فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 103

علوم اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب کار علوم علوی تا پایان درس دنیای جانوران با گفتگو در مورد جانواران نحوه رشد تغذیه پوشش بدن آن ها انجام شد در مورد احترام به حقوق حیوانات و زندگی آن ها در طبعیت و در محیط زندگی انسان ها صحبت شد چرخه ی زندگی جانواران مورد بحث قرار گرفت و تصاویر آن را دیدند

نگارش اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: نگارش صفحات درس نان انجام شد روخوانی کلمه ها و جمله ها مورد تاکید می باشد مرتب کردن کلمات درهم ریخته و جمله سازی تمرین شد
تکلیف: تکلیف 1) ارمغان شماره ی 11 انجام شود . 2) کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 16 و 17 روان خوانی شود سپس صفحه ی 18 حل شود . کاربرگ ارسال شده در دفتر مشق وارد و انجام شود برنامه کلاسی شنبه کتاب فارسی گل کتاب کار فارسی علوی دفتر مشق

املا اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: ابتدا حروف و ترکیب ها تمرین شد سپس تا پایان نشانه ت املا نوشته شد

مهارت زندگی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: درس هفتم علائم بدنی عصبانیت تدریس شد. کاربرگ مربوط به آن انجام شد.
تکلیف: در منزل به علائم بدنی خود و دیگران هنگام عصبانیت توجه کنند.

ریاضی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: با مرور اشکال هندسی و در تلفیق با درس فارسی دانش اموزان اشکال هندسی را با خطکش بالای دفتر کشیدند به هر شکل یک نشانه دادند سپس نشانه هایی که تا الان یاد گرفته اند را به صورت پراکنده در صفحه دفتر نوشتند بعد هر نشانه را با شکل هندسی مورد نظر مشخص کردند بعد با شمارش متوجه شدند که از هر نشانه چند تا نوشتند با این تمرین شکل نشانه ها و همچنین نقطه ها با دقت بیشتری مرور و تمرین شد

علوم اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: درس 4 علوم دنیای جانوران با نشان دادن تصاویر حیوانات و صحبت و گفتگو در مورد گوناگونی و نحوه زندگی آن ها تدریس شد در مورد موجودات زنده و غیر زنده صحبت کردند
تکلیف: هر دانش آموز حیوان مورد علاقه ی خود را انتخاب کند تصویر آن را روی ورق آ4 نقاشی کند و در مورد نحوه زندگی آن تغذیه نوع پوشش اطلاعاتی جمع آوری کرده و برای جلسه ی بعدی روز سه شنبه 4 آذر به کلاس و دوستان ارائه دهد و یا چرخه ی زندگی یک جانور را به صورت کاردستی درست کرده و به کلاس بیاورد

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: نشانه ن با آوردن عروسک دندان به کلاس و اهیمت مراقبت از آن به همراه شعر و نمایش معرفی شد سپس مراحل پخت نان از گندم تا نان در نانوایی به صورت نمایش اجرا شد متن درس روخوانی شد جدول ترکیب تمرین و کلمات درس جدید نوشته شد کتاب کار فارسی علوی با روخوانی تمرین و انجام شد مرتب کردن کلمات درهم ریخته تمرین شد تنرین ها تا پایان صفحات مربوط به نشانه ن انجام شد
تکلیف: جدول ترکیب تمام حروف تمرین شود کلمات درس جدید روخوانی و از هر کلمه 1بار نوشته شود کلمه های تنور دندان داستان در جدول بخش و صداکشی وارد شود برنامه کلاسی فردا کتاب نگارش کتاب کار علوم علوی دفتر مشق دفتر املای علوی

سواد مالی

مدرس: فتحی زاده، مبینا
فعالیت: درس خدمات بانک ها تدریس شد.فعالیت کلاسی انجام شد حل و چک شد. بازی پانتومیم در کلاس اجرا شد. پرسش و‌پاسخ در کلاس انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 52 و 60 به خوبی انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب کار ریاضی تم 8 مرور و انجام شد مربع شگفت انگیز با عدد تمرین شد الگو های خطی و شطرنجی تمرین شد شمارش و عدد نویسی تمرین شد معرفی نماد 3 و 4 و نوشتن آن و مهارت کار ابزار خط کش تمرین شد

