فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: در ابتدا آغاز هفته‌ی علوم را خدمت پسران عزیزم و خانواده‌های محترم تبریک عرض می‌کنم، امروز فعالیت درست کردن کرم شبتاب را داشتیم، اول پسرانم با این موجود زنده آشنا شدند سپس به وسیله‌ی وسایلی مانند مقوا، چسب و... به صورت گروهی یک کرم شبتاب کاغذی درست کردند. در زنگ بعدی پروژه‌ی "ستون مایعات" را داشتیم. پسرانم در این فعالیت مهیج و جذاب، مایعات مختلفی مانند: آب، روغن، مایع ظرفشویی و الکل را داخل یک ظرف ریختند سپس مشاهده کردند کدام‌یک از این مایعات در ظرف ته‌نشین، و کدام‌یک به روی محلول می‌آید.
تکلیف: برای فردا پسرانم یک تخم‌مرغ آب‌پز و یک آبمیوه کوچک همراه داشته باشد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی درس "درخت " در کلاس انجام شد. پسرانم نشانه‌ی جدید را در متن درس پیدا کردند و مانند یک کارآگاه زیرک، آن‌ها را با دستبند قرمز دستگیر کردند.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی دو شکلی "خ" تدریس شد. جایگاه نشانه مشخص شد. جدول دوستی نشانه جدید آموزش داده شد. سرمشق‌های نشانه جدید در کلاس داخل دفتر نوشته شد.
تکلیف: صفحه‌ی 81 در کتاب نگارش (درختی) انجام شود. برای فردا فقط و فقط کتاب ریاضی زنبوری و دفتر مشق همراه پسرانم باشد.
فعالیت: با سلام و احترام ولی گرامی با توجه به اطلاعیه های قبلی که در پرتال دانش آموز ارسال شده است از روز شنبه 23 لغایت 27 دی ماه هفته ی علوم در مدرسه برگزار خواهد شد. روز شنبه پروژه های (( کرم شب تاب )) و (( ستون مایعات)) در گروه های چهار خانه توسط دانش آموزان توانمندمان اجرا می شود. ملزومات مورد نیاز پروژه ها توسط مدرسه تهیه شده است موارد جزئی مورد نیاز و یا کتاب برای زنگ پایه توسط آموزگار اعلام می شود. سپاس از همراهی شما

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: در زنگ علوم به آزمایشگاه رفتیم پسرانم با انواع خاک ها آشنا شدند. برنامه‌ی روز شنبه: فقط کتاب فارسی خوانداری(آزاده و امین) و دفتر مشق همراه پسرانم باشد. برای روز شنبه مقداری حبوبات همراه پسرانم باشد، شامل: عدس، لوبیای قرمز و سفید، لپه و ماش. (حبوبات به صورت خام و جداگانه ارسال شود.)

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: فعالیت روان‌خوانی به صورت پرسش پاتخته‌ای انجام شد. اولیای گرامی با توجه به پیش‌رو بودن "هفته‌ی علوم" در هفته‌ی جاری، روند برنامه‌ی کلاسی تغییر پیدا خواهد کرد و روزانه کتاب‌های موردنیاز برای آوردن برنامه‌ی کلاسی، یک روز قبل اعلام خواهد شد. برنامه‌ی روز شنبه: فقط کتاب فارسی خوانداری(آزاده و امین) و دفتر مشق همراه پسرانم باشد.
تکلیف: فایل روان‌خوانی ارسال شده تمرین شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کلمات سرمشق "ف" به صورت جمله در کلاس تمرین شد سپس پسرانم در دفتر مشق سرمشق‌ها را انجام دادند.
تکلیف: فایل تکلیف ارسال شد، پسرم باید تکالیف را در دفتر مشق انجام دهد. (تکلیف ارسال شده فقط به صورت نوشتار در داخل دفتر مشق قابل قبول می‌باشد.) شنبه از نشانه‌های "ی" و "اُ" دیکته گفته می‌شود. فایل پیشنهادی در قسمت املا ارسال شده است.

املا اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: شنبه از نشانه‌های "ی" و "اُ" دیکته گفته خواهد شد. فایل پیشنهادی ارسال شد.

هنر اول

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: نقاشی از موضوعات آموزش داده شده مثل(رنگین کمان،حلزون ،درخت پاییزی ،چتر،گوزن ،پروانه ....)
تکلیف: لطفاااا دانش آموزان دفترنقاشی به همراه داشته باشند.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز به وسیله ترسیم نقاشی اتیکت و قصه از اول سال تا امروز را انجام دادند.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: دسته‌بندی یکی ده‌تایی به همراه جدول به پسرانم آموزش داده شد. تم 15 در کلاس تمام شد. تمرینات تم 15 در کتاب ریاضی درسی کامل شد.
تکلیف: تمرینات تم 15 در کتاب‌کار علوی به صورت کامل انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی درس "روز برفی" در کلاس انجام شد.
تکلیف: برای فردا روان‌خوانی درس روز برفی در کتاب فارسی و سرمشق‌های درس یازدهم در کتاب نگارش پرسش خواهد شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی دوشکلی "ف" تدریس شد. جایگاه نشانه در کلمه آموزش داده شد. جدول دوستی آموزش داده شد. پسرانم تمرین‌های کتاب نگارش را در کلاس انجام دادند. آقای شهمیر محمدی برای ایجاد انگیزه‌ی نشانه‌ی جدید به دوستان خود فرفره، کاردستی فیل و پاک‌کن فضانورد هدیه دادند، از ایشان و خانواده محترم کمال تشکر را داریم.
تکلیف: صفحه‌ی 143، 144 و 145 در کتاب فارسی علوی انجام شود. فردا کتاب‌کار فارسی علوی حتما و حتمااا همراه پسرانم باشد. (برای روز چهارشنبه به آوردن کتاب نگارش و فارسی نیازی نیست، روان‌خوانی به صورت پرسش پاتخته‌ای انجام خواهد شد)

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: بادی پرکاشن ریتمیک و بازی ریتمیک بوسیله کاپ گیم و بازی ترکیبی بوسیله توپ و کاپ گیم انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: دسته‌بندی عدد 10 با روش بازی ریاضی تدریس شد، پسرانم جمع‌های ده نفره تشکیل دادند و با شعرِ: "دونه‌ها وقتی ده تا بشن، زود تند سریع دسته میشن"، دسته‌های خود را شکل دادند و سپس عبارت: "یک دسته‌ی ده‌تایی" را بایکدیگر خواندند. سپس در کلاس صفحه‌ی 101 و 102 کتاب ریاضی در کلاس درس انجام شد‌.
تکلیف: صفحه‌ی 107 در کتاب‌کار ریاضی علوی انجام شود. دسته‌بندی 10 تایی به صورت دقیق با پسرانم تمرین شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: سنجش املا توسط معاونت محترم انجام شد.
تکلیف: روان‌خوانی درس جنگل در کتاب‌کار علوی پرسش خواهد شد. (صفحه‌ی 141)

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: پسوند "گی" و "گان" با روش قصه‌گویی تدریس شد. کلمات مربوطه بر روی تخته‌سیاه و دفتر مشق نوشته شد.
تکلیف: صفحه‌ی 140 در کتاب‌کار فارسی علوی انجام شود.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش.بازی های گروهی .آموزش حرکت پلانک

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: مفهوم دسته‌بندیِ اشکال مختلف به وسیله‌ی کش و چوب‌خط آموزش داده شد. (مثال: یک دسته‌ی 6 تایی و 2 یکی) تم آغازین پانزدهم به همراه صفحه‌ی 100 در کتاب درسی ریاضی انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 106 در کتاب‌کار علوی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی درس جنگل پرسش شد.
تکلیف: روان‌خوانی صفحه‌ی 141 در کتاب‌کار علوی پرسش خواهد شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: فعالیت جمله‌نویسی در کلاس انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 139 کتاب کار علوی انجام شود. صفحه‌ی دوم کتاب نگارش از درس جنگل در کلاس انجام شد. آقای ایلیا محمدی جهت ایجاد انگیزه‌ی نشانه‌ی "گ" به دوستان خود تفنگ و انواع میوه با نشانه‌ی گ هدیه دادند(انگور، نارگیل، توت‌فرنگی و نارنگی)، از ایشان و خانواده محترم کمال تشکر را داریم.

املا اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: دیکته کلاسی گفته شد.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: تمرین و تکرار 10 درس اول انجام شد. کتاب دانش آموزان بررسی شد.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز همدلی کردن و کمک به پدر و مادر و اولیای مدرسه را به وسیله قصه و ترسیم نقاشی آموختند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: