1404/08/07
علوم اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
کتاب کار علوم علوی درس سلام به من نگاه کن با مرور مبحث حواس پنجگانه
اهمیت مراقبت و تذکر نکات ایمنی دانش اموزان به تبادل نظر پرداختنددرس 2 کتاب کار علوم علوی تا اخر انجام شد
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
ایجاد انگیزه (نشانه د )را داشتیم .
جدول دوستی و ترکیبات مرور شد . روان خوانی و ساخت کلمه با نشانه مرور شد .
تکلیف:
ندارند
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
کلید واژه های نشانه ب در دفتر تلاش نوشته و
رو نویسی شد .
کتاب کار فارسی علوی (درس باد )به طور کامل حل شد .
تکلیف:
1) از کلید واژه های دفتر تلاش املا تمرین و تکرار و مرور شودلطفا املا توسط اولیا تصحیح شود .
2) ارمغان شماره ی 5 حل شود .
3) از کتاب کلمه کوچولو تا نشانه د کلید واژه ها مرور و صدای اول و اخر تاکید شود .
4)جدول دوستی در دفتر کشیده شود
5) کلمات (آباد) و (اَبَد) و (بَد ) و (بادا ) وارد جدول بخش و صدا شود .
کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب فارسی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .
املا اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
املا در دفتر املای علوی تا نشانه اَ نوشته شد .
سواد مالی
مدرس:
فتحی زاده، مبینا
فعالیت:
درس نیاز مشترک تدریس شد.فعالیت کلاسی انجام شد.
تکلیف:
فعالیت منزل صفحه 38 به خوبی و با دقت انجام شود.
1404/08/06
علوم اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
درس 2 علوم با موضوع سلام به من نگاه کن
با هدف شناخت بهتر طبیعت و پدیدههای طبیعی، با یکدیگر همکاری کنند، همزمان از چند حس مختلف خود و یا از ابزارهایی مانند ذره بین استفاده کنند وحواس پنج گانه مرور شدند .
تکلیف:
ندارند
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
درس 2 با موضوع د تدریس و متن درس کل خوانی شد.
متن درس کل خوانی و تصویرک ها بخش و صداکشی شد، هم چنین جایگاه نشانه در کلمات تاکید و مشخص شد.
نشانه ی ( د ) توسط داستان گویی تدریس شد.
جدول دوستی مرور و جایگاه نشانه در جدول مشخص شد.
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
نشانه د با کدگذاری در زدن تدریس شد .
نوشتار نشانه د تاکید شد . کلمات و کلید واژه های مهم نشانه د تدریس شد و در دفتر تلاش نوشته شد . د پاشنه در کلمات اَبَد و بَد تدریس شد .
تکلیف:
1)لطفا رو نویسی کلمات موجود در دفتر تلاش مثل دا / دَ / داد / باد / دَدَ / اَدَب / با ادَب و
کلمات (د ) پاشنه مثل بَد / اَبَد در دفتر تلاش تکمیل شود . ( بعضی از دانش اموزان در کلاس تکمیل کرده اند )
2) فردا املا تا نشانه اَ خواهیم داشت . لطفا لغات مربوطه تا نشانه اَ تمرین و تکرار شود و (در صورت دلخواه دفتر املای علوی نقاشی ایجاد انگیزه آ یا اَ داشته باشد )
کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی وکتاب کار علوم علوی و دفتر تلاش و دفتر املای علوی ( زرد می باشد ) همراه دانش اموز باشد .
هنر اول
مدرس:
رعیتی، سمانه
فعالیت:
سلام مسابقه هنر رسید به مرحله رنگ کردن و کم کم داریم به پایان کار نزدیک میشویم .موفق باشید
آزمایشگاه
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
به آزمایشگاه رفتیم و آزمایش زیر آب روی آب انجام شد .
1404/08/05
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
مسابقه ی اقای ریاضی برگزار شد
.ریاضی مبحث انتقال جمع و تفریق و الگوی تکرار شونده مرور شد .
سپس کتاب کار ریاضی علوی تم 5 به طور کامل حل شد .
تکلیف:
ندارند .
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
نشانه( آ / ب / اَ )مرور و تکرار و تمرین شد .
جدول دوستی مرور شد .
ایجاد انگیزه نشانه اَ داشتیم .
تکلیف:
کلمات زیر وارد جدول بخش و صدا کشی شود و توسط دانش اموز کامل شود نمونه جدول در کاربرگ زیر می باشد .
کلمات : (اَباب / آبا / اَبَب / آبابَب / بَب / بابا)
کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب فارسی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .
املا اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
املای پای تخته جهت تمرین و مرور گفته شد .
مهارت زندگی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
درس چهارم خواب به موقع تدریس شد.
کاربرگ مربوط به آن انجام شد.
تکلیف:
به مدت یک هفته هر شب یک ساعت کشیده شود و همراه دانش آموز تایم خواب ثبت شود.
هفته ی بعد دوشنبه به مدرسه آورده شود.
1404/08/04
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
تم 5 با موضوع رفتن به پیک نیک و آداب ان تدریس شد .
دانش اموزان با مقدمات انتقال جمع و مفهوم تفریق اشنا شدند .
الگوی پیوسته و گسسته تاکید شد و الگوی تکرار شونده مشخص شد .
مفهومگوشه و لبه مرور شد و در کلاس گوشه و لبه را مشخص کردند .
سپس تم 5 کتاب ریاضی کامل انجام شد .
تکلیف:
لطفا با توجه به صفحه ی 35 کتاب ریاضی ، دانش اموزان اشکال هندسی مثل : مربع یا دایره یا مستطیل یا مثلث را در برگه رنگی بکشند و سپس برش دهند و روی برگه ی a4 بچسبانند و گوشه و لبه ی اشکال را مشخص کنند .
در صورت اختیار دانش اموزان می توانند اشکال را به شکل های زیبا و کاربردی تبدیل کنند مثلا مربع را می توانند قاب عکس کنند و گوشه و لبه را مشخص کنند یا دایره را خورشید کنند فقط توجه داشته باشید تمام اشکال در ابعاد کوچک و بر روی یک برگه a4 چسبانده شود و نام و نام خانوادگی و گروه دانش اموز نوشته شده باشد تشکر
علوم اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
اموزش تلفیقی فارسی / علوم داشتیم
دانش اموزان خوراکی هایی که اَ داشتند را مشاهده کردند مثل اَنار . شَلیل / اَنگور / پَنکیک و ......
و به نشانه و قسمت های ان اشاره شد .
تکلیف:
ندارند
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
صدای اول و اخر تصویرک ها از کتاب کلمه کوچولو پرسیده شد .
و نشانه ها و ترکیبات و جدول دوستی مرور شد سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه 50 حل و رفع اشکال شد .
تکلیف:
1)دانش اموزان امروز تکلیف مهارت محور دارند .
لطفا به کلمات صفحه ی 1 و 2 و 3کتاب کلمه کوچولو توجه شود و 3 یا 4 کلمه به دلخواه انتخاب شود و والدین ان را برروی برگه a4 بنویسند و دانش اموزان با استفاده از حبوبات یا چسب رنگی رنگی یا دکمه یا پولک یا کاموا و ......... هر نشانه ای را که خوانده اند را مشخص کنند کلمات را داخل برگه ی a4 بنویسد و سپس با موارد مورد نظر فقط نشانه آ . اَ / ب را ردیابی کنند .
2) لطفا نشانه( آ . ب . اَ )از کتاب کلمه کوچولو مطالعه شود و صدای نشانه ها در کلمات مربوطه تاکید شود .
کتاب ها : کتاب کلمه کوچولو و دفتر تلاش و کتاب کار ریاضی علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
از اهمیت و مزایای بازی این هفته تقویت درک ریتم و شمارش موسیقایی (حرکات هماهنگ با شمارش «1 تا 8»)
افزایش هماهنگی حرکتی - شنیداری (همزمانی دستها، پاها و چرخش با موسیقی)
رشد تمرکز و دقت در اجرای توالی حرکتها
پرورش مهارتهای اجتماعی و همکاری دونفره (گرفتن دستها، رعایت هماهنگی با همگروهی)
تقویت حافظهی حرکتی و شنیداری (به خاطر سپردن توالی حرکات و ضربها)
افزایش تعادل و کنترل بدن (درجا زدن، چرخش و تغییر جایگاه)
ایجاد نشاط، هیجان و تخلیهی انرژی مثبت
تقویت اعتماد به نفس در اجرای گروهی
تکلیف:
بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود
مهارت اجتماعی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
وسایل مورد نیاز برای چیدن سفره توضیح داده شد.
یک نمونه دستمال سفره آموزش داده شد.
تکلیف:
در منزل چیدن سفره به عهده ی دانش آموز گذاشته شود.
دانش آموز دستمال سفره را تزیین و در سفره قرار دهد.
والدین گرامی ممنون خواهم شد اگر کتاب مهارت های زندگی دانش آموز در منزل است فردا توسط دانش آموز در قفسه ی کلاس قرار گیرد.
1404/08/03
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
درس 1 با موضوع اب و باران مرور و کل خوانی شد .
درس 2 با موضوع اَبر تدریس شد .
متن درس کل خوانی و درس 2 تصویر خوانی شد .
صدا ها تاکید شد .
کلاس بدون دیوار داشتیم و دانش اموزان با کد گذاری اَنگور کاردستی انگور ساخیتم ونشانه اَ را تثبیت کردیم .
تکلیف:
متن درس صفحه ی 27 و 28 و 30 کتاب فارسی کل خوانی شود .
کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 1 و 2 و 3 جدول دوستی خوانده شود و تصویرک ها تاکید شود .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
نشانه اَ با شعر تدریس شد .
جدول دوستی و نشانه آ و ب مرور شد
کتاب نگارش صفحه ی 31 و 32 و 33 حل شد .
کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 47 و 48 و 49 تکمیل شد .
دانش اموزان کلمات کلیدی را در دفتر تلاش نوشتند و تاکید شد .
اردوی عصرمانی برگزار شد .
تکلیف:
از کلمات
آب / بابا/ اَب / آبا / اَباب / آباب / بَب / اَبابَب / در دفتر تلاش (همان مشق ) املا نوشته شود .
کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش و کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی همراه دانش اموز باشد .
شطرنج
مدرس:
احمدی، امیر
فعالیت:
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی این هفته با بچه ها مرور حرکت اسب و آموزش حرکت وزیر رو داشتیم که اسب با روش روسی و وزیر با شعر به بچه ها آموزش داده شد و سعی شد که مراحل یادگیری بچه ها در کلاس تا جای ممکن طی شود اما بدهی است که با تمرین در منزل این یادگیری به مرحله تسلط خواهد رسید و در کل ساعت های کلاس برای بچه ها مفید تر خواهد شد.