخر پرسیده شد .
تکلیف فارسی : 1)مفاهیم -ِ ربط یا دوستی و ای مسقل تمرین و تکرار شود
'( احتیاج به ارسال فیلم نمی باشد )
2)املا ستاره ای تا نشانه اِ نوشته شود .
هر کلمه در یک ستاره نوشته شود .
موفق باشید
1400/09/16
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
به نام خدا
ایجاد انگیزه نشانه اِ انجام شد . مسابقه آقای ریاضی انجام شد .
روان خوانی درس استخر تدریس شد .
املا به دانش آموزان گفته شد .
تکلیف : روان خوانی تمرین و تکرار کنند .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
با سلام و احترام
نشانه اِ تمرین و تکرار شد ' ای مستقل یا ای آخر تنها و -ِ ربط تدریس شد .
کلماتی که انتهای ان ه آخر تنها و چسبان باشد ای مستقل می آید .
مثل : سرمه ای ' ستاره ای .
هرگاه دو اسم با هم قرار بگیرند و مرتبط باشند -ِ ربط می آوریم مثل : دامنِ آزاده ' اِسمِ مَن .
" تمامی نشانه ها و نحوه نگارش و دوستی و ترکیب نشانه ها تمرین و تکرار شد .
ص 63 کتاب نگارش انجام شد .
دانش اموزان چند کلمه در دفتر تلاش همراه معلم نوشتند .
چند کلمه با ای مستقل و -ِ ربط :
نامه ای - تَرانه ای - دَسته ای - دیده ای - آماده ای - سِتاره ای - ایران ِ ما - سَبَدِ توت - مِدادِ اَمین -
آسمان ِ اَبری - نَم نَم ِ باران - اِنسانِ آزاده - دَر ِ بَسته - زِمِستان ِ سَرد - آبِ تیره - داس ِ تیز - دود ِ بَد بو -
مَرد ِ نیرومَند - زَن ِ دانا - دَست ِ تَمیز - داستان ِ سارا - دوستان ِ سِتاره - اِسم ِ مَن - سَرباز ِ تیر اَنداز -بَدَن ِ اَمین
#نشانه_اِ_ِ__ه
تکلیف : ص 101 و 102 و 103 کتاب کار نگارش انجام شود .
چند کلمه که ( -ِ) ربط داشته باشد بنویسید و دانش آموز -ِ بگذارد .
مثل : آسمانِ آبی ' بدنِ من .
چند کلمه بنویسید و دانش آموز تشخیص دهد
(ای مستقل قرار دهد یا ی آخر ؟)
دانش آموز برای کلمات (ای ی )بنویسد .
مثلا : ایران = ایرانی
ستاره = ستاره ای
نامه = نامه ای
آبادان = آبادانی
ریاضی به زبان انگلیسی
ستوده فرد، محدثه
سلام وقت بخیر
فعالیت های انجام شده در کلاس ریاضی انگلیسی امروز مورخ 1400/9/16 به شرح زیر است:
1. نمایش Good morning song
2. دوره مبحث
heavy/light
heavier/lighter
3. تماشای ویدئو های آموزشی
4. انجام ورک شیت
تکلیف کلاس ریاضی انگلیسی امروز مورخ 1400/9/16:
دانش آموزان عزیزم لطفا ورک شیت ارسال شده را حل کنند.
برای این ورک شیت اشیا سبک تر از کتاب در سمت چپ و اشیا سنگین تر از کتاب در سمت راست کشیده شوند.