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: تمرین نوشتن کلمات به صورت خلاق انجام شد فعالیت به این صورت بود ک برگه هایی در اختیار دانش آموزان قرار می گرفت که روی آن کلماتی که خوانده اند نوشته شده ولی جای یکی از حروف خالی بود دانش آموز باید با دقت در شکل کلی کلمه حرف جاافتاده را از بین حروف پیدا کرده و برگه را روی آن بگذارد تا کلمه کامل شود این فعالیت برای تمرین و شناخت جایگاه نشانه در اول وسط و آخر کلمه بسیار مفید بود
تکلیف: جدول ترکیب تمام حروف تمرین شود ارمغان 10 انجام شود روخوانی و املا تمرین شود برنامه کلاسی فردا کتاب فارسی گل دفتر مشق کتاب کار فارسی علوی

املا اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: املا در دفتر املای علوی نوشته شد

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام هنرمندان کلاس آخرین جلسه مسابقه طرح دو سالانه هنر به پایان رسید بریم برای مراحل بعدی

دست ورزی

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: با چینه و چوب خط ها تمرین تقارن شد به این شکل که در گروه ها دانش آموزان یک طرف میز با چینه و چوب خط شکل سازی کردند و در آن طرف میز دو دوست دیگر باید قرینه ی همان شکل ها را می ساختند در ادامه به منظور تلفیق و تمرین با چینه و چوب خط ها نشانه های فارسی که تا الان یاد گرفتند را ساختند و به قرینه سازی آن پرداختند در ادامه مفهوم اندازه گیری در کتاب ریاضی را تمرین کردند چینه ها به عنوان واحد اندازه گیری در نظر گرفته شد و دانش آموزان وسایل مختلف خود را با آن اندازه گیری کردند

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: دانش آموزان با استفاده از ابزار هایی که یاد گرفته بودند مثل Fill , cut ، rotate ، ،select و منحنی ، نقاشی برکه و رنگین کمان را در محیط paint در گروه های دو نفره کشیدند .
تکلیف: دانش آموزان گرامی لطفا نقاشی که در کلاس یاد گرفتید در محیط paint بکشید ***فایل نقاشی در پرتال بارگذاری شده است با تشکر alinikzad0044@gmail.com

ریاضی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: تم 8 ریاضی با تمرین و شمارش عدد تدریس شد نماد و مفهوم عدد 3 و 4 تمرین شد دانش اموزان عدد ها را با تعداد آن در دنیای واقعی و همچنین در کلاس پیدا کردند الگو های خطی و شطرنجی با تشخیص شکل کلی الگو انجام شد مربع شگفت انگیز با عدد کامل شد در کتاب ریاضی زنبوری در پاورقی قسمتی که عکس خانه دارد پیشنهاد هایی برای تمرین بیشتر در خانه می دهد

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: تمرین فارسی تلفیق با علوم شه و تشخیص حروف و ترکیب ها و کلمه سازی به صورت خلاق انجام شد روی برگه های با چسب حرارتی به شکل برجسته حروف و ترکیب ها نوشته شده دانش آموزان با چشم بند یکی از برگه ها را انتخاب و با کمک حس لامسه آن را لمس کرده بعد از تشخیص یک کلمه با آن می گوید و دوستان در دفتر مشق می نویسند دانش آموزان نام زیبای مادر را روی برگه های قلب شکل نوشتند و برای مادر یک جمله ی زیبا حک کردند سایه ی مادرانه ی شما عزیزان مستدام
تکلیف: کتاب کلمه های کوچولو صفحات مربوط به نشانه ر و درس مادر انجام شود با این کلمات جمله سازی شود بَست آمَد او دوست اَبرو برنامه کلاسی فردا دفتر املای علوی دفترمشق کتاب کار ریاضی

نگارش اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: نگارش درس مادر با خواندن کلمات و تمرین ترکیب ها انجام شد جمله سازی و کلمه سازی تمرین شد دانش آموزان متوجه شدند در ساختار جمله اسم ها و آدم ها در اول و کلمه های است بود بست آمد در آخر کلمه می آیند

بازی استراتژیک

مدرس: نژاد حسن، معصومه
فعالیت: اهمیت و مزایای بازی اول این هفته تقویت درک ریتم و شمارش موسیقایی (حرکات چرخشی با شماره 1234  و زدن لیوان‌ها بر اساس شمارش 1-2     123) هماهنگی شنیداری-حرکتی (هماهنگ کردن چرخش، نشستن و ضربه‌زدن به لیوان‌ها با موسیقی) پرورش تمرکز و توجه شنیداری (شناخت تغییر موسیقی و تغییر جهت چرخش) افزایش مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت (چرخش دور دایره، نشستن سریع، گرفتن و زدن لیوان‌ها) رشد حافظه‌ی حرکتی و توالی زمانی (به‌خاطر سپردن ترتیب حرکات: چرخش، نشستن، ضربه‌ها) تقویت تعادل و کنترل بدن (تغییر جهت چرخش و ثابت ماندن در نشستن و برخاستن) پرورش مهارت‌های گروهی و فضای جمعی منظم (حرکت هماهنگ در دو دایره‌ی داخلی و بیرونی) افزایش انعطاف ذهنی (واکنش سریع به تغییر جهت با تغییر ریتم موسیقی) ایجاد نشاط، هیجان و تخلیه انرژی مثبت (ترکیب چرخش، حرکت و ضربات ریتمیک فضای کلاس را شاد و فعال می‌کند) اهمیت و مزایا بازی دوم این هفته تقویت هماهنگی چشم و دست افزایش دقت و تمرکز هنگام تغییر ریتم و حرکت تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف (حرکت دادن کاغذ با کنترل) تقویت مهارت‌های حرکتی درشت (درجا زدن، حرکت‌های جهتی) تقویت سرعت واکنش در پاسخ به تغییر موزیک تقویت حس ریتم و موسیقی‌پذیری افزایش آگاهی بدنی و کنترل حرکات آموزش تشخیص راست و چپ افزایش قدرت پیروی از دستور (حرکت با تغییرات موزیک) تقویت مهارت‌های گروهی و کار در کنار دیگران بالا بردن اعتماد به نفس در اجرای حرکات هماهنگ تخلیه انرژی و کاهش استرس تقویت مهارت شمارش و نظم حرکتی (1-2، 1-2-3-4)
تکلیف: بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب فارسی گل درس مادر تدریس شد نشانه جدید همراه با نمایش روباه و کلاغ معرفی شد متن درس روخوانی شد و جایگاه نشانه در کلمات مشخص شد جدول ترکیب با نشانه جدید تمرین و کلمات جدید درس نوشته شد کتاب کار فارسی علوی صفحات 71 تا 74 تمرین و انجام شد جمله سازی تمرین شد
تکلیف: کتاب فارسی گل روخوانی شود جدول ترکیب با نشانه ر تمرین شود کلماتی که امروز تدریس شد و در دفتر مشق نوشته شد روخوانی شده از هر کلمه 1 بار با صدای بلند خوانده و نوشته شود برنامه کلاسی فردا کتاب نگارش درخت دفتر مشق کتاب ریاضی زنبوری

شطرنج

مدرس: احمدی، امیر
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی.امروز بچه ها جلسه بازی داشتن و متاسفانه سوالاتی که بچه ها میپرسن و نحوه عملکردشان در بازی خوب نیست و نشان دهنده عدم تمرین بچه ها در منزل هستش خواهشمندم برای پیشرفت بهتر و سریعتر بچه ها و افزایش بازدهی کلاس ها به تمرین بچه ها حتما نظارت داشته باشید.باتشکر از توجه شما
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: