فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: ارزیابی درس علوم انجام شد. تمِ هفتم کتاب درسی ریاضی با مفهوم کلیِ جمع و تفریق آموزش داده شد. صفحه‌ی 44 و 45 کتاب ریاضی در کلاس انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 50 کتاب ریاضی علوی انجام شود. برای جلوگیری از سنگین شدن کیف گل پسرها، کتاب ریاضی درسی در کلاس می‌ماند.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی دو شکلی "س" تدریس شد، جایگاه نشانه در کلمات تعیین به پسرانم آموزش داده شد، (به صورت س غیر آخر و س آخر). کاربرگِ نشانه‌ی جدید در دفتر پسرانم چسبانده شد. آقای ایلیا چنگیزی زحمت کشیدند و برای دوستان خود، جهت ایجاد انگیزه‌ی نشانه‌ی جدید سیب و سرمدادی هدیه دادند از ایشان و خانواده محترم سپاسگزاریم. ترکیب‌های سا و سَ و کلمه‌های: سام، ساس، سَم و سَد در کلاس تدریس، بخش و صداکشی شدند. صفحه‌ی 40 کتاب نگارش در کلاس انجام شد.
تکلیف: اولیای عزیز طبق فایل ارسال شده، سرمشق ها را داخل دفتر مشق بنویسید تا پسرم تکمیل کند. صفحه‌ی 59 و 60 کتاب کار فارسی علوی انجام شود و کتاب‌کارها فردا جهت بررسی همراه پسرم باشد‌.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: حضور در اردوی تفریحی نمایش موزیکال

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درس چهارم به صورت کامل تدریس شد سپس تمرین‌های درس چهارم در کتاب کار علوی به اتمام رسید.
تکلیف: کتاب کار علوم همیشه در کلاس می‌ماند ولی به دلیل عدم تکمیل بخش‌هایی که پسرم غایب بود کتاب های کار به منزل فرستاده شد. چهارشنبه به صورت کامل شده در کیف پسرم باشد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: به مناسبت روز دانش‌آموز، از طرف مدرسه هدایایی به پسرم اهدا گردید. روان‌خوانی پاتخته‌ای به صورت پرسش نفر به نفر انجام شد.
تکلیف: تمام کلماتی که به صورت کامل تدریس شده، بر روی برگه‌ای نوشته شود سپس هرشب توسط پسرم روان‌خوانی شوند.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کلمات بَم، دَما و بامداد تدریس شد. در کلاس صداکشی و بخش کردن کلمات جدید تدریس شد.
تکلیف: سرمشق در دفتر مشق نوشته شد، به صورت کامل انجام شود. همیشه باید پسرم بخواند و سپس بنویسد. فایل سرمشق ها ارسال گردید، دانش‌آموزان غایب انجام دهند.

قرآن اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: سوره کوثر مجددا در کلاس تمرین شد.
تکلیف: سوره کوثر حفظ شود.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: مرور درس جلسه ی قبل و انجام پروژه شماره یک.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: با حرکت پیاده و ترفیع پیاده آشنا شدیم
تکلیف: صفحه 4 تمرین فیل و صفحه 5 تمرین پیاده انجام شود .

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرین های صفحه‌ی 38،39 و 40 درس چهارم در کتاب کار علوی انجام شد. کتاب کار علوم علوی و کتاب ریاضی (زنبوری) در کلاس می‌ماند.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی سه درس اول در کلاس انجام شد، کلمات بر روی تخته نوشته شد سپس به صورت فردی از دانش‌آموزان پرسش صورت گرفت.
تکلیف: تمرین‌های درس مدرسه در کتاب کار علوی تکمیل گردد. لطفا هرشب روان‌خوانی انجام شود. در صورت اهمال کاری در این مورد روند آموزشی دانش‌آموزان دچار اختلال خواهد شد. رضایت‌نامه‌هایی که اثر انگشت ندارد به دانش‌آموزان تحویل داده شد، لطفا اثر انگشت بزنید و شنبه به مدرسه ارسال فرمایید با تشکر

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: 1. از تک به تک دانش‌آموزانم کلمات "دام" و "بام" به صورت صداکشی پرسش شد. والدین عزیز و گرامی دانش‌آموزان به اندازه‌ی کافی در چند روز گذشته صداکشی را به طور کامل در کلاس درس آموخته‌اند، پیشرفت در این مورد نیازمند همکاری شما عزیزان می‌باشد. صفحات 38 و 39 داخل کتاب نگارش در کلاس انجام شد. 2. کلمات بادام، داماد، آدَم، آمَد و آمَدَم به صورت کامل آموزش داده شد و داخل دفتر مشق به صورت فعالیت کلاسی نوشته شد.
تکلیف: سرمشق ها داخل دفتر مشق نوشته شده است، لطفا به صورت کامل انجام شود‌. فایل روان‌خوانی ارسال شد، پسرم حتما چندین بار فایل ارسال شده را بخوان. ارمغان هفته شماره پنجم انجام شود و شنبه داخل پوشه دکمه‌دار در کیف پسرم باشد.

هنر اول

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: درابتدا داستان خوانده شده جلسه قبل را مرور کردیم . سپس دانش آموزان تصویرسازی خودرا از داستان روی مقوای بزرگ بامداد رنگی نقاشی کردند. (کارها تاپایان زمان مسابقه در مدرسه می ماند.)

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش اموزان عزیز امروز با اتیکت میز‌غذا خوری اشنا شدند و نحوه استفاده از کاتلری ها و لوازم میز غذا خوری انواع قاشق، چنگال و کارد و بشقاب ها را اموختند
تکلیف: هفته ی اینده دانش اموزان عزیز آموزش تزیین دستمال سفره را می آموزند برای اموزش بهتر می توانند دستمال سفره و قاشق و چنگال همراه خود بیاورند.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی درس سوم "مدرسه" در کلاس انجام شد. پرسش تک به تک از دانش‌آموزان صورت گرفت.
تکلیف: روان‌خوانی درس مدرسه فردا پرسش کلاسی می‌شود. اولیای گرامی برای روز چهارشنبه کتاب کار علوم علوی همراه پسرم باشد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه دو شکلی "م" تدریس شد. (م آخر و م غیر آخر) با تشکر از آقای ماهان جوانی که برای دوستان خود به عنوان ایجاد انگیزه‌ی درس جدید، هدیه برای دوستانشان تهیه کردند. صفحه‌ی 37 کتاب درسی نگارش (درختی) در کلاس انجام شد. صداکشی کلمات بام و دام در کلاس تدریس شد. پسرانم ماسک "م" را بر صورت گذاشتند و با دستشان که مثل میکروفون بود و صدای اَ و آ روی دستشان درج شده بود، ترکیب های مَ و ما را درست کردند. برای صداکشی کلمات، بام و دام در دست پسرم نوشته شد سپس صداهایی که می‌شنید بر روی انگشتانش نوشتیم تا بداند که هرکدام از نشانه‌های یک خانه‌ی اختصاصی دارد و هیچ دو نشانه‌ای باهم در یک خانه نمی‌توانند کنار یکدیگر قرار بگیرند.
تکلیف: سرمشق در دفتر مشق دانش‌آموزان نوشته شد، لطفا تکمیل گردد. صفحه‌ی 55 کتاب کار علوی در منزل انجام شود. (فعالیت وصل کردنی) برای فردا ترکیب‌های بام و دام پرسش خواهد شد(بخش کردن، صداکشی، نوشتاری و خوانداری).

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی ترکیبی حرکتی و بادی پرکاشن با هدف تقویت مهارتهای حرکتی پایه انجام شد.

هوش و ریاضی

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 17 و 18 کتاب هوش و ریاضی با محوریت شناسایی جهات مختلف، دوری و نزدیکی و بلندی و کوتاهی انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تم ششم به پایان رسید. کتاب ریاضی (زنبوری) در کلاس می‌ماند.
تکلیف: صفحه‌ی 46 و 47 کتاب کار تکمیل شود. همچنین پسرانم بخش سرگرمی هر تم را انجام دهند.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی سه درس اول در کتاب فارسی انجام شد.
تکلیف: لطفا به طور مستمر فعالیت روان‌خوانی انجام شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نحوه‌ی جمله سازی تدریس شد و پسرانم در داخل کلاس با کلمات آب، بابا، ادب و آداب جمله‌سازی انجام دادند. فعالیت صداکشی کلمات داخل کلاس مجددا مرور شد و صداکشی کلمات در دفتر نوشته شد. فردا نشانه‌ی جدید تدریس خواهد شد، لطفا دانش‌آموزان در کلاس حاضر باشند.
تکلیف: لطفا فعالیت‌های کلاسی اعم از: صداکشی کلمات و جمله‌سازی مجددا در منزل به طور کامل انجام شود. (سرمشق ها داخل دفتر مشق است). فایل بخش و صداکشی کلمات ارسال گردید. تمرین‌های درس باد در کتاب‌کار تکمیل گردد.

املا اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: دیکته‌ی کلاسی گفته شد. دفترها به پسرانم داده شد.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش _آموزش پرتاب توب داخل حلقه بسکتبال -آموزش حرکت شنای سوئدی
تکلیف: سه ست تعادل لک لک هر ست 1 دقیقه_ سه ست نگه داشتن د حالت شنا سوئدی هر ست 1 دقیقه. آموزش حرکات داده شده است

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: عزیزان تکلیف زبان استثنا در این بخش زده شد کاربرگ به عزیزان داده شد عزیزان از حرف بزرگ N دو خط بنویسند و از حرف کوچک n. هم دو خط بنویسند و از کلمات ant,,,,pin,,,,on,,,,nap,,, هر کدام دوبار بنویسند
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: