1400/09/16
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
به نام خدا
ایجاد انگیزه نشانه اِ انجام شد . مسابقه آقای ریاضی انجام شد .
روان خوانی درس استخر تدریس شد .
املا به دانش آموزان گفته شد .
تکلیف:
تکلیف : روان خوانی تمرین و تکرار کنند .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
با سلام و احترام
نشانه اِ تمرین و تکرار شد ' ای مستقل یا ای آخر تنها و -ِ ربط تدریس شد .
کلماتی که انتهای ان ه آخر تنها و چسبان باشد ای مستقل می آید .
مثل : سرمه ای ' ستاره ای .
هرگاه دو اسم با هم قرار بگیرند و مرتبط باشند -ِ ربط می آوریم مثل : دامنِ آزاده ' اِسمِ مَن .
" تمامی نشانه ها و نحوه نگارش و دوستی و ترکیب نشانه ها تمرین و تکرار شد .
ص 63 کتاب نگارش انجام شد .
دانش اموزان چند کلمه در دفتر تلاش همراه معلم نوشتند .
چند کلمه با ای مستقل و -ِ ربط :
نامه ای - تَرانه ای - دَسته ای - دیده ای - آماده ای - سِتاره ای - ایران ِ ما - سَبَدِ توت - مِدادِ اَمین -
آسمان ِ اَبری - نَم نَم ِ باران - اِنسانِ آزاده - دَر ِ بَسته - زِمِستان ِ سَرد - آبِ تیره - داس ِ تیز - دود ِ بَد بو -
مَرد ِ نیرومَند - زَن ِ دانا - دَست ِ تَمیز - داستان ِ سارا - دوستان ِ سِتاره - اِسم ِ مَن - سَرباز ِ تیر اَنداز -بَدَن ِ اَمین
#نشانه_اِ_ِ__ه
تکلیف:
تکلیف : ص 101 و 102 و 103 کتاب کار نگارش انجام شود .
چند کلمه که ( -ِ) ربط داشته باشد بنویسید و دانش آموز -ِ بگذارد .
مثل : آسمانِ آبی ' بدنِ من .
چند کلمه بنویسید و دانش آموز تشخیص دهد
(ای مستقل قرار دهد یا ی آخر ؟)
دانش آموز برای کلمات (ای ی )بنویسد .
مثلا : ایران = ایرانی
ستاره = ستاره ای
نامه = نامه ای
آبادان = آبادانی
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
ستوده فرد، محدثه
فعالیت:
سلام وقت بخیر
فعالیت های انجام شده در کلاس ریاضی انگلیسی امروز مورخ 1400/9/16 به شرح زیر است:
1. نمایش Good morning song
2. دوره مبحث
heavy/light
heavier/lighter
3. تماشای ویدئو های آموزشی
4. انجام ورک شیت
تکلیف:
تکلیف کلاس ریاضی انگلیسی امروز مورخ 1400/9/16:
دانش آموزان عزیزم لطفا ورک شیت ارسال شده را حل کنند.
برای این ورک شیت اشیا سبک تر از کتاب در سمت چپ و اشیا سنگین تر از کتاب در سمت راست کشیده شوند.
1400/09/15
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
با سلام و احترام
ورزش صبحگاهی انجام شد .
پرسش و دوره و مرور نشانه ها و روان خوانی تا نشانه ز داشتیم .
نشانه ( اِ ِ ه ه)
اِ (اول)ِ (غیراول) ه (آخرچسبان)ه(آخر تنها) تدریس شد .
اِ (اول) : اول میاد.
ِ (غیراول) : غیر از اول همه جا می آید.
ه (آخرچسبان) : به قبل خود یعنی نشانه هایی که دستشون رو خط درازه می چسبد . مثل : اَنبه ،مَدرِسه' نامه.
ه(آخر تنها) : آخر میام با تک شکلی ها دوستم مثل : نَرده ' آزاده ' تازه ' ساده.
کلمات نشانه_اِ_ِ__ه
اِمام - مِداد - دانه - نامه - ساده - نَرده - مَدرِسه - اِداره - اِدامه - اِراده - اِسم - اِنسان - اِمداد -آماده -
آزاده - سِتاره - سِمنان - دَبِستان - زِمِستان - تابِستان - بیمارستان - سِتَم - سینه - سه - به - سَبزه -
زَرده - دوده - تیره - تازه - روزه - روزنامه - مَدینه - مِس - ماسه - مِتر - بَسته - دَسته - تَرانه - رانَنده -
رَزمَنده - نِدا -نادِر - زِندانی - آسوده - داده - دیده - زَده - آمَده - ایستاده - تَرسیده - بوده -
کلمات نشانه_اِ_ِ__ه
تکلیف:
تکلیف: دانش آموزان جایگاه نشانه ( اِ ِ ه ه) را بشناسند .
جدول ترکیب :
با استفاده از ترکیب نشانه ها با (غیراول) (آخرچسبان)(آخر تنها)
' کلمه بسازند
مثلا : ر+ -ِ = رِستوران '
س + -ِ = آسِمان .
مثلا با (آخر چسبان )تازه ساده یا با (آخر تنها )دَسته بَسته . و ........
هدف ساخت کلمات با ترکیب جدول دوستی است .
ساخت 6 کلمه کافی می باشد .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
با سلام و احترام
جدول دوستی و نحوه ترکیب نشانه ها تدریس شد . ص 61 و 62 سوال یک مدادی در کلاس انجام شد .
تکلیف:
تکلیف نگارش : جدول دوستی تا نشانه جدید در کاربرگ کامل شود .
کتاب نگارش ص 61 و 62 کامل شود .
کتاب کار نگارش ص 100 کامل شود .
فردا املا تا نشانه (ای )خواهیم داشت.
تشکر
مهارت زندگی
مدرس:
رشیدی، فاطمه
فعالیت:
سلام
مبحث صبوری در سفر با مشارکت دانش اموزان تدریس شد.
تکلیف:
تکالیف در کلاس انجام شد.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
ستوده فرد، محدثه
فعالیت:
با عرض سلام و وقت بخیر
فعالیت های انجام شده در کلاس علوم انگلیسی امروز مورخ 1400/9/15 به شرح زیر است:
1. دوره مبحث senses.
2. تماشای ویدئوهای آموزشی مرتبط با موضوع
3. انجام ورک شیت و بیان جملاتی توسط دانش آموزان
تکلیف:
تکلیف کلاس علوم انگلیسی امروز مورخ 1400/9/15:
عزیزانم لطفا مطالب در منزل دوره شوند.
1400/09/14
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
به نام خدا با سلام و احترام جمع انتقال تدریس شد لطفا به خوبی تمرین و تکرار شود و دانش اموزان حتما با دو رنگ چوب خط بکشند . چند نکته در باره انتقال: برای انتقال فرقی نداره که انگشتان دست چپ را به راست منتقل کنیم یا راست به چپ! انتقال جمع است و در جمع جابجایی صورت میگیره. در انتقال بهتره عدد کمتر به دستی که انگشت بیشتر داره منتقل بشه. چون: زمینه برای جمع هایی مثل 5 + 7 که باید عدد بیشتر را توی ذهن نگه داشت و عدد کمتر را اضافه کرد؛ فراهم می شود . در ابتدا انگشتان را یکی یکی منتقل کرده و بعد میتونیم همزمان دو یا سه انگشت را با هم انتقال بدیم. ص 62 و 63 و65 و 66 تدریس شدو در کلاس حل شد . عدد 0 تدریس شد .
تکلیف:
تکلیف ریاضی : لطفا دانش اموزان درس امروز را به خوبی بخوانند . کتاب کار ص 75 تا 79 انجام شود . جمع انتقال با انگشتان دست و چوب خط حتما تمرین و تکرار شود
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
با سلام و احترام
به نام خدا نحوه نوشتن ز و چسباندن در کلمات و ص 59 و 60 کتاب فارسی انجام شد .
تکلیف:
تکلیف فارسی :
دیکته شب تا نشانه ز نوشته شود .
کتاب کار ص 97 و 98 و 99 انجام شود .
تشکر
1400/09/13
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
به نام خدا
با سلام و احترام ورزش صبحگاهی انجام شد . پرسش و مرور و روانخوانی از دانش اموزان انجام شد.
نشانه ز تدریس شد ص 45کتاب فارسی روانخوانی انجام شد .
شعر ای ایران در کلاس خوانده شد .
تکلیف:
تکلیف فارسی : دانش آموزان بر روان خوانی ها تسلط داشته باشند . شعر ای ایران تا روز جمعه به صورت امتیازی حفظ شود . فیلم در واتس اپ ارسال شود. تشکر
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
با سلام و احترام
جدول دوستی و ترکیب و نوشتار نشانه و نگارش ص 58 و 59 تدریس شد .
تکلیف:
تکلیف : ص 94 و 95 و 96 کتاب کار فارسی حل شود .املا زنبوری نوشته شود ( نمونه در واتس اپ ارسال شده است ) . جدول دوستی کامل شود .تشکر
قرآن اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
به نام خدا
سوره توحید و پیام قرآنی تدریس شد شعر خوانی ها خوانده شد .
کلیپ و خواندن صحیح سوره توحید در واتس اپ ارسال شد .
پیام قرآنی ارسال شد .
تکلیف:
تکلیف : دانش اموزان با صدا سوره توحید را همخوانی کنند و با پیام قرآنی اُنس بگیرند و گروه ها یک اسم برای شعر ص 19 انتخاب کنند و اعلام کنند تشکر
1400/09/10
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
با سلام و احترام
ورزش صبحگاهی در کلاس انجام شد .
تِم 9 ریاضی ص 57 و 58 و59 و 60تدریس شد .
دانش اموزان تصویر خوانی کردند .
تبدیل چوب خط به نماد اعدد تدریس شد .
تقارن و درک مفهوم تقارن و شناخت اشیاء متقارن
تمرین و تکرار شد .
تکلیف:
تکلیف ریاضی : ص 68 و 69و 70 و 73 و 74کتاب کار ریاضی انجام شود .
خلاقیت تقارن با چوب آبسلانگ یا دفتر شطرنجی یا ........... انجام شود.
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
با سلام و احترام
ترکیبات با نشانه #ای_ی_ی_ای
مرور شد و توسط دانش آموزان کلمه ساخته شد . (می ) کاری آموزش داده شد .
ابتدا با( (می )کاری )کلمه ساختیم و سپس با می کاری جمله ساختیم .
(می دانَد) : او می دانَد .
(می بوسَم): مَن مادَر را می بوسَم .
تکلیف:
تکلیف : کتاب کار ص 91'93 انجام شود .سه کلمه با می کاری نوشته شود سپس با همان سه کلمات جمله بسازند .
جدول ترکیبات و دوستی و روان خوانی ها تمرین و تکرار و مرور شود .تشکر