فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: زحل

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: با تشکر از همه ی عزیزانی که کاردستی های زیباشون رو با موضوع ماشین ورودی_خروجی فرستادن،ان شاالله شنبه عکس ها به صورت کامل در پرتال بارگذاری خواهد شد.کارت امتیاز عزیزانم تحویل داده شد.دفتر های ریاضی بازدید و تحویل دانش آموزانم داده شد.
تکلیف: پسرم ارمغان شماره ی 4 را به صورت کامل و با دقت انجام بده.جهت کلاس شنبه فقط کتاب درسی ریاضی همراه شما باشد.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
تکلیف: پسرم،از متن درس دوم (زنگ ورزش)کلمات دارای ارزش املایی را پیدا کن و به ترتیب حروف الفبا بنویس. روز شنبه کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید جهت ادامه تدریس درس دوم (زنگ ورزش). شعر پدربزرگ پرسیده می شود.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: املا حافظه ای از کلمات دارای ارزش املایی درس اول انجام شد.دفتر های املا تصحیح شد و به دانش آموزان تحویل داده شد.
تکلیف: لطفا دفتر های املا توسط اولیا امضا شود و روز شنبه همراه داشته باشید.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: در اول ساعت از چند دانش آموز نمونه سوالات درس 1 اجتماعی پرسیده شد . درس 2 کتاب مطالعات اجتماعی تا صفحه 5 تدریس شد و سوال های آن با همکاری دانش آموزان پاسخ داده و در کتاب نوشته شد .

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: روز شنبه کتاب هدیه های آسمان را همراه خود به مدرسه بیاورید . نمونه سوالات هدیه مطالعه شود.

قرآن سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: اول ساعت از تعدادی دانش آموزان اذان و اقامه ، سوره حمد و توحید و قنوت پرسیده شد به صورت هماهنگ کل کلاس اذان ، سوره حمد و توحید ، قنوت را تمرین و تکرار کردیم . تا صفحه 11 کتاب (جلسه هفتم ) مباحث قیام ، سجده ، استغفار ، برخاستن و تسبیحات اربعه آموزش داده شد و چندین و چند بار به صورت گروهی و هماهنگ تکرار و تمرین شد و نماز دو رکعتی که در سال دوم آموزش دیدن تکرار و تمرین شد .
تکلیف: مباحث آموزش داده شده( قیام ، رکوع ، سجده ، استغفار ، برخاستن و تسبیحات اربعه) تمرین و تکرارشود روز شنبه پرسیده می شود . کتاب قرآن دانش آموزان که گرفته شده بود برای تمرین و تکرار در منزل ، به دانش آموزان برگردانده شد .

هنر سوم

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: برش تصویرسازی شخصیت کارخانه هیولاها و تبدیل به کلاژ راانجام دادند.

هوش و ریاضی

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: کتاب هوش و ریاضی صفحات 8 و 9 در کلاس انجام شد.
تکلیف: کتاب ها در کلاس نگه داشته شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز آداب استفاده صحیح از سرویس بهداشتی را آموختند. مراحل در منزل هم اجرا شود.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: مفاهیم ماشین ورودی_خروجی مجدد توضیح و رفع اشکال شد،صفحه ی 15 کتاب درسی و صفحات 19 و 20 از کتاب کار علوی در کلاس انجام شد.*کتاب کار علوی و کتاب درسی بازدید و تحویل دانش آموزان داده شد.*دفتر ریاضی عزیزانم در مدرسه نگه داشته شده*حل صفحه ی 15 درسی و حل کتاب کار از ابتدا یعنی صفحه ی 10 تا 22 خدمتتون ارسال شد.
تکلیف: کتاب کار علوی قسمت تمرین،صفحات 22 و 21 و 20 با مشارکت عزیزانم در کلاس به عنوان تکلیف منزل انجام شد.**سوالاتی که مربوط به مکعب بود در انتهای فصل و پس از تدریس انجام خواهد شد لذا دانش آموزان سوالات تدریس نشده را نباید انجام دهند،سوالات مربوط به مکعب قسمت تمرین صفحات ذکر شده سوالات:8 و 6 و 5 و 2 و 1 که نباید انجام می شد.**

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: دانش آموزان گروه بندی شدند و همراه با خوراکی های سالم و ناسالم به آزمایشگاه رفتند و طبق هرم غذایی و گروه مواد غذایی ، خوراکی ها را در بشقاب های مخصوص هرگروه گذاشتند . صفحه 15 کتاب درسی کامل تدریس و حل شد . هرم غذایی و دسته بندی آن ها و فواید هرکدام برای بدن به طور کامل توضیح داده شد . تحقیق ها مطالعه شد و به دانش آموزان تحویل داده شد .
تکلیف: سوره حمد و توحید و قنوت و رکوع تمرین و تکرار شود پرسیده می شود .کتاب مطالعات اجتماعی را همراه خود به مدرسه بیاورید . دانش آموزانی که کتاب قرآن را تحویل معلم دادن که در مدرسه موجود است دانش آموزانی که تحویل ندادند فردا کتاب قرآن را همراه خود به مدرسه بیاورید.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کلمات مخالف، هم معنی،هم خانواده و شعر حفظی درس اول پرسیده شد. روانخوانی درس دوم و همچنین واژه های دارای ارزش املایی درس دوم انجام شد.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های املا بازدید شد.روز چهارشنبه املای خلاق خواهیم داشت.
تکلیف: پسرم،کلمات دارای ارزش املایی درس اول را تمرین کن که فردا املای خلاق خواهیم داشت. لطفاً دانش آموزانی که امروز دفتر املا خود را تحویل نداده اند حتما فردا همراه خود به مدرسه بیاورند.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس1(پول) با استفاده از داستان و فیلم آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با معنا و مفهوم ارز و کاربرد آن،قوانین خرید و فروش در کشورهای مختلف،شناخت پول کشورهای مختلف(ایران،ترکیه،آلمان،انگلستان و ...) و بررسی آن ها،آشنایی با صرافی ها و تبدیل واحدهای پولی فعالیت کلاسی صفحه 13 انجام شود.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 14 انجام شود.

زیبانویسی

مدرس: شایسته، محبوبه
فعالیت: آموزش حروف آ و ا با استفاده از نقاشی انجام شد . تمرین نوشتن حرف الف درکتاب خطاط شو انجام شد . کتاب ها در مدرسه نگهداری می شود.

هوش و ریاضی

مدرس: بهجتی، مریم
تکلیف: کتاب هوش و ریاضی عزیزان در کلاس می باشد،عزیزانی که کتابشان در منزل است فردا همراه داشته باشند.جهت کلاس فردا فقط هوش و ریاضی خواهیم داشت.
فعالیت: با سلام پسر توانمندم به مناسبت روز پست فردا از آقای پستچی دعوت کردیم تا در مدرسه ی ما حضور داشته باشند. شما امروز می توانید یک یا چند نامه به مسئولین مدرسه بنویسید یا نقاشی بکشید و آن را در پاکت نامه قرار دهید. پشت پاکت آدرس فرستنده ( خودتان) بالا سمت چپ و آدرس گیرنده ( آدرس مدرسه) پایین سمت راست باشد. حتما در بخش گیرنده نوشته شود برسد به دست... ( به طور مثال خانم کمالی و ... ) . تمبر که نشانه ی پرداخت هزینه به پست است می تواند به صورت نمادین و با نقاشی در بالای پاکت نامه زده شود. فردا از اول صبح می توانید نامه های خود را داخل صندوق پست که داخل مدرسه قرار گرفته است قرار دهید تا آقای پستچی آن را به دست مسئولین مدرسه برساند. منتظر نامه های پر مهر شما پسران عزیز هستیم با تشکر همیز ( معاون آموزشی دبستان)

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: صفحات 13 و 14 کتاب درسی مبحث ماشین ورودی و خروجی با مشارکت عزیزانم تدریس و انجام شد.تصویر صفحات و فیلم تدریس خدمتتون ارسال شد.کتاب ریاضی،دفتر ریاضی و کتاب کار علوی هر سه در مدرسه نگه داشته شد.
تکلیف: مشاهده ی فیلم و پاسخ به سوالی که در فیلم پرسیده شده.(پاسخ ها فقط به اولیا گفته شود.نیازی به نوشتن آن نیست فردا از دانش آموزان در کلاس سوال و پاسخ آن را می پرسم).تکلیف پیشنهادی و کاملاً اختیاری همراه با 20 امتیاز=درست کردن ماشین ورودی و خروجی خلاقانه،سایز به دلخواه)،مهلت تا پایان هفته.هفته ی آینده پذیرفته نیست.لطفاً در صورت تمایل این کار با همراهی و کمک خود دانش آموز انجام شود.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: سوالات درس 1 علوم از تعدادی از دانش آموزان به صورت فردی پرسیده شد . صفحه 14 تدریس شد و فعالیت اول صفحه 15 با همکاری دانش آموزان حل شد . تحقیق علوم از دانش آموزان تحویل گرفته شد و دانش آموزانی که تحویل ندادن به منزله انجام ندادن بخشی از آموزش برداشت شد و نمره این بخش را نمی‌گیرند.
تکلیف: فردا روز سه شنبه هر دانش آموز چند تغذیه سالم برای خود به مدرسه بیاورد و اگر خوراکی مضری در منزل بود و امکان آوردن برای دانش آموز فراهم بود با خود به مدرسه بیاورید( جهت زنگ آزمایشگاه و تدریس درس 2 خوراکی ها ) دانش آموزانی که تحقیق خود را داخل کتاب کارعلوی انجام دادند کتابشان برای بررسی تحقیق توسط معلم در مدرسه نگه داشته شد.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های فارسی بازدید شد و به دانش آموزان تحویل داده شد.
تکلیف: فردا کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید جهت شروع تدریس درس دوم. شعر حفظی پرسیده می شود. کلمات مخالف و هم معنی و هم خانواده درس اول پرسیده می شود.

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: نگارش درس اول کامل انجام شد.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: املای دوم تصحیح شد و تحویل دانش آموزان داده شد.
تکلیف: دفتر های املا امضا شود و حتما روز سه شنبه همراه داشته باشید.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: درس سوم مهارت های زندگی با هدف خود آگاهی و شناخت آرزو ها و علائق با بحث گروهی و بارش فکری دانش اموزان داده شد.
تکلیف: برای سهولت کار دانش اموزان عزیز کتاب مهارت های زندگی در مدرسه نگهداری و تکالیف در کلاس انجام میشود. دانش اموزانی که علاقه به انجام کاردستی دارند میتوانند ماکت درخت آرزوها را درست کنند و در هفته ی آینده همراه خود بیاورند.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: مفهوم ذخیره سازی فایل، نحوه ی باز کردن فایل دیگر داخل خود برنامه و مراحل ذخیره سازی فایل نرم افزار پاورپوینت آموزش داده شد.
تکلیف: حتما هر جلسه کتاب های رایانه با برچسب نام و نام خانوادگی همراه دانش آموز باشد.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی حرکتی ریتمیک و بازی ریتمیک بوسیله چوبک انجام شد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: اردو و مراسم روز جهانی کودک در مدرسه و در این زنگ انجام شد،در زمان باقی مانده،نمونه سوال ریاضی با هدف حل مسئله های نظام دار و الگویابی در کلاس توسط عزیزانم انجام و رفع اشکال شد،کتاب کار علوی صفحه ی 18 رفع اشکال شد.هم کتاب کار علوی و هم کتاب درسی عزیزانم در کلاس جهت کارهای فردا نگه داشته شد،لذا فقط دفتر ریاضی جهت بازدید همراه عزیزانم باشد.
تکلیف: پسرم، مطابق الگو و مسئله ی سود که امروز در کلاس در دفتر ریاضی ات کار کردیم یک نمونه با تغییر در نوع جنس و عدد ها در دفتر ریاضی ات بنویس و برای پدر و مادرت کامل توضیح بده و بگو از چه روشی باید این سوال را حل کرد،مطمئنم که شما عالی این کار را انجام خواهی داد.لطفاً اولیای عزیز داخل دفتر و زیر تکلیف را امضا و در یک جمله از روند توضیح پسرم و رضایتشون مرا مطلع بفرمایند.روزتون مبارک کودکان فهیمم.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: سوالات درس 1 از تعدادی دانش آموزان پرسیده شد. هرم غذایی و دسته بندی آن تدریس و تمرین شد. شعر هرم غذایی بچه های خوب و عزیز سفیرهای پاک و تمیز باید بگم خدمتتون درسی آوردم براتون هرکی سلامتی میخواد دنبال این هرم میاد چنددسته میشه تغذیه یادش بگیر که عالیه بزرگترین دسته ی اون سیب زمینی ، غلات و نون وقتی که فعالیم و شاد میدن انرژی زیاد میوه و سبزی بعدیه 2 ، تا 3 واحد کافیه از ویتامین و فیبر پره جا نذاریش یادت نره دسته بعد همین جوری 2 تا 3 واحد می‌شماری از تخم مرغ و حبوبات گوشت و آجیل ، لبنیات سرشار از پتاسیم آهن و فسفر ، کلسیم دسته بعد کوچک ترین ارزش اون هم کم ترین از شیرینی ، تنقلات چربی و روغن ، شکلات این رو بدون ، راس هرم تو وعده هامون باشه کم 8تا لیوان آب هم بنوش تا باشی سالم و بهوش .
تکلیف: سوالات درس 1 خوانده شود فردا پرسیده می شود . فردا (روز یکشنبه) کتاب درسی علوم را همراه خود بیاورید .پسرهای عزیزی که تحقیق صفحه13 کتاب کارعلوی را انجام ندادند فردا آخرین فرصت تحویل است.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کتاب فارسی علوی درس اول کامل انجام شد. کلمات هم خانواده،هم معنی و مخالف پرسیده شد.
تکلیف: پسر گلم،7 کلمه پیدا کن که با استفاده از ها،ان،ات جمع بسته شده باشد و صورت مفرد آن را بنویس.فردا دفتر فارسی خود را همراه داشته باشید. کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: املا از درس محله ما انجام شد.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: آشنایی با مهره‌ها و طرز چیدن آنها در صفحه شطرنج
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: