فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: بادبادک
فعالیت: ولی گرامی ،با سلام و احترام، چه باشکوه است احساس پدرانه برای ساختن پله های ترقی و موفقیت سرمایه های زندگی و چه زیباست قدردانی و بوسه بر دستان پدران پرتلاش برای هموار کردن این مسیر. به پاس قدردانی، از پدران گرامی دعوت به عمل می آید همراه با پسران گلمان در برنامه تفریحی استخر : روز چهارشنبه دوازدهم بهمن ماه ،ساعت 21:30 الی 23 در مجتمع تفریحی ورزشی باران به نشانی بزرگراه شهید بابایی/مسیر شرق به غرب بعد از پل استخر ،اولین خروجی لاین کندرو جنب پمپ گاز و بازار گل شهید رسولی حضور به هم رسانید. در صورت عدم حضور پدر ، شرکت یکی از بستگان درجه یک/عمو،دایی،برادر یا پدربزرگ، همراه فرزندمان الزامیست. باتشکر

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: صفحه 71 و 72 کتاب علوم با محوریت ریشه ها مثل هویج، شلغم، تربچه و... و برگ ها مثل کاهو، کلم و.... خوراکی رنگ و اندازه میوه ها با بحث و گفتگو و نتیجه گیری کامل شد.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: نشانه هم پایان (گ) مثل سنگ، تفنگ، برگ و...با روش بین فلش ها بگرد و پیدا کن آموزش داده شد.
تکلیف: پسر توانا به محیط اطراف خودت دقت کن ببین چه چیزهایی پیدا می کنی که با نشانه(گ) به پایان می رسند، آنها را برای مادر و پدر باز گو کن.

نقد فیلم

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: بازی بگرد و به ترتیب بچین بین 10 نفر از نوآموزان کارت اعداد از 1 تا 10 بدون ترتیب پخش شد، نوآموزان پس از چرخیدن به دور صندلی روی خط به صف ایستادند و کارت خود را مقابل دوست خود قرار دادند تا او با دیدن اعداد آنها را با نظم و ترتیب کنار هم قرار دهد.

ماهرشو

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: بازی بگرد و تفاوت ها را پیدا کن، اسم فامیل با محوریت حرف (گ) به صورت گروهی انجام شد .

خلاقیت

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: فردا چهارشنبه 12 بهمن ماه پسران توانا با خود اسباب بازی بیاورند.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: شروع به کار ویندوز طبق مطالب کتاب از ص 45 تا آخر 50 به صورت عملی با لپ تاپ تمرین و تکرار شد.
تکلیف: در صورت امکان موارد تدریس شده طبق صفحات کتاب تمرین شود.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: سنجش شماره 8 صفحات 76 و77 به صورت پرسش و پاسخ با تلاش نوآموزان کامل شد.
تکلیف: پسر توانای من چوب خط ها از عدد 1 تا 10 با مداد رنگی، مداد شمعی، گوش پاکن، کبریت، نقاشی، کلاژ و.....به سلیقه و خلاقیت خود بسازید و به کلاس بیاورید.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: صفحه 81 و 82 کتاب مفاهیم نوشتاری با محوریت پر کردن خط چین ها و چهارگوش با استفاده از شابلن طبق جهت مشخص شده با تلاش نوآموزان کامل شد.

مهارت زندگی پیش‌دبستانی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 50 و 51 با موضوع :"خشم خود را مدیریت کنیم." و صفحات 52 و 53 با موضوع :"غم خود را مدیریت کنیم." تدریس شد. گفتگو در مورد احساس خشم، علامت های شروع خشم و رفتارهای منطقی و غیرمنطقی بعد از بروز خشم صورت پذیرفت.در ادامه با استفاده از چراغ راهنمای خشم، چگونگی کنترل و مدیریت خشم آموزش داده شد. همچنین در مورد احساس غم، دلایل غم، شروع نشانه های غم که در دوستان یا دیگران می بینیم نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در ادامه راهکارهای اینکه چگونه می توانیم غم خود را مدیریت کرده یا به کسی که غمگین است، کمک کنیم، ارائه گردید.
تکلیف: تکلیف صفحات ذکر شده، در کلاس انجام شد. اولیای گرانقدر به پسران گلمان کمک کرده و چراغ راهنمای عصبانیت را درست کرده و در اتاق دلبندانمان نصب کنند..همچنین در مورد مراحل چراغ راهنما "صبر کن"، "فکر کن"، "عمل کن" با پسرم گفتگو کرده و به صورت نمایش خانگی، آموزش کنترل خشم را تمرین و تکرار کنند. اولیای عزیز در مورد غم و علائم شروع آن با پسر عزیزم گفتگو کرده و در هر زمان که نشانگانی از غم ابراز شد، مراحل مدیریت غم را که در کلاس آموزش دیده اند، به دلبندانمان یادآوری کنید.

فعالیت

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: نقاشی با موضوع احترام به پدر و مادر و بزرگترها با تلاش و کوشش نوآموزان کشیده شد و برای رقابت با دیگر شعب به دفتر مرکزی ارسال گردید.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: پسران عزیزم برای فردا سه شنبه کتاب رایانه نیاز ندارند. زیرا مطالب کتاب از ص 45 به صورت عملی با لپ تاپ تمرین و تکرار خواهد شد.

دنیای خیال

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: داستان رودکی برای نوآموزان خلاصه گویی شد و هر یک از نوآموزان با مفهوم شاعر، مشاعره و... آشنا شدند.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: نشانه هم آغاز (گ) مثل گوشت، گل، گوش و... با استفاده از پاورپوینت و پرسش و پاسخ آموزش و تمرینات کتاب با تلاش نوآموزان کامل شد.
تکلیف: نوآموز توانا بگرد در محیط اطراف خودت اشیاء، وسایل، اعضای بدن و... که با نشانه (گ) آغاز می شوند را برای بزرگترها بیان کن.

هوش و خلاقیت پیش‌دبستانی

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: صفحه 44 تا 49 کتاب هوش و خلاقیت با محوریت الگویابی، جدول سودوکو، بازی دو نفره نقطه و خط و... با تلاش نوآموزان کامل شد.

ورزش پیش‌دبستانی

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش آموزش فوتبال (نحوه شوت زدن) حرکات سرعتی و پرش با استفاده از مانع. بالابردن استقامت قلبی و تنفسی

دستان توانا

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: کاردستی (گ) آغاز گوسفند با استفاده از پنبه، مقوا، چسب، مداد شمعی و....با تلاش نوآموزان ساخته شد.

دومینو

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: هر یک از نوآموزان به اختیار خود از دومینوهایی که در اختیار داشتند برای ساخت اشکال خلاقانه استفاده کردند.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: عدد 10 آموزش داده شد و تمرینات مرتبط به آن با تلاش نوآموزان کامل شد.

هوش و خلاقیت پیش‌دبستانی

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: خواهشمندم کتاب هوش و خلاقیت فردا یکشنبه 9 بهمن در کیف نوآموزان قرار گیرد. صفحه 44 کتاب با محوریت الگویابی با تلاش نوآموزان کامل شد. کاربرگ با محوریت الگویابی و مرور اعداد 1 تا 10 با تلاش نوآموزان کامل شد.

آسمانه پیش‌دبستانی

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: آیت الکرسی تا وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیء مِن عِلمِهِ اِلاَ بِمَا شَاء آموزش داده شد.
تکلیف: در صورت امکان در منزل مرور شود.

هنر پیش‌دبستانی

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: نقاشی روی کارت پستال به مناسبت روز پدر

شعر

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: غزل آمد بهار جان ها تا آن جا قبا چه باشد ای خوش کمر برقص آ با حرکات پیرامید آموزش داده شد.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: کتاب مفاهیم نوشتاری صفحات 78 تا 80 با محوریت توجه به جهت فلش ها و رسم خطوط، پر کردن خط چین ها، استفاده از شابلون و....کامل شد.

ضریب هوشی

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: کاربرگ شناخت و رمزیابی اعداد با هدف تقویت هوش ریاضی و تجسم فضایی با تلاش نوآموزان کامل شد. بازی حمل بادکنک بین پاها و طی کردن مسیر جهت تقویت عضلات پا، روحیه صبوری، تمرکز و حس شادی انجام شد. کاربرگ با موضوع سرشماری تصاویر و سایه یابی با هدف تقویت تمیز دیداری و حافظه کوتاه مدت با تلاش نوآموزان کامل شد.

دستان توانا

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: کاربرگ گربه کوچولو، هر نوآموز گربه کوچولو را به میل خود رنگ و با استفاده از سوزن ته گرد و خلال دندان سوراخ های ریز دور تا دور گربه کوچولو ایجاد کردن این کار با محوریت آشنایی با خط بریل و درک حس سر انگشتان، هماهنگی چشم و دست، تقویت عضلات ریز دستان و افزایش مهارت های اجتماعی با تلاش نوآموزان کامل شد.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی حرکتی ریتمیک بوسیله کاپ گیم انجام شد.

آزمایشگاه

مدرس: کریمی، فاطمه
فعالیت: آزمایش تاثیر گازها با استفاده از بادکنک باد شده و پوست پرتقال انجام شد، بدین صورت که با فشار دادن پوست پرتقال در نزدیکی بادکنک، بادکنک باد شده بر اثر گاز خارج شده از پوست پرتقال ترکیده شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: