فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درس الگوی منظم بر روی صفحه‌ی شطرنجی مرور شد. صفحه‌ی آخر تم هشتم (صفحه‌ی 56) باقی مانده است، لطفا در منزل انجام نشود.
تکلیف: تم هشتم در کتاب‌کار علوی تا صفحه‌ی 60 انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی درس "مادر" در کلاس انجام شد.
تکلیف: فردا روان‌خوانی درس "تاب" و "مادر" پرسش خواهد شد. فایل روان‌خوانی تا نشانه‌ی "ت" ارسال شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی تک شکلی "ر" تدریس شد. پسرانم تمرین صفحه‌های 49 و 50 را در کلاس انجام دادند. جایگاه نشانه‌ی جدید در کلمات مشخص شد، نشانه‌ی "ر" در اول، وسط و آخر کلمه به یک شکل می‌آید. کاربرگ نشانه در دفتر مشق چسبانده شد. آقای ماژان ذی‌نوری برای ایجادِ انگیزه‌ی نشانه‌ی جدید به دوستان خود مداد، ویفر و کاربرگ رنگین کمان و روباه و نشانه‌ی "ر" هدیه دادند، از ایشان و خانواده محترم کمال تشکر را داریم. پسرانم با کلمات جدید مانند: درس، مادر، سرما،آرام، آرد، مار، مرد، درد و ابر آشنا شدند. پسرم به مناسبت اولین مادر نوشتن، کارت پستالی با جمله‌ی "مادر دوستت دارم" برای مادر خود نوشت‌. دلبندم با احترام و تشکر از زحمات مادر، کارت پستال را تقدیم مادر مهربان خود کن.
تکلیف: سرمشق در دفتر پسرم نوشته شد، لطفا به صوت کامل انجام شود. از هر کلمه 4 بار نوشته شود. صفحه‌ی 69 و 70 کتاب کار انجام شود.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازیهای ریتمیک بوسیله چوبک و بازی حرکتی ریتمیک انجام شد.

هوش و ریاضی

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 21 و 22 در کلاس انجام شد.
تکلیف: کتاب هوش و ریاضی در کلاس می‌ماند و تکلیفی ندارید.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: اعدادِ صفر تا ده تدریس شد. پسرم برای اعدادی که یاد گرفته را در دفتر مشق خود نوشت سپس برای هرکدام شکل و چوب‌خط کشید.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی درس تاب انجام شد.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: جمله‌هایی که جادوگر شهرک الفبا آن ها را به هم ریخته بود را به کمک پسران پرتقالی درست کردیم. آموزش ترکیبِ کلمه‌های: بستم، دستم، دوستم، اسبم، تماس و تمام در کلاس آموزش داده شد. پسرانم کلمه‌های جدید را که امروز یاد گرفتند، به صورت فعالیت کلاسی در دفتر خود نوشتند.
تکلیف: با کلمه‌های: توت، تاب، دوست، دست، دود جمله‌سازی انجام شود. کلمه‌های "بستم، دستم، دوستم، اسبم، تماس و تمام" به صورت سرمشق در دفتر پسرم نوشته شد، به صورت خوش خط و زیبا از هر کلمه 4 بار نوشته شود. صفحه ی 67 و 68 در کتاب کار علوی انجام شود.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش و حرکات کششی _برگزاری آزمون تعادل لک لک - آموزش سه پاس در بسکتبال (توسینه،یک سوم و پاس خرگوشی یا بلند)-بازی گروهی بسکتبال و مرور تکنیک_آموزش حرکت شنای سوئدی و تمرین ان برای جلسه بعد
تکلیف: انجام روزانه سه ست 2 دقیقه ای حرکت شنای سوئدی. اماده شدن برای آزمون (نگه داشتن خود در حالت شنای سوئدی به مدت یک دقیقه)

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تم هشتم کتاب ریاضی با محوریت آموزش شمارش و نوشتن اعداد 3 و 4 و الگویابی خطی و شطرنجی تدریس شد. تمرینات تم هشتم در کلاس انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 57 و 58 کتاب‌کار علوی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی درس تاب در کلاس انجام شد. پسران کارآگاه کلاس، ت هایی که در کلماتِ داخل درس دیدند را سریعا دستگیر کردند و داخل کیسه قرمز انداختند.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود‌. اولیای گرامی لطفا دفتر املای پسرم را امضا کنید، دفترهای املا فردا همراه پسرم باشد‌. (لطفا هر سه فعالیتِ املا امضا شود)

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی دو شکلی ت تدریس شد. (ت غیر آخر و ت آخر) تمرین‌های درس جدید در کتاب نگارش و در کلاس انجام شد. جهت ایجاد انگیزه‌ی نشانه‌ی جدید، آقای سینا رحمانی به دوستان خود مدادتراش، تی‌تاب و یک کاربرگ "ت" هدیه دادند، از ایشان و خانواده‌ی محترم متشکریم. اولیای گرامی توجه بفرمایید: بنا بر توافق با پسران پرتقالی مقرر گشت اگر دانش‌آموزی در هفته‌ی جاری و تا قبل از اجباری شدن دیکته‌، هرشب یک فعالیت دیکته در منزل انجام دهند به ایشان کارت امتیاز تعلق خواهد گرفت. هر شب یک دیکته در دفتر مشق مساوی‌ست با یک کارت امتیاز 15 امتیازی در پایان هفته.
تکلیف: کاربرگ ت در دفتر شق پسرم چسابده شد؛ همچنین کاربرگی که آقای سینا رحمانی به دوستان خود هدیه دادند نیز در دفتر مشق چسبانده شده است. سرمشق‌ها داخل دفتر مشق پسرم نوشته شد، لطفا تکمیل شود. صفحه‌ی 67 کتاب کار علوی انجام شود. فایل تکالیف برای دانش‌آموزان غایب ضمیمه گشت.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس5(پس انداز) تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با مفهوم پس انداز،مدیریت پول و هزینه،آینده نگری،هدف از پس انداز،استفاده از قلک و نگهداری از پول ها.فعالیت کلاسی صفحه 44با کمک دانش آموزان انجام شد.فعالیت منزل دانش آموزان بررسی شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 45 انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش اموزان عزیز وعده های غذایی سالم و میان وعده های سالم به وسیله ترسیم نقاشی و کارتون آموختند.
تکلیف: تکلیف های کتاب در کلاس انجام می شود و کتاب کلیه دانش اموزان در مدرسه نگه داشته می شود

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرین صفحات 55 و 56 در کلاس انجام شد.
تکلیف: تمرینِ شماره هفت در صفحه‌ی 57 در منزل انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی کلمات یاد گرفته شده در کلاس انجام شد. آزمون ریاضی اول دبستان با عنوان: "طرح سنجش استعداد" در کلاس و در زنگ فارسی انجام شد.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: جادوگر شهرک الفبا جمله‌هایی که ما در کلاس یاد گرفتیم را به‌هم ریخته بود، امروز در کلاس به همراه پسرانم کارآگاه شدیم و خرابکاری‌های جادوگر بدجنس نادانی را درست کردیم. پسرانم یاد گرفتند که چگونه با جادوگر مبارزه کنند و کلمات نامرتب را مرتب کنند. در فعالیت کلاسی کلمات نامرتب در تخته نوشته شد و پسرانم از روی تخته از کلمات نامرتب جمله درست کردند. مادر و پدر عزیز پسرم امروز این روش را در منزل به شما توضیح خواهد داد.
تکلیف: تکلیف‌های کلاسی مجددا در دفتر مشق انجام شود. فردا نشانه‌ی جدید تدریس خواهد شد، لطفا از غیبت بی‌مورد امتناع گردد.

قرآن اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: سوره کوثر در کلاس مجددا مرور شد. شعر خانه‌ی ما (صفحه‌ی31) در کلاس خوانده شد.
تکلیف: حفظ شعر خانه‌ی ما کارت امتیاز دارد.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه مفهوم قطره چکان و نحوه ی کار با آن آموزش داده شد. همچنین پروژه شماره دو نیز در کلاس انجام شد.
تکلیف: فایل pdf که در آن دو تصویر می باشد را دانلود کرده، از هر تصویر جداگانه اسکرین شات گرفته سپس با استفاده از نرم افزار paint و با استفاده از قطره چکان و سطل رنگ آن را تکمیل و ارسال کنید. انجام این تمرین نمره امتیازی دارد.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: با حرکت وزیر و طرز گرفتن مهره‌های حریف با آن آشنا شدیم
تکلیف: کتاب آبی پررنگ با صفحات بیشتر: صفحه 6 تمرین پیاده و صفحه 7 تمرین وزیر انجام شود . کتاب آبی کم رنگ با صفحات کمتر : صفحه 1 حرکت رخ انجام شود.
فعالیت: با سلام و احترام ولی گرامی به اطلاع می رساند نمونه سوالات سنجش های برگزار شده در قسمت پایین صفحه اصلی سایت علوی قابل مشاهده می باشد. با تشکر ( همیز، معاون آموزشی دبستان)

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درس پنجم با موضوع گیاهان تدریس شد، انواع گیاه، نوع میوه‌دهی، معرفی فصل‌ها، مراحل رشد درخت در کلاس تدریس شد. موارد استفاده از انواع گیاهان را بررسی کردیم و قسمت‌های مختلف یک گیاه را بررسی کردیم. هم‌چنین گیاهانی که در مناطق سردسیر و گرمسیر زندگی می‌کنند را شناختیم.
تکلیف: در درس علوم با گیاهانِ خوراکی آشنا شدیم، آموختیم بعضی از همین گیاهان خوراکی در هنگام آشپزی ممکن است دست ما را رنگی کنند. پسرم قرار است درباره‌ی این سوال از مادر تحقیق کند و روز شنبه نتیجه تحقیق خود را به کلاس ارائه دهد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی درس مدرسه و کلاس انجام شد. پرسش صورت گرفت. پسرم در نقش پلیس تمام "او" هایی که در درس توت پیدا کرد را دستگیر کرد و داخل کیسه قرمز انداخت.
تکلیف: روان‌خوانی کلمات یاد گرفته شده به صورت روزانه و مداوم انجام شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی جدید تدریس شد. "او" اول، "و" غیر اول. با نشانه‌ی جدید ترکیب‌ها و کلمه‌های جدید درست کردیم و دو صفحه‌ی کتاب نگارش را در کلاس انجام دادیم. به پسرهای عزیز تفاوت کلمه و ترکیب توضیح داده شد. کلمه حتما معنی‌دار است و ترکیب‌ها معمولا معنی خاصی ندارند. کلمه مانند: بود ترکیب مانند: دو کاربرگ نشانه‌ی جدید در دفتر مشق چسبانده شد. سرمشق در دفتر پسرم نوشته شده است. فایل سرمشق برای دانش‌آموزان غایب ضمیمه گشت.
تکلیف: صفحه‌ی 63 کتاب کار علوی انجام شود. سرمشق‌ها در دفتر کامل شود. ( در هر سطر 4 کلمه نوشته شود) ارمغان شماره 6 انجام شود و شنبه داخل پوشه همراه پسرم باشد. پوشه‌ی دکمه‌دار به پسرن تحویل داده شد.

املا اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: املای کلاسی گفته شد، دفترهای املا بعد از تصحیح به منزل فرستاده خواهد شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: اتیکت میز غذا خوری و نحوه استفاده از کارد و چنگال و قاشق و تزیین دستمال سفره اموزش داده شد
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: