فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: سیب

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: کتاب ریاضی تم 3 با انجام صفحه 21 به پایان رسید . مبحث جدول ترکیبات ریاضی (ماتریس)با اشکال هندسی و ابزار آموزشی تدریس شد و فعالیت مربوطه انجام گردید.
تکلیف: کتاب ریاضی آموزش و پرورش چک شود و دانش آموزانی که غیبت داشتند صفحات تدریس شده را کامل نمایند.

علوم اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: فصل دوم کتاب علوم قسمت حواس پنجگانه با دیدن فیلم فندوق آغاز شد . سپس برای تثبیت بیشتر دانش آموزان حواس شنوایی و بینایی و لامسه را بازی کردند. و فقط، در مورد این سه حس پرسش و پاسخ انجام شد.
تکلیف: ندارند.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: نگاره 9 تکرار و تمرین شد. نگاره 10 به روش مشارکتی و بازی صدای اول و آخر تدریس،شد.
تکلیف: کارت کلمات نگاره 10 درست شود و حتما بازی صدای اول و آخر انجام شود.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: لوحه جدید تدریس شد .و در دفتر مشق و کتاب کار علوی تکرار و تمرین شد.
تکلیف: صفحه 23 کتاب نگارش لوحه ی اول و دوم انجام شود.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس1(پول) با استفاده از ویدیو آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با انواع پول های ایرانی(اسکناس و سکه) و ویژگی های ظاهری آن ها،بررسی تفاوت اسکناس های ایرانی،آشنایی با مفهوم ارزش پول ها فعالیت کلاسی صفحات 12 و 13 با کمک دانش آموزان انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحات 14 و 15 انجام شود.
فعالیت: با سلام پسر توانمندم به مناسبت روز پست فردا از آقای پستچی دعوت کردیم تا در مدرسه ی ما حضور داشته باشند. شما امروز می توانید یک یا چند نامه به مسئولین مدرسه بنویسید یا نقاشی بکشید و آن را در پاکت نامه قرار دهید. پشت پاکت آدرس فرستنده ( خودتان) بالا سمت چپ و آدرس گیرنده ( آدرس مدرسه) پایین سمت راست باشد. حتما در بخش گیرنده نوشته شود برسد به دست... ( به طور مثال خانم کمالی و ... ) . تمبر که نشانه ی پرداخت هزینه به پست است می تواند به صورت نمادین و با نقاشی در بالای پاکت نامه زده شود. فردا از اول صبح می توانید نامه های خود را داخل صندوق پست که داخل مدرسه قرار گرفته است قرار دهید تا آقای پست چی آن را به دست مسئولین مدرسه برساند. منتظر نامه های پر مهر شما پسران عزیز هستیم با تشکر همیز ( معاون آموزشی دبستان)

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: صفحه 20 کتاب ریاضی به کمک اشکال هندسی آموزش داده شد و دانش آموزان تکلیف مربوطه را انجام دادند. کتاب کار ریاضی علوی صفحه ی 22 تکمیل گردید.
تکلیف: دانش آموزانی که برای حل جدول شگفت انگیز نیاز به تکرار و تمرین دارند می‌توانند از فایل زیر کمک بگیرند.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: نگاره 8 مرور شد .و نگاره 9 به روش مشارکتی تدریس شد. بازی صدای اول و آخر از دانش آموزان پرسش،شد. درباره قسمت های مختلف مسجد توضیح داده شد و کارکرد های مسجد بیان شد. روخوانی نگاره انجام شد. قسمت ببین و بگو تدریس،شد. شعر (سبز سبز سبز) دوباره تکرار و تمرین شد.
تکلیف: کارت کلمات نگاره 8 درست شود و صدای های هم آغاز و هم پایان نگاره 8 تمرین و تکرار شود. روخوانی نگاره انجام شود. دانش آموزان عزیز میتوانند برای تمرین بیشتر از فایل زیر کمک بگیرند.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: لوحه جدید تدریس شد و پسرهای گلم در دفتر مشق و کتاب کار تمرین و تکرار کردند.
تکلیف: صفحه ی 22 از کتاب نگارش فارسی کامل شود.

قرآن اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: پیام قرآنی بسم الله الرحمن الرحیم دوباره مرور شد و شعر (به نام خدا،بسم الله)همراه دانش آموزان عزیز خوانده شد.
تکلیف: ندارند.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش؛بازی فوتبال

آزمایشگاه

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: آموزش مشاهده دقیق با آزمایش برش،میوه انجام شد.
تکلیف: ندارند.

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: صفحات 18 و 19 کتاب ریاضی تدریس شد. جدول شگفت انگیز 4 ×4دوباره آموزش داده شد. پسرهای گلم با چوب کبریت هایی که در اختیار داشتندسعی کردند اشکال مختلف درست کنند. و دانش آموزان تمرینات مربوطه را انجام دادند.
تکلیف: پسرهای گلم مانند صفحه 18 کتاب ریاضی آموزش و پرورش با چوب کبریت اشکال مختلف درست کنند و در یک برگه a4 بچسبانند و فردا به همراه داشته باشند.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: لوحه جدید با شعر تدریس،شد.ودر دفتر مشق و کتاب کار علوی تمرین و تکرار شد.
تکلیف: صفحه 20 و صفحه‌ی 21 لوحه(ی..س)کامل گردد. و دانش آموزان که نیاز به تکرار بیشتر دارند حتما داخل دفتر مشق تمرین نمایند.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: درس دوم مهارت های زندگی آموزش استفاده از درخواست مودبانه و رفتار و کلمات مودبانه انجام شد.دانش آموزان اموختند با دستوری صحبت کردن و فریاد زدن هیچکدام از درخواست هایشان انجام نمیشود و اگر خواسته ای دارند باید مودبانه و از کلمات جادویی استفاده کنند.

هوش و ریاضی

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: صفحات 10 و 11 کتاب هوش و ریاضی انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: تم 3 با معرفی صفحه آغازین مربوطه شروع شد.آموزش صفحات(16،17)با هدف مفهوم اضافه کردن با کشیدن شکل و انتقال انگشتان دست انجام شد.تمرین های مربوطه در کتاب حل شد.
تکلیف: فردا پسرهای گلم همراه خود یک بسته چوب کبریت داشته باشند.و حتما کتاب ریاضی آموزش و پرورش طبق برنامه درسی آورده شود.

علوم اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: فیلم فندوق مربوط به فصل 1 در کلاس نمایش داده شد. و مجدد درباره فصل( 1 )و طرز قرار گرفتن خورشید در آسمان و تشکیل سایه ها صحبت شد و از پسرهای گلم سوال شد.
تکلیف: ندارند.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: نگاره های قبلی مرور شد. و نگاره 8 به روش مشارکتی و پرسش و پاسخ از دانش آموزان تدریس شد. کلمات هم آغاز (گرگ،گوزن) (خرگوش،خرس) کلمات هم آغاز و هم پایان(شتر،شیر) آموزش داده شد. در مورد باغ وحش توضیح داده شد و با پسرهای گلم در مورد حیوانات وحشی و اهلی صحبت شد. ببین و بگو تدریس شد .
تکلیف: کلمات نگاره 8 درست شود و بصورت هم آغاز هم پایان بازی شود . روخوانی نگاره 8 انجام شود.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: لوحه جدید با شعر تدریس شد.و در دفتر مشق و کتاب کار تمرین و تکرار گردید.
تکلیف: صفحات (19،20)از کتاب نگارش فارسی نوشته شود.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: معرفی اجزای کامپیوتر و نحوه ی کار با آن ها، آموزش نحوه ی در دست گرفتن موس، معرفی دکمه های موس و کار با آن ها، معرفی صفحه ی اصلی کامپیوتر و اجزای آن ( دکمه ی استارت و ...)، مفهوم دابل کلیک، چگونگی روشن و خاموش کردن کامپیوتر، آموزش ریستارت و علت ریستارت کردن کامپیوتر

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: آشنایی با مهره‌ها و طرز چیدن آنها در صفحه شطرنج
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: