1403/01/29
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
برگزاری اردوی مادر و پسری با حضور مادران پر انرژی و پسران دوست داشتنی
پسرم ارمغان هفتگی شماره 29 را انجام بده.
زیبای من یک دیکته از درس لاکپشت و مرغابیها به مامان و بابا بگو، غلطها را تصحیح کن و شنبه دیکتهی مامان و بابا را به خانم معلم نشان بده.
پدر و مادر عزیزم فعالیت دیکته را در دفتر مشق پسرم بنویسید.
1403/01/28
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
تمرینات حل مسئلهی کتابکار ریاضی در کلاس انجام شد.
بازی تقارن چهار شکلی به وسیله شانه تخممرغ و چینه برای تثبیت یادگیری در کلاس انجام شد.
پسرم عدد 1 تا 80 را یکبار به صورت شفاهی برای مامان و بابا بشمار.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
روانخوانی درس لاکپشت و مرغابیها به صورت فردی پرسش شد.
پسرم از درس لاکپشت و مرغابیها به مامان یا بابا یک دیکته بگو، سپس آن را تصحیح کن و فردا به خانم معلم نشان بده.
(مامان و بابای عزیز لطفا دیکته را در دفتر مشق پسرم بنویسید.)
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
تمرینات درس لاکپشت و مرغابیها در کتابکار فارسی به طور کامل انجام شد.
ارمغان هفتگی شمارهی 28 انجام شود.
1403/01/27
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
تمرینات تم 24 به طور کامل در کتاب ریاضی انجام شد.
در صفحهی آخر تم مسئلههایی مطرح میشود که پاسخدهی به آن مستلزم انجام دو مرحله از عملیات جمع و تفریق میباشد.
صفحهی 172 و 174 در کتابکار ریاضی انجام شود.
برای فردا کتابکار ریاضی همراه پسرم باشد.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
درس "لاکپشت و مرغابیها" در کلاس روانخوانی شد سپس پسرانم کلماتی که نشانهی جدید غ داشتند را پیدا کرده و دور آن خط کشیدند.
روانخوانی درس لاکپشت و مرغابیها تمرین شود.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
نشانهی چهار شکلی غ تدریس شد.
جایگاه هرکدام از شکلها در کلمه مشخص شد (اول، وسط، آخر)
تمرینات نشانهی جدید در کتاب نگارش به طور کامل انجام شد.
دیکته از نشانهی ح گفته شد.
پسرم یکبار متن درس لاکپشت و مرغابیها را بخوان، سپس از کلماتی که در کلاس دور آنها خط کشیدهای را 4 بار به صورت سطری در دفتر مشق بنویس.
(منظور کلماتیست که نشانهی جدید دارند مانند مرغابی، جغد، کلاغ و...)
اولیای گرامی توجه بفرمایید که کتابکار فارسی پسرانم در کلاس است.
1403/01/26
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
تم 24 در کتاب درسی ریاضی شد
محوریت تم 24 مهارت حل مسئله، آموزش اشکال هندسی و آشنایی با اسم آنها و تقارن چهار طرفه در صفحهی شطرنجی میباشد.
تمرینات تا صفحات 163 و 164، 165 و 166 در کتاب ریاضی انجام شد.
صفحهی 169، 170 در کتابکار ریاضی انجام شود.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
روانخوانی درس خاطرات انقلاب به صورت فردی پرسش شد.
متن صفحهی 249 در کتابکار فارسی به طور کامل روانخوانی شد، سپس به سوالات صفحهی بعدی پاسخ داده شد.
پسرانم کلماتی که ط داشتند را در متن پیدا کردند و دورش خط کشیدند.
روانخوانی درس خاطرات انقلاب در کتابکار فارسی تمرین شود.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
تمرینات درس خاطرات انقلاب در کتابکار فارسی به طور کامل انجام شد.
جدول تشخیصی ت و ط در دفتر مشق انجام شد.
روز دوشنبه نشانهی جدید تدریس خواهد شد، لطفا از غیبت بیمورد امتناع گردد.
فردا از نشانهی ح دیکته گفته میشود، متن دیکته از درس حلزون و از کتاب فارسی خوانداری است.
والدین گرامی توجه بفرمایید که دفترهای املا به پسرانم تحویل داده شد، بعد از بررسی دو دیکته آخر، دفترها امضا شده برای فردا همراه پسرم باشد.
سواد مالی
ربیعی، پریسا
درس18(درآمد) با ارائه ویدیو کمک آموزشی تدریس شد.
مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با معنا و مفهوم درآمد،شناخت انواع درآمدهای ماهانه و روزانه،بررسی راه های کسب درآمد.
فعالیت کلاسی صفحه 137 با مشورت و به صورت گروهی انجام شد.
تکالیف دانش آموزان بررسی شد.
فعالیت منزل صفحه 138 انجام شود.
مهارت زندگی
دهقانی، نفیسه
دانش آموزان عزیز امروز صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی را به وسیله بازی و کارتون آموزش دیدند
1403/01/25
علوم اول
نصیری نیا، سودا
درس چهاردهم تدریس شد و فعالیتهای کلاسی در کتابکار علوی انجام شد.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
روانخوانی پاتختهای انجام شد.
فردا روانخوانی درس خاطرات انقلاب پرسش خواهد شد.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
تمرینات کتاب نگارش در کلاس انجام شد.
تمرینات نشانهی ط در کتابکار علوی نوشته شد.
فردا از نشانهی "ث" دیکته گفته میشود، متن املا از درس مثل خورشید کتاب فارسی خوانداری میباشد.
تکلیف امروز: پسرم یک بار با دقت متن درس خاطرات انقلاب را بخوان و کلماتی را بخوان سپس کلماتی که دارای 5 نقطه، 4 نقطه، 3 نقطه و کلماتی که نشانهی ط دارند را به صورت ستونی در دفتر مشق بنویس.
قرآن اول
نصیری نیا، سودا
سورهی نصر در کلاس روانخوانی شد و سپس آموزش داده شد.
سوره نصر حفظ شود.
رایانه
فخاریان، یاسمن
در این جلسه پروژه شماره دو اسکرچ جونیور یعنی مسابقه بین حیوانات توسط دانش آموزان به صورت گروهی انجام شد.
شطرنج
حاتمی، مریم
حالتهای تساوی را یاد گرفتیم .
تمرین صفحه 32 و 33انجام شود.
بازی انجام شود.
کتاب آورده شود.