فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درس جدول شگفت‌انگیز مرور شد. اعداد از صفر تا 3 به صورت خوانداری و نوشتاری آموزش داده شد. طریقه نوشتن ریاضی آموزش داده شد (برعکس نوشتار فارسی و از سمت چپ به راست) در نوشتار ریاضی نیز قانون خط زمینه را رعایت می‌کنیم (یکی رو می‌نویسم، یکی نمی‌نویسم) قانون خط فاصله در ریاضی آموزش داده شد (برخلاف لوحه‌نویسی در نوشتار عددی، درج خط فاصله میان عددها الزامی است)
تکلیف: اعداد یک تا سه به صورت سرمشق در دفتر مشق نوشته شد لطفا از هر عدد به صورت یک خط منظم و با خط فاصله نوشته شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نگاره‌های درس 8 و 9 مرور شد.
تکلیف: لطفا صداهای هم‌آغاز و هم‌پایانِ نگاره‌های 8 و9 را تمرین و تکرار بفرمایید.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: دو لوحه جدید تدریس شد و تمرین‌های کتاب نگارش در کلاس انجام شد.
تکلیف: لوحه‌های جدید در دفتر نوشته شد، لطفا تکمیل گردد.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی ریتمیک بوسیله چوبک انجام شد.

هوش و ریاضی

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: جهات مختلف معرفی شد و پسرانم با مفاهیمِ"رویِ"، "بالایِ"، "پایینِ"، "کنارِ"، "نزدیک" و "دور" اجسام آشنا شدند و تمرین‌های کتاب را تا صفحه‌ی 11 در کلاس انجام دادند.
فعالیت: با سلام پسر توانمندم به مناسبت روز پست فردا از آقای پستچی دعوت کردیم تا در مدرسه ی ما حضور داشته باشند. شما امروز می توانید یک یا چند نامه به مسئولین مدرسه بنویسید یا نقاشی بکشید و آن را در پاکت نامه قرار دهید. پشت پاکت آدرس فرستنده ( خودتان) بالا سمت چپ و آدرس گیرنده ( آدرس مدرسه) پایین سمت راست باشد. حتما در بخش گیرنده نوشته شود برسد به دست... ( به طور مثال خانم کمالی و ... ) . تمبر که نشانه ی پرداخت هزینه به پست است می تواند به صورت نمادین و با نقاشی در بالای پاکت نامه زده شود. فردا از اول صبح می توانید نامه های خود را داخل صندوق پست که داخل مدرسه قرار گرفته است قرار دهید تا آقای پست چی آن را به دست مسئولین مدرسه برساند. منتظر نامه های پر مهر شما پسران عزیز هستیم با تشکر همیز ( معاون آموزشی دبستان)

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درس الگو و ترکیب مرور شد. تمرین‌های صفحه‌ی 22 و 23 در کتاب کار علوی انجام شد. فردا اعداد 1 الی 5 به صورت خوانداری و نوشتاری تدریس خواهد شد، لطفا همه‌ی پسرانم در کلاس درس حاضر باشند.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نگاره دهم تدریس شد. به وسیله‌ی ابزار کمک آموزشی، صداهاب هم‌آغاز و هم‌پایان کارت‌های نگاره‌ی دهم را پای تخته تمرین کردیم. به همراه پسرانم درباره‌ی عید نوروز و مراسم‌های مربوط به نوروز صحبت کردیم. درباره بخش "ببین و بگو" گفتگو کردیم و نظرات همدیگر را شنیدیم.
تکلیف: لطفا طبق روال جلسات گذشته کارت‌های نگاره دهم درست شود و پسرانم صدای هم‌آغاز و هم‌پایان را تمرین کند. لطفا صداهای هم‌آغاز و هم‌پایان را به صورت مستمر یا پسرانم تمرین کنید.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: دو لوحه‌ی جدید تدریس شد، پسرانم در کلاس و در حضور معلم خود تمرینِ لوحه‌های جدید را در کتاب نگارش، کتاب کار علوی و دفتر خود انجام دادند.
تکلیف: تکالیف مربوط به لوحه‌ها در کلاس انجام شد. والدین گرامی به موارد زیر توجه داشته باشند: کتاب نگارش و دفتر مشق در کلاس خواهد ماند تکلیف امروز پسرانم در کتاب کار علوی می‌باشد که در کیف پسرانم قرار داده شد. در کتاب کار، قسمت پایینِ هر لوحه مربوط به تمرین‌های صدای هم‌آغاز و هم‌پایان می‌باشد لطفا برای فردا تمامی قسمت‌ها انجام شود. تمرین‌های قسمت پایین لوحه‌ها در کتاب کار به صورت یک در میان در کلاس انجام شده است ولی به دلیل غایب بودن دانش‌آموزان بیشتر قسمت ها انجام نشده است، لطفا تکمیل گردد. اولیای گرامی توجه بفرمایید که هیچکدام از صفحاتی که به عنوان تکلیف داده شده، نوشتاری نمی‌باشد و به صورت وصل کردنی یا نقاشی باید انجام شود. زمان تقریبی انجام تکلیف: 30 دقیقه.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تم چهارم کتاب ریاضی (زنبوری) تا صفحه‌ی 26 تدریس شد. ترکیب تصاویر تدریس شد. پسرانم با مفهوم چوب خط آشنا شدند
تکلیف: مجددا صفحه‌ی 21 تمرین و تکرار شود. برای روز دوشنبه کتاب‌های نگارش، فارسی و ریاضی در کیف پسرم باشد

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نگاره نهم تدریس شد. درباره مسجد و آداب مربوط به آن گفتگو کردیم. چیزهایی که قبلا در مسجد دیده بودیم را نام بردیم و درباره وضو گرفتن و نماز خواندن صحبت کردیم. کارت‌های نگاره‌ی نهم را در کلاس و در پای تخته نام بردیم سپس صداهای هم‌آغاز و هم‌پایان را مشخص کردیم.
تکلیف: مانند جلسات گذشته کارت‌های نگاره‌ی درس جدید آماده شود سپس با پسرم صدای هم‌آغاز و هم‌پایان تمرین شود. پسرانم برای امروز تکلیف در دفتر مشق ندارند، برای جلوگیری از سنگین شدن کیف پسرانم دفترها در کلاس می‌ماند.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: دو لوحه‌ی جدید تدریس شد سپس در کتاب کار علوی لوحه‌های تدریس شده تمرین شد. کتاب‌کارِ دانش‌آموزانی که در طول هفته‌های گذشته غایب بوده‌اند ناقص می‌باشد، بعد از تحویل کتاب‌ها، باید در منزل تکمیل گردد به دانش‌آموزانی که روز چهارشنبه غایب بودند ارمغان هفته تحیل داده شد، لطفا تا فردا تکمیل و تحویل معلم گردد.
تکلیف: صفحه‌ی 21 کتاب درختی لوحه‌ی "ی" و صفحه‌ی 22 کتاب درختی لوحه‌ی "س" انجام شود.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس1(پول) با استفاده از ویدیو آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با انواع پول های ایرانی(اسکناس و سکه) و ویژگی های ظاهری آن ها،بررسی تفاوت اسکناس های ایرانی،آشنایی با مفهوم ارزش پول ها فعالیت کلاسی صفحه 12 با کمک دانش آموزان انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 14 انجام شود.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: پسرانم مفهوم سایه و چگونگی تشکیل آن را یاد گرفتند. زنگ علوم به حیاط رفتیم و زاویه‌ی تابش خورشید را مشاهده کرده و سپس سایه بازی انجام دادیم. پسرانم با مفهوم موجود زنده آشنا شدند.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نگاره هشتم تدریس شد. با پسرانم درباره حیوانات اهلی و وحشی گفتگو کردیم و حیواناتی که در باغ وحش زندگی می‌کنند را اسم بردیم. تفاوت حیوانات اهلی و وحشی را مشخص کردیم و به سوالات بخش "ببین و بگو" پاسخ دادیم در آخر صداهای هم‌آغاز و هم‌پایان را تمرین کردیم. برای یکشنبه پسرم کتاب نگارش، فارسی، ریاضی و دفتر مشق خود را به همراه داشته باشد.
تکلیف: کارت نگاره‌های نگاره‌ی هشتم طبق روال درست شود و با پسرم صدای هم‌آغاز و هم‌پایان تمرین شود. لطفا پسرم صدای هم‌آغاز و هم‌پایان را تمرین مستمر داشته باشد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: لوحه جدید تدریس شد و تمرین کتاب نگارش (کتاب درختی) در کلاس انجام شد.
تکلیف: لوحه‌های جدید در دفتر پسرم نوشته شد، لطفا تکمیل گردد. (زمان تقریبی انجام تکالیف 20 دقیقه) فایل لوحه‌ها ارسال گردید، دانش‌آموزان غایب مانند نمونه انجام دهند.

قرآن اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: پسرانم بعد از اولیت پیام قرآنی که نام و یاد خداوند در ابتدای هرکاری بود، پیام قرآنی دوم را آموختند. پیام دوم کتاب قرآن ما "سلام علیکم" می‌باشد پسرانم سلام دادن به معلم و همدیگر را یاد گرفتند و موظف شدند که وقتی کسی را می‌بینند با صدای بلند سلام کنند.
تکلیف: از پسرم بخواهید پیام‌های قرآنی که به حال آموخته را برای پدر و مادر خود بگوید. پسرم باید همیشه با صدای بلند سلام کند.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: معرفی اجزای کامپیوتر و نحوه ی کار با آن ها، آموزش نحوه ی در دست گرفتن موس، معرفی دکمه های موس و کار با آن ها، معرفی صفحه ی اصلی کامپیوتر و اجزای آن ( دکمه ی استارت و ...)، مفهوم دابل کلیک، چگونگی روشن و خاموش کردن کامپیوتر، آموزش ریستارت و علت ریستارت کردن کامپیوتر

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: آشنایی با مهره‌ها و طرز چیدن آنها در صفحه شطرنج
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: